استخدام آموزش و پرورش 1401+ زمان و مراحل و شرایط


ثبت نام استخدام آموزش و پرورش
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

داوطلبان جهت ثبت نام استخدام آموزش و پرورش باید در زمان مقرر از طریق سایت سنجش فرایند نام نویسی خود را انجام دهند. علاقه مندان به رشته دبیری می توانند با ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شانس خود را برای استخدام در این سازمان امتحان کنند. پیش بینی می شود طبق روال سال گذشته، زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402، از اواخر بهمن ماه 1401 آغاز شود و تا اوایل اسفندماه هم ادامه داشته باشد. از آنجا که مجری برگزار کننده این آزمون، سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد، متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام اقدام کرده و در صورت برخورداری از شرایط لازم، نام نویسی خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است اگر داوطلبان بتوانند پس از حضور در جلسه آزمون استخدام آموزش و پرورش، نمره حد نصاب را کسب نمایند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد. با توجه به اهمیت اطلاع از شرایط تعیین شده برای شرکت در آزمون، چنانچه شما داوطلبان گرامی در ارتباط با زمان و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه ایران تحصیل راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش 1402

👈 سازمان آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور، در سال های اخیر برای تأمین نیروی انسانی خود، اقدام به برگزاری آزمون برای جذب معلمان و دبیران گرامی کرده است. یکی از این روش ها که شیوه معمول جذب معلم به شمار می رفته است، ورود به دانشگاه فرهنگیان می باشد که البته در گذشته به آن تربیت معلم می گفتند.

👈 اما روش دوم که قصد پرداختن به آن را داریم، جذب دبیران از طریق برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش است. در این آزمون که به طور هماهنگ با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار می شود، سازمان آموزش و پرورش فراخوانی را در زمان های مشخص منتشر کرده و افراد واجد شرایط رشته های مختلف می توانند ضمن نام نویسی، در این آزمون شرکت کنند.

👈 چنانچه این داوطلبان بتوانند نمره حد نصاب را به دست آورده و از سایر رقبا پیشی بگیرند برای مصاحبه سه برابر ظرفیت دعوت می شوند. متقاضیانی که موفق به قبولی در مرحله مصاحبه و گزینش شوند، پذیرش نهایی خواهند شد و پس از طی یک دوره آموزشی مشغول تدریس خواهند شد.

ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش

زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402

👈 سازمان سنجش و آموزش کشور با عنوان مجری برگزار کننده آزمون های استخدامی، طی اعلامیه ای، زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را در سایت sanjesh.org منتشر می کند. علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند با مراجعه یه سایت سنجش از جزئیات زمان برگزاری باخبر شوند.

👈 زمان ثبت نام برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال قبل از 27 بهمن ماه تا 2 اسفند ماه بود. امسال نیز پیش بینی می شود زمان اسم نویسی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش از اواخر بهمن ماه آغاز شود. داوطلبان باید در زمان های اعلام شده، فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند تا شانس شرکت در این آزمون را از دست ندهند.

زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

🔗  برای کسب اطلاع از زمان و نحوه استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402

👈 تمامی مراحل نام نویسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ نهادی نیست. برای این منظور، به محض اینکه زمان فرایند نام نویسی اعلام گردید، داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بارگذاری دفترچه راهنمای ثبت نام، به مطالعه آن بپردازند. این افراد می توانند در صورت داشتن شرایط لازم و وجود سهمیه های مرتبط با مدرک تحصیلی آن ها، سایر مراحلی را که در ادامه ارائه شده است را انجام دهند.

ابتدا آدرس سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org وارد کنید و بر روی لینک آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” کلیک کنید. همچنین برای این منظور می توانید به منوی ” استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی ” بنفش رنگ سمت راست نیز مراجعه کنید.

 

سامانه استخدام

در مرحله اول ثبت نام، لازم است که بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” قرار گرفته در سمت راست صفحه کلیک کنید.

سایت سازمان سنجش

 

گزینه ” سریال ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” را انتخاب نموده و سپس روی دکمه ” تایید و ادامه” انتخاب کنید.

 

استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی

 

در این مرحله اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه را وارد کنید.

 

ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

 

در این مرحله باید با مطالعه شرایط ذکر شده و تایید اینکه شماره پیگیری را یادداشت نموده ام، ” ادامه روند پرداخت” را کلیک کنید. پس از آن نوبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت بانکی است.

 

"چگونه

در این مرحله از کار باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید.

 

آزمون آموزش و پرورش

 

در این مرحله باید شماره سریالی را که بعد از خرید کارت اعتباری دریافت نموده اید را وارد کنید و به سیستم اصلی نام نویسی وارد شوید.

 

وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری

 

در گام اخر با پر کردن فرم تقاضانامه، اطلاعات هویتی خودرا تکمیل نمایید. در نهایت یک کد رهگیری به شما داده می شود که باید تا آخرین مرحله پذیرش آن را نزد خودنگه دارید.

 

📣 اطلاعیه 📣 

برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش، برای کسب اطلاع تکمیلی از نحوه ثبت نام آزمون استخدامی می توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط بگیرید تا به بهترین نحو شما را در فرایند ثبت نام راهنمایی کنند. 

 

شرایط استخدام آموزش و پرورش 1402

شرایط استخدام آموزش و پرورش

👈 در این بخش قصد داریم اطلاعاتی را در مورد شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید عدم برخورداری از هر یک از شرایط ها موجود، باعث عدم پذیرش شما خواهد شد. بنابراین قبل از شروع فرایند ثبت نام، شرایط اعلام شده برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش را مطالعه نمایید.

✔️ برخورداری از تابعیت ایرانی

✔️ معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان قید شده در قانون اساسی

✔️ التزام عملی به قوانین جمهوری اسلامی ایران

✔️ داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم با تایید مراجع ذی صلاح. تاریخ کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز تاریخ ثبت نام استخدام آموزش و پرورش باشد

✔️ نداشتن مشکلات جسمی و روحی و برخورداری از سلامت

✔️ نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها

✔️ عدم سوء پیشینه کیفری ممنوع برای استخدام آموزش و پرورش

✔️ عدم برخورداری از ممنوعیت هایی که مانع از استخدام در دستگاه های اجرایی می شود.

✔️ داوطلب جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی به شمار نیاید.

✔️ پذیرفته شدگان نهایی در آزمون استخدام آموزش و پرورش نباید در سایر دستگاه های اجرایی مشغول به کار بوده و یا جزء مستخدمین آن ها محسوب شوند.

✔️ دارندگان مدرک دیپلم باید حداقل 20 و حداکثر 25 سال تمام داشته باشند.

✔️ دارندگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 30 سال می توانند در آزمون شرکت کنند.

✔️ دارندگان مدرک لیسانس حداکثر 35 سال

✔️ دارندگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 40 سال

✔️ داوطلبانی که اعضای خانواده جانبازان، شهدا، ایثارگران و آزادگان به شمار می آیند، از شرایط سنی معاف خواهند بود.

👈 لازم به ذکر است در ارتباط با شرایط استخدام آموزش و پرورش تبصره هایی وجود دارد که برای اطلاع بیشتر می توانید از همکاران ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شرایط استخدام آموزش و پرورش

 

🔗  برای اطلاع از لیست رشته های استخدامی آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک نمایید.

رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402

👈 شاید برای شما سوال پیش بیاید رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش کدام رشته ها هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ثبت نام استخدام آموزش و پرورش به نحوی است که تنها برخی از رشته ها که برای تدریس در مدارس کاربرد دارند. توجه داشته باشید در قسمت زیر جدول رشته های مجاز به ثبت نام استخدام آموزش و پرورش ارائه شده است و می توانید از رشته های ارائه شده از سوی این سازمان مطلع شوید.

 

رشته های مجاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
مهندسی تاسیسات گرافیک صنایع دستی – فرش آموزگار تربیت بدنی

 

ارتباط تصویری مهندسی سرامیک مهندسی چاپ حسابداری

 

علوم تجربی فیزیک تاریخ آموزش ابتدایی

 

آموزش کودکان استثنایی الهیات و معارف اسلامی فلسفه تعلیم و تربیت مهندسی نقشه کشی معماری

 

شیمی ماشین ابزار ادبیات عرب زبان و ادبیات فارسی

 

پویانمایی طراحی دوخت ریاضی زبان انگلیسی

 

بازیگری مهندسی صنایع شیمیایی علوم اجتماعی عکاسی

 

مهندسی صنایع فلزی مهندسی الکترونیک زیست شناسی مدیریت خانواده

 

مهندسی عمران مهندسی کامپیوتر مهندسی مکانیک خودرو مهندسی معدن

 

مهندسی برق زمین شناسی مهندسی صنایع چوب تربیت کودک

 

رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

🔗  برای اطلاع از نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی بر روی لینک کلیک کنید.

 

مفاد امتحانی آزمون استخدام آموزش و پرورش 1402

👈 هر کدام از متقاضیانی که فرایند ثبت نام استخدام آموزش و پرورش را انجام داده اند، بایستی در روز آزمون به دو دسته از سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند. سوالات اختصاصی هر رشته با دیگری متفاوت است. اما اگر مایل به اطلاع از مفاد امتحانی سوالات عمومی هستید، به لیست زیر توجه کنید. به یاد داشته باشید که سوالات به صورتی تستی بوده و جواب های اشتباه دارای امتیاز منفی می باشند. یعنی به ازای هر سوال اشتباه، یک سوم نمره مکتسبه از جواب های درست زایل می شود. مفاد امتحانی آزمون شامل دروس زیر می باشد:

✔️ زبان و ادبيات فارسي

✔️معارف اسلامي ( اقلیت های مذهبی از پاسخ دادن به سوالات این بخش معاف خواهند بود)

✔️فناوری اطلاعات ( مهارت هاي هفتگانه )

✔️رياضي و آمار مقدماتي

✔️ زبان انگليسي ـ عمومي

✔️اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي

✔️هوش و توانمندي هاي عمومي

بنر خرجش فقط یک زنگه

 

📣 اطلاعیه 📣 

قبل از اقدام برای ثبت نام توجه کنید که رشته شما در دسته رشته های مجاز قرار داشته باشد.

مشاوره قبولی در آزمون استخدام آموزش و پرورش 1402

👈 تعداد افرادی که در ثبت نام استخدام آموزش و پرورش شرکت می کنند، هر سال در حال افزایش است، بنابراین فضای رقابتی بر این آزمون حاکم است. از این رو توصیه می کنیم برنامه ریزی مناسبی برای این آزمون داشته باشید.

👈 از سوی دیگر، سهمیه های اختصاص یافته به بسیاری از رشته ها بسیار پایین و حتی غالبا تک ظرفیتی هستند. بنابراین، اگر تصمیم جدی در رسیدن به شغل دبیری را دارید، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

👈برای کسب حد نصاب لازم برای آزمون، منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته خود را بشناسید. چنین آزمون هایی گرچه در برخی از منابع کتاب های پراکنده ای دارند، اما یک سری از منابع به خوبی می تواند نیاز شما برای پاسخ دادن به سوالات را برآورده نمایند.

👈 آشنایی با نمونه سوالات اصلی می تواند یک راهنمای عالی برای روشن شدن مسیر مطالعه شما باشد. نوع، زمان و شکل مطالعه و برنامه ریزی که دارید هم فاکتورهایی مهمی هستند. البته دستیابی به همه این موارد کار چندان راحتی هم نیست و نیاز به مشورت با افرادی دارید که در این مسیر از تجربه کافی برخوردارند. مشاوران ایران تحصیل با داشتن سال ها سابق هدر امر مشاوره آزمون های مختلف، می توانند بهترین روش مطالعه برای کسب حد نصاب را به شما داوطلبان عزیز در ارائه دهند و با ارائه روش های مناسب، می توانند شما را در مسیر قبولی در آزمون استخدام آموزش و پرورش یاری کنند.

جدیدترین اخبار پیرامون استخدام آموزش و پرورش

 📌 جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود معلم گفت: در سال آینده، جبران کمبود معلم خوزستان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده 28 خواهد بود.

مسعود حمیدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه جبران کمبود نیروی معلم در استان، اظهار کرد: با توجه به طرح رتبه‌بندی، احتمالا سال آینده ریزش شدیدی در نیروها خواهیم داشت اما قول داده شده که از طرف دیگر جذب خوبی نیز داشته باشیم.

 📌 اولویت جذب نیرو در مدارس استثنایی با آموزگار ابتدایی و پیش دبستانی خواهد بود

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اولویت جذب نیرو در آموزش و پرورش استثنایی با آموزگار در دوره پیش دبستانی و ابتدایی است.

حمید طریفی حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره کمبود نیروی انسانی در این مدارس استثنایی اظهارداشت: عمده مشکلات در حوزه نیروی انسانی در حیطه کیفیت بخشی است، بطور مثال معلمان توانبخشی، پرورشی و مشاور در این مدارس نیاز است.

جدیدترین اخبار پیرامون استخدام آموزش و پرورش

 

🔗  برای کسب اطلاع از لیست منابع آزمون استخدام دستگاه های اجرایی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 و ارائه اطلاعات لازم را در رابطه با زمان آزمون استخدامی و شرایط آن ارائه دادیم. زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش سال گذشته، از 27 بهمن ماه آغاز شد و تا 2 اسفند ماه ادامه داشت. پیش بینی می شود زمان اسم نویسی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 نیز از اواخر بهمن ماه سال جاری آغاز شود.

توجه داشته باشید نداشتن شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون به معنی عدم پذیرش شما خواهد بود. لذا توصیه می کنیم قبل از هر چیز دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون که در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد را مطالعه نموده و پس از اطمینان از داشتن شرایط اعلام شده، فرایند ثبت نام خود را آغاز کنید. چنانچه در ارتباط با زمان و نحوه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی داشته باشید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل به بهترین شکل شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 

🔗  برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله


 

 

4.1/5 – (19 امتیاز)

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ثبت نام آزمون استخدام در آموزش و پرورش به چه صورت است؟

همانند سال های پیش از طریق سایت استخدام آموزش و پرورش انجام خواهد گرفت.

فاصله زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش با زمان برگزاری آزمون چقدر است؟

هر ساله فاصله زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش با زمان برگزاری آزمون حدودا دو ماه می باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون آموزش و پرورش را از چه طریق می توان تهیه کرد؟

با ورود به سایت سازمان سنجش می توانید فرتچه راهنمای آزمون را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا