آزمون میان پایه تیزهوشان + جزییات برگزاری آزمون 1403


آزمون میان پایه تیزهوشان، یکی از آزمون های مهم برای قبولی در آزمون تیزهوشان برای تکمیل ظرفیت خود است. این آزمون به منظور فرصتی مجدد در اختیار داوطلبانی قرار می گرفت که در آزمون اصلی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز نشده بودند. افرادی که در این آزمون شرکت می کنند اگر حداقل تراز نفر آخر قبولی و شرط معدل را داشه باشند و همچنین امتیاز مورد نظر را در این آزمون کسب کنند می توانند در مدارس تیزهوشان به ادامه تحصیل بپردازند. در ادامه ما جزییات بیشتر در مورد این آزمون را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که آزمون میان پایه تیزهوشان به صورت سالانه و هماهنگ برگزار نمی شود بلکه هر استانی باتوجه به ظرفیت خود و نیازی که به پذیرش دانش آموزان دارد این آزمون را برگزار کرده و داوطلبان جدید می پذیرد. در صورتی که می خواهید در مورد برگزاری یا عدم برگزاری آزمون میان پایه تیزهوشان در استان محل زندگی خود کسب اطلاع کنید، از طریق شماره 9099075307 با ما در ارتباط باشید.

 

آزمون میان پایه تیزهوشان چیست؟

آزمون میان پایه تیزهوشان، فرصتی اضافی برای افرادی است که در آزمون اصلی مدارس استعداد های درخشان موفق به کسب نمره حد نصاب نشده اند و به همین دلیل شرایط لازم برای ورود به این مدارس را ندارند. گاه برخی از مدارس استعداد های درخشان در سراسر کشور به دلیل تکمیل ظرفیت نشدن دانش آموزان مقاطع خود، اقدام به برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت می کنند تا از همین طریق بتوانند کسری خود را جبران کنند.

افرادی که این آزمون را شرکت می کنند، می توانند شانس پذیرفته شدن در این مدارس را داشته باشند. البته لازم است بدانید در حال حاضر چنین آزمونی برای مدارس نمونه دولتی وجود دارد و برای مدارس تیزهوشان آزمون میان پایه حذف شده است. یعنی افرادی که قصد ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارند باید حتما در آزمون اصلی و رسمی این مدارس پذیرفته شوند و در غیر این صورت دیگر شانسی نخواهند داشت.

توجه داشته باشید که حذف آزمون میان پایه تیزهوشان دائمی نیست و ممکن است مجددا برگزاری آن براساس ظرفیت مدارس از سر گرفته شود. 

آزمون میان پایه تیزهوشان چیست؟

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

زمان برگزاری آزمون میان پایه تیزهوشان

اگرچه در حال حاضر این آزمون برگزار نمی شود؛ اما زمان برگزاری آن در سال های گذشته بعد از آزمون اصلی و خرداد ماه بود. نحوه برگزاری آن نیز به صورت غیر رسمی بوده است. زمان دقیق آن نیز مرداد ماه بوده است. اگرچه طبق آخرین اخبار احتمال برگزاری آزمون میان پایه برای سال جاری صفر است؛ اما در صورتی که خبری منتشر شود مبنی بر اینکه این آزمون برگزار خواهد شد یا خیر، این مقاله به روز رسانی شده و به اطلاع شما کاربران گرامی خواهد رسید. 

توجه داشته باشید که در صورت اعلام زمان برای آزمون میان پایه تیزهوشان نیز این تاریخ هماهنگ و سراسری نخواهد بود؛ چرا که این آزمون هماهنگ نیست و ممکن است سالانه استان های مختلفی در تاریخ های متفاوت آزمون برگزار کنند. 

 

برای اطلاع از بودجه بندی آزمون تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط کلی ثبت نام آزمون میان پایه تیزهوشان

 در سال های گذشته برای برگزاری این آزمون شرایط پیچیده یا بسیار دشواری تعیین نشده بود به همین جهت هم احتمال می دهیم که در صورت برگزاری مجدد این آزمون، شرایط آن مانند شرایط آزمون میان پایه تیزهوشان سال های گذشته خواهد بود.

شرایط کلی ثبت نام آزمون میان پایه تیزهوشان

این شرایط در سال های گذشته به صورت زیر بوده است:

💢 داشتن تابعیت ایرانی

💢 کسب نمره ارزشیابی خیلی خوب در تمامی دروس ششم و هفتم برای ثبت نام تیزهوشان هفتم به هشتم 

💢 داشتن معدل سالانه 19

برای اطلاع از آخرین تغییرات در رابطه با نحوه برگزاری و شرایط آزمون می توانید با کارشناسان ما در مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 در تماس باشید.

نحوه ثبت نام آزمون میان پایه تیزهوشان

افرادی که در سال های گذشته برای این آزمون ثبت نام می کردند لازم بود، برای طی کردن مراحل ثبت نام به سامانه hoosh8.medu.ir مراجعه می کردند. اما این سامانه در حال حاضر در دسترس نیست و دیگر ثبت نام آزمون میان پایه تیزهوشان از طریق این سامانه صورت نمی گیرد. 

داوطلبان ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان، در صورت اعلام تاریخ ثبت نام می بایست به سامانه my.medu.ir مراجعه کرده و به صورت اینترنتی اقدام به نام نویسی کنند.

مراحل ثبت نام در آزمون میان پایه تیزهوشان در سامانه my.medu.ir به شرح زیر خواهد بود:

🔸در ابتدا لازم است تا وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir شوید. (برای ورود مستقیم به سامانه می توانید بر روی لینک ذکر شده کلیک کنید.) سپس لازم است تا کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی نشان داده شده در تصویر را وارد کنید.

مرحله اول ثبت نام در آزمون میان پایه تیزهوشان

🔸با ورود به پنل کاربری خود در صورتی که شرایط ثبت نام را داشته باشید، گزینه مربوط به ثبت نام آزمون میان پایه تیزهوشان را مشاهده خواهید کرد.

مرحله دوم ثبت نام در آزمون میان پایه تیزهوشان

🔸در این صورت می بایست فرم ثبت نام در آزمون را به دقت با اطلاعات درخواست شده تکمیل کنید.

🔸هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کرده و رسید نهایی ثبت نام خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که بدون دریافت رسید ثبت نام شما معتبر نخواهد بود.

 

برای اطلاع از میزان شهریه مدارس تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

تراز قبولی آزمون تکمیل ظرفیت سمپاد دهم به یازدهم

تراز قبولی آزمون تکميل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم تفاوتی با تراز قبولی آزمون تیزهوشان نهم به دهم نخواهد داشت. این موضوع بدین معناست که دانش آموزان متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت باید نمرات و تراز بهتری نسبت به آخرین نفر پذیرفته‌ شده‌ در مدرسه مورد تقاضای خود داشته‌ باشند. به علاوه دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم جزو ذخیره ها اعلام شده‌ بودند، همیشه شانس بیشتری برای پذیرش داشتند.

 

 

منابع آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان

در سال های گذشته که این آزمون برگزار می شد، منابع آزمون کتاب های درسی فارسی، هدیه‌ های آسمانی، استعداد تحلیلی و ریاضی بود. اگرچه همیشه سال های پایه نیز مورد توجه طراحان بوده است. برای تسلط بیشتر نیز به داوطلبان توصیه می شد که کتاب های تستی متفرقه را مورد مطالعه قرار دهند. مطالعه این منابع منجر به تسلط بیشتر و پاسخگویی بهتر به سوالات بوده است.

منابع آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان

اخبار پیرامون مدارس تیزهوشان

📢 دانش آموزان سمپادی‌در حال تحصیل برای ورود به پایه دهم نیازی به شرکت در آزمون ندارند:

مدارس سمپاد برای جذب دانش آموز، دو آزمون ورودی (یکی برای پایه هفتم و دیگری برای پایه دهم) برگزار می کردند. با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی دانش‌ آموزان سمپادی پایه نهم برای ورود به پایه دهم دیگر نیازی به شرکت در آزمون ورودی این مدارس ندارند و این آزمون فقط به منظور پذیرش دانش‌ آموزان سایر مدارس برای ورود به پایه دهم سمپاد برگزار می‌ شود.

اما اردیبهشت امسال فردی از وزارت آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشی از ضوابط و شرایط ثبت نام مدارس سمپاد که مربوط به آزمون‌ ورودی پایه دهم دبیرستان‌ های سمپاد می‌ شد، شکایت کرد و نهایتا نیز هیات عمومی دیوان عدالت اداری با استناد به بند 9 اصل سوم و اصل نوزدهم و بیستم قانون اساسی، این اقدام سمپاد را مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه برای آحاد ملت برشمرد و آن بخشی از ضوابط و شرایط ثبت نام مدارس سمپاد که مربوط به آزمون‌ ورودی پایه دهم دبیرستان‌ های سمپاد می‌ شود را ابطال کرد.

با اعتراض دانش آموزان سمپادی و والدین آن ها نهایتا دیوان عدالت اداری اعلام کرد که این رای به موارد مربوط گذشته تسری نمی یابد و دانش آموزانی که قبلا و یا در حال حاضر در مدارس استعداد درخشان تحصیل کرده و می کنند، مشمول مفاد این رای دیوان عدالت اداری نیستند. در واقع دانش آموزان سمپادی مقطع متوسطه اول که هم اکنون در پایه‌ های هفتم، هشتم و نهم مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند به شرط برخورداری از شرایط لازم می توانند بدون آزمون وارد پایه دهم شوند.

طبق این مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، «طراحی و برگزاری آزمون‌ های شناسایی استعدادها برای پذیرش در یک دوره 6 ساله در ابتدای دوره متوسطه اول» به وظایف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه شده است و بر این اساس از این پس پذیرش در ابتدای دوره متوسطه دوم صرفا برای تکمیل ظرفیت از دانش‌ آموزان سایر مدارس است که جزئیات مربوط به نحوه پذیرش، ماندگاری و تکمیل ظرفیت دانش ­‌آموزان در مدارس سمپاد به تصویب هیأت امنا خواهد رسید.

خلاصه مقاله آزمون میان پایه تیزهوشان

آزمون میان پایه تیزهوشان، فرصتی تازه برای افرادی بود که موفق به کسب امتیاز مورد نظر در آزمون اصلی نشده بودند. این آزمون ترکیبی از دروس اصلی و دروس پایه بوده است که افراد دارای معدل بالای 19 و همچنین افرادی که حداقل تراز مورد نیاز را داشتند، می توانستند در آن شرکت کنند. توجه داشته باشید که در حال حاضر این آزمون برگزار نمی شود و حذف شده است. یعنی برای ورود به مدارس تیزهوشان تنها راه قبولی در آزمون های اصلی است. با این حال مشخص نیست که این آزمون کلا لغو شده است یا فقط مربوط به امسال می باشد.

با مطالعه مقاله بالا می توانید اطلاعات بیشتر و کامل تری از آزمون میان پایه تیزهوشان به دست آورید. ما در این مقاله نحوه ثبت نام و منابع آزمون را نیز شرح داده ایم. پس از مطالعه دقیق مقاله فوق در صورت داشتن سوال می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران ما همه روزه حتی در روزهای تعطیل هم از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نیز نوشته و برای ما ارسال کنید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله آزمون میان پایه تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

زمان ثبت نام آزمون میان پایه تیزهوشان 1403 – 1404 در چه تاریخی است؟ 

در حال حاضر زمان دقیقی برای ثبت نام آزمون تکمیل یا همان میان پایه تیزهوشان برای سال پایه 1403 – 1404 اعلام نشده است و معلوم نیست که این آزمون امسال برگزار شود یا خیر؟

نحوه ثبت نام آزمون میان پایه تیزهوشان به چه صورت است؟

متقاضیان گرامی می توانند برای ثبت نام در آزمون میان پایه تیزهوشان به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کنند. نحوه ثبت نام در این ازمون در مقاله بالا شرح داده شده است.

منابع آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم چیست؟

همانطور که در این مقاله گفته شد، احتمالا منابع آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان از کتاب های درسی و دروس فارسی، هدیه‌ های آسمانی، استعداد تحلیلی و ریاضی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا