آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان


آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل همانند آزمون‌های آزمایشی دیگر است که قبل از آزمون اصلی سمپاد برگزار می‌شود. دانش آموزان تیزهوش بهتر است پیش از آن که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند، با نحوه سوالات تستی و چهار گزینه‌‎ای آن آشنا شوند.

سوالات آزمون‌های مجازی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل به صورت آنلاین است و برای پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، جدا طراحی می‌شود. دانش آموزانی که می‌خواهند آینده خود را تضمین کنند، باید در شرایطی مشابه با آزمون‌های تیزهوشان قرار بگیرند.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوالی داشته باشید، می‌توانید با مشاوران مجرب و کاردان ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

معرفی آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل

آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل، آزمونی مرحله‌ای و مشابه با آزمون اصلی مدارس سمپاد است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. دانش آموزان سال ششم که برای ورود به پایه هفتم شبانه روز مطالعه می‌کنند تا به جایگاهی که لایقش هستند برسند، با ثبت نام در آزمون‌های هماهنگ و سراسری تیزهوشان ایران تحصیل، یک قدم به هدفشان نزدیک‌تر می‌شوند.

سوالات آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان توسط بهترین اساتید مدارس سمپاد و اساتید تیزهوش المپیاد کشوری طراحی شده است تا داوطلبان آزمون مدارس استعداد درخشان، با نحوه سوالات و پاسخ‌ها آشنا شوند. به طور کلی فضای این ارزیابی آنلاین و شبیه ساز شده می‌تواند علاوه بر تداعی آزمون اصلی تیزهوشان، داوطلبان را با کنکور سراسری آشنا کند.

معرفی آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان

یکی دیگر از نکاتی که در آزمون‌های آزمایشی تیزهوشان ایران تحصیل رعایت شده، هماهنگ و سراسری بودن آن است. بنابراین دانش آموزان با خیال راحت می‌توانند در آن ثبت نام کنند. چرا که به صورت خودآزمایی نیست و از جامعه آماری خوبی برخوردار است.

همچنین، آزمون شبیه ساز آمادگی تیزهوشان همانند آزمون اصلی سمپاد و کنکور، نمره منفی دارد. از این رو برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های ارزیابی سراسری مدارس تیزهوشان، به لیست زیر توجه نمایید:

✅ آزمون‌های مجازی تیزهوشان ایران تحصیل به صورت آنلاین است.

✅ این آزمون نیاز به اینترنت قوی ندارد و فیلترشکن باید خاموش باشد.

✅ آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان، به صورت هماهنگ و سراسری است.

✅ زمان مشخصی برای پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده تا دانش آموز، فضایی مشابه با آزمون اصلی تیزهوشان را تجربه کند.

✅ تعداد سوالات آزمون تیزهوشان ایران تحصیل، مطابق با سوالات آزمون اصلی سمپاد است.

✅ پاسخ‌های غلط در ارزیابی تستی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل، نمره منفی دارد.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون مجازی تیزهوشان

تعداد سوالات آزمون شبیه ساز آمادگی تیزهوشان مطابق با سوالات آزمون اصلی استعداد درخشان است که هر ساله در تاریخی مشخص به صورت هماهنگ شده و سراسری برگزار می‌شود. دانش آموزان با توجه به سوالات این آزمون تستی و آزمایشی می‌توانند با فضای ارزیابی و نحوه پرسش و پاسخ‌ها آشنا شوند تا از میزان استرسشان کم کنند.

تعداد سوالات آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل، مطابق با جدول زیر است:

مقطع تحصیلی تعداد سوالات زمان پاسخگویی
ششم به هفتم 100 سوال 80 دقیقه
نهم به دهم 100 سوال 120 دقیقه

زمان برگزاری آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان

آزمون شبیه ساز آمادگی تیزهوشان مطابق با مقررات و قوانین حاکم بر آزمون اصلی استعداد درخشان است. به همین خاطر زمان برگزاری این آزمون، از حدود 8 صبح شروع می‌شود. تمرکز دانش آموزان در اول صبح بهتر از ساعات دیگر است و مجموعه ایران تحصیل تصمیم گرفته که حتی در انتخاب زمان آزمون نیز دقت لازم را به خرج دهد.

این آزمون از فروردین تا شهریور ماه ادامه دارد و به صورت ماهانه برگزار می‌شود. آزمون آزمایشی تیزهوشان دارای دو دفترچه تحلیل و استعداد (هوش) است و دانش آموز طبق مقررات، حق ندارد جلسه آزمون را پیش از اتمام سوالات و تمام شدن مهلت باقی مانده، ترک کند.

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کلیک کنید.

منابع آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان

دانش آموزان پایه ششم به هفتم و دانش آموزان پایه نهم به دهم که می‌بایست انتخاب رشته کنند و فرم هدایت تحصیلی را در سایت مدرسه تکمیل و آپلود نمایند، در صورتی که قصد تغییر محیط آموزشی خود را دارند و به دنبال راهی برای ورود به مدارس تیزهوشان هستند؛ باید از منایع آزمون آمادگی تیزهوشان باخبر باشند.

این منابع توسط سازمان سمپاد و مدارس استعداد درخشان، هر سال اعلام می‌شود تا داوطلبان دروس تخصصی و منایع پیشنهادی را تهیه و مطالعه کنند. چرا که سوالاتی که طراحی می‌شود بیشتر تحلیلی و هوش است. به جدول زیر که منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم و منابع آزمون آزمایشی ششم به هفتم ایران تحصیل را جمع‌آوری کرده‌ایم، توجه کنید:

مقطع تحصیلی منابع
ششم به هفتم تست استعداد تحلیلی از مبتکران-1000 تست تحلیلی از مهر و ماه-تست استعداد خیلی سبز-فرمول یک از دکتر علی قصاب
نهم به دهم هوش فرازمینی نوشته دکتر علی قصاب-هوش و استعداد تحلیل نهم از مبتکران-1500 تست هوش و استعداد تحصیلی مهر و ماه-استعداد تحلیلی نهم از خیلی سبز-کتاب 31+1 تیزهوشان چاگ خوارزمی-درس علوم علوم تجربی از خیلی سبز-کتاب فارسی نهم زبان و ادبیات فارسی از مبتکران-کتاب ریاضیات اندیشمند پایه نهم

اعلام نتایج آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل

آزمون شبیه ساز شده آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل، به صورت آنلاین و مرحله‌ای بوده و تعداد سوالات، مهلت پاسخ به تست‌های چهار گزینه‌ای و اعلام نتایج آن مشابه با آزمون اصلی است. داوطلبان ارزیابی تیزهوشان می‌توانند به سوالات سال‌های قبل که جنبه تحلیلی و هوش دارد، مراجعه کنند و برای ثبت نام در آزمون‌های آزمایشی ایران تحصیل آماده شوند.

نتایج این آزمون آنلاین و غیرحضوری که فضای آن در وب است، بلافاصله پس از اتمام آزمون در پنل کاربری شرکت کننده قرار می‌گیرد. از این رو داوطلب می‌تواند هروقت که بخواهد به نمرات، تراز قبولی و تخمین رتبه آزمون دسترسی داشته باشد.

اعلام نتایج آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان

همچنین در صورتی که بخواهد نتایج هر آزمون را در اختیار مشاوران تحصیلی ما بگذارد، می‌تواند به راحتی کارنامه را دانلود کرده و از آن کپی بگیرد. آزمون آزمایشی تیزهوشان ایران تحصیل، جامعه آماری خوبی دارد و معتبر است. آزمون به صورت هماهنگ و سراسری برگزار می‌شود و داوطلبان باید با رقیبان قوی و باهوش که قصد شرکت در آزمون اصلی را دارند، مسابقه بدهند.

نتایج ارزیابی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل دارای ویژگی‌های ذیل است:

✅ نتایج به محض اتمام آزمون در پنل کاربری کاربر گذاشته می‌شود.

✅ دانش آموز می‌تواند شاهد پیشرفت و بهتر شدن نتایج آزمون آزمایشی تیزهوشان باشد.

✅ نتایج آزمون بر روی پایگاه داده ثبت می‌شود و هروقت که دانش آموز بخواهد می‌تواند به نتایج دسترسی داشته باشد.

✅ دانش آموز می‌تواند نتایج آزمون آزمایشی تیزهوشان ایران تحصیل را دانلود کند.

✅ دانش آموز پس از آزمون تفسیری کلی از وضعیت تحصیلی خود دریافت می‌کند که بهتر است با مشاوره تحصیلی درباره برنامه درسی مدرسه، مشورت کند.

نحوه شرکت در آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان

داوطلبان آزمون استعداد درخشان برای آشنایی بیشتر با آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل، باید ابتدا لوازم مورد نیاز ارزیابی را آماده کنند. همچنین داشتن لپ تاپ یا کامپیوتر برای ورود به محیط آزمون اجباری است.

داوطلبان دسترسی به اینترنت و خاموش بودن فیلترشکن را می‌بایست چک کنند و پیش از شروع ارزیابی که از 8 صبح است، از خواب بیدار شده و با نشاط و تمرکز بالا در آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان شرکت کنند.

به غیر از موارد گفته شده، دانش آموز باید لباس رسمی بپوشد و با مداد و پاک کن و آب معدنی و تنقلات و ترجیحا یک شیرینی، بر روی صندلی بنشیند و نیز فضایی ساکت را برای آزمون انتخاب نماید.

برای اطلاع از زمان بندی ثبت نام آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

هزینه آزمون شبیه ساز آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل

یکی از معتبرترین آزمون‌های آزمایشی ایران تحصیل، آزمون آمادگی تیزهوشان است. این ارزیابی تستی با دو دفترچه تحلیلی و هوش، جامعه آماری بزرگی دارد و به صورت هماهنگ شده و سراسری قبل از آزمون اصلی مدارس تیزهوشان برگزار می‌شود. هزینه آزمون آمادگی استعداد درخشان، با توجه به پایه و مقطع تحصیلی متفاوت است.

بنابراین، داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در این آزمون فراگیر و معتبر دارند، باید ابتدا پایه تحصیلی ششم به هفتم یا نهم به دهم را مشخص کنند. سپس با توجه به انتخاب خود هزینه هر آزمون آنلاین تیزهوشان را از مشاوران ما در ایران تحصیل پرس و جو کنند.

هزینه آزمون شبیه ساز آمادگی تیزهوشان

مزایای شرکت در آزمون آزمایشی تیزهوشان

دو مولفه اصلی برای رتبه بندی دانش آموزان تیزهوش و نخبه، سوالات تحلیلی و استعداد است. آزمون استعداد درخشان برای جذب داوطلبانی که از هوش بالایی برخوردار هستند و نسبت به دانش آموزان مدارس عادی، فرق بسیار زیادی دارند، دو دفترچه مشابه با کنکور تهیه کرده‌اند.

آزمون آزمایشی تیزهوشان ایران تحصیل همانند ارزیابی تستی و چهار گزینه‎ای استعداد درخشان عمل کرده تا دانش آموزان در فضایی همانند آزمون اصلی قرار بگیرند و با نحوه طراحی سوالات، زمان برگزاری و اتمام آزمون، اعلام نتایج و تراز و رتبه قبولی آشنا شوند.

البته جدا از موارد گفته شده، فاکتورهای دیگری برای آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل که مطابق با استانداردهای سمپاد است، وجود دارد که می‌توانید در لیست زیر این موارد را مشاهده کنید:

✅ پیدا کردن نقاط ضعف و تلاش برای برطرف کردن آن

✅ تمرکز در سرعت تست زنی برای آزمون اصلی تیزهوشان

✅ کاهش استرس و اضطراب کاذب در آزمون استعداد درخشان

✅ تسلط بر سوالات تحلیلی و هوش با توجه به قدرت یادگیری دانش آموز

خلاصه مقاله آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان

آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان ایران تحصیل یکی از آزمون‌های معتبر با جامعه آماری خوب است که توانسته در این زمینه به موفقیت چشمگیری دست یابد. دانش آموزان پایه ششم به هفتم و دانش آموزان پایه نهم به دهم برای افزایش شانس قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، می‌توانند در آزمون‌های مجازی ایران تحصیل ثبت نام کنند.

این ارزیابی به صورت مجازی و مطابق با قوانین و استانداردهای سمپاد است. داوطلبان با مشاهده نتایج، بلافاصله بعد از آزمون، می‌توانند کارنامه خود را پرینت بگیرند و برای دریافت برنامه درسی و مشاروه با کارشناسان ایران تحصیل با شماره 9099075307 از طریق تلفن ثابت تماس بگیرند.

برای دانلود فایل PDF آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

آزمون آزمایشی آمادگی تیزهوشان چیست؟

این آزمون مشابه آزمون اصلی مدارس استعداد درخشان است که از استاندارد و قوانین حاکم بر آن پیروی می‌کند.

هزینه آزمون مجازی آمادگی تیزهوشان چقدر است؟

هزینه آزمون آمادگی تیزهوشان با توجه به پایه و سال تحصیلی متفاوت می‌باشد.

نتایج ارزیابی تستی تیزهوشان ایران تحصیل کی اعلام می‌شود؟

نتایج آزمون آزمایشی تیزهوشان بلافاصله بعد از اتمام آزمون در پنل کاربری داوطلب قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا