استعلام معافیت تحصیلی 1401 + استعلام با کد ملی


استعلام معافیت تحصیلی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

استعلام معافیت تحصیلی یکی از پرتقاضاترین معافیت های خدمت سربازی است. علاوه بر اینکه برای دریافت آن باید با مراحل آشنایی کافی را داشته باشید، نیاز است از استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی و یا روش های دیگر نیز آشنایی کافی را داشته باشید. به علاوه استعلام معافیت تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان بسیار مهم است زیرا بدون اینکه خودشان باخبر شده باشند ممکن است معافیت آن ها به پایان رسیده و در نتیجه برای رفتن به خدمت با مشکل مواجه شوند.

با توجه به اهمیت این موضوعات ما در ادامه قصد داریم به بررسی نحوه معافیت تحصیلی دانشجویان نیز بپردازیم و به شما کمک کنیم این کار را با اطلاع از تمامی جزییات انجام دهید. پسران پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، مشمول خدمت سربازی می شوند. با توجه به اینکه همزمان امکان تحصیل و خدمت سربازی وجود ندارد، لذا مشمولین باید جهت استعلام معافیت تحصیلی اقدام نمایند.

معافیت تحصیلی یکی از انواع معافیت های سربازی است که فرد مشمول می تواند در صورت داشتن شرایط، آن را اخذ کند. آن دسته از دانشجویانی که معافیت تحصیلی را اخذ نموده اند، می توانند از طریق استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی اقدام نمایند. تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ یکی از سوالاتی است که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دارند. در رابطه با اینکه چگونه بفهمیم تا کی معافیت تحصیلی داریم؟ سوالی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

برای اطلاع از نحوه استعلام معافیت تحصیلی، شرایط ثبت نام و همچنین مشاوره با کارشناسان ایران تحصیل از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307تماس از سراسر کشور

9099075307تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب

 

مشمولین معافیت تحصیلی دانشجویان چه کسانی هستند؟

همانطور که می دانید، معافیت تحصیلی برای دانش آموزان مختلف امکان پذیر است. شرایط در نظر گرفته شده برای هر یک از مقاطع متفاوت می باشد و به تبع آن افراد می توانند برای اعزام به خدمت سربازی معاف شوند. دارا بودن شرایط زیر برای تمامی متقاضیان الزامی می باشد.

  • کلیه دانش آموزان مدارس مختلف و مراکز آموزش عالی که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می باشند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر که در هر یک از دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و آزاد مشغول به تحصیل می باشند و مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات رسیده اند.
  • طلاب عزیزی که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل می باشند.

 

 

جهت مشاوره نظام وظیفه آنلاین بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

مشمولین عزیز توجه داشته باشند که استعلام معافیت تحصیلی دانشجویان در صورتی خواهد بود که با درخواست دانشجویان و دانش آموزان موافقت گردد و در زمان تعیین شده برای اخذ این نوع از معافیت اقدام نموده باشند.

چنانچه دانش آموز و یا دانشجویی، برای اخذ معافیت سربازی به موقع اقدام ننموده باشد، مشمول خدمت محسوب خواهد شد و در صورت عدم مراجعه به مراکز پلیس +10، غیبت سربازی برای آنان محاسبه می شود و بعضا در صورت خدمت سربازی لازم است که زمان اضافه تری را برای خدمت بگذرانند.

 

استعلام معافیت تحصیلی

روش های استعلام معافیت تحصیلی

بعضی مواقع ممکن است یک عده از مشمولان نظام وظیفه که در حال تحصیل هستند نگرانی زیادی در رابطه با معافیت خود داشته باشند و بخواهند در این رابطه، اطلاعاتی را کسب کنند.

برای اینکه بتوانید از وضعیت نظام وظیفه خود آگاه شوید یا بتوانید معافیت تحصیلی بگیرید روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها را برای شما توضیح می دهیم:

هزار و یک راه معافیت سربازی

 

 استعلام معافیت تحصیلی از پلیس +10

  • مراجعه به دفاتر پلیس +10
  • درخواست در رابطه با استعلام معافیت تحصیلی
  • تحویل مدارک مانند کد سخا، کد ملی و غیره 
  • بررسی و اعلام نتیجه به مشمول

 

 

جهت اطلاع از انواع معافیت های سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

نحوه استعلام معافیت تحصیلی اینترنتی + راهنمای تصویری

اگر در حال تحصیل هستید و سن مشمولیت رسیده اید، نیاز است درخواست خودتان برای دریافت معافیت تحصیلی را در سایت

همان گونه که اشاره کردیم، آن دسته از افرادی که در حال تحصیل هستند باید درخواست خود را برای دریافت معافیت تحصیلی درسایت epolice.ir  ثبت نمایند تا مشمول غیبت نشوند. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است مدت معافیت تحصیلی شما تمام شود در حالی که خودتان متوجه نبوده اید و در نتیجه برای گذراندن دوره خدمت با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. نکته مهمی که در این موارد باید به آن دقت داشته باشید، استعلام تاریخ پایان معافیت تحصیلی است.

در این قسمت همراه ما باشید تا ما نحوه دریافت استعلام معافیت تحصیلی را به صورت تصویری ارائه دهیم.

ابتدا باید وارد سامانه پلیس به علاوه 10 شوید که در صفحه epolice.ir واقع شده است.

 

 

استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی

 

 

در این سایت وارد صفحه سایت نظام وظیفه شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

 

 

معافیت تحصیلی دانشجویان

 

 

در صفحه سایت نظام وظیفه، از سمت راست گزینه وظیفه عمومی را انتخاب نمایید که لیستی باز شود. در این لیست نیاز است روی گزینه اول یعنی خدمات اینترنتی وظیفه عمومی کلیک نمایید.

حالا وارد صفحه استعلام معافیت تحصیلی با کد سخا خواهید شد. در این مرحله از شما نام کاربری و رمزعبور گرفته شده و ادامه مراحل را می روید. برای دریافت کد سخا لازم است به صورت حضوری به یکی از شعب پلیس +10 مراجعه کنید.

با وارد شدن به حساب کاربری خود باید گزینه «وظیفه عمومی» را از منو سمت راست انتخاب کنید.

 

 

مراحل استعلام معافیت تحصیلی

 

 

با کلیک روی گزینه وظیفه عمومی، باید از این بخش گزینه «درخواست» را انتخاب کرده و در قسمت پایین ان بر روی عبارت «ثبت درخواست» کلیک کنید.

در این صفحه هم می توانید درخواست جدید ثبت کنید و هم می توانید درخواست های قبلی را مشاهده نمایید.

 

 

نحوه استعلام معافیت تحصیلی با کدملی

علاوه بر استعلام از سایت پلیس به علاوه 10، می توانید از طریق کد ملی نیز به استعلام بپردازید. این روش به افرادی توصیه می شود که کدسخا یا رمز عبور خود را فراموش کرده اند. به همین دلیل هم باید به سایت سخای نظام وظیفه مراجعه کنید و گزینه فراموشی کد سخا را انتخاب کنید.

 

 

اهمیت استعلام معافیت تحصیلی

 

 

برای این کار صفحه ای باز خواهد شد که دو کادر دارد. در کادر اول نیاز است کدملی خود را وارد نمایید و در کادر دوم شماره موبایل تان را ثبت نمایید. در نهایت روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید. در نهایت با ارسال کد سخا می توانید وارد سامانه پلیس به علاوه 10 شده و ادامه مراحل را طی نمایید.

 

 

دلیل استعلام معافیت تحصیلی

 

 

در صفحه جدیدی که پیش رویتان باز می شود، می توانید در کادر اول کدملی خود را وارد کرده و در کادر دوم شماره موبایل همراه خود را ثبت کنید، سپس بر روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید. کد سخای نظام وظیفه از طریق پیامک برای مشمولان ارسال شده و می توانید مانند راهنمای تصویری بالا وارد سیستم شوید و پیگیری های لازم را انجام دهید.

 

تا کی معافیت تحصیلی دارم؟

مقطع تحصیلی  حداکثر زمان مجاز برای ادامه تحصیل
کاردانی 2/5 سال
کارشناسی پیوسته 5 سال
کارشناسی ناپیوسته 3 سال
کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال
دکتری پزشکی پیوسته 8 سال
دکتری تخصصی ناپیوسته 6 سال

 

 

در رابطه با پاسخ به سوال شما در رابطه با اینکه تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ باید به جدول بالا اشاره نماییم. اما در برخی از موارد می توان گفت که شرایط تا حدودی متفاوت خواهد بود.

 

 

 

جهت اطلاع از نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان

  • در صورتی که دانشجویان مشمول شرایط خاصی باشند، به دوره آنان بر حسب ضرورت یکسال به مدت فوق افزوده خواهد داشت.
  • در صورتی که هر یک از دانشجویان فوق، ترک تحصیل، اخراج، انصراف یا فارغ التحصیل شده باشند باید خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی نمایند.
  • زمان مورد نظر برای معرفی هر یک از دانشجویان جهت اعزام به خدمت، برای هر یک از مقاطع تعیین شده حداکثر یکسال پس از فارغ التحصیلی یا انصراف از تحصیل مجاز می باشند.
  • آن دسته از سربازانی که به خدمت اشتغال دارند، در صورت که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند و غیبت سربازی نداشته باشند، ترخیص خدمت برای آنان صادر شده و می توانند زمان باقی مانده از خدمت سربازی را پس از فارغ التحصیلی سپری نمایند.
  • ترخیص از خدمت برای برای آن دسته از دانشجویانی که در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل می باشند، امکان پذیر نیست.
  • تمامی دانشجویانی که در رشته های بدون آزمون مشغول به تحصیل می باشند، مشمول معافیت تحصیلی خواهند شد.
  • آن دسته از دانشجویانی که به دلایل قانونی همانند معافیت موقت، معافیت آنان به تعویق افتاده است تاریخ اعزام به خدمت آنان به تعویق خواهد افتاد.
  • مشمولان مذکور در صورتی که پس از یک سال از پایان خدمت خود در دانشگاه پذیرفته شوند، صدور معافیت تحصیلی برای آن ها بلامانع می باشد.

 

 

جهت اطلاع از شرایط تحصیل مجدد در یک مقطع مشمولان خدمت سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

قوانین دریافت معافیت تحصیلی طلاب

  • دانش آموزان طلبه ای که مدرک تحصیلی آنان زیر دیپلم می باشد، در صورت مجاز بودن برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه در صورتی که قبل از سن مشمولیت باشند، می توانند برای تحصیل در این حوزه ها اقدام نمایند.
  • دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را دریافت نموده اند و غیبت سربازی نداشته اند، مشمول تحصیل در حوزه علمیه می باشند.
  • تمامی آن دسته از فارغ التحصیلانی که دارای مدرک دیپلم تا دکتری می باشند، چنانچه مشمول خدمت سربازی باشند، و غیبت سربازی نداشته باشند، می توانند از معافیت تحصیلی به صورت تمام وقت در حوزه علمیه به تحصیل بپردازند.
  • مطابق با جدول زیر، در صورتی که دانش آموزان طلبه غیبت سربازی نداشته باشند و از شرایط سنی برخوردار باشند، می توانند برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه ادغام نمایند. دانش آموزان مذکور باید ابتدا از محل وظیفه خدمت خود سکونت، ترخیص بگیرند و پس از ترخیص از خدمت سربازی می توانند برای ادامه تحصیل ادامه دهند.
  • دانشجویانی که از تحصیل خود انصراف داده اند در صورت نداشتن غیبت، حداکثر یک سال پس از فارغ التحصیلی و انصراف از تحصیل، مجاز هستند تا در حوزه های علمیه ثبت نام نمایند.

 

مقطع تحصیلی حداکثر سن
کاردانی 22 سال تمام
کارشناسی 24 سال تمام
کارشناسی ارشد 28 سال تمام
دکتری 30 سال تمام

 

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

 

پادکست صوتی مقاله


 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی در رابطه با استعلام معافیت تحصیلی دانشجویان به شما داوطلبان عزیز ارائه نماییم. برای استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی و دریافت پاسخ این سوال که تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ و همچنین چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مشاوره معافیت سربازی ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید یا سوالات خود را کامنت بگذارید تا همکارانم در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ بدهند.

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی با کارشناسان خبره ما در ایران تحصیل از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307تماس از سراسر کشور

9099075307تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

معافیت تحصیلی دانشجویان تا چه زمانی وجود دارد؟

با توجه به اینکه تعداد سال های مجاز برای تحصیل در هر یک از مقاطع متفاوت می باشد، لذا برای دریافت معافیت تحصیلی با توجه به هر مقطع زمان متفاوتی در نظر گرفته می شود.

آیا استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی امکان پذیر است؟

بله. سامانه ای که سازمان نظام وظیفه برای این منظور ترتیب داده است، امکان استعلام را برای دانشجویان فراهم نموده است.

تا کی معافیت تحصیلی دارم؟

تا زمانی که مجاز به تحصیل می باشید و درخواست خود را برای معافیت به ثبت رسانده باشید، امکان دریافت معافیت وجود دارد و می توانید با استفاده از شرایط مورد نظر اقدام نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا