اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش + نحوه پیگیری sanjesh


اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شود. در چند سال گذشته نحوه تاثیر سوابق تحصیلی و معدل در کنکور به این صورت بود که معدل بالای دانش‌آموزان بر روی رتبه و تراز آن‌ها تاثیر داشت. به همین خاطر افرادی که معدل آن‌ها در سال آخر تحصیلی پایین بود، نگرانی بابت این موضوع نداشتند.

درحالی که این رویه در سال جدید برعکس شده و سوابق تحصیلی نقش موثری در کنکور پیدا کرده است. داوطلبانی که نسبت به سوابق تحصیلی خود در سنجش رضایت ندارند و به دنبال ثبت اعتراض هستند، باید به سامانه مای مدیو مراجعه کنند. به این ترتیب افراد برای پیگیری اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش باید در زمان مقرر وارد سامانه مذکور شوند.

سامانه اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش

دانش‌آموزان سال دوازدهمی برای ثبت اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش باید به سامانه مای مدیو آموزش و پرورش به نشانی الکترونیکی my.medu.ir مراجعه کنند. به این ترتیب کلیه افرادی که نگران تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور هستند و به نمره‌ها اعتراض دارند، باید برای بررسی مجدد آن وارد مای شوند و مراحل لازم را به منظور پیگیری اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش انجام دهند.

به خاطر تاثیر ببشتر از 50 درصد سوابق تحصیلی در کنکور، داوطلبان باید تمام توجه و تمرکز خود را بر اعلام نتایج نهایی سال دهم، یازدهم و دوازدهم بگذارند. اهمیت سوابق تحصیلی به قدری بالا رفته است که حتی نیم نمره کم شدن در هر درس می‌تواند بر رتبه و تراز کنکور سراسری و آزاد تاثیرگذار باشد. از این رو دانش‌آموزان می‌توانند برای تغییر نمره‌ها و بررسی مجدد، وارد سامانه مای مدیو شوند.

البته ابتدا باید نقش خود را به عنوان دانش‌‌آموز انتخاب کنند تا بتوانند وارد صفحه کاربری شوند. داشتن کدملی و رمز عبور برای اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش ضروری است. این امکان به خاطر تاثیر صددرصدی و بالای 50 درصد سوابق تحصیلی بر گروه‌‌های آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی و رشته‌های دیگر نیز فراهم شده تا دانش‌آموزان شانس خود را برای ورود به دانشگاه‌های سراسری از دست ندهند.

سامانه اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش

زمان اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش 1403

زمان اعتراض و مشاهده سوابق تحصیلی سنجش در کنکور نوبت اول تا 24 خرداد ماه بوده است. البته داوطلبان کنکور نوبت دوم می‌توانند تا تیر ماه برای ثبت اعتراض وارد سامانه مای مدیو شوند. در سال جاری تغییرات خیلی زیادی در روند کنکور سراسری از طرف سازمان سنجش اعمال شده‌ است. طبق این تغییرات نمره هر درس عمومی و تخصصی در هر سال نزدیک به 20 درصد، بر تراز و رتبه کنکور الثیر مستقیم دارد. به این ترتیب از مهمترین تغییرات در این زمینه، تاثیر قابل توجه معدل و سابقه تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری است.

همچنین یکی دیگر از تغییرات اخیر در آزمون سراسری و آزاد، برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه است. از آنجایی که سابقه تحصیلی تاثیر قابل توجهی در کنکور امسال دارد، دانش آموزان باید تمام تلاش خود را کنند که بتوانند در امتحانات نهایی معدل خوبی به دست بیاورند. با این‌ حال، این امکان وجود دارد که برخی از دانش‌آموزان نسبت به سوابق تحصیلی خود در رتبه کنکورشان اعتراض داشته باشند و بخواهند این اعتراض را وارد کنند. 

به این منظور، آن‌ها باید در بازه زمانی مشخصی این کار را انجام دهند و اگر از مهلت زمانی آن بگذرد، دیگر نمی‌توانند اعتراض خود را ثبت نمایند. در حال حاضر زمان ثبت و پیگیری اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش به پایان رسیده است و افرادی که نسبت به سوابق تحصیلی خود اعتراض داشتند، باید اعتراض خود را در مای مدیو ثبت می‌کردند. البته فرصت اعتراض سوابق تحصیلی سنجش برای نوبت دوم تا 24 تیر ماه است و دانش‌آموزان باید مدارک و مستندات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

زمان پاسخ دهی به اعتراض سوابق تحصیلی سنجش 1403

ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی یکی از موضوعات مهم برای داوطلبان کنکوری است. بعد از این که داوطلبان به سوابق تحصیلی سازمان سنجش اعتراض خود را وارد و آن را ثبت کردند، باید منتظر بمانند تا این سازمان درخواست آن‌ها را بررسی کرده و به آن جواب دهد. از این رو، زمان جواب اعتراض به سوابق تحصیلی سازمان سنجش می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل دانش آموزان باید برای بررسی هرچه سریع‌تر، به صورت مداوم سایت مای مدیو را چک کنند تا مطمئن شوند که آیا جواب اعتراض آن‌ها آمده است یا خیر. 

سازمان سنجش به محض بررسی درخواست دانش‌آموزان، قبولی یا عدم قبولی با درخواست آن‌ها را اطلاع می‌دهد. به طوری که می‌توانند پاسخ اعتراض خود را از طریق همین سایت پیگیری کنند. پس کسانی که به دنبال راهی برای پیگیری اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش هستند نیز می‌توانند از طریق سایت مای مدیو، متوجه پاسخ سازمان سنجش روند؛ اما به طور کلی، زمان دقیقی برای اعلام جواب اعتراض به سوابق تحصیلی از طرف سازمان سنجش اعلام نشده است.

زمان پاسخدهی به اعتراض سوابق تحصیلی سنجش

مدارک لازم برای اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش

دانش‌آموزان سال دوازدهمی برای ثبت اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش و پیگیری آن، باید یکسری مدارک و مستندات را در سامانه پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی الکترونیکی my.medu.ir بارگذاری کنند تا کارشناسان بعد از بررسی‌های لازم برای تغییر نمرات و سوابق تحصیلی دانشجو اقدامات لازم را انجام دهند. مدارک لازم برای اعتراض به سوابق تحصیلی، شامل موارد زیر است:

  • کارنامه تحصیلی دوره متوسطه دوم به همراه ریز نمرات آن
  • مدارک و مستندات لازم ردباره سوابق تحصیلی خاص مثل شرکت در المپیادهای علمی یا ورزشی
  • گواهی پایان دوره متوسطه دوم
  • اسکن کارت ملی و شناسنامه
  • مدارک مربوط به جانبازی یا ایثارگری در صورت وجود آن

طبق مقررات آموزش و پروش، فرمت تمامی مدارک باید jpg یا png باشد. تمامی عکس‌ها، مدارک و اطلاعات باید به صورت واضح و شفاف در سامانه مای مدیو بارگذاری شود و همچنین حجم مدارک و عکس‌ها باید کمتر 500 کیلوبایت باشد.

نحوه اعتراض به سوابق تحصیلی سازمان سنجش

اعتراض و همچنین پیگیری اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش از طریق سایت مای مدیو انجام می‌شود و داوطلبانی که نسبت به سابقه تحصیلی خود اعتراض داشته باشند، باید وارد این سامانه شوند. در ادامه، مراحل لازم برای ثبت اعتراض به سوابق تحصیلی سازمان سنجش از طریق این سایت را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

☑️ برای وارد شدن به سایت مای مدیو ابتدا از طریق مرورگر گوگل وارد آدرس my.medu.ir شوید و با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه به عنوان نقش دانش‌آموز، به صفحه اصلی کاربری دسترسی پیدا کنید. (دانش آموزانی که در سنین و مقاطع پایین‌تر هستند، باید گزینه والدین و سایر را انتخاب کنند و اطلاعات والد خود را بنویسند.)

صفحه اصلی مای مدیو

☑️ بعد از ورود به حساب کاربری و مشاهده اطلاعات، بر گزینه “آزمون سراسری” کلیک کنید.

☑️ سپس گزینه “ثبت اعتراض” را در صفحه سوابق تحصیلی دانش‌آموز انتخاب کنید.

☑️ در آخر بر روی گزینه سوم با مضمون «آیا به محاسبه تراز خود اعتراض دارید» و اضافه کردن توضیحات موردنیاز و تکمیل اطلاعات خواسته شده درباره سوابق تحصیلی دانش آموز کلیک کنید.

☑️ در آخر گزینه ثبت اعتراض را انتخاب نمایید تا مراحل تکمیل شود.

بعد از این که با نحوه وارد کردن اعتراض به سوابق تحصیلی سازمان سنجش آشنا شدید، باید بدانید که شما می‌توانید به همین طریق، سایر اطلاعات خود را نیز در صورت اشتباه شدن تصحیح کنید. به عنوان مثال اگر هرگونه اشتباهی در کد ملی، کد دیپلم یا هر قسمت دیگری از اطلاعات شما وارد شده است، می‌توانید با انجام همین مراحل، اعتراض خود را ثبت کنید تا اطلاعات شما به شکل درست در سوابق تحصیلی ذکر شوند.

ثبت اعتراض مجدد به نمره سوابق تحصیلی سنجش

به این پست امتیاز دهید

چه افرادی می‌توانند برای ثبت اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش اقدام کنند؟

تمامی داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند برای ثبت اعتراض به سوابق تحصیلی وارد مای مدیو شوند.

سامانه پیگیری اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش کدام است؟

سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir برای پیگیری اعتراض به سوابق تحصیلی راه‌اندازی شده است.

زمان اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش در چه تاریخی است؟

مهلت اعتراض به سوابق تحصیلی سنجش برای کنکور نوبت دوم تا 24 تیر ماه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا