آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد + آیین نامه 1402


دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پیشگامان آموزش عالی در کشور است و بسیاری از دانشجویان در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشجویان پزشکی که دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده اند، می‌توانند به صورت آنلاین اقدام به آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد خود نمایند. ما در این مقاله قصد داریم نحوه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد بر اساس آیین نامه جدید و همچنین در خصوص هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد مطالبی را بیان نماییم.

راهنمای آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد 1402

👈 راهنمای رسمی آزادسازی و تایید مدارک در دانشگاه آزاد فرآیند آزاد سازی مدرک تحصیلی در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های وزارت علوم که فرآیندی زمان بر، خسته‌کننده و پیچیده دارند، بسیار ساده عمل می‌کند.

فارغ التحصیلان این دانشگاه جهت آزادسازی مدرک تحصیلی خود تنها باید به بخش امور فارغ التحصیلان مراجعه نموده و مدارک خود را دریافت فرمایند.

توجه نمایید برا اساس آیین نامه جدید از تاریخ بیست و دوم آبان ماه ۱۴۰۲ تمامی دانشنامه‌های صادره از دانشگاه آزاد برای ترجمه رسمی به علاوه اخذ تاییدات دادگستری و خارجه بایستی در سامانه دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند و اقدام به اخذ تاییدیه تحصیلی برای مدرک دانشنامه خود کنند.

💢 تذکر: برای ترجمه رسمی دانشنامه دانشگاه آزاد صرفا اصل دانشنامه برای ارائه به دارالترجمه کفایت می‌کند. این سامانه فقط مربوط به استعلام دانشنامه‌های صادره است و قابلیت پاسخ به استعلام گواهینامه موقت را ندارد. برای استعلام گواهینامه موقت باید از ظریق واحد دانشگاه اقدام نمایید.

📌 برای اطلاع از راهنما آزاد سازی مدرک تحصیلی سامانه سجاد کلیک نمایید.

راهنمای آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

مراحل دریافت و آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد 1402

👈 روش دریافت مدرک دانشگاه آزاد برای آزاد سازی مدارک دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم به‌خصوص در دوره روزانه، شما نیازمند طی‌کردن مراحل مختلفی هستید که ممکن است پیچیدگی‌هایی داشته باشد. اما برای دریافت اصل مدرک و دانشنامه دانشگاه آزاد، شما با این فرآیندهای پیچیده مواجه نخواهید شد. برای انجام آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد، کافی است مراحل زیر را طی کنید.

✅  پس از اتمام تمام دروس و دریافت نمره قبولی تمام واحدها، به امور فارغ‌التحصیلان مراجعه کنید.

✅  تمام هزینه‌های لازم را با دانشگاه تسویه کرده و فرم‌های مورد نیاز را به‌صورت کامل پر کنید.

✅  برای آقایان، به کارت پایان خدمت یا معافیت نیاز است.

✅  پس از تایید اداره امور فارغ‌التحصیلان، می‌توانید مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید.

✅  صدور مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد بستگی به روند کاری هر واحد دارد و از چند ساعت تا چندین روز متفاوت است.

هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد 1402

👈 دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مراکز آموزش عالی مهم کشور است که در زمینه‌های مختلف علمی و تخصصی فعالیت می‌کند. یکی از رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شود، رشته پزشکی است. برای آزادسازی مدرک پزشکی از دانشگاه آزاد اسلامی، باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کرد.

🔴 هزینه آزاد سازی مدرک

هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله سال تحصیلی، نوع درجه و میزان دانش و مهارت‌های کسب شده. به‌ طور کلی، هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد به نسبت هزینه‌ های مشابه در دیگر دانشگاه‌های کشور مناسب است. برای اطلاع از به روز ترین هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد با مشاورین ایران تحصیل با شماره   9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) در ارتباط باشید.

🔴 چگونگی پرداخت هزینه

برای پرداخت هزینه آزاد‌سازی مدرک پزشکی، باید به مرکز مالی دانشگاه مراجعه کرد. می‌توانید با پرداخت نقدی یا از طریق کارت بانکی مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه، یک رسید مالی دریافت خواهید کرد که باید آن را برای تایید پرداخت نگه دارید.

🔴 دریافت مدرک

پس از پرداخت هزینه آزاد سازی، می‌توانید برای دریافت مدرک خود به دفتر ثبت نام دانشگاه مراجعه کنید. باید رسید مالی خود را نیز همراه داشته باشید. سپس، مدرک شما آماده تحویل خواهد بود.

📌 برای اطلاع از شهریه دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

تاییدیه مدرک پزشکی دانشگاه آزاد 1402

👈 بر اساس قانون جدید آزادسازی مدرک تحصیلی، در صورتی که دانشنامه شما قبل از تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۰۱ صادر‌شده‌باشد، فاقد هولوگرام رسمی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است. علاوه بر آن، شما مکلف هستید که برای تایید مدرک خود و دریافت مهر و هولوگرام رسمی سازمان، مهر و امضای واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد را دریافت نمایید.

اگر دانشنامه شما پس از تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۰۱ صادر‌شده‌باشد، شما مجبور به دریافت مهر و هولوگرام رسمی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نمی‌باشید. دانشنامه‌های صادر‌شده‌پس از این تاریخ، هولوگرام و مهر سازمان مرکزی را دارا می‌باشند، اما شما همچنان مکلف به دریافت مهر و امضای واحد علوم پزشکی یا مهر وزارت بهداشت هستید، همچنین باید ریزنمرات تحصیلی خود را به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسانید.

تاییدیه مدرک پزشکی دانشگاه آزاد توسط دادگستری

👈 مدرک پزشکی دانشگاه آزاد و ریزنمرات فقط در صورتی قابل ترجمه رسمی و اخذ تاییدیه دادگستری و خارجه می‌باشند که همراه با دانشنامه مهر دانشگاه آزاد و مهر سازمان مرکزی را داشته باشند.

توصیه می‌شود که عناوین دانشگاهی خود را همراه با سایر مدارک به دارالترجمه تحویل دهید تا ترجمه رسمی دقیقا طبق عناوین مد نظر دانشگاه ترجمه و تایید شود.

هزینه تاییدیه مدرک پزشکی دانشگاه آزاد توسط دادگستری

👈 در صورتی که تمایل دارید تاییدیه های لازم دادگستری و خارجه را دریافت نمایید، می‌توانید با تسلیم اصل دانشنامه و ریزنمرات دانشگاهی خود که واجد شرایط اعلام‌شده‌ در بالاست، اقدام به گرفتن تاییدیه های مربوطه نمایید. راهنمایی: قبل از اقدام به ترجمه، از لزوم دریافت تاییدهای دادگستری و خارجه مطمئن شوید تا از پرداخت هزینه‌های غیرضروری اجتناب نمایید. هزینه تایید وزارت دادگستری برای ترجمه رسمی دانشنامه و ریزنمرات، مبلغ هفتاد هزار تومان به ازای هر پلمپ است. هزینه تایید وزارت امور خارجه برای ترجمه رسمی دانشنامه و ریزنمرات، مبلغ بیست هزار تومان به ازای هر صفحه از متن ترجمه است.

تذکر: مدت زمان لازم برای دریافت تاییدیه های دادگستری و خارجه، سه روز کاری است که یک روز آن مربوط به دادگستری و دو روز دیگر به امور خارجه است.

روش دریافت ریز نمرات مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

👈 اگر قصد ترجمه رسمی مدارک خود را برای مهاجرت تحصیلی دارید، باید نمرات دقیق خود را داشته باشید. برای دریافت ریز نمرات خود مراحل زیر را طی نمایید.

✅ دانشنامه خود را به همراه اصل و کپی آن نگه دارید.

✅ مبلغ مورد نظر را به حساب دانشگاه واریز کنید و فیش آن را ارائه نمایید.

✅ به اداره فارغ‌التحصیلان دانشگاه خود مراجعه کنید و درخواست دریافت نمرات دقیق را ثبت کنید.

✅ برای اینکه نمرات دقیق قابل ترجمه باشند، باید تاییدیه آن‌ها را از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد دریافت کنید.

✅ توجه داشته باشید که بدون تاییدیه سازمان مرکزی، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری، تاییدیه‌های مدارک را صادر نمی‌کنند.

✅ صدور نمرات دقیق قابل ترجمه ممکن است تا چند هفته نیز زمان ببرد. بنابراین قبل از اقدام، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی لازم را انجام دهید.

📌 برای اطلاع از دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

روش دریافت ریز نمرات مدرک پزشکی دانشگاه آزاد 

مراحل استعلام آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

👈 برای استعلام آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد باید به صورت اینترنتی و از طریق سامانه estelam.iau.ir اقدام نمایید

و پس از ورود، کد ملی خود را در قسمت نام کاربری و رمز عبور وارد نمایید و سپس بر روی دکمه ورود فشار دهید.

مراحل تصویری مراحل آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد  به شرح زیر است:

✅ ابتدا وارد سامانه estelam.iau.ir شده و سپس نام کاربری و رمز عبور  را وارد نمایید.

مرحله اول آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد
✅ پس از ورود نام کاربری و رمز عبور، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. قسمت رمز عبور را با یک رمز دلخواه پر کرده و سایر موارد را طبق دستورات وارد نمایید. در نهایت بر روی دکمه ثبت نام فشار دهید.
ثبت نام برای آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

✅ پس از اتمام عملیات ثبت نام، به صفحه اصلی سایت هدایت خواهید شد. با توجه به تصویر زیر، کد ملی و رمز عبوری که در مرحله قبل انتخاب نموده‌اید را وارد نموده و سپس بر روی دکمه ورود فشار دهید.

✅ در این مرحله، بر روی دکمه‌ای که با علامت فلش مشخص‌شده‌است(درخواست تاییدیه دانشنامه)، فشار دهید.
مرحله دوم آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

✅ در این بخش می‌بایست شماره دانشنامه خود را در قسمت شماره دانشنامه وارد نمایید. همچنین در قسمت نام گیرنده عبارت دفاتر ترجمه رسمی را تایپ فرمایید.

💢 توجه: تنها در صورتی که نیاز به ترجمه رسمی دانشنامه دانشگاه آزاد دارید از عبارت دفاتر ترجمه رسمی استفاده کنید و در غیر اینصورت از این عبارت استفاده ننمایید.

✅ در این قسمت می‌بایست به پرداخت هزینه اقدام نمایید. برای این منظور بر روی دکمه ایجاد پرونده و پرداخت هزینه کلیک کنید تا به درگاه بانک هدایت گردید.
مرحله چهارم آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

✅ در این مرحله با استفاده از یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب به پرداخت هزینه مربوطه اقدام نمایید.

✅ پس از پرداخت هزینه و مشاهده اطلاعات پرداخت ، بر روی دکمه برگشت کلیک فرمایید.

✅ بر روی آیکون حاوی شکل کلاه فارغ التحصیلی که در یک دایره قرار گرفته است و مربوط به دریافت  تاییدیه کلیک فرمایید.

✅ در این بخش اطلاعات فردی و تحصیلی خود را بررسی نموده و در صورت صحت آن، گزینه تایید را انتخاب و بر روی دکمه تایید اطلاعات کلیک فرمایید.
بررسی اطلاعات برای آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

✅ در این بخش بر روی آیکون پرینت که در یک دایره قرار گرفته است کلیک فرمایید.
مرحله ششم آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

✅ تاییدیه تحصیلی شما صادر‌شده‌ و می‌توانید از این تاییدیه یک خروجی تهیه و آن را به دارالترجمه رسمی ارائه نمایید.

زمان تایید مدارک دانشگاه آزاد

👈 زمان تایید مدارک دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی مختلف متفاوت است و از یک ساعت تا چند هفته متغییر است. در سازمان مرکزی، ریزنمرات معمولا طی سه یا چهار ساعت تایید و امضا می‌شود. مدت زمان به صورت تقریبی تیم ساعت بوده و زمان زیادی برای این امر نیاز نیست.

البته توحه نمایید این زمان برای مدارک دارای هولوگرام می باشد .  بعضی از دانشگاه‌ها‌ریز نمرات را داخل پاکت مهر و موم قرار می‌دهند و برای مراجعه به سازمان مرکزی و گرفتن تاییدات لازم تحویل دانشجو می‌دهند که چند ساعت تا ۱ روز بیشتر طول نمی‌کشد. بعضی از واحدهای دانشگاهی‌ریز نمرات را به دانشجو نمی‌دهند و خودشان به سازمان مرکزی ارسال می‌کنند و بعد از تایید شدن به واحد دانشگاهی برگشت داده می‌شود که بسته به پیگیری‌ها و شهر واحد دانشگاه و… تقریبا ۲۰ الی ۴۰ روز طول می‌کشد.

📌 جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

زمان تایید مدارک دانشگاه آزاد

اخبار پیرامون آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

📢 افزایش 5 برابری هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی هزینه ترجمه مدارک را تا ۵ برابر گران کرده است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل یا کار در خارج از کشور نیاز به ترجمه رسمی اسناد و مدارک دارند. ترجمه مدارک فارغ‌التحصیلی با هولوگرام رسمی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بدون مشکل امکان‌پذیر است. در غیر این صورت، باید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و تاییدیه آن سازمان را دریافت کنند.

خلاصه مطلب

دریافت ویزای تحصیلی، یکی از روش‌های بسیار محبوب برای مهاجرت است که دانشجویان زیادی اقدام به آن می‌کنند. مرحله مهم در دریافت ویزای تحصیلی، آزادسازی مدرک است که دانشگاه‌های مختلف روش‌های خاص خود را برای این امر طراحی کرده‌اند. با این حال، باید بدانید که آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد به هیچ وجه پیچیده نیست و شما نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و زمان‌بر ندارید.

در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم به‌طور کامل فرایند آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد، دریافت ریزنمرات و ترجمه رسمی آن‌ها و همچنین هزینه آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد را بررسی کنیم. اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید با شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل شما را راهنمایی خواهند کرد.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید. 📥

به این پست امتیاز دهید

مراحل آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد به چه صورت می باشد؟

مراحل آزاد سازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد در طول مقاله به صورت گام به گام و تصویری بیان شده است.

آیا امکان اقدام برای اخذ تاییدات دادگستری و خارجه بدون داشتن تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد وجود دارد؟

از تاریخ ۲۰ آبان سال ۱۴۰۱ بر اساس بخشنامه‌ای که به تمامی دفاتر ترجمه رسمی در سراسر کشور ابلاغ‌شده‌است، تمامی مدارک دانشگاه آزاد اسلامی بدون داشتن مهر سازمان مرکزی و تاییدیه تحصیلی دیگر قادر به اخذ تاییدات دادگستری و خارجه نمی‌باشند.

آیا برای ترجمه رسمی ریزنمرات و دانشنامه دانشگاه آزاد نیز نیاز به داشتن تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد است؟

برای ترجمه رسمی دانشنامه، نیاز به بررسی تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد از سامانه آنلاین وجود دارد، اما برای ترجمه رسمی ریزنمرات نیازی به داشتن مهر سازمان مرکزی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا