آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ 1402 + شرایط، منابع


شرایط ثبت نام آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ اعلام شد. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس فرهنگ را دارند، چنانچه از پایه دهم به یازدهم بخواهند وارد این مدرسه شوند، باید در آزمون تکمیل ظرفیت میان پایه دبیرستان فرهنگ ثبت نام کنند. همانطور که می دانید یکی از مهمترین شرایط پذیرش در دبیرستان فرهنگ، کسب نمره حد نصاب در آزمون ورودی است.

چنانچه در مدارس فرهنگ ظرفیت خالی وجود داشته باشد، افراد داوطلب می‌توانند برای ثبت نام خود اقدام کنند. از آنجا که دبیرستان فرهنگ از با کیفیت‌ترین مدارس غیردولتی به شمار می‌آید، افرادی که استعداد کافی و از شرایط آزمون میان پایه فرهنگ مطلع باشند. این فرصت را دارند که در این مدرسه ادامه تحصیل دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام میان پایه مدارس فرهنگ می توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید.

آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ پایه دهم به یازدهم

👈آزمون میان پایه نمونه دولتی دهم به یازدهم هر سال برگزار می‌شود و آن دسته از افرادی که مایل به ادامه تحصیل در این دبیرستان فرهنگ هستند، باید در زمان مقرر برای نام نویسی خود اقدام کنند. بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی آموزش و پرورش پذیرش افراد متقاضی در پایه یازدهم و دوازدهم دبیرستان‌های فرهنگ از طریق شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت امکان‌پذیر است.

👈بنابراین افرادی که از شرایط ثبت نام میان پایه مدارس فرهنگ برخوردار باشند، باید در زمان مقرر پس از اعلام تاریخ برگزاری آزمون به سایت اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی برای  ثبت نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند. آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ به صورت استانی برگزار می‌شود و داوطلبان باید کارت ورود به جلسه آزمون را از قبل تهیه کرده باشند.

آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ پایه دهم به یازدهم

تاریخ ثبت نام میان پایه دبیرستان فرهنگ

👈دانش آموزانی که مایلند برای آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ ثبت نام کنند، باید از طریق سامانه وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌های مربوط به تاریخ نام نویسی را بررسی کنند. تاریخ ثبت نام میان پایه مدارس فرهنگ بر اساس تصمیم مسئولین مدارس ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد، اما ثبت نام مدارس فرهنگ معمولاً از اوایل تیر ماه آغاز می‌شود و تا پایان دهه دوم همین ماه ادامه خواهد داشت.

👈توصیه می‌کنیم افرادی که قصد دارند در این آزمون شرکت کنند، حتماً از تاریخ نام نویسی از طریق دبیرستان‌های فرهنگ محل سکونت خود یا از طریق سامانه اداره آموزش و پرورش اطلاعیه‌های موجود را بررسی نمایند. علاوه بر این برای اطلاع از تاریخ دقیق نام نویسی آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ می‌توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ

👈دانش آموزان برای نام نویسی در آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ باید شماری از مدارک را تهیه کنند. در ادامه لیست مدارکی که داوطلبان باید ارائه نمایند را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

✔ ارائه فایل اسکن عکس داوطلب در ابعاد 400*300 پیکسل با داشتن حجم حداکثر 50 کیلوبایت در فرمت jpg

✔آپلود عکس متقاضی در سامانه ثبت نام میان پایه مدارس نمونه دولتی

✔ پرداخت مبلغ 700.000 به صورت اینترنتی در سامانه ثبت نام

 شرایط ثبت نام آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ

👈ثبت نام تکمیل ظرفیت میان پایه دبیرستان فرهنگ ضوابطی دارد. افراد قبل از هر چیز باید واجد شرایط آزمون میان پایه فرهنگ باشند. برای ثبت نام تکمیل ظرفیت میان پایه دبیرستان فرهنگ ابتدا باید به شرط معدل اشاره کنیم:

داشتن حداقل معدل کل ۱۸ برای اسم نویسی در آزمون تکمیل ظرفیت میان پایه دبیرستان فرهنگ در پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی ضروری است.

برخورداری از حداقل معدل کل ۱۸ در سال تحصیلی برای رشته‌های ریاضی فیزیک، انسانی و تجربی دبیرستان نمونه دولتی در پایه یازدهم و دوازدهم الزامی می‌باشد.

دانش آموزانی که می‌خواهند در آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ ثبت نام کنند، باید فقط یکی از دبیرستان‌های فرهنگ را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند.

پذیرش دانش آموزان در پایه یازدهم و دوازدهم دبیرستان فرهنگ در صورت وجود ظرفیت در دبیرستان فقط از طریق شرکت در آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ و کسب نمره حد نصاب امکان پذیر است.

پذیرش دانش آموزان خارج از این دستورالعمل ممنوع است.

نام نویسی در آزمون تکمیل ظرفیت در زمان مقرر پس از برگزاری امتحانات خرداد ماه و از طریق سامانه اداره آموزش و پرورش به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.

متقاضیان ثبت نام در آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ فقط باید یکی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی را انتخاب کنند. بعلاوه هنگام انتخاب مدرسه و رشته مورد تقاضا باید دقت زیادی به خرج دهند، چرا که در صورت قبولی و اعلام نتایج امکان تغییر رشته را نخواهند داشت.

در صورت داشتن شرایط آزمون میان پایه فرهنگ و پس از اطمینان از صحت اطلاعات افراد می‌توانند برای چاپ و پرینت فرم ثبت نام خود اقدام کنند.

 شرایط ثبت نام آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ

منابع آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ

👈دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت دهم به یازدهم دبیرستان فرهنگ را دارند، باید ابتدا منابع امتحانی که تعیین شده را تهیه کرده و برنامه مطالعاتی دقیقی داشته باشند. از آنچه که دانش آموزان باید در تکمیل ظرفیت باید برای ثبت نام میان پایه اقدام کنند، بنابراین اگر بتوانند برنامه مطالعاتی مناسبی داشته باشند، موفق‌تر خواهند بود.

👈سؤالات آزمون نمونه دولتی تکمیل ظرفیت یازدهم از میان منابع درسی مقطع متوسطه اول و کتاب‌های درسی پایه دهم طرح می‌شود و تعداد سؤالات نیز به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید. افراد می‌توانند از کتاب‌های کمک آموزشی برای ارتقا مهارت تست زنی خود استفاده کنند. کتاب‌های درسی که برای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت باید مطالعه کنید شامل موارد زیر می‌شود:

✔کتاب زمین شناسی

✔کتاب انگلیسی

✔کتاب ریاضی

✔کتاب درس نگارش فارسی

✔کتاب تاریخ معاصر ایران

✔کتاب زیست شناسی

✔کتاب شیمی

✔کتاب فارسی

✔کتاب انسان و محیط زیست

✔کتاب فیزیک

✔کتاب آزمایشگاه علوم تجربی

✔کتاب عربی

✔کتاب دین و زندگی

👈منابع کمک آموزشی برخی از انتشارات که در ادامه ارائه کرده ایم نیز می تواند بسیار موثر باشد:

✔انتشارات مبتکران سری رشادت

✔انتشارات اندیشمند

✔انتشارات گاج

✔انتشارات خیلی سبز

✔انتشارات کاهه

✔انتشارات چارخونه

✔انتشارات مبتکران

✔انتشارات بنی هاشمی خامنه

✔انتشارات مهر و ماه

منابع آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ

اعلام نتایج آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ

👈داوطلبانی که در آزمون مدارس فرهنگ شرکت کرده باشند، می‌توانند نتیجه خود را در سامانه وزارت آموزش و پرورش بررسی کنند. داوطلبانی که در کارنامه آنها کلمه پذیرش ثبت شده باشد، معمولاً باید از ۱۴ تا ۱۸ مرداد ماه به مرکز پذیرش خود مراجعه نمایند.

👈 لازم به ذکر است که زمان اعلام نتایج آزمون مدارس فرهنگ تقریباً یک ماه پس از برگزاری آزمون خواهد بود و افراد برای اطلاع از نتیجه تکمیل ظرفیت می‌توانند به سایت آموزش و پرورش مراجعه نمایند.

خلاصه مقاله آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ

آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ معمولاً به عنوان مرحله طریق تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود. دبیرستان فرهنگی از برترین مراکز تحصیلی کشور است و افرادی که مستعد باشند، می‌توانند در این فضای آموزشی به تحصیل بپردازند. یکی از مهم‌ترین شرط‌های اخذ پذیرش از این دبیرستان شرکت در آزمون میان پایه یا تکمیل ظرفیت است.

در این مقاله سعی کردیم به شرایط آزمون میان پایه فرهنگ اشاره کنیم. دانش آموزان برای اطلاع از تاریخ ثبت نام میان پایه مدارس فرهنگ، باید از طریق سایت آموزش و پرورش محل سکونت خود اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما عزیزان می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را به شکل مناسبی راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله آزمون میان پایه دبیرستان فرهنگ کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

شرط معدل ثبت نام پایه دبیرستان فرهنگ چیست؟

افراد برای ثبت نام پایه یازدهم به دوازدهم باید حداقل معدل کل ۱۸ را در رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی داشته باشند.

آیا افراد می‌توانند برای تحصیل در رشته‌های مختلف برای دبیرستان فرهنگ تقاضا دهند؟

خیر، برای ثبت نام تکمیل ظرفیت فقط می‌توان برای یکی از رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی اقدام کرد.

زمان ثبت نام میان پایه دبیرستان فرهنگ چه تاریخی است؟

افراد باید پس از امتحانات خرداد ماه یعنی اوایل تیر ماه برای ثبت نام خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا