استخدام دانشگاه آزاد 1403+زمان، شرایط و مدارک اداری، حراست


استخدام دانشگاه آزاد براساس نیاز صورت می گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگ ترین و معتبرترین واحدهای دانشگاهی آزاد و غیردولتی در ایران محسوب می شود. دانشگاه آزاد براساس نیاز خود فراخوان جذب کارمند در بخش اداری و یا به عنوان کارمند هیأت علمی منتشر می کند.

بسیاری از افراد می خواهند که به عنوان کادر علمی جذب دانشگاه آزاد شوند و یا در بخش های اداری این دانشگاه مشغول به کار شوند. بنابراین این افراد می بایست طبق اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

دانشگاه آزاد اصولاً براساس نیاز و اعلام واحدهای دانشگاهی خود به کارمند اداری و یا نیاز به هیأت علمی فراخوان جذب و استخدام کارمند را منتشر می کند. اگر می خواهید با نحوه و شرایط استخدام دانشگاه آزاد در بخش های اداری و جذب هیأت علمی آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. چنانچه قصد دارید پیرامون استخدام دانشگاه آزاد اطلاعات بیشتری کسب نمایید، با شماره گیری 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد غیر از کارکنان عضو هیأت علمی که استخدام آن ها شرایط و مراحل خاص خود را دارد، نیاز به کارکنانی در بخش های دیگر دارد. دانشگاه آزاد برای برطرف کردن نیاز خود در این بخش، کارکنانی را استخدام می کند. تمام امور استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد طبق قوانین و مقررات این دانشگاه صورت می گیرد.

استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد ضوابطی دارد. افراد برای احزار شغل کارمند اداری باید شرایط و ضوابط مربوطه را دارا باشند. برای استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد از داوطلبان مصاحبه به عمل می آید و در صورتی که لازم باشد از آن ها آزمون کتبی و شفاهی نیز توسط مسئولان برای استخدام در دانشگاه آزاد به عمل می آید. همچنین داوطلبان استخدام به عنوان کارمند اداری به لحاظ اخلاقی نیز گزینش می شوند.

حقوق و مزایای کارمندان دانشگاه آزاد نیز طبق ضوابط موجود پرداخت می شود و در آینده هم براساس ضوابط قانون مربوط به نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت محاسبه و پرداخت می شود. همچنین دانشگاه جهت بهبود سطح مهارت و تخصص کارکنان خود، قبل از آغاز خدمت کارکنان برای آن ها برنامه های آموزشی برگزار خواهد می کند.

برای اطلاع از اینکه چگونه کارمند بانک شویم؟ کلیک کنید

استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد

 شرایط استخدام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای استخدام کارمند اداری شرایطی را مدنظر قرار می دهد که این شرایط با شرایط عمومی استخدامی سایر سازمان ها و ارگان ها در بسیاری از موارد مطابقت دارد.

همواره شرایط عمومی و اختصاصی استخدام دانشگاه آزاد از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به واحد دانشگاهی که اعلام نیاز کرده و هیأت امنای استان مربوطه ارسال می شود. شرایط عمومی و اختصاصی در آگهی استخدام درج می شوند و استخدام دانشگاه آزاد در پست سازمانی مورد نظر واحد دانشگاهی براساس این شرایط صورت می گیرد.

شرایط عمومی استخدام دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد:

  • داوطلبان باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند. استخدام اتباع بیگانه براساس مقررات عمومی کشور صورت می گیرد
  • داوطلبان حداقل 18 سال و حداکثر 30 سال سن داشته باشند
  • اعتقاد به قانون اساسی و معتقد به یکی از ادیان رسمی کشور
  • داوطلبان سابقه محکومیت نداشته باشند
  • داوطلبان سابقه اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند
  • برخورداری از سلامت جسمی و روحی
  • ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت

شرایط استخدام دانشگاه آزاد

نحوه استخدام کارمند اداری دانشگاه آزاد

نحوه استخدام کارمند اداری دانشگاه آزاد شامل مراحل زیر است:

  • وجود درخواستی برای ایجاد پست سازمانی در دانشگاه: هر واحد دانشگاهی براساس نیاز خود درخواست ایجاد پست های سازمانی مورد نظر را از طریق هیأت امنای استانی که واحد دانشگاهی در آن قرار دارد برای دفتر تشکیلات و روش ها ارسال می نماید. واحد های دانشگاهی می بایست دلایل خود را برای ایجاد پست سازمانی مورد نیاز اعلام کنند.

دفتر تشکیلات و روش ها درخواست مورد نظر را مطالعه و بررسی می کند. پس از بررسی های انجام شده دفتر تشکیلات و روش ها نظر خود را درباره ایجاد پست سازمانی و یا عدم نیاز آن اعلام می کند.

  • صدور درخواست مجوز استخدام: واحد دانشگاهی براساس نظر دفتر تشکیلات و روش ها که ایجاد پست هایی را مصوب کرده و همچنین بر مبنای نیاز واقعی خود، درخواست استخدام کارمند برای پست مورد نظر را به صورت کتبی به سازمان مرکزی ارسال می کند.

این درخواست از طریق هیأت امنای استان برای سازمان مرکزی ارسال می شود. درخواست واحد دانشگاهی برای جذب نیرو در شورای اداری و مالی دانشگاه آزاد مطرح می شود و در مورد آن تصمیم گیری می شود.

استخدام کارمند اداری براساس اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی به ایجاد پست سازمانی انجام می گیرد

  • انتشار آگهی استخدام دانشگاه آزاد: هیأت امنای استانی که واحد دانشگاهی آن درخواست ایجاد پست سازمانی کرده، طبق مجوزهایی که از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صادر شده، آگهی استخدام منتشر می کند. آگهی استخدام می بایست در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به صورت استانی و یا منطقه ای منتشر شود. هزینه انتشار آگهی نیز از واحد دانشگاهی اخذ می شود.
  •  بررسی مدارک ارسالی: دبیرخانه هیأت امنای استانی درخواست ها و مدارک ارسالی را بررسی می کند. کمیته اداری مالی هیأت امنای استانی پس از بررسی مدارک، افرادی که واجد شرایط هستند را انتخاب می کند.
  •  آزمون کتبی استخدام دانشگاه آزاد با سؤالاتی که توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد طرح شده، برگزار می شود. آزمون استخدام دانشگاه در استانی که در آن واحد دانشگاهی درخواست ایجاد پست کرده و با اعزام نماینده از طرف سازمان مرکزی برگزار می شود. سازمان مرکزی نیز اوراق امتحانی را تصحیح می کند.
  •  برگزاری مصاحبه برای استخدام دانشگاه آزاد: اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی استخدام دانشگاه آزاد به هیأت امنای استانی اعلام می شود. سپس با حضور نماینده سازمان مرکزی، نماینده هیآت امنای استانی و نماینده واحد دانشگاهی مربوطه از افرادی که در آزمون کتبی قبول شده اند، مصاحبه به عمل می آید.

بعد از آن که لیست افراد پذیرفته شده در آزمون استخدام دانشگاه آزاد نهایی شد، نتیجه و اسامی افراد پذیرفته شده به صورت کتبی برای هیأت امنای استانی و واحد دانشگاهی مربوطه ارسال می شود.

ذکر این نکته ضروری است که تمام کارمندانی که حکم رسمی ندارند و می خواهند رسمی شوند، می بایست این مراحل را طی نمایند. استخدام دانشگاه آزاد تحت هر عنوانی اعم از رسمی، قراردادی، ساعتی و پروژه ای و یا غیره فقط با طی مراحلی که ذکر شد و با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

نحوه استخدام کارمند اداری دانشگاه آزاد

استخدام کارمند حراست در دانشگاه آزاد

هر سازمان و ارگانی پس از آن که شکل گرفت نیازمند آن است که با هماهنگی و برنامه ریزی به سوی اهداف سازمانی خود حرکت کند. در این شرایط هر سازمانی برای حرکت در مسیر اهداف خود نیازمند بستری امن است.

بر این اساس دانشگاه آزاد برای حرکت و پیشرفت در مسیر اهداف خود نیاز به بستری امن دارد. از سوی دیگر دانشجویانی که وارد محیط دانشگاه می شوند و هدف ارتقاء علمی خود را دنبال می کنند، به بستری سالم و امن نیاز دارند. همین مسأله درباره اساتید و سایر کارکنان دانشگاه صدق می کند. آن ها نیز به محیطی امن برای ایفای نقش خود نیاز دارند. ایجاد این بستر امن و سالم بر عهده حراست دانشگاه است.

کارمند حراست دانشگاه آزاد وظایفی نظیر: اجرای آئین نامه های حفاظت فیزیکی، حفاظت پرسنلی، حفاظت اسناد و مدارک، دادن مشورت به ریاست واحد دانشگاهی در زمینه های مختلف،  اعلام نظر کردن در مورد صلاحیت کارکنان برای تصدی مشاغل، کنترل کردن ورود و خروج دانشجویان، کارکنان و اساتید، رسیدگی به تخلفات، مراقبت حفاظتی از اماکن و تأسیسات، تهیه کردن گزارش از فعالیت های روزانه و حوادث غیرعادی و غیره را بر عهده دارد.

استخدام کارمند حراست دانشگاه آزاد نیز براساس نیاز واحد دانشگاهی برای ایجاد پست سازمانی صورت می گیرد. در استخدام کارمند حراست نیز همان شرایط و مراحلی که در قسمت استخدام کارکنان غیر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بررسی شد، مدنظر قرار می گیرد.

داوطلبان بعد از اعلام نیاز باید مراحل کتبی، مصاحبه و گزینش را پشت بگذارند تا بتواند به استخدام دانشگاه آزاد دربیایند. فعلاً فراخوانی برای جذب و استخدام کارمند حراست در دانشگاه آزاد صادر نشده و در حال حاضر در این زمینه اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

استخدام کارمند حراست در دانشگاه آزاد

استخدام کارمند به عنوان کادر علمی

دانشگاه آزاد اسلامی برای استخدام کارمند به عنوان کادر علمی آزمون برگزار می کند. هر ساله سازمان مرکزی دانشگاه آزاد پس از آن که نیاز خود را به کادر علمی و آموزشی بررسی کرد، فراخوانی برای جذب هیأت علمی برای واحدهای دانشگاهی خود منتشر می کند.

در هر دوره از فراخوان استخدام کارمند به عنوان کادر علمی و جذب اعضای هیأت علمی شرایط ثبت نام با دوره های قبل متفاوت است. دلیل این تفاوت این است که فراخوان جذب نیرو براساس اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی صورت می گیرد.

از همین رو متقاضیانی که می خواهند در آزمون  استخدام کارمند به عنوان کادر علمی دانشگاه آزاد شرکت کنند موظف هستند در هر دوره آزمون شرایط پذیرش و رشته های مورد نیاز را مورد مطالعه قرار دهند.

جذب و استخدام کارمند به عنوان کادر علمی در دانشگاه آزاد به دو صورت عضو هیأت علمی و استخدام به عنوان کارمند حق التدریسی صورت می گیرد. داوطلبان می توانند از طریق سامانه هیئت علمی دانشگاه آزاد به نشانی  sajed.iau.ir از فراخوان های منتشر شده برای جذب کادر علمی توسط دانشگاه آزاد اطلاع یابند و براساس زمانبندی مشخص شده ثبت نام نمایند.

استخدام کارمند به عنوان کادر علمی

زمان استخدام دانشگاه آزاد

هر سال سازمان مرکزی دانشگاه آزاد براساس اعلام نیاز به کادر آموزشی که توسط واحدهای دانشگاهی صورت می گیرد، زمانی را برای ثبت نام داوطلبان و برگزاری آزمون در رشته های پزشکی و غیرپزشکی مشخص می کند. زمان استخدام دانشگاه آزاد براساس اعلام نیاز صورت گرفته از سوی واحد های دانشگاهی در قالب اطلاعیه توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اعلام و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

امکان دارد فراخوان جذب و استخدام کادر علمی چندین بار در طول سال منتشر شود. بنابراین زمان استخدام دانشگاه آزاد را به طور دقیق نمی توان مشخص کرد. به طور معمول فراخوان استخدام عضو هیأت عملی در دانشگاه آزاد دو بار در سال منتشر می شود.

داوطلبان می بایست براساس زمانبندی که توسط دانشگاه آزاد اعلام می شود، به سامانه جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد مراجعه کنند و اطلاعیه مربوطه را به دقت مطالعه نمایند و ثبت نام خود را آغاز کنند.

براساس اطلاعیه جذب نیرو که توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد منتشر شد، فراخوان جذب هیأت علمی در سال 1402 از 21 خرداد ماه آغاز شد و در 14 تیر ماه پایان یافت. همچنین اطلاعیه جذب هیأت علمی به صورت وابسته از تاریخ 15 تیر ماه آغاز شد. فراخوان جذب مدرس برای درس انس با قرآن نیز از 6 آبان ماه آغاز و تا 26 آبان ماه ادامه یافت.

هنوز اطلاعیه ای در مورد استخدام دانشگاه آزاد 1403 منتشر نشده است. در صورت اعلام زمان استخدام دانشگاه آزاد در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

زمان استخدام دانشگاه آزاد

شرایط استخدام کارمند هیأت علمی

داوطلبانی که قصد دارند در آزمون استخدام دانشگاه آزاد شرکت کنند می بایست غیر از شرایط عمومی که در قسمت قبل به آن ها اشاره شد، یکسری شرایط اختصاصی را نیز دارا باشند تا بتوانند در آزمون استخدام دانشگاه آزاد شرکت کنند.

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی
  • رشته تحصیلی داوطلبان در دو مقطع با هم همخوانی داشته باشند
  • داشتن شرط سنی حداکثر 40 سال برای کسانی که مدرک تحصیلی دکتری دارند
  • داشتن مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر
  • چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی
  • داشتن شرط معدل طبق شروط مشخص شده
  • رشته تحصیلی داوطلب می بایست با رشته مشخص شده در فراخوان جذب هیأت علمی همخوانی داشته باشد

مدارک لازم برای استخدام دانشگاه آزاد

داوطلبان آزمون های استخدامی می بایست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و شرکت در آزمون را آماده نمایند. شرکت در آزمون استخدام دانشگاه آزاد نیز نیازمند مدارکی است.

مدارک لازم برای استخدام عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد:

  • کپی برابر اصل مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری
  • اگر داوطلبی در دوره دکتری مشغول به تحصیل است می بایست گواهی مربوطه را ارائه دهد
  • ریز نمرات دوره تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری
  • ارائه کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت و یا معافیت
  • ارائه 6 قطعه عکس رنگی
  • داوطلبانی که فارغ التحصیل از دانشگاه های خارج از کشور هستند، می بایست مدارک خود را ارزشیابی نمایند و مدرک آن را ارائه دهند
  • ارائه مدارک مربوط به سوابق تدریس و مقالات
  • داوطلبانی که به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند و می خواهند به صورت نیمه وقت در دانشگاه آزاد تدریس نمایند، می بایست حکم استخدام خود را ارائه نمایند
  • داوطلبان جذب در گروه معارف می بایست مجوز تدریس ارائه نمایند

برای آشنایی با شرایط و نحوه استخدام مدرس دانشگاه آزاد کلیک کنید

 

مدارک لازم برای استخدام دانشگاه آزاد

اخبار استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد

استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد به دلیل زیاد بودن کارمندان ممنوع شده است. ابریشمی نیا، معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد پیشنهاد ممنوع کردن استخدام کارمند جدید یا بازخرید داوطلبانه از سوی کارمندان و یا بازنشستگی پیش از موعد را به عنوان راه حلی برای کاهش تعداد کارمندان در دانشگاه آزاد دانست.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد گفت که موافقت با درخواست کارمندان برای بازخرید بر عهده رؤسای واحدهای دانشگاهی و نمایندگان تام الاختیار آن ها است. وی همچنین به ارائه مشوق هایی برای کارکنان جهت ایجاد انگیزه در آن ها برای جابه جا شدن در میان واحدها اشاره کرد.

ابریشمی نیا همچنین برون سپاری کارها را راهکار مؤثری برای ساماندهی و کاهش کارمندان دانست و تأکید داشت که واحدهای دانشگاهی می بایست برای برون سپاری کارها شرکت هایی را انتخاب نمایند که دارای استاندارد بالا هستند و ناظرانی نیز انتخاب کنند تا عملکرد شرکت ها را بررسی نمایند.

اخبار استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد

خلاصه مقاله استخدام دانشگاه آزاد

استخدام دانشگاه آزاد براساس نیاز این دانشگاه به نیروی اداری و علمی صورت می گیرد. استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد طبق قوانین این دانشگاه انجام می شود. داوطلبانی که می خواهند به استخدام دانشگاه آزاد در بخش های مختلف درآیند می بایست شرایط عمومی و اختصاصی که توسط سازمان مرکزی دانشگاه مشخص شده را دارا باشند.

شرایط عمومی استخدام همانند شرایط عمومی سایر سازمان ها و ارگان ها می باشد اما شرایط اختصاصی متناسب با نوع رشته شغلی و تحصیلی متفاوت است.

دانشگاه آزاد برای استخدام کارمند در بخش های اداری خود از داوطلبان آزمون کتبی به عمل می آورد. برای این منظور ابتدا هر واحد دانشگاهی طبق نیاز خود درخواست ایجاد پست سازمانی را از طریق هیأت امنای استانی برای دفتر تشکیلات و روش ها ارسال می کند. پس از بررسی درخواست و تأیید آن مجوز استخدام صادر می شود.

طبق مجوز صادر شده برای استخدام کارمند اداری در دانشگاه، فراخوان برگزاری آزمون منتشر شده و از داوطلبان آزمون کتبی گرفته می شود. از کسانی که در آزمون کتبی قبول شوند، مصاحبه به عمل آمده و پس از گزینش نهایی، اسامی افرادی که قبول شده و به استخدام دانشگاه آزاد در می آیند را اعلام می کنند.

دانشگاه آزاد در کنار استخدام کارمند اداری، هر ساله طبق نیاز این دانشگاه به کادر علمی، برای جذب و استخدام کارمند به دو صورت عضو هیأت علمی و  کارمند حق التدریسی آزمون برگزار می کند. در هر دوره آزمون شرایط اختصاصی و رشته های تحصیلی و شغلی متفاوت است. به همین خاطر داوطلبان قبل از ثبت نام در آزمون می بایست دفترچه آزمون را به دقت مطالعه نمایند.

برای دانلود فایل pdf  مقاله «استخدام دانشگاه آزاد» کلیک نمایید

به این پست امتیاز دهید

استخدام دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می شود؟

دانشگاه آزاد براساس نیاز واحد های دانشگاهی خود به ایجاد پست سازمانی آزمون استخدامی برگزار می کند. به همین خاطر نمی توان زمان مشخصی را برای آن عنوان کرد.

شرایط استخدام دانشگاه آزاد چیست؟

دانشگاه آزاد برای استخدام کارمند اداری و کادر علمی شرایط عمومی و اختصاصی را مدنظر قرار می دهد. شرایط عمومی آزمون استخدامی دانشگاه آزاد همانند سایر آزمون ها می باشد. اما شرایط اختصاصی در هر دوره آزمون متناسب با رشته تحصیلی و رشته شغلی متفاوت است.

نحوه استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد چگونه است؟

واحدهای دانشگاهی نیاز خود را به ایجاد پست های سازمانی به اطلاع سازمان مرکزی دانشگاه می رساند و پس از تأیید درخواست استخدام، مجوز های لازم برای جذب نیرو صادر می شود. سپس با برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه کارمند اداری از میان داوطلبان انتخاب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا