آیا آزمون بانک سخت است؟ + تجربیات استخدام شدگان


با توجه به سوالات متداول کارجویان متعدد در رابطه با شیوه مطالعه برای قبولی در آزمون های استخدامی بانک ها و پیگیری این افراد برای پاسخ به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ لازم دانستیم گوشه ای از تجربیات استخدام شدگان آزمون را در این مقاله به اشتراک بگذاریم.

برای شرکت در هر آزمون استخدامی، افراد متقاضی می بایست از شرایط عمومی و اختصاصی آزمون، منابع آن و موارد مصاحبه و همچنین گزینش حضوری اطلاعات کافی داشته باشند. از این رو بررسی تجربه افرادی که در آزمون های بانک در سال های قبل شرکت کرده اند و قبول شده اند بسیار مفید است.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقمند به استخدام در بانک می باشید توصیه می کنیم برای اطلاع از منابع آزمون استخدامی بانک مورد نظر خود و قبولی در مصاحبه حضوری آن حتما با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. شما عزیزان به منظور برقراری ارتباط می توانید از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید و برای این کار نیازی به شماره گیری کد استانی ندارید. توجه داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده خدمت رسانی و راهنمایی شما همراهان گرامی می باشند تا راه قبولی در بانک را برایتان هموارتر نمایند.

محتوا پنهان

اهمیت اطلاع از سطح آزمون استخدامی بانک ها

آزمون بانک یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین آزمون های استخدامی ایران است که هر شخصی آرزوی قبولی در آن را در سر دارد. اما برای بسیاری از افرادی که متقاضی حضور در این آزمون هستند، این سوال پیش می آید که آیا آزمون بانک سخت است؟ یا خیر 

بنابراین متقاضیان استخدام در بانک های دولتی یا خصوصی تمایل دارند از تجربه پذیرفته شدگان دوره های قبل آزمون استخدامی بانک ها استفاده کنند تا با خیالی آسوده و داشتن آمادگی کافی در این آزمون شرکت نمایند. به همین جهت در ادامه تجربه این افراد از مرحله علمی آزمون بانک ها در ادوار گذشته را عنوان خواهیم کرد.

اهمیت اطلاع از سطح آزمون استخدامی بانک

برای اطلاع از شرایط استخدام بانک ها بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. 

تجربه استخدام شدگان از مرحله علمی آزمون بانک ها

بسیاری از افراد حاضر در آزمون استخدامی بانک، به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ اینگونه پاسخ داده اند که بستگی به آمادگی هر فرد برای حضور در آزمون دارد. برای بسیاری از افراد که به یکی دو منبع اکتفا می کنند، قبولی در آزمون می تواند بسیار سخت باشد و برای برخی از متقاضیان که با برنامه ریزی دقیق، پا به محل آزمون گذاشته اند، روند پاسخگویی به سوالات می تواند راحت تر باشد.

به طور کلی این افراد بر تسلط روی منابع عمومی همچون دروس زبان و کامپیوتر تأکید داشتند و به همین جهت است که شغل بانکداری، یکی از مشاغلی است که میزان تسلط بر کامپیوتر و همچنین آشنایی با زبان انگلیسی در آن امری ضروری به حساب می آید. بنابراین مطالعه دروس مربوط به این حوزه ها از ضروریات خواهد بود.

بسیاری از شرکت کنندگاه دوره های قبل آزمون بانک ها نیز بر زمان مطالعه و بالا بردن میزان آن تأکید داشتند. به گفته بسیاری از آن ها زمان مطالعه و بالا بردن میزان آن به این دلیل حایز اهمیت است که منابع آزمون بانک از جمله منابعی چون قانون بانکداری، قانون تجارت و … بسیار زمان بر هستند و اگر برنامه ریزی مطالعاتی مناسبی وجود نداشته باشد، قطعاً زمان کمی برای مطالعه تمام منابع در اختیار خواهید داشت. از همین رو داشتن برنامه روزانه و افزایش زمان مطالعه امری است که بسیار ضرورت دارد.

از سوی دیگر بسیاری از افراد بر مجری برگزار کننده آزمون تأکید کردند. چرا که برگزار کننده آزمون می تواند در منابع مطالعاتی افراد تأثیرگذار باشد. برخی از افراد پذیرفته شده معتقدند چنانچه مجری آزمون استخدامی بانک، سازمان سنجش باشد، سوالات آزمون استاندارد خواهد بود و سبک به اصطلاح کنکوری خواهد داشت. اما اگر مجری برگزار کننده آزمون جهاد دانشگاهی باشد، تنها سوالات عمومی نسبت به سوالات سنجش راحت تر خواهد بود و چنانچه مجری برگزاری، ایران آزمون باشد، استفاده از سوالات پیام نور سال های گذشته می تواند منبع مناسبی برای مطالعه دروس عمومی باشد.

 

بنر کال تو اکشن

برای اطلاع از ثبت نام آزمون مشاوران رسمی مالیاتی ایران بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

حداکثر سن مجاز برای آزمون استخدامی بانک 

برای اطلاع از استخدام بانک صادرات و شرایط آن بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

اطلاعیه

در فرایند استخدام بانک برای بعضی از سمت‌ های شغلی از جمله بخش حفاظت از بانک، انواع آزمون‌ های آمادگی جسمانی و تست ورزش نیز وجود خواهد داشت و متقاضیان علاوه بر شرکت در همه بخش‌ های پیشین، باید این بخش را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

 

بعد از اتمام این موارد، نتیجه مصاحبه از طریق مراجع رسمی از جمله سایت رسمی بانک مد نظر شما اعلام خواهد شد. البته در این مرحله نیز استخدام شما نهایی نخواهد شد. در فرایند استخدام در بانک، برخی از بانک‌ ها همه افرادی را که در این مرحله پذیرفته‌ شده‌ اند، با قرارداد آزمایشی استخدام می‌ کنند.

عملکرد، توانایی‌ های فردی و تخصصی، رفتار و سایر موارد مهم نیروی پذیرفته شده در طی یک بازه ۶ ماه الی ۲ سال، بررسی خواهد شد. در صورتی که مهارت ها و توانایی ها شما در این بازه اثبات شود، استخدام شما رسمی خواهد شد و به‌ عنوان یکی از نیروی اصلی، کار خود را ادامه خواهید داد. بعد از استخدام رسمی، بازه زمانی آزمایشی نیز به‌ عنوان بخشی از سابقه کاری شما در نظر گرفته خواهد شد و در این دوران، مانند سایر نیروهای رسمی، حقوق و مزایای معین به شما تعلق می‌ گیرد.

بررسی آمادگی‌ های لازم برای مصاحبه

مهم ترین و اولین فاکتور برای فردی که قرار است مورد مصاحبه قرار بگیرد، داشتن آرامش و اعتماد به نفس است. در واقع داوطلب باید کاملاً بدون استرس و با اعتماد به نفس کامل در جلسه مصاحبه حضور یابد. فاکتور دوم و مهم در مصاحبه بانک ها صداقت و راستگویی است که در نتیجه و قبولی در مصاحبه بسیار اثر گذار خواهد بود. علاقه و انگیزه متقاضی برای دستیابی به شغل درخواستی در بانک ها نیز مهم است.‌

بررسی آمادگی‌ های لازم برای مصاحبه

برای اطلاع از شرایط استخدام بانک مسکن بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اهمیت حضور به موقع در محل مصاحبه بانک ها

هر ساله با توجه به ظرفیت پذیرش نیرو در بانک ها، آزمون‌ های استخدامی در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این آزمون‌ ها شامل دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی یا همان مصاحبه حضوری خواهد بود.‌ غالباً پس از این که جواب آزمون کتبی اعلام شد، به میزان چند برابر ظرفیت خالی نیرو، نفرات برتر برای مرحله مصاحبه پذیرفته خواهند شد.

در اکثر مواقع، نفراتی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده اند، با گنجایش سه برابری ظرفیت مجاز آزمون، به مصاحبه دعوت می شوند. به این نحو که از طرف مرکز سنجش آزمون‌ های بانک ها با افراد پذیرفته شده تماس گرفته شده و زمان و مکان دقیق مصاحبه را به اطلاع آن‌ ها خواهند رساند. بنابراین چنانچه نام شما هم در فهرست قبول‌ شدگان اعلام نتایج آزمون مرحله اول استخدامی بانک ها قرار داشت، حتماً باید خود را برای مصاحبه آماده نمایید. سعی کنید به موقع و حتی زودتر خود را به مکان برگزاری مصاحبه برسانید، چرا که چنانچه تأخیر داشته باشید، ممکن است از همان آغاز امر در مورد شما برداشت اشتباه کنند.

منابع آزمون استخدامی بانک ها 

برای آزمون استخدامی بانک ها، مطالعه منابع عمومی و تخصصی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد تنها به مطالعه منابع تخصصی اکتفا می کنند و از نقش منابع عمومی جهت قبولی در آزمون غاقل هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای هر دو منبع عمومی و تخصصی زمان کافی اختصاص دهید تا شانس قبولی شما در آزمون افزایش یابد. 

منابع عمومی برای همه متقاضیان یکسان است و شامل مواردی چون معارف اسلامی، ادبیات و نگارش اداری، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، مهارت‌ های ICDL، هوش و استعداد تحصیلی و… خواهد بود. منابع تخصصی با توجه به رشته افرادی متقاضی و سمت مد نظر آن‌ ها متغیر است. از این رو برای کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط استخدام بانک باید به سایت و اطلاعیه‌ های همان بانک مراجعه نمایید. ممکن است این منابع برای برخی از بانک‌ ها متفاوت باشد و دلیل تأکید بر مراجعه به سایت و اطلاعیه‌ های بانک مد نظر شما، همین موضوع است. در ادامه به برخی از منابع عمومی و تخصصی آزمون استخدامی بانک ها اشاره خواهیم کرد. 

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک ها (دولتی، خصوصی)

📚 هوش و استعداد تحصیلی
برای درس هوش و استعداد تحصیلی می توانید از کتاب های استخدامی، کتاب هوش و توانمندی های عمومی نشر آراه و یا کتاب هوش و استعداد تحصیلی و شغلی نشر آیین طب استفاده کنید. 

📚 کامپیوتر
برای آمادگی هر چه بالاتر در آزمون های استخدامی حاوی درس کامپیوتر این امکان را دارید که از کتاب های نشر کتاب کاربر ICDL 2016 نشر صفار، کتاب کامپیوتر نشر امید انقلاب و کتاب کامپیوتر ICDL نکته پلاس نشر آیین طب و کتاب علوم رایانه نشر آراه بهره ببرید.

📚 زبان انگلیسی عمومی
از میان منابع استخدامی مفید برای درس زبان انگلیسی عمومی می توان به کتاب های استخدامی، کتاب زبان انگلیسی نشر امید انقلاب و همچنین کتاب زبان انگلیسی نشر جهش اشاره کرد. 

📚ادبیات فارسی
برای آمادگی برای درس زبان و ادبیات فارسی می توان به کتاب استخدامی زبان و ادبیات فارسی نشر آرسا، کتاب استخدامی زبان و ادبیات فارسی نکته پلاس نشر آیین طب و یا کتاب استخدامی زبان و ادبیات فارسی انتشارات امید انقلاب اشاره نمود. 

📚 احکام و معارف اسلامی
برای آمادگی برای درس زبان و ادبیات فارسی می توان به کتاب استخدامی فرهنگ و معارف اسلامی انتشارات امید انقلاب و کتاب استخدامی فرهنگ و معارف اسلامی نکته پلاس انتشارات آیین طب اشاره نمود. 

📚 ریاضی و آمار
از منابع مفید برای آمادگی در درس ریاضی و آمار مقدماتی می توان به کتاب استخدامی ریاضی و آمار انتشارات آراه، کتاب استخدامی ریاضی و آمار انتشارات رویای سبز و یا کتاب استخدامی ریاضی و آمار نکته پلاس انتشارات آیین طب اشاره کرد. 

📚 اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی
از جمله مهم ترین منابع برای مطالعه درس اطلاعات عمومی می توان به کتاب استخدامی اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی نکته پلاس نشر آیین طب، کتاب استخدامی اطلاعات عمومی انتشارات آرسا و یا کتاب استخدامی اطلاعات عمومی انتشارات امید انقلاب اشاره نمود. 

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک ها

برای اطلاع از استخدام بانک شهر بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

منابع تخصصی آزمون استخدامی بانک ها (دولتی، خصوصی)

بانک ها

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر آراه

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر رویای سبز

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر پرستش

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر آوا کتاب

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر طلیعه پویش

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر مهرگان قلم

بانکدار کد ۱

📘 کتاب استخدامی بانکدار کد ۱ نشر جهش

📘 کتاب استخدامی بانکدار کد ۱ نشر اندیشه ارشد

📘 کتاب استخدامی بانکدار نشر پرستش

بانکدار کد ۲

📕 کتاب استخدامی بانکدار کد ۲ نشر جهش

📕 کتاب استخدامی بانکدار کد ۲ (درسنامه + نمونه سوالات) نشر رویای سبز

📕 کتاب استخدامی بانکدار کد ۲ (نمونه سوالات) نشر رویای سبز

حسابداری

📗 کتاب استخدامی حسابداری نشر آراه

📗 کتاب استخدامی نمونه سوالات حسابداری نشر نوآور

📗 کتاب استخدامی درسنامه حسابداری نشر نوآور

📗 کتاب استخدام یار حسابداری نشر اندیشه ارشد

متصدی امور دفتری بانک 

📙 کتاب استخدامی متصدی امور دفتری نشر آراه

📙 کتاب استخدامی متصدی امور دفتری نشر جهش

کارشناس حقوقی بانک

📒 کتاب استخدامی کارشناس حقوق جزا نشر رویای سبز

📒کتاب استخدامی کارشناس حقوق عمومی نشر رویای سبز

📒 کتاب استخدامی کارشناس حقوق خصوصی نشر رویای سبز

کال تو اکشن تماس

بررسی رشته های مورد نیاز بانک ها

مزایا و معایب استخدام در بانک

موضوع همیشه پنهان اشتغال در بانک‌ ها، معایب آن است. بسیاری از افراد تنها یک روی سکه که همان مزایای استخدام در بانک است را می بینند، در حالی که از معایب شغل بانکداری آگاه نیستند. برای این که تصور واضح‌ تری نسبت به شرایط استخدام بانک و معایب آن داشته باشید، در ادامه به مزایا و معایب شغل بانکداری به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد.

مزایا:

❌کسب درآمد ثابت و مطمئن

❌ توانایی کسب وام‌های مختلف

❌ امنیت شغلی زیاد نسبت به دیگر مشاغل

❌احتمال ارتقای شغلی و افزایش درآمد

معایب:

❌ فعالیت در محیط تقریباً راکد و دور شدن از به روز ترین پیشرفت‌ ها در حوزه حسابداری

❌ فشار کاری و استرس بسیار زیاد

❌ نیاز به دقت بسیار زیاد در همه روزها و ساعات کاری

❌ عواقب سنگین در صورت وقوع اشتباهات کاری هر چند کوچک

❌ ساعات کاری غیر قابل انعطاف، جا به‌ جایی و انتقال محل کار در بین شعب مختلف بدون داشتن هیچ گونه حق انتخاب

❌ انجام فعالیت های روتین و تکرار شونده

❌ داشتن تعطیلی بسیار کم نسبت به سایر مشاغل 

پس از آشنایی با مزایا و معایب استخدام در بانک ها، می‌ توانید بررسی‌ های لازم را انجام داده و در صورت پذیرفتن همه سختی‌ ها و شرایط استخدام در بانک ها، با انگیزه بیشتری جهت شرکت در آزمون استخدامی تلاش کنید.

مشاوره ثبت نام استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۲

غالباً ثبت نام جهت استخدام در بانک ها و یا برگزاری آزمون استخدامی بانک ها، در بازه زمانی متفاوت از یکدیگر انجام می شود. از این رو داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در استخدام بانک ها می باشند، باید اخبار استخدامی را زیر نظر گرفته تا بتوانند با کسب آمادگی برای شرکت در آزمون، شانس قبولی و استخدام خود در آزمون های استخدامی بانک های مختلف بالا ببرند.

افراد متقاضی باید به این نکته توجه کنند که عموماً در هر دوره از برگزاری آزمون یا فراخوان استخدام بانک ها، پذیرش برای تعداد معدودی از رشته های شغلی و بعضی از استان ها صورت می گیرد، بر همین اساس داوطلبان باید قبل از ثبت نام از این موارد اطلاع پیدا کرده تا در صورت برخورداری از شرایط لازم برای اشتغال در آن رشته، جهت ثبت نام خود اقدام کنند.

متقاضیان علاقه مند به شرکت در فراخوان استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۲ می توانند با دنبال کردن آزمون های استخدامی آکادمی ایران تحصیل از آخرین اخبار و اطلاعیه های در زمینه ثبت نام یا برگزاری آزمون های استخدامی بانک ها آگاهی یابند.

چنانچه بعد از مطالعه مطالب ذکر شده در پاسخ به این سوال که “آیا آزمون استخدامی بانک سخت است؟” ابهام داشته باشید، می توانید از طریق برقراری تماس با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

مشاوره ثبت نام استخدام بانک ها

خلاصه مطالب

در این مقاله به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ پاسخ داده شد و در ادامه تجربه استخدام شدگان آزمون را در اختیار شما قرار دادیم. بانک ها بر اساس نیاز خود به نیروهای متخصص، ممکن است هر سال اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نمایند. اما از آنجا که زمان و نحوه برگزاری آزمون در هر کدام از بانک ها، یکسان نخواهد بود، مجری برگزار کننده آزمون استخدامی نیز متفاوت می باشد. 

بسیاری از افراد در خصوص نتیجه آزمون و نحوه برگزاری آن در هر مرحله، سوالات خاصی دارند که اطلاع از تجربه استخدام شوندگان می تواند در گرفتن جواب این پرسش که آیا آزمون استخدامی بانک سخت است؟ به آنها کمک کند. چنانچه با توجه به مطالب بالا، همواره در خصوص نحوه برگزاری آزمون استخدامی بانک های سراسر کشور سوال و ابهامی دارید، می توانید با مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید یا سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب و در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان کارآزموده ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله آیا آزمون بانک سخت است؟ بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 ثبت نام در استخدام بانک ها به چه صورتی انجام می شود؟

 مراحل و نحوه ثبت نام استخدام برای بانک های مختلف با یکدیگر متفاوت است که جزئیات آن در مقاله ارائه شده است.

زمان ثبت نام استخدام هر بانک در وبسایت خود بانک نوشته میشود که در طول مقاله آدرس وبسایت ها قرار داده شده است.

بله هر بانک در دفترچه راهنما ثبت نام آزمون استخدامی خود شرط معدل را قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا