آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ + بررسی نقاط قوت و ضعف


در حال حاضر و با گسترش اینترنت، راه های مختلفی برای برگزاری آزمون‌های آنلاین ارائه‌شده‌است. حال اگر می خواهید بدانید آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟  باید با روش ها و همچنین مزایا و معایب هرکدام از آن ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را در این باره بگیرید. لازم به ذکر است که انتخاب بهترین روش بستگی به نوع آزمون و سطح تفکر مورد نیاز دارد. شما می توانید برای اخذ مشاوره بهتر در این زمینه، از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

آشنایی کلی با آزمون آنلاین گزینه دو

👈 معرفی آزمون‌های آزمایشی گزینه دو، سطح سوالات گزینه دو از ابتدای ورود به این عرصه ادعا کرده است که سطح سوالات آزمون این موسسه با آزمون سراسری برابر است و سوالات آزمون آنلاین گزینه دو با آزمون سراسری تشابه بسیاری دارد.

هر سال با تغییر سوالات آزمون سراسری، گزینه دو نیز تغییراتی در سوالات تخصصی و عمومی آزمون‌های خود می‌دهد و سعی می‌کند همه ساله شعار خود را اثبات کرده و به سوالات آزمون سراسری نزدیک شود.

💢 به‌طور کلی می‌توان گفت که سوالات مطرح‌ شده‌ در آزمون‌های این موسسه دارای کیفیت و استاندارد مطلوبی هستند.

با توجه به کیفیت سوالات آزمون‌های این موسسه، هر سال درصدهای گزینه دو در جامعه آماری افزایش می یابد؛ با این وجود همچنان قلم چی در جامعه آماری حرف اول را می‌زند.

برای حل این مشکل، گزینه دو به چاره‌ای اندیشیده و مشکل کمتر بودن جامعه آماری خود را به گونه‌ای دیگر حل و فصل کرده است.

💢 این موسسه امکان شرکت داوطلبان در آزمون‌های آزمایشی با گزینه دو را فراهم کرده است و در هر آزمون، درصدهای افراد در جامعه آماری کنکور مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

💢 آزمون های آزمایشی طراحی شده گزینه دو به صورت ماهانه می باشد. برنامه آزمون‌های این موسسه برای داوطلبان کنکور به گونه‌ای تنظیم‌شده‌است که هر درس چندین بار مورد آزمون قرار می‌گیرد.

💢 آزمون های آنلاین گزینه دو بیشتر برای دروس دوازدهم وقت می گذارد و برای مقاطع یازدهم و دهم زیاد وقت نمی گذارد و در دوره های تابستانه خود به این دو پایه می پردازد.

💢کارنامه بعد از برگزاری هر آزمون، کارنامه‌ها در همان روز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. این کارنامه‌ها اطلاعات مختلفی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و به ارزیابی دقیق عمل‌کرد دانش‌آموزان کمک می‌کنند.

گزینه دو ۸ کارنامه را به دانش آموز ارائه می‌دهد:

💢 کارنامه اصلی

کارنامه اصلی گزینه دو، تراز، درصد های خام هر درس و میانگین کل را نشان می دهد.

💢 کارنامه زیر درس

در این کارنامه اطلاعات کاملی از سطح علمی خود در بخش‌های مختلف یک درس به دست می‌آورید. مثلا در درس عربی می‌توانید متوجه شوید که تست‌های قواعد را بهتر از تست‌های ترجمه زده‌اید و نقاط قوت و ضعف شما در این دروس چیست.

💢 کارنامه تخمین رتبه در آزمون سراسری

کارنامه تخمین رتبه در آزمون سراسری برای این می باشد که شما بدانید در صورتی که این درصدها را در کنکور اصلی زده بودید، اکنون دارای چه رتبه ای بودید.

✔️ نکات مثبت در ازمون های آنلاین گزینه دو را می توان ارائه کارنامه و درصد تخمین دانست و هزینه‌های اضافی برای خدمات بی‌اهمیت تحمیل نمی‌شود.

✔️ از جمله نکات منفی آزمون‌های گزینه دو می‌توان به جامعه آماری کم و برنامه‌ریزی آزمون‌ها برای داوطلبان کنکور در طول سال تحصیلی به طوری که برنامه آزمون‌های این موسسه به قدر کافی انعطاف‌پذیر نیست اشاره کرد.

حال برای پاسخ به پرسش آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ با آزمون قلمچی نیز آشنا شده و در انتها می توانید با مقایسه گزینه دو و قلمچی پاسخ پرسش آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ را پیدا نمایید. پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با آزمون آنلاین گزینه دو 

جهت اطلاع از نحوه شرکت در آزمون آنلاین گاج  کلیک نمایید.

آشنایی کلی آزمون آنلاین قلمچی

👈  معرفی آزمون‌های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) سطح سوالات سطح سوالات در آزمون‌های قلم چی بالاتر از سطح کنکور است.

البته این سختی سوالات به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را در دروس بهتر شناخته و با یک برنامه ریزی صحیح بتوانید بر روی این نقاط ضعف کار کنید.

اما اگر سختی سوالات باعث کاهش اعتماد به نفس شما شود، آن‌ها برای شما مزیت به حساب نمی‌آیند.

کانون قلم چی، سوالات را سخت تر طراحی کرده تا افراد با پاسخ یه آن ها، بتوانند به راحتی به سوالات کنکور پاسخ دهند.

💢  جامعه آماری قلم چی یکی از قدیمی‌ترین آزمون‌های آزمایشی در ایران است و جامعه آماری بالاتری نسبت به موسسات جدید دارد.

💢  برنامه آزمون یکی از نقاط مثبت آزمون‌های کانون، برنامه راهبردی آزمون‌های کانون است. آزمون‌های این موسسه هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود.

💢  در برنامه قلم چی برای دانش‌آموزانی که از بودجه‌بندی آزمون عقب مانده‌اند نیز چاره‌ای اندیشیده‌شده‌است. در بین برنامه‌های آزمون‌های آزمایشی، برنامه راهبردی کانون، کم نقص‌ترین برنامه است.

💢  قلمچی چند هفته مانده به کنکور سراسری، مطابق با بودجه‌بندی کنکور سراسری، سه آزمون جامع برگزار می‌کند.

✔️ جمع‌بندی نکات مثبت آزمون‌های قلمچی این است که داوطلب نیاز به کمک درسی دیگر ندارد و با برگزاری آزمون های مرتب باع می شود داوطلب از محیط و جو کنکوری خود خارج نشود.

✔️ جمع‌بندی برای نکات منفی  قلم‌چی را می توان داشتن هزینه های اضافی برای مواردی مانند کتاب ها، سی دی و … دانست.

✔️ هزینه آزمون نسبت به دیگر موسسات بالاتر است و سطح سوالات آزمون‌ها نسبت به سطح سوالات کنکور سراسری بالاتر است و این سطح سختی در بعضی موارد باعث می‌شود دانش‌آموزان انگیزه خود را از دست بدهند.

اکنون که با ازمون انلاین قلمچی نیز آشنا شدید دیگر می توانید پاسخ پرسش آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ را بدانید. شما عزیزان برای انتخاب گزینه دو یا قلمچی؟ می توانید ادامه مقاله که در خصوص مقایسه گزینه دو و قلمچی نیز می باشد را مطالعه نمایید.

آشنایی آزمون آنلاین قلمچی

برای اطلاع از تخمین تراز کنکور  کلیک نمایید.

مقایسه گزینه دو و قلمچی

👈 گزینه دو یا قلمچی؟ برای بهترین مقایسه آزمون‌های این دو موسسه، در ابتدا باید به موارد زیر توجه کرد:

✔️ شرایط آزمون

✔️ کیفیت و سطح سوالات

✔️ برنامه آزمون

✔️ جامعه آماری همچنین، انتخاب نوع آزمون بر اساس شرایط و آمادگی فرد متفاوت است.

برای موفقیت بیشتر در کنکور سراسری، داوطلبان بهتر است از تجربیات مشاورین رتبه برتر کنکور که شناخت کامل به نوع آزمون‌ها دارند، استفاده کنند.

پشتیبان حرفه‌ای بر اساس میزان آمادگی داوطلب، زمان مورد نیاز برای مطالعه و سابقه تحصیلی و نمرات دانش آموز، گزینه آزمونی مناسب را برای فرد در نظر می‌گیرد.

همچنین برنامه مطالعاتی و برنامه‌ریزی را به صورت اختصاصی بر اساس شرایط دانش آموز مشخص می‌کند.

👈 آیا باید گزینه دو یا قلم چی را انتخاب کنیم؟ برای مقایسه گزینه دو و قلمچی در ادامه همراه ما باشید:

🔴 هزینه های آزمون آنلاین گزینه دو و قلمچی

هزینه آزمون و کلاس های قلمچی نسبت به آزمون های گزینه دو کمی بیشتر می باشد.

🔴 آزمون های شبیه سازی گزینه دو و قلمچی

آزمون های شبیه سازی گزینه دو به صورت ماهانه و هر دو ماه یک بار برگزار می گردد. در حالی که قلمچی هر دو هفته یکبار، آزمون های شبیه سازی  خود را برگزار می نماید.

🔴 تست های آزمون آنلاین گزینه دو و قلمچی

آزمون آنلاین گزینه دو به سوالات کنکور بسیار شبیه بوده و می توانید از این موقعیت برای کنکور خود به خوبی استفاده نمایید. در صورتی که قلمچی دارای سطح سوالات تستی بالاتر از کنکور می باشد.

✔️  در مقایسه گزینه دو و قلمچی نیز می توان به گزینه بورسیه شدن قلمچی اشاره کرد که این گزینه را در گزینه دو مشاهده نمی نمایید ولی در گزینه دو امکان تخمین رتبه وجود دارد.

اکنون که ویژگی و امکانات هر دو موسسه را مشاهده کردید دیگر به راحتی می توانید پاسخ آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ را بدانید. شما عزیزان همچنین می توانید معیار های انتخاب یک آزمون مناسب در مقایسه گزینه دو و قلمچی را در ادامه مطالعه نمایید.

مقایسه گزینه دو و قلمچی

جهت اطلاع از بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور کلیک نمایید.

معیارهای انتخاب آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟

👈معیارهای یک آزمون مناسب آزمون‌های آزمایشی مانند قلم چی یا گزینه دو که بسیار محبوب و شناخته شده‌اند، آزمون‌های آزمایشی مناسبی هستند که امکان دارد یک دانش‌آموز در آزمون قلم چی شرکت کند و رتبه خوبی کسب کند و یا یک دانش‌آموز در آزمون گزینه دو شرکت کند و به نتیجه دلخواه خود برسد.

این بستگی به این دارد که آیا آزمون با توجه به معیارها و ویژگی‌های دانش‌آموز مناسب انتخاب‌شده‌باشد و دانش‌آموز بتواند خودش را با شرایط آزمون هماهنگ کند و پیشرفت کند.

اگر یک آزمون نادرست را انتخاب کنید و در طول سال نتوانید از آزمون مناسب استفاده کنید، این به نفع شما نیست بلکه به ضرر شماست. آزمون‌های مناسب باید برخی ویژگی‌ها را داشته باشند که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد:

ویژگی‌های یک آزمون آزمایشی مطلوب

👈 ویژگی‌های یک آزمون آزمایشی کنکور آنلاین مطلوب به شرح زیر است:

❇️  برنامه‌ریزی

یک آزمون مطلوب باید دارای برنامه‌ریزی صحیح باشد. برنامه راهبردی که در یک سال برای آزمون‌ها ارائه می‌شود باید حجم مناسبی از مباحث را شامل شود که برای دانش آموزان مفید باشد.

تایم های مرور باید مشخص شود، حتما در برنامه راهبردی بررسی شود که برای مباحث چه بازه‌هایی زمان مرور در نظر گرفته‌شده‌است و چه ایستگاه‌های جبرانی در برنامه وجود دارد که اگر نتوانستید یک هفته حجم درسی را تمام کنید آیا میتوانید این حجم باقی مانده را در آزمون‌های بعدی جبران کنید.

همچنین به شرایط خودتان نیز توجه کنید. اگر دانش آموزی هستید که پایه خوبی ندارید و تابستون را هم به خوبی مطالعه نکردید، پیشنهاد نمی‌شود از ابتدای مهر آزمونی سنگین شروع کنید.

از طرف دیگر، یک دانش آموزی که خیلی خوب درس خوانده و می‌تواند حجم سنگین بین بازه‌های ۲ هفته و ۳ هفته حتی یک ماه را مطالعه کند.

برای این نوع دانش آموزان مشکلی نیست، اما دانش آموزانی که عادت مطالعاتی تقویت شده‌ای ندارند و تایم مطالعاتی زیادی ندارند و پایه مطالعاتی قوی ندارند، اگر در آزمونی شرکت کنند که حجم بین آزمون‌ها خیلی زیاد است و نتوانند این حجم‌ها را مطالعه کنند، ممکن است چند آزمون بعد دچار بی‌اعتمادی نسبت به خودشان شوند و از درس خواندن هم ناامید شوند.

پس حواستان به این باشد که آزمون آزمایشی را با توجه به معیارها و ویژگی‌های خودتان انتخاب کنید.

❇️ سطح سوالات آزمون

سطح سوالات آزمون باید استاندارد باشد و نه سخت و نه آسان. یک آزمون خوب باید مجموعه‌ای از سوالات آسان، متوسط و سخت داشته باشد که نسبت سوال‌های سخت اصولا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد و خیلی زیاد نباشد.

سوالات پیچیده باید بیهوده نباشند و خیلی از سوال‌های پیچیده که در آزمون‌ها مطرح می‌شوند، واقعا غیر استاندارد هستند.

❇️ جامعه آماری

یک آزمون خوب هرچقدر جامعه آماری خوبی داشته‌باشد، خیلی خوب می‌توانید با آزمون‌های کنکور شبیه‌سازی کنید.

البته ناگفته نماند که آزمون‌های آزمایشی جامع، جامعه آماری خیلی بهتری نسبت به آزمون‌های آزمایشی اول سال، قبل از عید که بیشتر مبحثی هستند، دارند.

❇️ فاصله زمانی بین آزمون‌های آزمایشی

فاصله زمانی بین آزمون‌های آزمایشی قلم چی یا گزینه دو فاصله بین آزمون‌ها خیلی مهم است. فاصله زمانی بین دو هفته تا ۳ هفته وجود دارد که باید با توجه به سلیقه خودتان و توانایی خودتان انتخاب کنید.

مثلا آزمون قلم چی آزمونی است که فاصله آزمون‌هایش ۲ هفته است.

اگر دانش‌آموزی هستید که در طول دو هفته نمی‌توانید حجم مشخصی از برنامه را بخوانید، از طرفی طی این دو هفته باید کمی از زمان را به مرور اختصاص بدهید.

خود آزمون و تحلیل آزمون اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید طی این دو هفته تمام حجم را بخوانید و استرس می‌گیرید، پس آزمون‌های ۲ هفته‌ای را شرکت نکنید.

یا برعکس، دانش‌آموزانی هستند که دوست دارند به صورت متوالی آزمون بدهند، آزمون‌های ۲ هفته‌ای خیلی به دردشان می‌خورد. دانش‌آموزانی که دوست دارند در بازه زمانی ۳ هفته آزمون بدهند، این شکلی خیالشان راحت‌تر است و خیلی خوب می‌توانند درس بخوانند.

یا برعکس، احساس می‌کنید اگر هر یکماه آزمون بدهید، پیوستگی حفظ نمی‌شود و ممکن است اوایل فاصله آزمونی خوب درس نخوانید.

ویژگی‌های یک آزمون آزمایشی مطلوب

برای دریافت برنامه ریزی کنکور کلیک کنید.

آشنایی با نقاط ضعف و قوت آزمون آنلاین گزینه دو و قلمچی

✳️ نقاط قوت و ضعف آزمون آزمایشی قلم چی  به شرح زیر است:

🔸 نقاط قوت آزمون آزمایشی قلم چی شامل برنامه راهبردی موثری است و جامعه آماری قوی‌ای دارد که باعث موجب شدن دانش‌آموزان به سوی این آزمون می‌شود.

🔸 همچنین تعداد آزمون‌های قلم چی زیاد است و پاسخنامه کامل و تشریحی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

🔸 همچنین، کارنامه بلافاصله پس از آزمون ارائه می‌شود و وضعیت دانش‌آموزان به‌صورت آنلاین برای والدین قابل دسترسی است.

🔸 نقاط ضعف آزمون آزمایشی قلم چی شامل سطح سوالات بسیار دشوار و غیراستاندارد، تقلب‌های فراوان، هزینه‌های بالا، عدم رعایت پیش‌نیازها و تحمیل خرید کتاب‌های کانون به دانش‌آموزان است.

✳️ نقاط قوت و ضعف آزمون آزمایشی گزینه دو

🔸 گزینه دو دارای کیفیت بالا بعد از آزمون قلم چی دارد، البته در تابستان کیفیت جامعه آماری بسیار بالا است.

🔸 سوالات این آزمون استاندارد هستند و نه سخت و نه آسان، به همین دلیل نزدیک به سوالات کنکور است.

🔸نظم در برگزاری آزمون‌ها حائز اهمیت است.

🔸صدور انواع کارنامه‌ها از جمله کارنامه تخمین رتبه، تحلیل آزمون، رشته قبولی، روند تحصیلی و تعیین سطح دانش‌آموز صورت می‌گیرد.

🔸 هیچ‌گونه فرضیه‌ای برای خرید کتاب یا ثبت نام در کلاس یا تهیه پکیج وجود ندارد.

🔸 نقاط ضعف آزمون آزمایشی گزینه دو این است که جامعه آماری کمتری نسبت به قلم چی دارد.

🔸 توجه کمتری به دروس پایه‌شده‌است.

🔸 همچنین در بازه زمانی عید آزمونی طراحی‌نشده‌است.

نقاط قوت و ضعف آزمون آزمایشی قلم چی و گزینه دو بهترین پاسخ برای پرسش

آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ می باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

آشنایی با نقاط ضعف و قوت آزمون آنلاین گزینه دو و قلمچی

برای اطلاع از برنامه ریزی هفتگی کنکور کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله در خصوص آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ به صورت مفصل صحبت کردیم و مقایسه گزینه دو و قلمچی را صورت دقیق انجام دادیم. حال اگر نیاز به مشاوره و انتخاب گزینه دو یا قلمچی می باشید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و مشاوره لازم را دریافت نمایید تا با اطمینان خاطر بتوانید بهترین آزمون آنلاین را انتخاب و در در کنکور سال جاری خود موفق شوید.

برای دانلود پی دی اف مقاله آزمون آنلاین گزینه دو بهتره یا قلمچی؟ کلیک نمایید.

انتخاب گزینه دو بهتر است یا قلم چی ؟

هر دو آموزشگاه تستی کنکوری جزو بهترین آموزشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند، اما در مواردی از جمله مشاوره، نوع آزمون، زمان برگزاری آزمون و… تفاوت‌های قابل‌توجهی با یکدیگر دارند که در این مقاله به مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها پرداخته‌شده‌است.

آیا قلم چی واقعا به دانش‌آموزان بورسیه می‌دهد؟

بله، در صورتی که دانش‌آموز از بضاعت مالی کافی برخوردار نباشد، اما نمراتش در دبیرستان بالای ۱۸ و در هنرستان بالای ۱۷ باشد و سایر شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه را داشته باشد، می‌تواند بورسیه قلم چی را دریافت کند.

تخمین رتبه ما را در گزینه دو تا چه حدی صحیح نشان می‌دهد؟

تخمین رتبه‌ای که گزینه دو برای دانش‌آموزان ارائه داده است، به آن‌ها امکان می‌دهد تا رتبه و تراز خود را با دقت بالایی مشاهده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا