اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1402 + شرایط، هزینه و مدارک


شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان اعلام شد. آن دسته از افرادی که مایلند برای دریافت دیپلم مجدد اقدام کنند، قبل از هر چیز باید نسبت به هزینه اخذ دیپلم مدرسه بزرگسالان اطلاعات لازم را کسب نمایند. افرادی که به دنبال دریافت دیپلم مجدد هستند، از طریق وزارت آموزش و پرورش می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند. از مهمترین شرایط دیپلم بزرگسالان این است که امکان اخذ دیپلم متناظر وجود ندارد چرا که افراد نمی‌توانند از همان رشته قبلی خود مدرک دیپلم کسب کنند.

در این صورت متقاضیان باید دیپلم غیر متناظر در رشته دیگر را دریافت کنند. مثلاً شخصی که دیپلم انسانی دارد، می‌تواند در رشته تجربی مجدداً دیپلم دریافت کند و از طریق آن ادامه تحصیل دهد یا از مزایای شغلی و اجتماعی آن بهره‌مند شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مراحل دریافت دیپلم در مدرسه بزرگسالان می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

ضرورت اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان چیست؟

👈 قبولی در رشته‌های نظری و کاردانش از دو طریق امکان‌پذیر است، شرکت در آزمون سراسری یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و اگر افراد بخواهند در دانشگاه روزانه و شبانه پذیرش بگیرند، حتماً باید در کنکور شرکت کنند،  اما در صورت عدم تمایل برای حضور در آزمون سراسری افراد می‌توانند از طریق سوابق تحصیلی نیز در دانشگاه‌های مختلف ادامه تحصیل دهند.

👈 افرادی که مایل به اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان هستند، به چند دلیل نیازمند حضور در آزمون‌های امتحانات نهایی سال دوازدهم می‌باشند. برخی از افراد به دنبال افزایش معدل یا ترمیم معدل خود هستند.

👈 برخی از افراد نیز به دنبال افزایش دادن نمره و رتبه خود برای کسب و کار جدید هستند و یا بعضی از افراد می‌خواهند از طریق این مدرک برای مهاجرت اقدام کنند. بنابراین ضرورت دارد که برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان از طریق آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهند.

👈 در هر مقطعی که تحصیل کرده باشید امکان تحصیل مجدد و اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان امکان پذیر است. برای افرادی که قبلاً درس‌هایی را در دبیرستان پاس نکرده‌اند و آخرین مقطع تحصیلی آنها نهم است، حدود یک سال و نیم طول می‌کشد تا بتوانند دیپلم مجدد دریافت کنند.

👈 افرادی که قبلاً تا سال اول بعد یا دوم دبیرستان تحصیل کرده‌اند، می‌توانند با طی کردن یک مهارت ۶ ماهه در مدت زمان کمتر دیپلم رسمی را اخذ کنند.

جهت اطلاع از فرایند اخذ دیپلم تجربی بزرگسالان وارد لینک شوید.

ضرورت اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان چیست؟

فرایند اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان

👈 صدور مدرک دیپلم انواع مختلفی دارد که شامل دیپلم نظری، دیپلم کاردانش و دیپلم فنی حرفه‌ ای بزرگسالان است. در زمانبندی روزانه بر اساس سیستم جدید آموزشی مدرک دیپلم متوسط پس از گذراندن ۱۲ کلاس شامل ۶ سال ابتدایی و ۶ سال متوسطه به دانش آموزان اعطا می‌گردد.

👈برای بزرگسالان نیز امکان تحصیل مانند دانش آموزان روزانه فراهم است. اگر برای یک اداره، سازمان، نهاد، سفارت یا دستگاه دولتی داخلی و خارجی نیاز به ارائه کردن دیپلم دارید، باید از راه قانونی اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان اقدام کنید.

👈برای گرفتن دیپلم مجدد یا تکمیل کردن دیپلم ناقص ابتدا باید با انواع دیپلم آشنا شوید.

معرفی انواع دیپلم درسی

👈چنانچه دانش آموزان طی دوران تحصیل خود به صورت منظم در کلاس‌های مدرسه ثبت نام کنند و با موفقیت دوران تحصیلی را طی کنند، در سال‌های ابتدای سال دهم تحصیلی این امکان را دارند که از انواع رشته‌های دیپلم نظری، کاردانش و فنی حرفه‌ای یکی را گزینش کنند، در غیر این صورت دانش آموز باید در مقطع بزرگسالان ادامه تحصیل دهد که خود شامل رشته‌های دیپلم نظری و دیپلم کاردانش است.

👈شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان به این صورت است که انتخاب بین دیپلم نظری، دیپلم تجربی، انسانی، ریاضی و دیپلم کاردانش باید یک انتخاب صورت گیرد. دانش آموزانی که زیر سن قانونی ۱۸ سال تحصیل می‌کنند، می‌توانند به جای دیپلم دبیرستان، همان دیپلم نظری یا دیپلم کاردانش یا فنی حرفه‌ای را اخذ کنند.

شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1402

👈چنانچه زمان مشخصی از تحصیل افراد در مقطع روزانه سپری شده باشد، حتی اگر دانش آموز زیر ۱۸ سال داشته باشد، می‌تواند برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان اقدام کند و راه ادامه تحصیل از طریق شاخه کاردانش یا شبانه است که مزیت آن گرفتن دیپلم غیرحضوری می‌باشد. با غیرحضوری کردن مدارس به صورت آموزش از راه دور در زمان و هزینه فرد صرفه جویی می‌شود و دانش آموز زودتر می‌تواند برای گرفتن دیپلم خود اقدام کند.

👈شرایط دریافت دیپلم رسمی بزرگسالان به این صورت است که افراد باید برای ثبت نام دیپلم مجدد حتماً کارت پایان خدمت یا معافیت ارائه کنند.

👈چنانچه داوطلب قبلاً در یک رشته دیپلم گرفته است، مجاز به دریافت دیپلم از همان رشته نخواهد بود.

👈 برای دریافت دیپلم مجدد داوطلبان حتماً باید در امتحانات نهایی پایه دوازدهم همان رشته حضور داشته باشند. این امتحانات شامل دروس مختلف برای همان رشته خواهد بود.

شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان

نحوه ثبت نام برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1402

👈آشنایی با روند ثبت نام برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان بسیار اهمیت دارد و افراد باید با آخرین کارنامه فارغ التحصیلی و اصل مدرک گواهی موقت دیپلم خود به وزارت آموزش و پرورش استان یا منطقه خود مراجعه کنند.

👈افرادی که مایل به ثبت نام هستند، باید ابتدا مبلغ تعیین شده را بپردازند و فیش واریزی نیز به مسئول ثبت نام ارائه شود.

👈پس از ثبت نام و پرداخت هزینه، زمانبندی برگزاری امتحانات اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان باید در تاریخ‌های تعیین شده برای حضور در امتحانات مدارس بزرگسالان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1402

👈آن دسته از افرادی که واجد شرایط دیپلم بزرگسالان هستند، می‌توانند اقدامات لازم را برای اخذ مدرک خود داشته باشند. دریافت دیپلم در مدرسه بزرگسالان مستلزم داشتن مدارکی است که افراد باید پس از آن به مسئولین ثبت نام ارائه نمایند.

👈مدارک لازم شامل پرونده تحصیلی دبیرستان یا متوسطه اول و مدارک شناسایی و تطبیق آن با مدارک درخواستی آموزش و پرورش است. افرادی که قصد دریافت دیپلم در مدرسه بزرگسالان را دارند، می‌توانند در رشته‌های نظری و کاردانش ادامه تحصیل دهند، ولی براساس بخشنامه آموزش و پرورش در رشته متفاوت با دیپلم قبلی خود باید اقدام کنند. در واقع برای دیپلم نظام جدید واحدی اخذ دیپلم مجدد در یک رشته امکان‌پذیر نخواهد بود.

هزینه اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1402

👈متقاضیانی که مایل به دریافت دیپلم مجدد هستند، باید ابتدا هزینه اخذ دیپلم مدرسه بزرگسالان را بپردازند. به این منظور داوطلبان باید برای ثبت نام و شرکت در آزمون‌های مربوطه از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب هزینه آن را پرداخت کنند.

👈هزینه اخذ دیپلم بزرگسالان در رشته‌های غیر متناظر متفاوت خواهد بود. بنابراین افراد متقاضی برای اطلاع از میزان مبلغ پرداختی باید به اداره مربوطه مراجعه کرده و پس از اطلاع از هزینه برای شرکت در امتحانات نهایی، برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان اقدام کنند.

شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان در شاخه نظری

👈دانش آموزانی که مایل به دریافت دیپلم مجدد نظری هستند، برای گرفتن مدرک خود باید در سه رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی ۱۰۵ واحد درسی را بگذرانند. برخلاف دیپلم کاردانش بزرگسالان، اخذ دیپلم نظری حدود 5/2 سال طول خواهد کشید، چرا که همه واحدها را باید ترم به ترم در دبیرستان طی کنند و برای گرفتن دیپلم نظری این زمان طولانی‌تر خواهد بود.

👈دانش آموزان باید حتماً در کلاس‌ها شرکت داشته باشند تا بتوانند در امتحانات پایان‌ترم نمره قبولی را کسب کنند. در سال سوم دبیرستان امتحانات ۴ درس تخصصی هر رشته به صورت نهایی برگزار خواهد شد. برگه‌های امتحانی نیز در حوزه امتحانی اداره آموزش و پرورش تصحیح خواهد شد.

شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان در شاخه نظری

مشاوره اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان

👈افرادی که مایل به اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان هستند، قبل از هر چیز باید با شرایط دیپلم مجدد آشنایی داشته باشند.

👈در حال حاضر از افرادی که مایل به دریافت دیپلم مجدد برای ترمیم معدل خود یا افزایش دادن نمره و رتبه خود برای کسب و کار جدید یا مهاجرت هستند، می‌توانند برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان اقدام کنند.

👈ادامه تحصیل در مدرسه بزرگسالان از نظر آموزش و پرورش مانعی ندارد، اما افراد باید در رشته غیر متناظر تحصیل نمایند، چرا که ادامه تحصیل و دریافت دیپلم مجدد در رشته مانند رشته قبلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

👈یکی از مهمترین شرایط اخذ دیپلم مجدد برای بزرگسالان این است که داوطلبان مرد باید حتماً کارت پایان خدمت یا معافیت خود را ارائه کنند.

👈از سوی دیگر افرادی که مایل به اخذ دیپلم رسمی هستند باید تا اواخر آبان ماه برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

👈از آنجا که ممکن است شما عزیزان در ارتباط با نحوه دریافت دیپلم رسمی بزرگسالان نیازمند مشاوره و دریافت راهنمایی باشید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا مشاوره‌های لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنند.

جهت آشنایی با شرایط دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در حال حاضر با توجه به شرایط جامعه داشتن حداقل مدرک دیپلم برای هر فرد ضروری است، اما افرادی هستند که موفق به دریافت دیپلم رسمی نشده‌اند و در اصطلاح دیپلم ردی یا ترک تحصیلی هستند. این افراد امکان اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان را خواهند داشت و می‌توانند با دریافت آن در زمینه‌های مختلف از جمله استخدام، افزایش حقوق، مهاجرت، مزایا و جایگاه اجتماعی و دریافت کارت بازرگانی و ادامه تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی اقدام کنند. کنند.

برای دریافت دیپلم مجدد شرایطی مهیا شده است. شرایط دیپلم بزرگسالان برای رشته‌های نظری و کاردانش با یکدیگر متفاوت است. افرادی که مایل به دریافت دیپلم در مدرسه بزرگسالان هستند، ابتدا باید با هزینه آن آشنایی داشته باشد. هزینه اخذ دیپلم مدرسه بزرگسالان هر سال تغییر می‌کند. بنابراین داوطلبان باید به وزارت آموزش و پروش منطقه سکونت خود مراجعه کنند تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایند. در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان اطلاعات لازم را ارائه کنیم. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنند.

 برای دریافت pdf مقاله اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان چیست؟

یکی از مهمترین شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان تحصیل در رشته غیر متناظر و ارائه کارت پایان خدمت برای داوطلبان مرد می‌باشد.

مدارک لازم برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان چیست؟

داوطلبان باید مدرک کارنامه فارغ التحصیلی آخرین مقطع و همچنین مدرک گواهی موقت دیپلم خود را ارائه کنند.

نحوه اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان چگونه است؟

در این مقاله به چگونگی اخذ این مدرک به طور کامل اشاره کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا