استعلام صدور دانشنامه پیام نور + درخواست فوری


در این مقاله، سعی داریم نحوه استعلام صدور دانشنامه پیام نور، پیگیری دانشنامه و تاییدیه مدارک تحصیلی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید. همچنین در صورت هرگوه پرسش در خصوص درخواست فوری استعلام صدور دانشنامه پیام نور با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  در ارتباط باشید.

نحوه استعلام صدور دانشنامه پیام نور

👈 به منظور دریافت دانشنامه و ریزنمرات، دانشجویان خود را از دریافت دانشنامه خودداری کنند و به روش زیر اقدام کنند: ۱. دانش آموخته پس از مراجعه به وب سایت سیستم گلستان، از طریق سربرگ پیشخوان خدمت و درخواست دانشنامه فوری، استان محل دریافت دانشنامه را تعیین کند.

در نظر داشته باشید که فقط دانشجویانی که بیش از یک سال از فارغ التحصیلی آن‌ها گذشته است و نیاز فوری به دانشنامه دارند، می‌توانند از این طریق درخواست کنند.

دانشنامه‌های فوری به همراه ریزنمرات تایید شده، در اولین فرصت ممکن از طریق پست به ستاد دانشگاه پیام نور استانی ارسال خواهد شد که دانشجو در پیشخوان گلستان به نشانی اینترنتی pnu.int-ac.ir تعیین کرده است.

دانش آموختگان می‌توانند بعد از حداقل ۱۰ روز کاری از دریافت پیام، آماده بودن دانشنامه را در همان پیشخوان گلستان بررسی کنند و با کارت ملی و گواهینامه موقت به امور دانش آموختگان ستاد استانی که دانشنامه شان ارسال‌شده‌است، مراجعه کرده و دانشنامه خود را دریافت کنند.

توجه نمایید صدور دانشنامه پیام نور برای هر دنشجو با مرکز محل تحصیل وی ارسال خواهد شد.

دانش آموختگان متقاضی که درخواست فوری از استعلام صدور دانشنامه پیام نور خود را دارند همچنین می توانند از ظریق واحد صدور اداره دانش آموختگان این موضوع را مطرح نمایید و همچنین می توانید برای درخواست فوری از استعلام صدور دانشنامه پیام نور خود با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  تماس حاصل فرمایید.

نحوه استعلام صدور دانشنامه پیام نور

📌  تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور چیست؟ برای اطلاع از این تفاوت، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نکات مهم در خصوص استعلام صدور دانشنامه پیام نور

❇️ دانشجوانی که تاییدیه تحصیلی در پرونده‌شان موجود نیست، باید کپی مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی برای دانشجویان نظام جدید و کپی مدرک تحصیلی دیپلم برای دانشجویان نظام قدیم را به اداره پست ببرند و اقدام به تاییدیه تحصیلی نمایند.

❇️ در صورت داشتن وام کمک هزینه تحصیلی (صندوق رفاه) و یا هرگونه بدهی مالی به دانشگاه، باید به امور دانشجویی مراجعه کنند تا در تسویه حساب کمک شوند. اگر وام صندوق رفاه گرفته‌اید، باید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی به اداره مربوطه مراجعه کنید؛ زیرا اگر با تاخیر مراجعه کنید، مجبور هستید شهریه را با جریمه دیرکرد یکجا پرداخت کنید.

❇️ برای دانش‌آموختگانی که هنگام ثبت‌نام از کد کارمندی استفاده کرده‌اند، گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است. برای دانشجویان فراگیر که معدل در تاییدیه تحصیلی یا اصل مدرک پیش دانشگاهی درج نگردیده باشد، کارنامه دوره پیش دانشگاهی تایید‌شده‌الزامی است.

❇️ دانشجویان فارغ التحصیلی که کارت پایان خدمت ندارند، در صورتی گواهی صادر می‌گردد که یا خدمت را به پایان رسانده باشند یا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد باشند و با ارائه معافیت تحصیلی صادر‌شده‌در این مقطع می‌توانند گواهی موقت خود را دریافت کنند.

❇️ اگر در تاییدیه تحصیلی یا مدرک تحصیلی معدل ذکر‌نشده‌باشد، باید ریزنمرات دارای معدل و مورد تایید از طرف مکان آموزشی مربوطه باشند.

مراحل ثبت نام دانشنامه پیام نور

👈 برای ورود به سامانهٔ گلستان دانشگاه پیام نور، دو لینک جداگانه وجود دارد که هر دو کارایی و خدمات مشابهی دارند. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند با مراجعه به سایت pnu.int-ac.ir وارد صفحهٔ شخصی خود در این سامانه‌شده‌و اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند.

✳️  عبارت «سامانهٔ گلستان پیام نور» یا pnu.int-ac.ir  را جستجو کنید و نخستین گزینهٔ نمایش داده‌شده‌را برای ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان دانشگاه پیام نور انتخاب کنید. 

مرحله اول استعلام صدور دانشنامه پیام نور

✳️  به سامانهٔ جامع گلستان دانشگاه پیام نور pnu.int-ac.ir وارد‌شده‌و گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کنید.

✳️  نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و گزینهٔ «ورود» را انتخاب کنید. در صورت فراموشی رمز عبور، می‌توانید از کارشناسان آموزش برای دریافت آن استعلام کنید.

مرحله دوم استعلام صدور دانشنامه پیام نور

✳️  پس از ورود به سیستم، در قسمت پیشخوان خدمت و درخواست دانشنامه فوری را انتخاب کنید .

دانشنامه فوری برای استعلام صدور دانشنامه پیام نور

✳️ سپس گزینهٔ دریافت فیزیکی و مدرک ۱ را انتخاب کنید. همچنین، استانی که می‌خواهید دانشنامه را دریافت کنید را مشخص کنید.

دریافت فیزیکی استعلام صدور دانشنامه پیام نور

✳️  فرم مربوط به درخواست دریافت مدرک تحصیلی را با دقت پر کنید. تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به دانشجو را وارد کنید، سپس گزینهٔ بررسی تغییرات را انتخاب و در نهایت گزینهٔ «ایجاد» را انتخاب کنید. لازم به ذکر است دانشجویانی که بیش از یک سال از فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته است و نیاز فوری به دانشنامه دارند، می‌توانند از این طریق درخواست کنند.

✳️  در نهایت، حتما گزینهٔ تایید و ارسال نهایی را اعمال کنید. دانشنامه‌های فوری به همراه ریزنمرات تایید‌شده‌به سرعت از طریق پست به ستاد دانشگاه پیام نور در استانی که دانشجو در پیشخوان گلستان مشخص کرده است ارسال خواهند شد. شما می‌توانید مراحل صدور دانشنامه خود را از طریق همین پورتال پیگیری کنید.

📌 برای اطلاع از نحوه ورود و عضویت در سامانه پیام من دانشگاه پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مراحل و مدارک پیگیری استعلام صدور دانشنامه پیام نور

👈 درخواست مدارک لازم برای فارغ التحصیلی از دانشگاه پیام نور pnu.int-ac.ir برای دریافت و استعلام صدور دانشنامه پیام نور عبارت است از:

✔️ شش قطعه عکس ۳ در ۴ پشت نویسی شده.

✔️ اصل کارت دانشجویی.

✔️ اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید.

✔️ اصل و تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی.

✔️ اصل و تصویر مدرک دیپلم متوسطه برای دوره‌های نظام قدیم.

✔️ اصل و تصویر مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره‌های نظام جدید.

✔️ اصل و تصویر مدرک دوره سه ساله دیپلم برای دوره‌های نظام جدید.

✔️ اصل فیش‌های واریز شهریه مربوط به هر نیمسال.

✔️ در صورت لزوم، دانشگاه ممکن است از شما CDی مدارک اسکن‌شده‌نیز درخواست کند که شامل عکس، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات، تصویر مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است و باید آن را تحویل دهید.

✔️ برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، علاوه بر مدارک فوق، اصل و تصویر مدرک کارشناسی نیز مورد نیاز است.

✔️ در صورت نیاز، تاییدیه اصلاح پایان نامه پس از برگزاری جلسه دفاع باید تحویل داده شود.

✔️ در صورتی که تحصیلی مدرک کارشناسی واصل ریزنمرات در پرونده تحصیلی دانشجو موجود نباشد، تاییدیه تحصیلی نیز مورد نیاز است. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت دانشنامه مقطع دکتری

👈 برای دریافت و  استعلام صدور دانشنامه پیام نور مقطع دکتری باید مدارک زیر را ارائه نمایید:

✔️ ۶ تصویر با اندازه ۳ در ۴ که پشت آن‌ها نوشته‌شده‌است.

✔️ فرم‌های درخواست ثبت نام.

✔️ اصل کارت شرکت در آزمون ورودی (فراگیر، سراسری)

✔️ اصل کارت دانشجویی. اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را نشان می‌دهد.

✔️ اصل و تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

✔️ اصل و تصویر مدرک کارشناسی ارشد

✔️ اصل تاییدیه تحصیلی مدرک کارشناسی ارشد

✔️ اصل ریزنمرات کامل تایید‌شده‌مقطع کارشناسی ارشد

✔️ لیست قبولی برای پذیرفته شدگان دوره‌های فراگیر با آزمون سراسری

✔️ مجوز استفاده از سهمیه

✔️ اصل فیش‌های واریز شهریه مربوط به هر نیمسال

✔️ ممکن است دانشگاه از شما CD مدارک اسکن شده: عکس، تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه توضیحات، تصویر مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی را بخواهد که باید تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت دانشنامه مقطع دکتری

📌  جهت دریافت اپلیکیشن امتحانات پیام نور وارد لینک مربوطه شوید. 

ترجمه دانشنامه پیام نور چگونه است؟

👈 برای تایید و ترجمه مدارک تحصیلی و دانشنامه خود، دانشجویان باید تقاضای کتبی خود را ارائه کنند. پس از دریافت تقاضا، دانش آموخته باید ریزنمرات، کارنامه کلی، فرم تحصیلی، فرم تسویه حساب و گواهی تحصیلی (دانشنامه) خود را به ستاد استان ارسال کند تا پس از بررسی های لازم به سازمان دارالترجمه ارسال گردد.

به اطلاعیه سازمان امور دانشجویان توجه کنید که دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی می‌توانند از سامانه وزارت علوم (سجاد) استفاده کنند تا مدارک تحصیلی خود را ترجمه و تایید کنند و کد صحت را دریافت کنند.

در نهایت، با داشتن اصل مدارک و کد صحت، می‌توانید به‌طور مستقیم برای ترجمه از طریق دارالترجمه رسمی اقدام کنید.

مراحل تاییدیه مدارک تحصیلی عبارتند از:

❇️ ورود به سامانه https://portal.saorg.ir

❇️ ارائه تصویر پشت و روی گواهینامه موقت پایان تحصیلات/ دانشنامه

❇️ ارائه تصویر کارنامه کل به تفکیک هر نیمسال تحصیلی

❇️ ارائه تصویر فهرست پذیرفته شدگان سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به فرد متقاضی

❇️ ارائه تصویر مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)

❇️ ارائه تصویر گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی شروع و توقف تحصیلی برای دانشجویان محروم از تحصیل

❇️ ارائه تصویر مدرک تحصیلی مقطع قبل

❇️ ارائه تصویر پشت و روی کارت دانشجویی هزینه تایید و ترجمه دانشنامه ۲۳ هزار تومان است و هزینه تایید و ترجمه ریزنمرات ۱۷ هزار تومان و هزینه تایید و ترجمه گواهی رتبه ممتازی ۶ هزار تومان است.

ترجمه دانشنامه پیام نور چگونه است؟

📌  جهت اطلاع از شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد وارد لینک شوید. 

اخبار پیرامون استعلام صدور دانشنامه پیام نور

📢 نحوه استعلام صدور دانشنامه پیام نور مشخص شد

درخواست صدور دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور تنها از طریق پیشخوان موجود در سامانه گلستان قابل انجام است و امکان درخواست و پیگیری صدور دانشنامه خارج از این سامانه وجود ندارد.

خلاصه مطلب 

درخواست صدور دانشنامه تنها از طریق پیشخوان خدمتی که در سامانه گلستان به نشانی pnu.int-ac.ir فراهم‌شده‌است، امکان‌پذیر است و خارج از این سامانه، امکان درخواست و پیگیری و استعلام صدور دانشنامه پیام نور وجود ندارد. برای دانش‌آموختگانی که نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند و همچنین دانش‌آموختگانی که به هر دلیلی امکان ورود به سامانه و ارسال درخواست صدور دانشنامه را ندارند، ضروری است با مرکز / استان محل تحصیل تماس بگیرند یا به آنجا مراجعه کنند تا راهنمایی بیشتری دریافت کنند. برای استعلام صدور دانشنامه پیام نور می توانید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

📥 برای دریافت پی دی اف مقاله استعلام صدور دانشنامه پیام نور کلیک نمایید.📥

 

به این پست امتیاز دهید

هزینه استعلام دانشنامه دانشگاه پیام نور کجا پرداخت می گردد؟

 مبلغ را در سیستم جامع گلستان ثبت نموده و سپس دانشجو باید آن را به صورت الکترونیکی در همان سیستم گلستان پرداخت نماید.

مدت زمان صدور دانشنامه پیام نور چقدر است؟

مدت زمان قانونی صدور اصل مدرک یا دانشنامه 2 الی 4 سال می‌باشد.

مراحل پیگیری و دریافت دانشنامه دانشگاه پیام نور چگونه است؟

مراحل پیگیری و دریافت دانشنامه دانشگاه پیام نور در طول مقاله بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا