آزمون آزمایشی کنکور آنلاین {مزایا، معایب، هزینه}


آزمون آزمایشی کنکور آنلاین ایران تحصیل، آزمون دوره‌ای و جامعی است که به منظور آشنایی با شیوه طراحی سوالات کنکور، پاسخ‌ها، زمان برگزاری و به طور کلی حال و هوای کنکور طراحی شده و به صورت غیر حضوری و کاملا آنلاین به طور هماهنگ در سطح کشوری برگزار میشود.

بودجه‌بندی هر یک از آزمون‌های دوره‌ای توسط بهترین مشاوران تحصیلی تدوین شده و عموما ماهی یکبار برگزار میشود. پس از نوروز نیز 2 آزمون جامع برای جمع بندی با بودجه بندی کلی دروس کنکور برگزار میشود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعداد سوالات طرح شده شبیه به کنکور سال‌های گذشته است تا داوطلبان بتوانند برای کنکور سراسری با روحیه بالا و اعتماد به نفس، آماده شوند. در حال حاضر این آزمون مجازی به عنوان یکی از بهترین آزمون‌های شبیه ساز شناخته شده است.

معرفی آزمون آزمایشی کنکور آنلاین ایران تحصیل

آزمون آزمایشی کنکور آنلاین ایران تحصیل، یک بسته جامع از 10 آزمون شبیه سازی کنکور است که به صورت آنلاین و کاملا هوشمند در یک رابط کاربری مدرن برگذار میشود. این آزمون در سطح کشوری به صورت هماهنگ آغاز شده و پایان میابد. از همین رو نتایج بدست آمده از آن قابل پیگیری و استناد است.

هر یک از دوره‌های آزمون شامل بودجه بندی ویژه‌ای از دروس سال دوازدهم به همراه مرور دروس تخصصی سالهای گذشته است که منطقی بودن گزینش و چیدمان دروس آن سبب شده تا فشارهای غیر منطقی از روی دانش‌آموز کم شود.

به غیر از اینکه سوالات کنکور آزمایشی آنلاین از نمونه سوال‌های سال‌های گذشته طرح می‌شوند، قوانین حاکم بر آزمون هماهنگ شبیه ساز کنکور آنلاین نیز درست همانند کنکور اصلی است. یعنی داوطلب باید در بازه زمانی مشخص به پرسش‌ها پاسخ دهد و اگر به گزینه‌ای شک دارد، از آن رد شود تا نمره منفی دریافت نکند.

در نتیجه آزمون آزمایشی آنلاین کنکور دارای ویژگی‌های ذیل است:

  • آزمون ایران تحصیل کاملا آنلاین است و نیازی به سیستم قوی ندارد. تنها باید به اینترنت متصل باشید.
  • تعداد سوالات هر دوره دقیقا برابر با تعداد سوالات کنکور است.
  • این آزمون بسته به گروه آزمایشی داوطلب دارای دفترچه‌های مختلف است.
  • برای پاسخ به هر دفترچه مدت زمان مشخصی در نظر گرفته شده است که با پایان آن دفترچه از دسترس خارج میشود.
  • پاسخ‌های اشتباه مطابق با قوانین کنکور باعث اخذ نمره منفی میشوند.
  • این آزمون بصورت هماهنگ کشوری برگزار میشود. هرگونه تقلب (در صورت اثبات) موجب حذف داوطلب از رتبه‌ها خواهد شد.

برای دریافت برنامه ریزی کنکور کلیک کنید.

تعداد سوالات آزمون های آزمایشی ایران تحصیل

همانطور که اشاره شد آزمون آنلاین شبیه‌ساز کنکور از نظر کمیتی دقیقا مشابه با کنکور طراحی شده است. تعداد سوالات و زمان پاسخگویی هریک از دروس این ارزیابی در ادامه آمده است.
تعداد سوالات آزمون آزمایشی رشته ریاضی ایران تحصیل از قرار زیر است:

رشته تحصیلی دفترچه نام درس تعداد سوال
ریاضی و فیزیک 1 ریاضی 40
2 فیزیک 35
شیمی 30
تجربی 1 زیست 45
2 فیزیک 30
شیمی 35
3 ریاضی 30
زمین شناسی 15
انسانی 1 ریاضی 20
زبان و ادبیات فارسی 30
علوم اجتماعی 15
روانشناسی 15
2 عربی 20
تاریخ 13
جغرافیا 12
اقتصاد 15
فلسفه و تمدن 20

زمان آزمون آزمایشی کنکور آنلاین ایران تحصیل

آزمون آزمایشی آنلاین کنکور هر ماه برگزار میشود و ساعت شروع آزمون 8 صبح است. پیشنهاد میشود تا قبل از به پایان رسیدن زمان مشخص شده، به تمام سوالات آزمون پاسخ دهید و همچنین سعی کنید قبل از اتمام کنکور آزمایشی، جلسه مجازی را ترک نکرده و از اتاق خارج نشوید.

هریک از دفترچه های آزمون مهلت زمان خاصی دارند که در صورت پایان آن، دفترچه از دسترس خارج شده و دفترچه جدید در دسترس قرار میگیرد.

مدیریت بازه زمانی کوتاه مدت کنکور سراسری موجب آشنایی بیشتر با محیط آزمون میباشد و از مزایایی است که شرکت در آزمون شبیه ساز را منطقی میکند.

اعلام نتیجه آزمون شبیه ساز کنکور آنلاین

قوانین حاکم بر آزمون آنلاین و مجازی کنکور، به این صورت است که داوطلب باید به نمونه‌ سوالات سال‌های گذشته چه در ایران و چه در خارج از کشور را در کنار برخی سوالات تالیفی مشابه کنکور پاسخ دهد.

سوالات طرح شده، پاسخنامه آنلاین دارد و می‌توان آن را هر بار بعد از انجام شبیه ساز کنکور، بررسی و تحلیل کرد. بخشی از این تحلیل بطور آنلاین و بر اساس میزان پیشرفت داوطلب، درصد پاسخگویی به سوالات و مقایسه با سایر داوطلبان از نظر تراز، رتبه و… در دسترس داوطلب قرار میگیرد.

همچنین شخص میتواند با دانلود نتیجه آزمون شبیه‌سازی کنکور خود و یا پرینت آن، با مراجعه به مراکز مشاوره تحصیلی و یا تماس با مشاوران تحلیل دقیق تر و برنامه ریزی مناسبی برای کسب بهترین نتیجه دریافت نماید.

بخش دیگر نتیجه آزمون آزمایشی کنکور مربوط به سوالات از دید جامعه آماری داوطلب به طوری که شما میتوانید ببینید که چند درصد از شرکت کنندگان آزمون هر سوال را به درستی پاسخ داده اند.

دانش آموزان برای افزایش شانس قبولی خود می‌توانند با انجام این آزمون آزمایشی، تسلط بیشتری بر سوالات و قسمت‌های مهم دروس تخصصی پیدا کنند. به غیر از ویژگی‌های گفته شده، نتایج آزمون آزمایشی کنکور آنلاین ویژگی‌های دیگری دارد که عبارت است از:

  • به محض پایان مدت آزمون نتایج روی سایت در دسترس است.
  • نتیجه آزمون شامل درصد دروس مختلف، درصد کلی، تراز، تعداد سوالات پاسخ صحیح، تعداد پاسخ‌های غلط و… است.
  • این نتایج بطور دائمی در اختیار کاربر میباشد و از پایگاه داده حذف نمیگردد.
  • دانش‌آموز روند پیشرفت خود را در قالب نمودار پیگیری میکند.
  • نتایج به همراه یک تفسیر آنلاین از کلیت وضعیت داوطلب برای وی ارسال میشود.
  • نتیجه آزمون آنلاین آزمایشی کنکور قابل دانلود و پرینت است.
  • این آزمون از اعتبار بالایی برخوردار است و با تحلیل نتایج آن در بازه‌های گوناگون میتوان به پیشرفت داوطلب سرعت داد.

برای اطلاع از برنامه ریزی هفتگی کنکور کلیک کنید.

تحلیل آزمون شبیه ساز کنکور آنلاین

نحوه شرکت در آزمون مجازی کنکور

برای شرکت در آزمون مجازی کنکور تنها نیاز به دسترسی به اینترنت و به همراه داشتن لپتاپ یا رایانه است. پیشنهاد میشود با مرورگر کروم وارد سامانه شده و فیلتر شکن خود را خاموش نمایید.

تمامی داوطلبان باید در زمان مقرر (8 صبح) وارد سامانه شده و در صورت عدم دسترسی به سوالات سریعا با بخش پشتیبانی تماس بگیرند.

برای نزدیک تر شدن شرایط آزمون آزمایشی آنلاین کنکور به آزمون واقعی پیشنهاد میشود آزمون را جدی گرفته و مواردی را رعایت نمایید تا بهترین نتیجه  حاصل شود.

آماده‌ سازی محیط آزمون مجازی کنکور

برای شبیه تر شدن هرچه بیشتر آزمون شبیه ساز آنلاین به کنکور، با لباس‌های رسمی بر روی صندلی که بهتر است همانند صندلی‌های کنکور سراسری باشد، بنشینید و با خود لوازمی مثل پاک کن، مداد، آب معدنی و چند شکلات در صورت افت قند؛ به همراه داشته باشید.

توجه به محیط از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. همچنین ساکت بودن مکانی که برای آزمون شبیه ساز انتخاب کردید، بسیار مهم است. فضای کنکور بدون کوچک‌ترین صدا می‌باشد تا تمرکز هیچ یک از شرکت کنندگان بهم نریزد.

توجه به محیط برای آزمون مجازی کنکور

هزینه آزمون آزمایشی کنکور آنلاین ایران تحصیل

آزمون شبیه ساز کنکور آنلاین، یکی از بزرگترین آزمون‌های مجازی برای کنکور سراسری، پیش از ورود به دانشگاه است. هزینه این آزمون آزمایشی و مجازی با توجه گروه رشته‌ تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان فرق دارد و متغیر است. همچنین اینکه در چه سالی برای ثبت نام در آزمون شبیه ساز کنکور اقدام می‌کنید، به طور قطع در هزینه آن تاثیر گذار است.

آزمون‌های آزمایشی پیش از ورود به دانشگاه که به صورت آزمایشی و آنلاین می‌باشند، چند مرحله دارد و نیز پیش از آزمون الگویی مشخص یه داوطلب برای تست زنی داده می‌شود. تمرین، رفع اشکال، پرسش و پاسخ و تحلیل سوالات از جمله فاکتورهایی است که بر هزینه آزمون آزمایشی کنکور آنلاین تاثیر دارد. بنابراین لازم است پیش از ثبت نام از هزینه نهایی آزمون اطلاع پیدا کنید و بعد در کنکور شبیه ساز، شرکت نمایید.

مزایای شرکت در آزمون شبیه ساز کنکور ایران تحصیل

آزمون آنلاین شبیه ساز کنکور ایران تحصیل یکی از آزمون‌هایی است که برای دانش آموزان و به صورت کلی داوطلبان کنکور سراسری، حائز اهمیت است. متقاضیانی که به دنبال کسب نتیجه‌ای مطلوب و قبولی در بهترین دانشگاه‌های دولتی کشور هستند، بایستی تمرین کنند، تست بزنند و در آزمون شبیه ساز شرکت نمایند. اما در حال حاضر، یکی از بیشترین سوالات افراد این است که چرا باید از آزمون شبیه ساز کنکور استفاده کرد؟

دلیل استفاده از آزمون شبیه ساز کنکور

در ضمن، به غیر از این مزایا، فاکتورهای مهمی برای شرکت در آزمون شبیه ساز کنکور وجود دارد که باید به آن توجه کرد:

✅ شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت در تست زنی آزمون شبیه ساز

✅ آمادگی برای کنکور اصلی با آزمون مجازی کنکور شبیه ساز

✅ کاهش استرس و اضطراب برای آزمون آزمایشی کنکور آنلاین

✅ افزایش سرعت تست زنی بعد از 20 آزمون شبیه ساز کنکور


خلاصه مطلب

آزمون آزمایشی کنکور آنلاین ایران تحصیل به عنوان یکی از آزمون‌های برتر مجازی شناخته شده که داوطلبان را برای کنکور اصلی سراسری آماده خواهد کرد. دانش آموزان برای اینکه عملکرد بهتری از خود در کنکور نشان دهند، لازم است از ابتدای سال تحصیلی دوازدهم این آزمون شبیه سازی شده را هر ماه یکبار انجام دهند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

تمرین و تکرار، افزایش مهارت تست زنی، آشنایی با الگوها، تحلیل پاسخنامه و سوالات آزمون شبیه سازی شده از جمله نکات مهمی است که به داوطلب برای شرکت در کنکور کمک می‌کند. البته برای اینکه داوطلب بتواند نتیجه مثبتی از آزمون مجازی کنکور بگیرد، بایستی به محیط آزمون، بازه زمانی و مهلت اتمام آزمون توجه داشته باشد. در صورت داشتن هرگونه سوالی در اینباره، با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود فایل pdf مقاله آزمون آزمایشی کنکور آنلاین کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

آزمون آزمایشی کنکور آنلاین چیست؟

آزمون شبیه ساز کنکور، آزمونی است که تمام استانداردهای کنکور سراسری را دارد و بصورت کاملا آنلاین و با بودجه بندی ماهانه در ایران تحصیل انجام میشود.

دلیل اهمیت آزمون شبیه ساز کنکور آنلاین چیست؟

آزمون مجازی کنکور برای آمادگی داوطلبان به صورت ماهانه و مستمر، کاهش استرس داوطلب و عملکرد بهتر آن در کنکور موثر است.

زمان برگزاری آزمون آزمایشی کنکور آنلاین به چه صورت است؟

این آزمون از مهرماه 1402 تا خرداد 1403 بصورت ماهانه برگزار میشود. ساعت برگزاری آزمون ها 8 صبح است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا