استعلام ثبت نام مدارس 1403 + مشاهده وضعیت دانش آموز – ایران تحصیل


سامانه مای مدیو، مسئول ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس است و با دریافت مشخصات تحصیلی، شناسنامه‌ای و برخی دیگر از اطلاعات، ثبت نام را انجام می‌دهد. والدین و دانش‌آموزانی که در مدرسه ثبت نام کرده‌اند، در پی استعلام ثبت نام مدارس هستند تا با مشاهده وضعیت دانش‌آموز، از قبولی یا عدم قبولی او در مدرسه ثبت نامی، اطلاع یابند. استعلام ثبت نام مدارس به شیوه اینترنتی انجام می‌گیرد و دانش‌آموزان یا والدین باید با مراجعه به سامانه مای مدیو، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

زمان استعلام ثبت نام مدارس

شما برای ثبت نام مدرسه مورد تقاضا باید در زمان‌بندی که توسط آموزش و پرورش مشخص شده است، اقدام کنید و منتظر بررسی مدارک و شرایط دانش‌آموز در مدرسه باشید. با توجه به اینترنتی شدن فرایند ثبت نام مدرسه، دانش‌آموزان باید مدتی بعد از ثبت نام در سایت، به استعلام بپردازند و در صورت پذیرفته شدن، برای نام‌نویسی حضوری در مدرسه اقدام نمایند.

زمان استعلام ثبت نام مدارس بر اساس نوع مدرسه و پایه تحصیلی دانش‌آموز، متفاوت است؛ اما با توجه به شروع مدارس از مهرماه، حداکثر تا اواخر مردادماه نتایج قبولی یا عدم قبولی، در سایت قرار داده می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند با مراجعه به سایت، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

زمان استعلام ثبت نام مدارس

اطلاعات لازم برای استعلام ثبت نام مدرسه

برای استعلام ثبت نام مدارس، نیاز به ارائه یک سری اطلاعات است و مهم ترین اطلاعات، کدپیگیری است. شما زمانی که ثبت نام اینترنتی مدرسه را انجام داده‌اید، در پایان مراحل ثبت نام یک کدپیگیری ارائه شده است که این کد را باید برای پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه حفظ می‌کردید. لازم است با ارائه کدپیگیری و دیگر مشخصات مثل کدملی و سری سریال شناسنامه 6 رقمی دانش‌آموز، وضعیت ثبت نام را به شیوه اینترنتی استعلام بگیرید.

نحوه استعلام ثبت نام مدارس

نحوه استعلام ثبت نام مدارس با مراجعه به سامانه اینترنتی مای مدیو است. با وجود این سامانه، لزومی ندارد که حضوری به مدرسه مراجعه کنید و می‌توانید به راحتی وارد سایت مای مدیو شده و برای پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه اقدام کنید.

  • برای وارد شدن به سایت مای مدیو، آدرس این سامانه به نشانی my.medu.ir را در مرورگر اینترنتی گوشی یا کامپیوتر خود جستجو کنید.
  • پس از مشاهده صفحه اول سایت مای مدیو، گزینه “ورود دانش‌آموزان” را انتخاب کنید.
  • در قسمت بعدی باید اطلاعات کاربری را ارائه دهید که شامل کدملی و سری سریال 6 رقمی شناسنامه دانش‌آموز هستند.
  • پس از ارائه اطلاعات، وارد پنل کاربری خواهید شد.
  • در پنل کاربری دانش‌آموز، چند گزینه را مشاهده می‌کنید و احتمالا گزینه “استعلام ثبت نام مدارس” نیز فعال باشد.
  • بر روی گزینه فوق کلیک کنید و کدپیگیری را ارائه دهید.

به ترتیب مراحل فوق می‌توانید پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه را انجام دهید و از پذیرش یا عدم قبولی در مدرسه مورد تقاضا مطلع شوید.

نحوه استعلام ثبت نام مدارس

پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه شاهد

استعلام ثبت نام مدرسه شاهد مراحل کمی متفاوت‌تری با سایر مدارس دارد، زیرا نتایج این مدرسه در دو مرحله موقت و قطعی اعلام می‌شود. دانش‌آموزانی که ثبت نام مدرسه شاهد را انجام داده‌اند، بر اساس جدول امتیاز بندی، امتیازات لازم را کسب می‌کنند و دانش‌آموزان دارای امتیازات بالاتر، در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند.

در مرحله اعلام نتایج موقت، مدارک و امتیازات دانش‌آموز توسط مدرسه بررسی شده است و مشاهده اسامی دانش‌آموزان قبول شده به صورت چند برابر ظرفیت، در سایت مای مدیو قابل پیگیری خواهد بود؛ اما در مرحله اعلام نتایج نهایی فقط به میزان ظرفیت پذیرش مدرسه، از میان دانش‌آموزان دارای بالاترین امتیاز، پذیرش انجام می‌گیرد. نحوه امتیازبندی مدارس شاهد، با بررسی مواردی مثل سهمیه ایثارگران، سهمیه فرهنگیان، مدال‌ها در مسابقات علمی و جشنواره‌های فرهنگی، معدل و … است.

شما برای استعلام ثبت نام مدارس شاهد می‌توانید به سایت مای مدیو مراجعه کنید و طبق مراحل ذکر شده در بخش قبلی، وضعیت قبولی یا عدم قبولی‌تان را پیگیری نمایید.

استعلام ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

برای پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی، باید به سایت مای مدیو مراجعه کنید. آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم در اول تیرماه برگزار شده و معمولا 4 تا 6 هفته بعد، نتایج اعلام می‌شود. می‌توانید نتایج آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی را در سایت مای مدیو مشاهده کنید و وضعیت قبولی خود در آزمون را استعلام نمایید.

استعلام ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه از طریق تماس با آموزش و پرورش

گاهی اوقات، سامانه مای مدیو در دسترس نیست و بعضی از کاربران موفق به ورود در این سامانه نمی‌شوند. اگر برای استعلام ثبت نام مدارس از سایت مای مدیو دچار مشکل شده اید، شما می‌توانید از طریق تماس با واحد سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش نیز وضعیت ثبت نام را پیگیری کنید. پس از تماس با اداره آموزش و پرورش، مشخصات دانش‌آموز به شرح نام، نام خانوادگی، کد ملی، نام والدین، نام مدرسه ثبت نامی و … خواسته می‌شود و بعد از استعلام کارشناس، نتایج به شما اعلام می‌شود.

اقدامات پس از استعلام ثبت نام مدرسه

پس از استعلام ثبت نام و اطلاع از قبولی در مدرسه، باید هر چه سریع‌تر برای ثبت نام حضوری اقدام کنید. ثبت نام حضوری در تاریخ‌های مشخص شده از سوی مدرسه انجام خواهد شد و باید با پیگیری اطلاعیه‌های مدرسه، از زمان ثبت نام پایه تحصیلی خود مطلع شوید و همراه با مدارک و یکی از والدین، مراجعه نمایید.

اقدامات پس از استعلام ثبت نام مدرسه

برای دانلود فایل پی دی اف استعلام ثبت نام مدارس کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

  • برای استعلام ثبت نام مدارس به کدام سایت مراجعه کنیم؟

کلیه امور مربوط به ثبت نام مدارس از طریق سایت مای مدیو قابل پیگیری است. می‌توانید با ورود به این سامانه و در پنل کاربری دانش‌آموز، از وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش او مطلع شوید.

  • آیا می‌توانیم برای پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه حضوری مراجعه کنیم؟

اسامی پذیرفته شدگان تمام مدارس از طریق سایت مای مدیو قابل مشاهده است لذا توصیه می‌شود از مراجعه حضوری به مدارس خودداری کنید.

  • برای پیگیری وضعیت ثبت نام مدرسه چه اطلاعاتی نیاز است؟

جهت استعلام اینترنتی ثبت نام مدرسه باید کدپیگیری را ارائه دهید. این کد در زمان ثبت نام مدرسه، به شما ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا