آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟ شرایط جدید 1402


آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که معافیت کفالت به شما امکان معافیت از دوره آموزش نظامی را می‌دهد، که می‌تواند برای افرادی که به دنبال معافیت از خدمت هستند یا تمایل به دریافت کارت معافیت دارند، بسیار مفید باشد. برای اطلاع از جزئیات شرایط جدید معافیت کفالت در سال جاری همراه ما باشید.

آشنایی با معافیت کفالت

👈 در میان شرایط گوناگونی که برای معافیت از خدمت سربازی مد نظر قرار می‌گیرد، یک نوع از معافیت مرتبط با معافیت کفالت است که در این شرایط افراد تحت پوشش، مسئول امور یکی از افراد نزدیک به خود هستند و به همین دلیل توانایی انجام خدمت سربازی را ندارند.

افرادی که دارای یکی از شرایط زیر باشند، مشمول معافیت کفالت خواهند بود. البته مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، هر کدام نکات مهم و تبصره‌هایی هم دارند که باید برای آگاهی از آن‌ها به آیین نامه‌ها مراجعه شود:

✔️ تنها مراقب یا نگهدارنده مادری که شوهر نداشته باشد.

✔️ تنها فرزند پسر مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که توانایی انجام و اداره امور خود را نداشته باشد.

✔️ تنها برادر سرپرست برادر کبیر نیازمند مراقب و فاقد پدر و همسر و فرزند ذکور غیر محجور و فاقد شغل.

✔️ تنها برادر تنی سرپرست خواهر فاقد پدر، همسر و فرزند مذکر غیر محجور.

✔️ سرپرستی برادری که هنوز به سن 18 سال نرسیده باشد.

✔️ مشمولی که همسرش فوت کرده باشد و از او فرزند صغیر داشته باشد، تا وقتی که ازدواج مجدد نکرده باشد و یا همسری دارد که بعد از ازدواج معلول‌شده‌و نیازمند مراقبت باشد.

✔️ تنها نوه ذکور مراقب یا نگهدارنده جد بدون فرزند یا جده بدون شوهر و فرزند.

 حال پرسش آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟ پیش می اید یه در قسمت بعدی به پاسخ آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با معافیت کفالت

برای کسب اطلاعات نسبت به خرید خدمت سربازی  کلیک کنید.

بخشنامه جدید در خصوص اینکه آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟

👈 برای اعمال معافیت از خدمت سربازی از روش‌ها و شیوه‌های مختلف استفاده می‌شود. افراد مشمول خدمت سربازی می‌توانند جهت دریافت معافیت، با داشتن یکی از شرایط‌های معافیت پزشکی، تحصیلی، کفالت یا موارد خاص، اقدام کنند.

این معافیت‌ها شرایطی دارند و تنها افرادی که این شرایط را داشته و از نظر نظام وظیفه مورد تایید باشند، می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

همچنین بر اساس قوانین جدید پاسخ پرسش آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟ اینگونه می باشد که فرد در صورت داشتن شرایط معافیت کفالت نیازی به رفتن دوره آموزشی نداشته و میتواند برای کارت معافیت خود اقدام نماید.

 

شرایط جدید معافیت کفالت 1402

👈 اکنون که پاسخ پرسش آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟ را دریافت کردید باید بدانید برای داشتن معافیت کفالت باید شرایط لازم را دارا باشید.

شرایط جدید بر اساس قوانین جدید نظام وظیفه برای معافیت کفالت به شرح زیر است:

❇️ حداقل سن پدر باید ۷۵ سال تمام باشد. در صورتی که سن پدر کمتر از ۷۵ سال باشد و توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی، تشخیص داده شود که پدر به دلیل بیماری نیازمند مراقبت است، معافیت کفالت اعطا می‌شود.

❇️ واجدین شرایط برای درخواست معافیت کفالت باید تک فرزند پسر خانواده باشند یا برادر یا برادران دیگر بخاطر بیماری یا معلولیت قادر به نگهداری از پدر نباشند. اما فرزند خوانده امکان درخواست معافیت را ندارد.

❇️ اصلاح سن در شناسنامه پدر بر روی معافیت کفالت تاثیر ندارد. در صورتی که شناسنامه پدر توسط مراجع قضایی باطل‌شده‌و شناسنامه جدید صادر شود، ملاک رسیدگی شناسنامه جدید است.

❇️ همچنین اگر پدر دو فرزند بالای ۱۸ سال دارد و یکی از آن‌ها در حبس باشد، معافیت قرار نمی‌گیرد.

❇️ در صورتی که پدر بالای ۷۵ سال سن یا بیماری، یکی از فرزندان پسر خود را از طریق کفالت از سربازی معاف کرده ولی آن فرزند به علت بیماری، معلولیت و یا فوت، شرایط نگهداری از پدر را از دست بدهد، فرزند دیگر می‌تواند درخواست معافیت کفالت نماید.

شرایط جدید معافیت کفالت 

شرایط معافیت از کفالت پدر در سال ۱۴۰۲

در شرایط معافیت  کفالت پدر در سال ۱۴۰۲، شرایط زیر باید رعایت شود:

سن حداقل پدر باید ۷۵ سال تمام باشد.

در صورتی که سن پدر کمتر از ۷۵ سال باشد و به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، نیاز به مراقبت داشته باشد، معافیت کفالت صادر می‌شود.

فرزند معافیت کفالت را درخواست نمی‌کند.

تغییر سن در شناسنامه پدر در معافیت کفالت تاثیرگذار نیست.

در صورتی که پدر دو فرزند با سن بالای ۱۸ سال داشته باشد و یکی از آن‌ها در حبس باشد، در شمول معافیت قرار نمی‌گیرد.

اگر پدر بالای ۷۵ سال سن یا بیمار یکی از فرزندان پسر خود را از طریق کفالت از سربازی معاف کرده باشد، اما آن فرزند به علت بیماری، معلولیت و یا فوت، شرایط نگهداری از پدر را از دست بدهد، فرزند دیگر می‌تواند درخواست معافیت کفالت بدهد.

 

برای کسب اطلاعات نسبت به مدارک لازم برای خرید خدمت سربازی  کلیک کنید.

شرایط معافیت کفالت مادر سال ۱۴۰۲

در صورتی که مادر به دلیل طلاق یا فوت همسر، شوهر نداشته باشد و فرد مستحق تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال سن مادر باشد، شرط کفالت اعمال می‌شود.

در صورتی که از تاریخ ثبت طلاق مادر، ۲سال و ۶ماه گذشته باشد، فرد مستحق معافیت دائم دریافت می‌کند و اگر کمتر از ۳۰ ماه باشد، معافیت موقت دریافت می‌کند.

در صورتی که مادر در این ۳۰ ماه مجرد و زنده باشد، معافیت موقت به دائم تبدیل می‌شود. (این ۳۰ ماه از اولین روز ثبت طلاق یا فوت شوهر محاسبه می‌شود)

در صورتی که در طول این ۳۰ ماه معافیت موقت، برادر دیگر به سن مستحقی برسد، معافیت موقت برادر اول متوقف و وضعیت او از نظر بیماری بررسی می‌شود. در صورت تایید شورای پزشکی مبنی بر عدم توانایی در نگهداری مادر، وضعیت برادر دوم برای دریافت معافیت کفالت بررسی می‌شود.

در صورتی که متقاضی معافیت کفالت به جز مادر، برادر یا خواهر کوچکتر از ۱۸ سال هم داشته باشد، اگر پدر فوت کرده باشد می‌تواند معافیت را از کفالت مادر به کفالت برادر یا خواهر تغییر دهد و اگر پدر زنده باشد، درخواست کفالت برادر یا خواهر کوچکتر ممنوع است.

در صورتی که فرزند معاف‌شده‌از سربازی بخاطر کفالت مادر، فوت کند یا به دلیل بیماری نتواند از مادر نگهداری کند، رسیدگی به درخواست فرزند دوم برای کفالت مادر ممکن است.

جهت اطلاع از شرایط معافیت کفالت مادر بزرگ بر اساس قوانین جدید با شماره  ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷  در ارتباط باشید.

شرایط معافیت کفالت خواهر در سال ۱۴۰۲

شرایط معافیت کفالت خواهر در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

برای اخذ معافیت کفالت خواهر، ضرورت دارد که پدر فوت کرده باشد و تنها برادر بالای ۱۸ سال او باشد و خواهر هیچ همسر یا فرزند پسر نداشته باشد.

خواهر و برادر مشمول باید از پدر و مادر یکی باشند و سن خواهر ملاک رسیدگی ناست.

در صورتی که خواهر مطلقه باشد یا همسرش فوت کرده باشد، اگر پدرش زنده نباشد، برادر می‌تواند معافیت کفالت بگیرد و اگر خواهر فرزند پسر ۱۸ سال و به بالا نداشته باشد، برادر مشمول می‌تواند معافیت کفالت بگیرد.

برای اطلاع از تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر کلیک نمایید.

شرایط معافیت کفالت برادر در سال ۱۴۰۲

شرایط معافیت کفالت برادر در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

در صورتی که فرد مشمول چند برادر بیمار بالای ۱۸ سال داشته باشد و بیماری آن‌ها مورد تائید شورای پزشکی وظیفه عمومی قرار بگیرد، به عنوان تنها برادر سالم می‌تواند درخواست معافیت کفالت کند.

در صورتی که جندی برادر تنی و ناتنی داشته باشد، اولویت با برادران تنی است.

برای اطلاع از تمامی شرایط کفالت برادر و برادر صغیر با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

شرایط معافیت کفالت برادر

برای اطلاع از قانون جدید معافیت تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

مدارک لازم برای معافیت کفالت

👈 اکنون می دانید که جواب سوال آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟ خیر است، پس برای دریافت معافیت کفالت باید مدارک لازم را آماده و برای این معافیت اقدام نمایید.

برای دریافت معافیت کفالت سال ۱۴۰۲، مدارک زیر لازم است:

🗂 کپی از تمام صفحات شناسنامه خانواده درجه یک مشمول

🗂 کپی کارت ملی پدر و مادر

🗂 برگه شماره ۱ یعنی برگه وضعیت مشمولین را تکمیل کنید

🗂 برگه شماره ۲ یعنی معاینه اولیه مشمولین را تکمیل کنید

🗂 اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی مشمول ۶. یک قطعه عکس ۴*۳

🗂مدرک تحصیلی و کارنامه (برای افرادی که در حال انجام خدمت سربازی هستند) باید اصل و کپی‌شده‌باشد.

🗂برگه شماره ۴ یعنی برگه تکمیل‌شده‌وضعیت مشمول باید تکمیل شود.

🗂اطلاعات بستگان مشمول باید در برگه مشخصات بستگان مشمول تکمیل شود.

دریافت معافیت کفالت سال ۱۴۰۲

👈 مراحل دریافت معافیت کفالت به شرح زیر است:

☑️ ابتدا باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از سامانه اینترنتی پلیس + ۱۰ دریافت کرد.

☑️ سپس باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) مراجعه کرد و درخواست کفالت را در سامانه ثبت کرد.

☑️ اطلاعات توسط سازمان وظیفه عمومی بررسی می‌شود و برای دریافت استعلام، باید استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول گرفت.

☑️ در صورت پذیرش، برای فرد دعوت نامه ارسال می‌شود و معافیت دائم صادر می‌شود. در غیر این صورت، برگه آماده به خدمت برای فرد ارسال می‌شود.

دریافت معافیت کفالت

برای اطلاع از شرایط تحصیل مجدد در یک مقطع مشمولان  بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

اخبار پیرامون آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟

📢 اطلاعات جدید در خصوص معافیت کفالت و دوره آموزشی 

ماده ۴۴ (اصلاحی ۲۲ˏ۰۸ˏ۱۳۹۰) مشمولین زیر حسب مورد از انجام خدمت دوره ضرورت معاف میباشند. این افراد شامل فرزندان ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر یا مادر فاقد شوهر، برادران سرپرست خواهر فاقد پدر، همسر و فرزند ذکور غیر محجور، و سایر حالات خاصی مانند فوت همسر و دارای فرزند صغیر یا ازدواج مجدد نکرده است.

همچنین در مورد معافیت از انجام خدمت ضرورت یک نفر از فرزندان خانواده‌ای که دو برادر آنان خدمت سربازی را انجام داده اند، ستاد کل نیرو‌های مسلح تصمیم‌گیری می‌کند.

خلاصه مطلب

بسیاری از افراد به دنبال پاسخ به پرسش آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟  در سال جاری هستند. ما در این مقاله به صورت مفصل در خصوص پرسش آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟  صحبت کردیم و بیان کردیم در حال حاضر افرادی که دارای معافیت کفالت می باشند، نیاز به رفتن به دوره آموزشی نداشته و به توجه به مراحل ذکر شده در طول مقاله می توانند برای معافیت خود اقدام نمایند. البته یادآور می شویم که برای دریافت معافیت کفالت باید شرایطی که به صورت کامل در طول مقاله بررسی شده است را داشته و سپس برای دریافت معافیت اقدام نمایند. حال که دیگر پاسخ پرسش آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟  را می دانید، می توانید با مشاورین خبره ایران تحصیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷  تماس گرفته و راهنمایی های لازم را جهت دریافت معافیت کفالت دریافت نمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟ کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

جدیدترین شرایط معافیت کفالت در سال 1402 چیست؟

شرایط معافیت کفالت به صورت کامل و مفصل در طول مقاله بیان شده است.

آیا معافیت کفالت آموزشی دارد؟

حیر- با توجه به بخشنامه جدید افراددر صورت داتشن شرایط می توانند برای دریافت کارت معافیت خود اقدام نمایند.

مراحل دریافت معافیت کفالت چیست؟

افرادی که شرایط لازم برای معافیت کفالت را دارند، باید از طریق پلیس + ۱۰  اقدام نمایند، که در طول مقاله کامل مراحل آن بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا