اضافه خدمت انضباطی 1402 + شرایط بخشش و نامه درخواست


اضافه خدمت انضباطی یک نوع تنبیه است که به دلایل مختلف برای افراد مشمول خدمت نظامی در نظر گرفته می‌شود. برای افراد مشمول خدمت، به دلایل مختلفی از جمله غیبت بدون موجه از خدمت نظامی، ارتکاب جرم در حین خدمت و یا نافرمانی ممکن است افزایش دوره خدمت در نظر گرفته شود. جهت اطلاع از پرسش اضافه خدمت انضباطی شامل چیست؟ و شرایط بخشش و حذف اضافه خدمت انضباطی سربازی و اضافه خدمت بازداشتی تا انتهای مقاله همراه باشید. همچنین انتهای مقاله می توانید نمونه نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی را مشاهده نمایید.

آشنایی با انواع اضافه خدمت

👈 با توجه به وضعیت و رفتار سرباز در محیط، اضافه خدمت مختلفی ممکن است در پرونده وی در نظر گرفته شود.

به‌طور کلی، این موارد را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

💢 اضافه سنواتی، اضافه نهست و اضافه انضباطی.

اضافه سنواتی برای قبل از خدمت سربازی می باشد ولی اضافه انضباطی و اضافه نهست برای دوران سربازی می باشد.

اضافه سنواتی به معافیت تحصیلی یا موقت نسبت به تعیین تکلیف سربازی مربوط می‌شود.

عدم اقدام در این زمینه منجر به اضافه خدمت سربازی می‌شود و در صورت غیبت بیش از ۳ ماه، جریمه افزایش می‌یابد. افراد ممکن است در مناسبات خاصی از این جریمه معاف شوند.

اضافه نهست اصطلاح نهست برای افرادی به کار می‌رود که در حین خدمت از حضور در یگان و پست خود خودداری کرده و غیبت نمایند و به عنوان اضافه خدمت سربازان فراری محسوب شود، تا ۶۰ روز برای فرد غیبت رد می‌شود.

اما بر اساس قوانین، بعد از آن در سرباز فراری محسوب می‌شود. طبق قوانین، به ازای هر روز غیبت ۲ روز اضافه خدمت و حداکثر ۳ ماه جریمه برای مشمول در نظر گرفته می‌شود.

افرادی که غیبت دارند، در صورت موجه بودن غیبت خود با ارائه مدارک کامل می توانند بخشی از غیبت خود را موجه نمایند.

به این نکته نیز توجه نمایید در صورتی که غیبت افراد از شصت روز بیشتر گردد و این غیبت افراد تکرار شود، اضافه خدمت بازداشتی افزایش خواهد یافت.

این افراد علاوه بر فراری محسوب شدن، پرونده آن‌ها به دادسرا ارجاع می‌شود. جریمه نقدی و زندان به مدت حداقل ۲ ماه برای افراد ممکن خواهد بود.

در اضافه خدمت انضباطی، سرباز به دلیل خودداری یا انجام برخی امور، مورد تنبیه قرار می‌گیرد. هر فرمانده و مسئول بسته به درجه خود می‌تواند مشخصی از جریمه را برای سرباز در نظر بگیرد. همچنین در امر عفو اضافه خدمت سربازی، امکان موجه کردن یا بخشش قسمتی برای فرمانده وجود دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

آشنایی با انواع اضافه خدمت

اضافه خدمت انضباطی شامل چیست؟

👈 در اضافه خدمت، انضباط سرباز به دلیل خودداری یا انجام برخی امور، مورد تنبیه قرار می‌گیرد. حال این پرسش پیش می آید که اضافه خدمت انضباطی شامل چیست؟ برخی از  این موارد به شرح زیر است:

🪖 امتناع از انجام دستورات مسئول

🪖 عدم احترام به مسئولین بلندپایه‌تر

🪖 عدم جدیت در انجام امور محوله

🪖 بی‌انضباطی و عدم پوشش نظامی مناسب

🪖 وضعیت موی سر نامناسب

🪖 عدم حضور در کلاس‌های عقیدتی و…

🪖 اگر در یگان خود سر موقع حضور پیدا ننماید.

🪖 ترک پست در هنگام پاسداری

🪖 در صورتی که با دیگر سربازان و یا فرمانده دچار مشکل شده و باعث جر و بحث شود.

🪖 حمل سیگار، موبایل و موارد ممنوعه به محیط نظامی است.

📌 حال که با پاسخ پرسش اضافه خدمت انضباطی شامل چیست؟ آشنا شدید باید بدانید که طبق قوانین هر فرمانده و مسئول، بسته به درجه خود، می‌تواند مشخصه‌ای از جریمه را برای سرباز در نظر بگیرد. به عنوان مثال، نظامی با درجه سروانی و پست متوسط، حداکثر امکان جریمه و اضافه خدمت بازداشتی تا ۶ روز یا چند روز را دارد.

بالعکس، در امر عفو اضافه خدمت سربازی، امکان موجه کردن یا بخشش قسمتی از اضافه خدمت بازداشتی برای فرمانده وجود دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معافیت عفو رهبری بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

حذف اضافه خدمت انضباطی سربازی

👈 با توجه به اعلام رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام می‌شود که اضافه خدمت انضباطی از آئین‌نامه انضباطی نیروهای وظیفه حذف گردیده است و از این پس سربازان به دلیل رفتار اشتباه، اضافه خدمت نخواهند داشت.

به هر حال، در صورتی که سربازی در حین خدمت غیبت کند، باید مدت زمانی بیشتر از مدت خدمت خود را گذرانده و به ازای هر روز غیبت، دو روز اضافه خدمت برای او لحاظ می‌شود. این امر نشان می‌دهد که اضافه خدمت سربازی تنها به مسائل انضباطی مرتبط نخواهد‌بود و در صورت لزوم، فرمانده می‌تواند این مورد را بخشید.

حذف اضافه خدمت انضباطی سربازی

شرایط بخشش اضافه خدمت 1402

👈 شرایط بخشش اضافه خدمت به شرح زیر است:

✅  حداقل شش ماه خدمت سربازان بومی و غیربومی در مناطق جنگی و عملیاتی که به تناسب نوع منطقه که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تعیین‌شده‌است، موجب یک تا سه ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد. مدرک مورد نیاز برای استفاده از این‌بند گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی است.

 

✅ حداقل ۹ ماه خدمت سربازان غیربومی در مناطق محروم و بد آب و هوا که برابر ابلاغیه دولت در گروه هفت، هشت و ۹ هستند موجب بخشش دو ماه اضافه خدمت و در گروه چهار، پنج و شش، موجب بخشش یک ماه اضافه خدمت خواهد شد..

✅ در صورتی که فرد فداکاری در ماموریت های خود داشته و فرمانده آن را تایید نماید مشمول یک ماه بخشودگی اضافه خدمت می شود.

 

✅ خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف‌شده‌است از سوی ستاد کل نیروهای مسلح که منجر به افزایش یک ماهه خدمت اضافی می‌شود.

 

✅ سربازانی که بر اساس دستورالعمل‌های نیروهای مسلح به عنوان سرباز نمونه انتخاب می‌شوند، از یک ماه بخشودگی اضافی خدمت برخوردار خواهند شد.

 

✅ سربازانی که در حین انجام ماموریت جانباز حداقل پنج درصد یا از کارافتاده حداقل ۱۰ درصد می‌شوند، از یک ماه بخشودگی اضافی خدمت بهره‌مند خواهند شد.

 

✅ حداقل ۱۲ ماه خدمت در یگان‌ها و مراکزی که بیش از ۸۰۰ کیلومتر با محل سکونت سرباز فاصله داشته باشد، موجب دو ماه بخشودگی اضافی خدمت خواهد شد و اگر فاصله بالاتر از چهارصد کیلومتر باشد برای او یک ماه بخشودگی در نظر گرفته خواهد شد.

 

✅ نوآوری، ابتکار و خلاقیت سربازان در دوران خدمت برابر مصادیق ابلاغی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح که منجر به یک ماه بخشودگی اضافی خدمت می‌شود.

 

✅ حفظ حداقل ۱۰ جز و یا پنج جز قرآن کریم به ترتیب موجب بخشودگی دو ماه و یک ماه اضافی خدمت خواهد شد.

 

✅ فوت پدر، مادر، همسر و فرزند سرباز در حین خدمت که منجر به بخشودگی دو ماه از اضافه خدمت وی خواهد شد. ارائه اصل گواهی فوت ثبت احوال و اصل شناسنامه ابطال‌شده‌مدارک مورد نیاز برای استفاده از این بخشودگی است. و…

✦ برای مشاوره و دریافت بخشش اضافه خدمت انضباطی با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید خدمت سربازی بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نمونه نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی

👈  در صورتی که شرایط بخشش اضافه خدمت را دارید می توانید نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی را نوشته و درخواست بخشش اضافه خدمت را نمایید.

نمونه نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی به شرح زیر است:

جناب آقای/خانم [نام و نام خانوادگی مسئول]
با عرض سلام و احترام،
بدین‌وسیله از طرف [نام و نام خانوادگی فرد متقاضی]، با شماره پرونده [شماره پرونده]، به خدمتتان عرض می‌کنم که متاسفانه به علت [دلیل اضافه خدمت]، اینجانب مجبور به انجام خدمت اضافی شده‌ام.
از آنجا که این مسئله باعث ایجاد مشکلات فراوان برای من در زندگی روزمره و کاری‌شده‌است، از شما درخواست دارم که در رابطه با بخشش این خدمت اضافی از من اقدام نمایید.
همچنین، در صورت امکان، اینجانب آماده‌ام تا به جای این خدمت اضافی، خدمت‌های دیگری را که با شرایط من سازگارتر باشد، انجام دهم.
با توجه به موارد فوق، خواهشمندم در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشید و با بررسی دقیق‌ترین حقوق اینجانب، به درخواستم رسیدگی فرمایید.
از حسن توجه و همکاری شما سپاسگزارم.
با احترام، [نام و نام خانوادگی فرد متقاضی]

جهت اطلاع از شرایط توجیه غیبت سربازی روی لینک کلیک کنید.

اضافه خدمت بازداشتی و نمونه نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی

اخبار پیرامون اضافه خدمت انضباطی

📢 حذف اضافه خدمت انضباطی برای نیروهای مسلح

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلحی اعلام کرد که مفاد «اضافه خدمت انضباطی» از آئین‌نامه انضباطی نیروهای وظیفه حذف‌شده‌است و دیگر سربازی به دلیل رفتار اشتباه، اضافه خدمت نمی‌خورد. او همچنین افزود که در صورت غیبت در حین خدمت، سرباز باید اضافه‌تر از مدت زمان خدمت‌اش را بگذراند و در صورت صلاحدید، این اضافه خدمت می‌تواند بخشیده شود.

خلاصه مطلب

اضافه خدمت انضباطی نوعی تنبیه برای سربازان می باشد که به دلایل متفاوتی مشمول افراد می شوند. اضافه خدمت بازداشتی شامل مواردی مانند عدم جدیت در انجام امور محوله ، بی‌انضباطی و عدم پوشش نظامی مناسب و … می باشد که  بخشنامه جدیدی مبنی بر حذف اضافه خدمت انضباطی سربازی آمده است که در طول مقاله در خصوص آن مفصل صحبت شده است. همچنین در انتهای مقاله  نمونه نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی برای افرادی که مشمول بخشش می باشد آورده شده است. حال اگر نیاز به مشاوره در خصوص اضافه خدمت  دارید، می توانید با شماره 9099075307 ، از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای هفته با ما در ارتباط باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله اضافه خدمت انضباطی کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

اضافه خدمت انضباطی شامل چیست؟

اضافه خدمت انضباطی شامل مواردی مانند عدم احترام به مسئولین بلندپایه‌تر، عدم جدیت در انجام امور محوله و … می باشد که در طول مقاله به صورت کامل نام برده شده است.

نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی به چه صورت باید نوشته شود؟

نمونه نامه درخواست بخشش اضافه خدمت انضباطی در طول مقاله بیان شده است که می توانید با مراجعه به مقاله از آن استفاده نمایید.

شرایط بخشش اضافه خدمت چیست؟

شرایط بخشش اضافه خدمت مانند حفظ حداقل ۱۰ جز و یا پنج جز قرآن کریم و … در طول مقاله بیان شده است که

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا