استخدام ثبت احوال 1402 + زمان ثبت نام آزمون، رشته و شرایط


آزمون استخدام ثبت احوال هر ساله برای تأمین نیروهای مورد نیاز این سازمان برگزار می شود. سازمان ثبت احوال جزء ارگان هایی است که از طریق آزمون اقدام به جذب نیروی متخصص مورد نیاز خود می کند.

متقاضیان شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال می بایست قبل از آزمون از شرایط عمومی و اختصاصی آن اطلاع یابند و در صورت داشتن شرایط اقدام به ثبت نام برای آزمون نمایند.

به همین منظور داوطلبان می بایست ابتدا دفترچه آزمون استخدام ثبت احوال را مطالعه نمایند و در صورت مطابقت رشته و مدرک تحصیلی آن ها با رشته های شغلی مندرج در دفترچه و با داشتن سایر شرایط ثبت نام خود را تکمیل کنند و در زمان تعیین شده در آزمون کتبی و مصاحبه حضور یابند.

چنان چه قصد دارید در آزمون استخدام ثبت احوال شرکت کنید، می توانید با شماره گیری 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید و اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایید.

سامانه استخدام ثبت احوال

امروزه سایت های اینترنتی مسئولیت انتشار اطلاعیه ها و فراخوان های مربوط به برگزاری آزمون های استخدامی را بر عهده دارند. از بزرگ ترین سامانه هایی که مسئولیت اطلاع رسانی پیرامون آزمون های استخدامی را بر عهده دارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد.

سایت اینترنتی سازمان سنجش از چندین بخش تشکیل شده که هر بخشی مسئولیت اطلاع رسانی و برگزاری آزمون خاصی را عهده دار است. سامانه استخدام ثبت احوال نیز سایت سازمان سنجش می باشد. استخدام سازمان ثبت احوال از طریق بخش آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

تمامی مراحل استخدام ثبت احوال از ثبت نام تا برگزاری آزمون و اعلام نتایج از طریق درگاه سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. داوطلبان می توانند با مراجعه با این سامانه به راحتی از تمامی اطلاعیه ها و فراخوان های آزمون استخدام ثبت احوال اطلاع یابند و در زمان مقرر بعد از مطالعه دفترچه اقدام به ثبت نام در آزمون نمایند و سایر مراحل آزمون را از طریق همین سامانه پیگیری کنند.

سامانه استخدام ثبت احوال

زمان آزمون استخدام ثبت احوال

سازمان ثبت احوال مانند سایر سازمان ها و ادارات برای تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می نماید. سازمان ثبت احوال از طریق آزمون استخدامی بهترین گزینه ها را برای پست های سازمانی مورد نیاز خود انتخاب می نماید.

آزمون استخدام ثبت احوال در همان تاریخ برگزاری آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار می شود. به همین خاطر زمان ثبت نام و برگزاری آزمون استخدام ثبت احوال طبق تاریخ آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی کشور می باشد و بر همان اساس در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

آخرین دوره استخدام سازمان ثبت احوال از طریق دفترچه نهمین دوره آزمون های دستگاه های اجرایی در اختیار داوطلبان قرار گرفت. متقاضیان شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال می توانند با مطالعه اطلاعیه ها و دفترچه آزمون استخدام ثبت احوال در سایت سازمان sanjesh از زمان ثبت نام و برگزاری آزمون اطلاع یابند و در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال 1402 در تاریخ 31 تیر ماه برگزار شد و نتایج آزمون در سایت سازمان سنجش به تفکیک دستگاه و سازمان های اجرایی برگزار کننده آزمون بارگذاری شد.

زمان آزمون استخدام ثبت احوال

جهت کسب اطلاع از طریقه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کلیک کنید

شرایط استخدام ثبت احوال

سازمان های برگزار کننده آزمون های استخدامی شرایط عمومی و اختصاصی را برای داوطلبان در نظر می گیرند. پذیرفته شدن در رشته های شغلی که سازمان ها برای نیروهای متخصص خود در نظر می گیرند مستلزم این است که داوطلبان این شرایط را دارا باشند.

شرایط عمومی آزمون استخدام ثبت احوال با شرایط عمومی آزمون های استخدامی سایر سازمان ها و ارگان مشترک است. اما شرایط اختصاصی آزمون استخدامی ثبت احوال در هر دوره آزمون با توجه به رشته شغلی و پست زمانی که مدنظر است، متفاوت می باشد.

سازمان ثبت احوال مجموعه شرایط عمومی و شرایط اختصاصی هر دوره آزمون را از طریق دفترچه به اطلاع داوطلبان می رساند. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی ثبت احوال می بایست قبل از اقدام به ثبت نام در آزمون، دفترچه را به دقت مطالعه نمایند و از شرایط استخدامی اطلاع یابند و با دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام در آزمون ثبت احوال نمایند.

شرایط عمومی آزمون استخدام ثبت احوال

  • متقاضیان می بایست تابعیت ایرانی داشته باشند
  • متقاضیان می بایست به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور اعتقاد داشته باشند
  • متقاضیان باید به قانون اساسی ایران التزام داشته باشند
  • متقاضیان می بایست از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند
  • متقاضیان مرد می بایست کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت سربازی داشته باشند
  • متقاضیان نباید سابقه کیفری داشته باشند
  • متقاضیان نباید به مواد مخدر اعتیاد داشته باشند
  • متقاضیان نباید براساس آراء مراجع قضایی از استخدام در ارگان ها و سازمان های اجرایی کشور منع شده باشند
  • متقاضیان نباید جزء نیروهای رسمی و یا پیمانی دستگاه های اجرایی کشور باشند
  • متقاضیان نباید بازنشسته دستگاه های اجرایی کشور باشند و یا از آن ها بازخرید کرده باشند
  • متقاضیان می بایست شرایط سنی را دارا باشند

دارا بودن حداقل 20 سال و حداکثر 25 سال سن برای متقاضیان دارای مدرک دیپلم. داوطلبان دارای مدرک کاردانی می بایست حداکثر 30 سال سن داشته باشند. دارندگان مدرک لیسانس می بایست حداکثر 36 سال تمام سن داشته باشند. متقاضیان آزمون استخدام ثبت احوال با مدرک فوق لیسانس باید حداکثر 40 سال داشته باشند. داوطلبان آزمون با مدرک تحصیلی دکتری می بایست حداکثر 45 سال سن داشته باشند.

همچنین برای شرط سنی تبصره هایی وجود دارد. از جمله اینکه برای کسانی که مدارک ایثارگری، جانبازی و اسارت داشته باشند شرط سنی اعمال نمی شود. از همین رو لازم است که داوطلبان دفترچه آزمون استخدام ثبت احوال را دقیق مطالعه نمایند و از شرایط و تبصره های آن اطلاع یابند.

شرایط عمومی آزمون استخدام ثبت احوال

شرایط اختصاصی آزمون استخدام ثبت احوال

  • داوطلبان می بایست مدارک تحصیلی که با کد رشته شغلی مطابقت دارد، ارائه دهند. دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری مجاز به شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال هستند.
  • رشته و گرایش تحصیلی داوطلبان می بایست با رشته تحصیلی ذکر شده در دفترچه آزمون استخدام ثبت احوال مطابقت داشته باشد.
  • داوطلبان می بایست مدارک و مستندات لازم را در زمان مصاحبه حضوری ارائه نمایند.
  • داوطلبان پذیرفته شده می بایست دوره تعهد خدمت خود را در رشته شغلی و محل خدمت مشخص شده بگذرانند.

همچنین داوطلبان می بایست بخش امتیازات و سهمیه های قانونی در نظر گرفته شده را مطالعه نمایند و در صوت داشتن مدارک مربوط به سهمیه ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های آن ها، سهمیه معلولین، حافظین قرآن، بومی شهرستان ها (به جزء تهران و مراکز سایر استان ها)، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ( به ازاء متأهل بودن و داشتن فرزند حداکثر تا 10 درصد به نتیجه آزمون کتبی داوطلب اضافه می شود) مستندات مربوطه را ارائه نمایند.

شرایط اختصاصی آزمون استخدام ثبت احوال

رشته های مورد نیاز سازمان ثبت احوال

سازمان ثبت احوال هم برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف سازمانی خود، رشته های شغلی مختلفی را مشخص می کند. داوطلبان شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال می توانند با مراجعه به دفترچه از لیست رشته های تحصیلی که می توانند برای رشته های شغلی مدنظر ثبت نام کنند، اطلاع یابند.

در جدول زیر لیست رشته های تحصیلی طبق جایگاه شغلی آن ها درج شده است.

رشته شغلی رشته های تحصیلی
کارشناس اسناد و مدارک مدیریت فناوری  با گرایش مدیریت دانش و مدیریت اطلاعاتی و گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته و فناوری اطلاعات و مدیریت، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، کارشناسی مدیریت اسناد و مدارک
حسابدار حسابرسی، حسابداری، مدیریت مالی
کارشناس امور پردازش اطلاعات کامپیوتر با گرایش نرم افزار و گرایش سخت افزار،شبکه های کامپیوتری،امنیت اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی صنایع با گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها و گرایش مدیریت سیستم و بهره وری
کارشناس امور اداری تمامی گرایش های رشته مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی با گرایش مدیریت تحول و گرایش مدیریت استراتژیک، مدیریت اجرایی، مدیریت MBA با گرایش مدیریت توسعه سازمانی و منابع انسانی
مأمور ثبت احوال حقوق، فقه و حقوق اسلامی، حقوق بین الملل، معارف اسلامی،علوم اسلامی با گرایش حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
کارشناس امور ثبت احوال علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری و جمعیت شناسی و مردم شناسی، تمامی گرایش های رشته مدیریت دولتی، تمامی گرایش های رشته حقوق، الهیات و معارف اسلامی، فقه و حقوق اسلامی

داوطلبانی که در رشته های تحصیلی و گرایش های مورد نظر دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند، می توانند با دارا بودن سایر شرایط در آزمون استخدام ثبت احوال ثبت نام نمایند.

متقاضیان می بایست رشته  تحصیلی و گرایش آن و مقطع تحصیلی هر کدام از رشته های شغلی را در دفترچه مطالعه نمایند. در صورت مطابقت رشته و مقطع تحصیلی با رشته مندرج در دفترچه می توانند در آزمون شرکت نمایند.

رشته های مورد نیاز سازمان ثبت احوال

برای اطلاع از رشته های مورد نیاز استخدام بانک کلیک کنید

مواد امتحانی آزمون استخدامی ثبت احوال

مواد امتحانی آزمون استخدامی ثبت احوال شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می باشد. لیست مواد امتحانی آزمون استخدام ثبت احوال در دفترچه آزمون قید می شود و شرکت کنندگان می بایست مواد امتحانی رشته شغلی مورد نظر خود را از دفترچه تهیه کنند.

لیست مواد امتحانی بخش عمومی آزمون استخدامی ثبت احوال شامل موارد زیر است:

  • زبان و ادبیات فارسی
  • ریاضی و آمار
  • زبان انگلیسی(عمومی)
  • معارف اسلامی، پاسخگویی به سؤالات این بخش برای اقلیت های دینی اجباری نبوده و از میانگین سایر مواد امتحانی عمومی تراز آن ها به دست می آید.
  • اطلاعات عمومی، حقوق اساسی و اجتماعی
  • مهارت های هفت گانه کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • توانمندی ذهنی و هوش

مواد امتحانی در بخش اختصاصی طبق نهمین دفترچه آزمون استخدام ثبت احوال براساس رشته های شغلی تقسیم شده اند که به شرح زیر است:

جایگاه شغلی مواد امتحانی
کارشناس امور پردازش اطلاعات در ثبت احوال مدیریت هویت، امنیت فناوری اطلاعات، مبانی پایگاه داده ها و ساختار فایل، شبکه های کامپیوتری، هویت الکترونیکی
مأمور ثبت احوال و کارشناس امور ثبت احوال (2) حقوق خصوصی (تجارت، مدنی، آیین دادرسی مدنی)

حقوق جزا (جزای اختصاصی، جزای عمومی، آیین دادرسی کیفری)

حقوق عمومی(اساسی، اداری)

کارشناس امور ثبت احوال(1) رفتار سازمانی، مبانی سازمان و مدیریت، آمار و روش تحقیق، جامعه شناسی عمومی، جامعه شناسی سازمان ها
کارشناس اداری مدیریت منابع انسانی  رفتار سازمانی، مدیریت تحول سازمانی، مبانی سازمان و مدیریت، مالیه عمومی و بودجه ریزی، قوانین کار و تأمین اجتماعی و مدیریت خدمات کشوری
حسابدار حسابداری دولتی و عمومی، حسابداری میانه و پیشرفته، اصول حسابداری یک  دو، مدیریت مالی، قانون محاسبات عمومی و مناقصات و بودجه
کارشناس اسناد و مدارک آمار، روش تحقیق، مدیریت منابع اطلاعاتی، مبانی علم اطلاعات، دانش شناسی و آرشیو، سازماندهی منابع اطلاعاتی، اقتصاد اطلاعات و خدمات اطلاعاتی، پایگاه ها و نظام های اطلاعاتی

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که مواد امتحانی آزمون استخدام ثبت احوال در هر دوره آزمون می تواند متفاوت باشد. به همین خاطر داوطلبان می بایست دفترچه آزمون را به دقت مطالعه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی ثبت احوال

براساس مدارک ارائه شده صلاحیت افراد برای استخدام در سازمان ثبت احوال بررسی می شود. داوطلبان می بایست مدارک مورد نیاز را اسکن نموده و در زمان ثبت نام مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایند و اصل و کپی مدارک درخواستی را در زمان مراجعه برای مصاحبه ارائه نمایند.

لیست مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال به شرح زیر است:

  • اصل و کپی شناسنامه داوطلب
  • اصل و کپی کارت ملی داوطلب
  • ارائه مدارک تحصیلی که با رشته شغلی مورد نظر مطابقت دارد
  • ارائه رسید هزینه ثبت نام
  • اسکن عکس پرسنلی

متقاضیانی که در آزمون کتبی نمره حدنصاب را کسب نمایید باید در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه حضور یابند. داوطلبان زمان مصاحبه می بایست مدارک مورد نیاز که با رشته شغلی آن ها مطابقت دارد را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال

مدارک لازم برای استخدام ثبت احوال در زمان مصاحبه شامل موارد زیر می باشد:

  • اصل و کپی شناسنامه داوطلب
  • اصل و کپی کارت ملی داوطلب
  • ارائه عکس پرسنلی
  • ارائه اصل و کپی مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک مربوط به آزمون زبان
  • ارائه گواهی نامه های مربوط به تألیف کتاب
  • ارائه گواهی نامه مقالات چاپ شده در مجلات داخلی و خارجی
  • ارائه لوح های تقدیر، گواهی اختراعات و گواهینامه های دیگر

داوطلبان می بایست تمام مدارک خود را در اختیار کارشناسان استخدام ثبت احوال قرار دهند. بدیهی است اگر اعتبار مدارکی که ارائه می شود بیشتر باشد، فرد شانس بیشتری برای قبولی در این مرحله را دارد.

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام امریه ثبت احوال کلیک نمایید

مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون استخدام ثبت احوال

متقاضیان شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال می بایست بعد از مطالعه دقیق دفترچه، به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون به شرح زیر است:

  • داوطلبان ابتدا می بایست وارد سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند. پس از ورود به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش باید بر روی بخش استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کلیک نمایند.

راهنمای تصویری 1

  • پس از این که داوطلبان وارد بخش استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی شدند، می توانند از جدیدترین اطلاعیه ها و اخبار مربوط به آزمون استخدام ثبت احوال اطلاع یابند. در اینجا بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

راهنمای تصویری 2

  • داوطلبان می بایست قبل از آنکه فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنند، هزینه آزمون را از طریق خرید کارت اعتباری بپردازند و کد رهگیری دریافت کنند.
  • سپس به صفحه ثبت نام بازگشته و فرم ثبت نامی را که شامل اطلاعات فردی، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و سوابق کاری و محل سکونت می باشد را تکمیل کنند.
  • همچنین فایل اسکن عکس پرسنلی خود را بارگذاری نمایند و در پایان ثبت نام خود را تکمیل کنند و کد پیگیری دریافت کنند. داوطلبان باید در حفظ کد رهگیری خود دقت داشته باشند زیرا پیگیری سایر مراحل آزمون استخدام ثبت احوال از طریق این کد صورت می گیرد.
  • داوطلبان می بایست در زمان مشخص شده در دفترچه کارت ورود به جلسه خود را از طریق درگاه سازمان سنجش دریافت نمایند و زمان مقرر در آزمون کتبی شرکت نمایند. نتایج آزمون کتبی تقریباً یک ماه بعد از برگزاری آزمون کتبی از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

معرفی داوطلبان برای انجام مراحل بعدی آزمون استخدام ثبت احوال منوط به این است که داوطلب حدنصاب نمره را در آزمون کتبی کسب کرده باشد. نمره آزمون کتبی براساس نمرات کسب شده در آزمون و سهمیه های قانونی که داوطلب می تواند از آن ها استفاده نماید، اعلام می شود.

  • داوطلبانی که در آزمون کتبی پذیرفته می شوند و حد نصاب نمره را کسب می کنند، می بایست در مصاحبه شرکت نمایند و مدارک لازم را به کارشناسان آزمون استخدامی ثبت احوال ارائه نمایند.

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که قبولی در آزمون کتبی به منزله تأیید نهایی نیست. داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی می بایست مراحل مصاحبه و گزینش را نیز پشت سر بگذارند. زمان دقیق و مکان برگزاری مصاحبه حضوری نیز از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش به اطلاع شرکت کنندگان می رسد. مصاحبه آزمون استخدام ثبت احوال در دو بخش تخصصی و عقیدتی ـ سیاسی برگزار می شود.

  • نتایج نهایی آزمون استخدام ثبت احوال نیز از طریق سامانه سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می رسد.

مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون استخدام ثبت احوال

خلاصه مقاله استخدام ثبت احوال

سازمان ثبت احوال برای تأمین نیروی انسانی متخصص خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می نماید. استخدام ثبت احوال از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش از آخرین اطلاعیه ها و فراخوان های آزمون استخدام ثبت احوال اطلاع یابند.

زمان برگزاری آزمون استخدام ثبت احوال همزمان با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور است. داوطلبان می بایست قبل از اقدام به ثبت نام، دفترچه آزمون را به دقت مطالعه نمایند و در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

داوطلبان می توانند در یکی از کد رشته های حسابداری، مأمور ثبت احوال، کارشناس امور اداری، کارشناس امور پردازش اطلاعات، کارشناس اسناد و مدارک ثبت نام نمایند.

متقاضیان می بایست بعد از آنکه ثبت نام خود را تکمیل کردند، در زمان مقرر در آزمون کتبی شرکت نمایند. شرکت کنندگانی که حد نصاب نمره را در آزمون کتبی کسب نمایند برای مصاحبه دعوت می شوند. بعد از انجام مصاحبه و گزینش، نتیجه نهایی آزمون استخدام ثبت احوال از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

 

برای دانلود pdf مقاله استخدام ثبت احوال روی لینک کلیک کنید

به این پست امتیاز دهید

آزمون استخدام ثبت احوال چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون استخدام ثبت احوال همزمان با آزمون دستگاه های اجرایی برگزار می شود و زمان ثبت نام و برگزاری آزمون از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

ثبت نام در آزمون استخدام ثبت احوال نیازمند چه شرایطی است؟

داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدام ثبت احوال باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه را دارا باشند. شرایط عمومی آزمون ثبت احوال با شرایط عمومی سایر آزمون ها یکسان است اما شرایط اختصاصی ممکن است در هر دوره متفاوت باشد. بنابراین شرکت کنندگان می بایست دفترچه را مطالعه نمایند.

چه رشته های تحصیلی می توانند در آزمون استخدام ثبت احوال شرکت نمایند؟

کسانی که دارای مدرک و رشته تحصیلی مطابق با رشته شغلی در نظر گرفته هستند، می توانند در آزمون شرکت نمایند. اطلاعات مربوط به رشته های تحصیلی در دفترچه آزمون ذکر شده است. در متن مقاله رشته های تحصیلی مورد نیاز سازمان ثبت احوال بررسی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا