آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش و اطلاعیه های جدید 1403


متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش و اطلاعیه ها را دانسته تا بتوانند در زمان مقرر در آزمون شرکت نمایند. براساس آخرین اخبار منتشر شده قرار است وزارت آموزش و پرورش با برگزاری سه آزمون نسبت به جذب و استخدام نیروی مورد نیاز خود اقدام نماید.

شرکت کنندگان می بایست طبق اطلاعیه های منتشر شده، در زمان مقرر ثبت نام خود را تکمیل کرده و در آزمون شرکت کنند. چنان چه می خواهید از آخرین اخبار استخدامی آموزش و پرورش، اطلاع کسب نمایید، می توانید با شماره گیری 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب به دست بیاورید.

جزئیات برگزاری آزمون های استخدامی آموزش و پرورش 1403

طبق آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش، این وزارت خانه با برگزاری سه آزمون مجموعاً 72 هزار نیروی جدید را در مهر ماه 1403 جذب خواهد کرد. آزمون مربوط به استخدام مربیان تربیت بدنی و امور تربیتی، مربیان بهداشت و سلامت و مشاوره در روز پنج شنبه 17 اسفند ماه 1402 برگزار خواهد شد. نتایج این آزمون احتمالاً تا نیمه اول فروردین ماه سال 1403 اعلام می شود.

آزمون استخدام آموزگاران ابتدایی مدارس عادی و مدارس استثنایی نیز در روز جمعه 18 اسفند 1402 برگزار خواهد شد و نتایج آن حداکثر تا تاریخ 24 فروردین ماه 1403 اعلام خواهد شد.

آزمون هنر آموزی و دبیری مربوط به هنرستان ها و دبیرستان ها در روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 با همکاری سازمان سنجش کشور برگزار خواهد شد. نتایج آزمون دبیری در تاریخ 15 خرداد ماه 1403 توسط سایت سازمان سنجش به اطلاع شرکت کنندگان می رسد.

این آزمون ها در چند مرحله برگزار خواهند شد. ابتدا آزمون کتبی برگزار شده و کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایند برای مصاحبه دعوت شده و در صورت موفقیت در این مرحله گزینش نهایی صورت گرفته و نتایج نهایی آزمون ها طی تابستان 1403 به اطلاع داوطلبان می رسد.

کسانی که این آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارند، قبل از آغاز به کار مدارس، می بایست در دوره های مربوط به صلاحیت معلمی شرکت نمایند. نیروهای خرید خدمت مشغول در آموزش پرورش می توانند با شرکت در این آزمون ها وضعیت استخدامی خود را تبدیل کرده و به استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش دریایند.

جزئیات برگزاری آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

براساس آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش و طبق روال سال های قبل، ثبت نام آزمون آموزش و پرورش سال 1403 نیز توسط سازمان سنجش انجام می شود. براساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 از روز 9 بهمن ماه 1402 آغاز شده و تا روز 14 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش همزمان با شروع ثبت نام در آزمون در سایت سازمان سنجش بارگذاری شده است. شرکت کنندگان می بایست به این نکته توجه نمایند که هر دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش دفترچه مخصوص به خود را دارد که می بایست به دقت آن را مطالعه کرد.

داوطلبانی که فرصت ثبت نام در آزمون را در زمان تعیین شده از دست بدهند می بایست برای اطلاع از تمدید شدن تاریخ ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. فعلاً خبری مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود ندارد.

آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

برای دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 کلیک نمایید

زمانبندی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

وزارت آموزش و پرورش هر سال جهت جذب و به کارگیری نیرو در بخش های مختلف آموزشی، آزمون استخدامی برگزار می کند. طبق آخرین اخبار از آزمون استخدامی آموزش و پرورش، زمانبندی در مورد مراحل مختلف آزمون سال جاری صورت گرفته است که به شرح زیر می باشد.

البته زمان برخی از مراحل آزمون هنوز مشخص نشده است که به محض اعلام خبری در این زمینه، اخبار در همین صفحه به اطلاع داوطلبان می رسد.

تاریخ آزمون استخدامی رشته آموزگاری آزمون استخدامی رشته های هنرآموز و دبیری آزمون استخدامی رشته های مربی آموزش معلولین آزمون استخدامی رشته های امور تربیتی و سلامت
زمان ثبت نام 9 تا 14 بهمن 1402 9 تا 14 بهمن 1402 17 تا 31 شهریور بهمن ماه 1402
تمدید زمان ثبت نام
زمان دریافت کارت شرکت در جلسه 15 اسفند ماه 25 اردیبهشت ماه 17 مهر
زمان برگزاری آزمون 18 اسفند ماه 28 اردیبهشت ماه 1403 21 مهر 17 اسفند ماه
زمان اعلام نتایج اولیه 24 فروردین ماه 1403 15 خرداد ماه 1403 17 آبان ماه نیمه نخست فروردین ماه 1403
زمان اعلام نتایج نهایی 24 دی ماه

برای دریافت نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین کلیک کنید

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در نظر گرفتن ضریب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

طبق آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی این مصوبه را تأیید کرده است که برای داوطلبانی که می خواهند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایند، در ازای هر سالی که افراد در آموزش و پرورش سابقه تدریس دارند ضریب 1.1 تا سقف 5 سال تدریس در نظر گرفته خواهد شد.

در واقع سوابق تدریس معلمانی که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش کار می کردند، مدنظر قرار می گیرد. با اجرا شدن این طرح جذب نیرو در آموزش و پرورش از لحاظ کیفیت به خوبی اتفاق افتاده و سوابق تدریسی معلمان غیر رسمی به ظریب کمی تبدیل شده و می توان بهترین افراد را برای انجام کار تدریس جذب کرد.

با اجرای شدن قانون مربوط به برنامه هفتم توسعه در 1403 تمام افرادی که در آموزش و پرورش سابقه تدریس دارند مثل نیروهای حق التدریسی، خدمات آموزشی، نهضت سوادآموزی، غیراتفاعی و پیش دبستانی نسبت به سال تدریس خود از ضریب 1.1 برخوردار می شوند.

در واقع با اختصاص ضریب 1.1 زحماتی که چنین افرادی در سال های قبل در حوزه تدریس کشیده بودند به هدر نرفته و در نظر گرفته می شود.

در نظر گرفتن ضریب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبان فارغ التحصیل از رشته های تحصیلی زیادی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1403 شرکت نمایند. در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش جزئیات دقیق و کامل در مورد این که فارغ التحصیلان چه رشته هایی می تواند در این آزمون شرکت کنند، ذکر شده است.

داوطلبان برای کسب اطلاع درباره هر کد رشته شغلی و رشته مورد نیاز آن می توانند به بخش مربوطه در دفترچه مراجعه نمایند. هر کد رشته شغلی شرایط و رشته تحصیلی خاصی را در بر می گیرد که می بایست برای انتخاب درست رشته شغلی و شرایط آن دفترچه را مطالعه نمود.

برخی از رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش
مشاوره روانشناسی
جامعه شناسی ادبیات فارسی
تمام گرایش های فیزیک تمام گرایش های زیست شناسی
تمام گرایش های علوم تربیتی فقه و حقوق اسلامی

برای دریافت اطلاعات درباره استخدام دانشگاه های علوم پزشکی کلیک کنید

مدارک آزمون استخدامی آموزش و پرورش

متقاضیانی که می خواهند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایند می بایست قبل از آن که ثبت نام خود را شروع نمایند، مدارک لازم برای انجام این کار را تهیه کرده و در زمان مقرر شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

  • خرید کارت اعتباری و دریافت سریال ثبت نام: قبل از آغاز ثبت نام می بایست نسبت به خرید کارت اعتباری و دریافت سریال ثبت نام اقدام کرد. این کار از طریق درگاه بانکی که در سایت سازمان سنجش قرار داده شده صورت می گیرد. هزینه خرید کارت اعتباری 368 هزار تومان می باشد.
  • تهیه عکس: یکی از مدارک لازم برای انجام ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تهیه عکس می باشند. عکسی که داوطلبان تهیه می کنند می بایست شرایطی که در دفترچه ذکر شده است را دارا باشد. عکس متقاضیان می بایست:

1. اسکن عکسی رنگی 4*3 باشد که در همان سال گرفته شده است

2. زمینه عکس سفید و بدون لکه باشد

3. عکس فرمت jpg داشته باشد

4. حجم آن از 70 کیلوبایت بیشتر نباشد

5. عکس در اندازه 300*200 و حداکثر 400*300 پیکسل باشد

  • اسکن شناسنامه و کارت ملی
  • تکمیل اطلاعات هویتی و تحصیلی
  • تکمیل بند مربوط به سهمیه های ایثارگران و رزمندگان در صورت دارا بودن این سهمیه ها
  • اگر شرکت کننده ای می خواهد از منشی در زمان برگزاری آزمون استفاده نماید می بایست در هنگام ثبت نام بند مربوطه را پر نماید.
  • تاریخ آخرین مدرک تحصیلی و معدل را باید ثبت کرد
  • نام و کد استان محل سکونت را برای مشخص کردن حوزه امتحانی می بایست درج نمود.

مدارک آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 منابع و مواد آزمون استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست منابع حیطه عمومی و حیطه اختصاصی مشخص شده را مطالعه کرده و در جلسه آزمون حاضر شوند. منابع و مواد حیطه عمومی برای متقاضیان تمامی رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش یکسان می باشد.

در جدول زیر به این مواد و منابع آزمون عمومی پرداخته شده است.

شایستگی ارزیابی منابع امتحان
التزام عملی به ارزش های ملی و اسلامی و داشتن روحیه جهادی و انقلابی اندیشه و معارف  اسلامی و انقلابی همرزمان حسین(ع) نوشته آیت الله سید علی خامنه ای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن نوشته آیت الله سید علی خامنه ای
التزام عملی به ارزش های ملی و اسلامی و داشتن روحیه جهادی و انقلابی تاریخ و فرهنگ تمدن خدمات متقابل ایران و اسلام نوشته مرتضی مطهری، توسعه و مبانی تمدن غرب نوشته مرتضی آوینی، مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی
تسلط به دانش اجتماعی  و حقوقی دانش اجتماعی، سیاسی و حقوق اساسی وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره)، قانون اساسی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
تسلط به دانش تعلیم و تربیت اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی تعلیم و تربیت در اسلام نوشته مرتضی مطهری، مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی
داشتن توانایی عمومی ذهنی توانایی عمومی ذهنی توانایی عمومی ذهنی

در جدول زیر نیز مواد امتحانی بخش اختصاصی درج شده است. در بخش مواد امتحانی اختصاصی به صورت دقیق منبعی ذکر نشده است بلکه داوطلبان می بایست متناسب با محورهای مشخص شده برای هر بخش منابع را تهیه و مطالعه نمایند.

شایستگی ارزیابی
تسلط داشتن بر دانش یادگیری و یاددهی روانشناسی رشد و اختلالات مربوط به یادگیری
تسلط داشتن بر دانش یادگیری و یاددهی  روانشناسی تربیتی
تسلط داشتن بر دانش یادگیری و یاددهی سنجش پیشرفت تحصیلی
تسلط داشتن بر دانش یادگیری و یاددهی  فنون و روش تدریس
تسلط داشتن بر دانش یادگیری و یاددهی قوانین و اسناد آموزش و پرورش

در دفترچه امسال بخشی نیز به عنوان منابع و مواد امتحانی در حیطه تخصصی درج شده که این منابع براساس کد رشته شغلی مشخص شده است. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست براساس کد رشته شغلی انتخابی خود منابع معین شده را مطالعه نمایند و با آمادگی کامل در آزمون شرکت نمایند.

برای دانلود مواد و منابع حیطه تخصصی بر روی لینک کلیک کنید.

آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش

  • رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی در خراسان رضوی اعلام کرده است که 70 هزار نیرو در بخش آموزش معلولان در تمام بخش های این استان جذب خواهند شد.
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز 7 بهمن 1402 با بند (خ) مربوط به تبصره (15) لایحه بودجه 1403 موافقت کردند.

براساس این تبصره و بند مربوطه وزارت آموزش و پرورش مجاز می باشد در صورت که نیاز داشته باشد به صورت حق التدریسی از معلمان بازنشسته و حق التدریسی و افرادی که سابقه خرید خدمت دارند، مربیان پرورشی و نهضت سواد آموزی و مربیان قرآنی، نیرو جذب نماید.

  •  طبق اعلام معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش برای جذب تعداد 14 هزار مربی پرورشی مجوز صادر شده است.

آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش

خلاصه مقاله استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش یکی از راه های مطلوب برای جذب و تدریس به عنوان معلم می باشد. براساس آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام برای شرکت در این آزمون از 9 بهمن ماه آغاز شده است و تا 14 بهمن ادامه دارد. متقاضیان می بایست در زمان مقرر شده ثبت نام خود را تکمیل کرده و خود را برای آزمون آماده نمایند. رشته های تحصیلی که براساس کد رشته شغلی مجاز به شرکت در آزمون می باشند در دفترچه مشخص شده است.

همچنین منابع امتحانی نیز در دفترچه آزمون در سه بخش عمومی، اختصاصی و تخصصی ذکر شده است که متقاضیان می بایست بر این اساس مطالعه خود را شروع کرده و برای آزمون آماده شوند. طبق اخبار و اطلاعیه های منتشر شده، آموزش و پرورش با برگزاری سه آزمون استخدامی مجموعاً 72 هزار نیرو را در مهر ماه سال 1402 جذب خواهد کرد.

چنان چه می خواهید درباره آخرین اخبار آزمون استخدامی آموزش و پرورش اطلاعات تکمیلی به دست بیاورید، می توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید و آخرین اخبار استخدامی و اطلاعات مربوط به آن را دریافت نمایید.

 

برای دانلود فایل pdf مقاله روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از چه تاریخی شروع می شود؟

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش از تاریخ 9 بهمن ماه شروع شده است و تا تاریخ 14 بهمن ادامه دارد.

جذب نیرو در آموزش و پروش به چه صورت انجام می شود؟

طبق آخرین اخبار منتشر شده، آموزش و پرورش با برگزاری سه آزمون استخدامی 72 هزار نیرو را جذب خواهد کرد. برای اطلاع از زمان برگزاری این آزمون ها به متن مقاله مراجعه نمایید.

آیا سابقه تدریس در شرایط استخدام آموزش و پرورش اثرگذار است؟

براساس آخرین اخبار استخدامی آموزش و پرورش، این مصوبه به تأیید مجلس شورای اسلامی رسیده است که برای داوطلبانی که می خواهند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایند، در ازای هر سالی که افراد در آموزش و پرورش سابقه تدریس دارند ضریب 1.1 تا سقف 5 سال تدریس در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا