آیین نامه سربازی نخبگان 1402 + شرایط جدید


آیین نامه سربازی نخبگان 1402 منتشر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند و از سوی دیگر جزوه استعداد درخشان می‌باشند، شامل امتیازات بنیاد ملی نخبگان می‌شوند و می‌توانند براساس آیین نامه سربازی نخبگان تسهیلاتی را دریافت کنند.

جدول امتیازبندی بنیاد ملی نخبگان برای تسهیلات نظام وظیفه به عنوان طرح جایگزین خدمت بنیاد ارائه شده است. این سازمان که با هدف شناسایی و کمک به استفاده بهینه از استعدادهای جوان تأسیس شده است، تسهیلات مختلفی را در نظر گرفته که یکی از این تسهیلات طرح خدمت نظام وظیفه می‌باشد. افراد براساس شیوه نامه و آیین نامه‌های مربوط به سربازی نخبگان می‌توانند از تسهیلات معینی بهره‌مند شوند.

محاسبه امتیاز سربازان نخبه در آیین نامه سربازی نخبگان

 محاسبه امتیاز بنیاد ملی نخبگان به عنوان تسهیلات طرح شهید صیاد شیرازی ایجاد شده است و یک آیین نامه دارد که در آن شرایط و امتیازات مربوط به پروژه جایگزین خدمت بنیاد ملی نخبگان ارائه شده است.

در این شیوه نامه تمام مواد مربوط به خدمت سربازی افراد و تسهیلات نظام وظیفه ارائه شده و افراد می‌توانند با مراجعه به این فایل در ارتباط با آیین نامه و شیوه نامه بنیاد ملی نخبگان در مورد سربازان نظام وظیفه اطلاعات لازم را کسب کنند.

از آنجا که دسترسی به جدول امتیاز بنیاد ملی نخبگان و آیین نامه سرباز سربازان نخبه سربازی نخبگان اهمیت دارد، در ادامه فایل آن ارائه شده است.

 

برای دانلود آیین نامه سربازی نخبگان بر روی لینک کلیک کنید.

 

محاسبه امتیاز سربازان نخبه در آیین نامه سربازی نخبگان

 آیین نامه سربازی نخبگان شامل چه افرادی می‌باشد؟

آیین نامه سربازی نخبگان که از سوی بنیاد ملی ارائه شده و به عنوان طرح جایگزین خدمت نظام وظیفه شناخته می‌شود، برای سه دسته از افراد طراحی شده و محاسبه امتیاز بنیاد برای هر کدام از این موارد مختلف می‌باشد.

دسته اول: دانش آموختگان فناور کشور

این دسته از افراد در پروژه‌هایی مشارکت داشته‌اند، با داشتن شرایط اولیه، باید امتیازات دیگری را که در جدول محاسبه امتیاز بنیاد نخبگان است کسب کنند تا در این طرح بتوانند شرکت کنند. بر اساس آیین نامه سربازی نخبگان این امتیازها بر اساس مقطع تحصیلی متفاوت بوده و دانش آموختگان مقطع کارشناسی، ارشد، دکتر حرفه‌ای و دکترای تخصصی با یکدیگر متفاوت هستند.

هر چقدر مقطع تحصیلی فرد افزایش یابد، میزان امتیاز مورد نظر وی بیشتر خواهد بود. دانش آموختگان مقطع کارشناسی در مجموع حداقل ۶۰ تا ۹۰ امتیاز نیاز خواهند داشت.

در مقطع ارشد و دکتر حرفه‌ای بین حداقل ۶۰ تا ۱۰۰ امتیاز مورد نیاز می‌باشد.

در مقطع دکتر تخصصی تنها موردی که در حین دوران دانشجویی می‌توان برای طرح اقدام کرد، به این شرط است که پروپوزال پایان نامه دفاع شده باشد. در این صورت بین ۶۰ تا ۱۲۰ امتیاز لازم است تا بتوانید در طرح ثبت نام کنید.

 آیین نامه سربازی نخبگان شامل چه افرادی می‌باشد؟

دسته دوم فارغ التحصیلان داخل کشور

در این دسته، جدول بنیاد نخبگان نظام وظیفه امتیازات متفاوت است. برای دانش آموختگان داخل کشور در بخش آموزشی باید امتیاز بالاتر از صفر کسب شده باشد. افرادی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هستند، نمی‌توانند در طرح شرکت کنند.

برای مقطع ارشد و دکترای حرفه‌ای بین ۸۰ تا ۱۱۰ امتیاز ضرورت دارد. چنانچه دانشجوی دکترای دوره تخصصی هستید، باید ۹۰ تا ۱۳۰ امتیاز کسب کنید، به شرط اینکه از پروپوزال خود دفاع کرده باشید و اگر دانش آموخته و فارغ التحصیل دکتر تخصصی هستید، باید بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ امتیاز کسب نمایید.

 دسته سوم دانش‌آموختگان خارج از کشور

دانش آموختگان خارج از کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حداقل ۹۰ امتیاز لازم دارند. اما دانش‌آموختگان مقطع دکتر تخصصی به حداقل ۱۱۰ امتیاز نیاز خواهند داشت.

برای اطلاع از شرایط معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور وارد لینک شوید. 

جدول امتیازبندی طرح جایگزین خدمت در آیین نامه سربازی نخبگان

اولین بخشی که در جدول امتیاز پروژه جایگزین خدمت بنیاد ملی نخبگان یا همان طرح شهید صیاد شیرازی اشاره شده است، بخش آموزشی است. جدول امتیازات طرح شهید صیاد شیرازی شامل امتیارات المپیاد دانشجویی، علمی، امتیاز مربوط به  دانش آموختگان رتبه برتر آزمون سراسری، بخش آزمون‌های علوم پایه، پیش کارورزی می‌باشد.

مجموع امتیازات این بخش از جدول امتیاز پروژه جایگزین خدمت در دسته دوم دانش آموختگان داخل از کشور باید بالاتر از صفر باشد.

دسته بندی دانش آموختگان در آیین نامه سربازی نخبگان

 در بخش بعد که مشاهده می‌کنید اختراعاتی است که از طرف بنیاد ملی ارائه می‌شود و مربوط به فعالیت‌های خارج از کشور دانش‌آموختگان است که برای دسته سوم دانش‌آموختگان خارج از کشور کاربرد بالاتری دارد.

دسته اختراعات و برگزیده ها در آیین نامه سربازی نخبگان

 بخش بعد از جدول امتیاز پروژه جایگزین خدمت نظام وظیفه مربوط به فعالیت‌های پژوهشی می‌باشد. این بخش براساس آیین نامه سربازی شامل مقالات منتشر شده، کتب و همکاری‌ها در طرح‌های پژوهشی است.

دسته مربوط به فعالیت های پژوهشی در آیین نامه سربازی نخبگان

در قسمت مقالات نیز امتیازبندی براساس آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی می‌باشد که برمبنای معیارهایی چون ایندکس، رتبه مجله، تعداد نویسندگان و کیفیت مجله می‌باشد که مقاله در آن چاپ شده است.

مقالاتی که در همایش‌ها و کنگره‌های معتبر به شکل پوستر یا سخنرانی پذیرفته شده‌اند، در این قسمت امتیاز بندی می‌شوند. اگر در طرح‌های پژوهشی نیز همکاری داشته‌ و طول مدت همکاری در طرح، جایگاه شما به عنوان مجری یا همکاری بوده است، امتیاز دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این اگر با دانشگاه ها و مؤسسات خارجی همکاری داشته‌اید، در این بخش می‌توانید از آن امتیاز بگیرید.

همکاری در طرح‌های فناورانه نوآوران نیز امتیاز دارد که فقط برای دانش آموختگان فناور و دانشجویان خارج از کشور قابل محاسبه می‌باشد.

برای کسب امتیاز در بخش کتب براساس ترجمه بودن کتاب یا تألیف یا انتشارات کتاب، امتیازبندی‌ها صورت می‌گیرد. در این جدول نیز برای برگزیده شدگان دانشجویان نمونه کشوری امتیازات مخصوصی در نظر گرفته شده است.

براساس آیین نامه سربازی نخبگان در جدول امتیازات نظام وظیفه برای فعالیت در شرکت‌ها نیز امتیازاتی برای دانش‌آموختگان فناور و دسته سوم دانش آموختگان خارج از کشور لحاظ شده است که بر طبق مدت زمان فعالیت و جایگاه فرد در آن شرکت و میزان فروش شرکت محاسبات صورت می‌گیرد.

دسته فعالیت در شرکت ها در آیین نامه سربازی نخبگان

بخش دیگری که به عنوان جشنواره‌های مورد تأیید در جدول وجود دارد شامل جشنواره رازی، فارابی، خوارزمی، سلمان فارسی، شیخ بهایی است. امتیازها براساس میزان مشارکت فرد در این جشنواره محاسبه می‌شود.

دسته جشنواره های مورد تأیید در آیین نامه سربازی نخبگان

داشتن رتبه و مقام در مسابقات ملی و بین المللی از نظر بنیاد مورد تأیید است و جزو محاسبات می‌باشد و این مسابقات شامل مسابقات فلان خواهد بود. فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و مسابقات هنری، ادبی و قرآنی هم می‌توانند امتیاز داشته باشند. نکته مهم این است که بنیاد ملی دست افراد را باز گذاشته‌ تا امتیاز و تحصیلات از جشنواره‌ها و مسابقات دیگر را نیز دریافت کنند.

دسته فعالیت های فرهنگی، علمی و هنری در آیین نامه سربازی نخبگان

جهت اطلاع از اخذ پروژه کسری خدمت وارد لینک شوید. 

نکات مهم کسب حداقل امتیاز در آیین نامه سربازی نخبگان

برای کسب حداقل امتیاز در آیین نامه سربازی نخبگان باید به موارد اصلی در هر بخش توجه کنید.

علاوه بر این باید ببینید که شامل کدام یکی از دسته‌های دانش‌آموختگان می‌باشید.

در هر کدام از درس‌ها کدام مقطع تحصیلی (ارشد، دکترا و دکترای تخصصی) مد نظر است.

برای هر کدام از مقاطع چه مقدار امتیاز مد نظر بنیاد ملی نخبگان می‌باشد.

در طول دوران دانشجویی کدام یک از فعالیت‌های ذکر شده را می‌توانید انجام دهید.

علاوه بر این به زمان فراخوان طرح شهید صیاد شیرازی نیز باید توجه داشته باشید.

نکات مهم کسب حداقل امتیاز در آیین نامه سربازی نخبگان

جدیدترین اخبار آیین نامه سربازی نخبگان

شرایط همکاری در طرح پژوهشی بنیاد ملی نخبگان برای سربازان اعلام شد

افرادی که در طرح‌های پژوهشی شرکت کرده‌اند، برای دریافت تسهیلات می‌توانند از طریق آیین نامه سربازی نخبگان اقدام کنند و برای آنها امتیاز در نظر گرفته شده است.

امتیاز دوره رزیدنت برای سربازان نخبه

بر اساس آیین نامه سربازی نخبگان آن دسته از افرادی که در دوره رزیدنت یا دستیار تخصصی شرکت کرده‌اند، می‌توانند مشمول امتیازهای مربوط به تسهیلات نظام وظیفه یا طرح جایگزین خدمت نظام وظیفه شوند.

برای بررسی لیست بیمارهایی که باعث معافیت سربازی میشود بر روی لینک کلیک کنید. 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با آیین نامه سربازی نخبگان توضیحاتی ارائه کنیم. همانطور که می‌دانید در حال حاضر افرادی که دارای امتیازات اعلام شده از سوی بنیاد ملی نخبگان هستند، می‌توانند در طرح جایگزین خدمت بنیاد یا طرح شهید صیاد شیرازی شرکت کنند. براساس جدول امتیازات افرادی که می‌توانند از این مزایا استفاده کنند، دانش آموختگان فناور، دانش آموختگان داخل کشور و دانش آموختگان خارج از کشور هستند که می‌توانند از این امتیازها بهره‌مند شوند.

در این مطلب به طور کامل به جدول امتیازبندی سربازان و همچنین آیین نامه سربازی نخبگان اشاره کردیم. چنانچه سؤال و ابهامی در خصوص مطالب ارائه شده در این مقاله دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما عزیزان ارائه کنند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

چطور می‌توان به آیین نامه سربازی نخبگان دسترسی داشت؟

در این مقاله فایل ضمیمه آیین نامه ارائه شده است که به صورت مستقیم قابل دریافت می‌باشد.

آیین نامه سربازی نخبگان شامل چه افرادی می‌باشد؟

این آیین نامه شامل دانش آموختگان فناور، دانش آموختگان داخل کشور، دانش آموختگان خارج از کشور می‌باشد.

آیا افرادی که در مسابقات بین المللی و ملی شرکت کرده‌اند، مشمول طرح جایگزین خدمت خواهند شد؟

بله این افراد نیز براساس آیین نامه سربازی نخبگان دارای امتیازاتی می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا