اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ | تاریخ، نحوه و سایت مشاهده نتایج


اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای حدود 20 الی 30 روز بعد از تاریخ آزمون است. داوطلبانی که در آزمون ادواری هر کدام از مهارت‌های فنی حرفه ای شرکت نموده‌اند، در زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی با مراجعه به سایت portaltvto.com نتایج آزمون عملی خود را مشاهده کرده. افرادی که حداقل نمره جواب آزمون عملی فنی حرفه ای آن‌ها 70 باشد، قبول محسوب می‌شوند.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

برای افرادی که در مرحله آزمون کتبی فنی حرفه ای و در آزمون عملی ادواری نیز شرکت کرده‌اند، آگاهی از نمره کسب شده از اهمیت بسزایی برخوردار است. چرا که در صورت قبولی در مرحله عملی و به دست آوردن میانگین حد نصاب، گواهینامه مهارت برای کارآموز صادر شده و می تواند از آن برای کسب و کار استفاده نماید.

اما سوال بسیاری از متقاضیان این است که تاریخ اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای چه زمانی خواهد بود و چگونه باید از آن مطلع شد. در پاسخ باید گفت که به دلیل آنکه آزمون مهارت های مختلف در تاریخ های متفاوتی برگزار می گردد، نمی توان یک زمان معین را برای دریافت جواب آزمون عملی فنی حرفه ای معرفی کرد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی طور معمول حدود 20 روز الی یک ماه پس از هر آزمون عملی، نتایج آن منتشر می شود. بنابراین در این بازه زمانی می توان منتظر دریافت کارنامه بود. اما اگر می خواهید به طور دقیق از زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی خود مطلع شوید، می توانید از طریق تماس با همکاران ما، به اطلاعات موثق دست یابید.

مرحله تاریخ آغاز نام نویسی تاریخ پایان ثبت نام زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای
آزمون هماهنگ مرحله یکم سال 1403 1403/02/27 1403/03/06 1403/04/27
آزمون هماهنگ مرحله دوم سال 1403 1403/01/15 1403/02/29 1403/04/17
آزمون هماهنگ مرحله سوم سال 1403 1403/04/01 1403/04/16 1403/05/21
آزمون هماهنگ مرحله چهارم سال 1403 1403/03/28 1403/04/28 1403/05/30
آزمون هماهنگ مرحله پنجم سال 1403
آزمون هماهنگ مرحله ششم سال 1403
آزمون هماهنگ مرحله هفتم سال 1403
آزمون هماهنگ مرحله هشتم سال 1403
آزمون هماهنگ مرحله نهم سال 1403
آزمون هماهنگ مرحله دهم سال 1403
آزمون هماهنگ مرحله یازدهم سال 1403

زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

نحوه مشاهده اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

با اینترنتی شدن مراحل مختلف آزمون عملی فنی حرفه‌ای، داوطلبان می‌توانند از طریق ورود به سایت portaltvto.com اقدام به مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای کنند و کارنامه خود را به صورت اینترنتی دریافت نمایند.

ادارات کل هر استان، به طور جداگانه نتایج آزمون ادواری را در این سایت قرار می‌دهند و متقاضیان می‎‌‌توانند با مراجعه به این سامانه، اسامی استان‌هایی که نتایج خود را منتشر کرده‌اند را با رنگ قرمز ببیند. از این رو، چنانچه در این لیست، نام استان مورد نظر شما موجود نبود، به معنای آن است که کارنامه شما قابل دریافت نیست و باید منتظر بمانید.

نحوه مشاهده اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

راهنمای ورود به سایت مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

پس از اینکه زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی مشخص شد، در چند مرحله ساده می‌توانید نتیجه آزمون را مشاهده نمایید. یکی از انواع آزمون‎‌‌های فنی حرفه ای، ادواری است که در سال چندین نوبت برگزار می‌شود. نحوه مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای و دریافت کارنامه به شرح زیر است.

  • در مرحله اول با وارد کردن نشانی اینترنتی portaltvto.com در مرورگر وارد صفحه اصلی این سامانه شوید و روی گزینه “نتایج آزمون های تئوری (کتبی و الکترونیکی)” کلیک کنید.

راهنمای ورود به سایت مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

  • در این مرحله لیستی از آزمون‌های برگزار شده را مشاهده می‌کنید، از منوی سمت چپ باید بر روی گزینه “مشاهده” آزمون مورد نظر خود کلیک کنید.

راهنمای ورود به سایت مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

  • در این مرحله بعد از وارد کردن اطلاعات روی کارت ورود به جلسه آزمون عملی فنی حرفه ای خود و نوشتن کد امنیتی باید بر روی گزینه “نمایش نتیجه” کلیک کنید تا اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای خود را مشاهده نمایید.

راهنمای ورود به سایت مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

شرط قبولی در اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

معیار قبولی در آزمون‌های فنی حرفه ای، به دست آوردن حداقل نمره 70 است. این نمره در واقع میانگینی از نمره‌های کسب شده در آزمون‌های کتبی و عملی است. به طوری که هر کدام تاثیر بخصوصی بر روی پذیرش می‌گذارند.

برای مثال، حداقل نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای در آزمون کتبی 50 می‌باشد و ضریب وزنی آن در نمره کل، 25% است. در این میان، سهم آزمون عملی بسیار بیشتر از آزمون کتبی خواهد بود. برای قبولی در آزمون عملی فنی حرفه ای، متقاضی باید حداقل نمره 70 را کسب کرده باشد. تاثیر این مرحله بر قبولی، 75% می باشد. همانطور که می بینید، اگر قصد کسب گواهینامه مهارت را دارید، بایستی تلاش بیشتری در مرحله عملی داشته باشید.

مردودی در نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای چیست؟

برای قبولی در آزمون ادواری فنی حرفه ای همانطور که گفته شد، متقاضی باید حداقل نمره 50 در آزمون کتبی و حداقل نمره 70 در آزمون عملی را کسب کند. قوانین مردودی در نتایج آزمون عملی و کتبی فنی حرفه ای به شرح زیر است:

  • اگر داوطلب در هنگام برگزاری آزمون عملی، بموقع در مرکز حاضر نشود و به اصطلاح غایب باشد، مردود شمرده می شود.
  • اگر داوطلب نتواند پس از اخذ جواب آزمون عملی فنی حرفه ای نمره حد نصاب (حداقل نمره 70) را کسب کند، مردود شمرده خواهد شد.
  • چنانچه متقاضی در مرحله کتبی و عملی پذیرفته شود اما میانگین یا معدل نمره او کمتر از 70 باشد، مردود آزمون عملی محسوب می شود و مطابق با قوانین می تواند در آزمون مجدد فنی حرفه ای شرکت نماید.

در صورت مردودی در آزمون عملی فنی حرفه ای چه باید کرد؟

مسلما نمی‌توان انتظار داشت که تمامی شرکت کنندگان در آزمون عملی پذیرفته شوند. همواره این امکان وجود دارد که متقاضیان به دلیل عدم آشنایی با مهارت و یا موارد دیگر، نتوانند نمره قبولی را در زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی کسب کنند.

در چنین مواردی، معمولا داوطلب که مردود مرحله عملی خوانده می‌شود، به دنبال یافتن راهی برای شرکت مجدد در آزمون است. خبر خوب آن است که هر کدام از شرکت کنندگانی که در این مرحله رد شده اند، می‌توانند یک بار دیگر در آزمون عملی شرکت کنند. البته حضور در آزمون مجدد، تنها یک بار در سال امکانپذیر می باشد.

بدین ترتیب، لازم است که حتما با مراجعه به سایت مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای از تاریخ دقیق برگزاری آزمون های بعدی مطلع و برای نام نویسی در یکی از رشته های آزمون ادواری فنی حرفه ای اقدام نمود.

اگر می خواهید از زمان انتشار مطلع شوید، وارد لینک شوید

اعتراض به جواب آزمون عملی فنی حرفه ای

اعتراض به نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای در مواردی مشاهده می‌شود که متقاضی پس از اعلام نتایج آزمون کتبی یا عملی فنی حرفه ای، نسبت به نمره درج شده در کارنامه معترض باشد و آن را عادلانه نداند. سازمان فنی حرفه ای به منظور ایجاد عدالت و حصول اطمینان از دقت بالا در نمره دهی، فرصتی را فراهم آورده است تا این افراد بتوانند برای بازبینی مجدد، درخواست خود را ثبت نمایند.

برای این امر لازم است که ابتدا وارد سایت مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای شده و سپس به تکمیل فرم اعتراض بپردازید. در فرم مربوطه وارد کردن مواردی همچون نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کدملی، کد داوطلبی، رشته، کد استاندارد، شماره پرونده، حوزه آزمون، زمان آزمون، شماره صندلی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، موارد و دلایل اعتراض ضروری است. پاسخ اعتراضات نیز معمولا 3 روز بعد از ثبت درخواست اعلام می‌گردد.

اقدامات پس از اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

پس از اینکه تاریخ اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای مشخص شد و فرد موفق به کسب نمره قبولی گردید، نوبت به دریافت گواهینامه مهارت می‌رسد. البته این به شرطی است که معدل کل همه آزمون‌ها از 70 بیشتر باشد. این مدرک که نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی نیز دارای اعتبار است، برای دریافت کنندگان آن تسهیلات ویژه ایی را به همراه خواهد داشت.

برای دریافت گواهینامه مهارت لازم است که از طریق مراجعه به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ایی کشور اقدام شود. برای رفاه حال متقاضیان گرامی در زیر، مراحل اخذ این مدرک را با هم مرور می‌کنیم.

  • داوطلب باید ابتدا به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مراجعه و هزینه صدور گواهینامه واریز کند تا کد شناسایی به شخص ارائه گردد.
  • در مرحله بعد بر روی گزینه “صدور گواهینامه” کلیک نمایید.
  • اطلاعات خواسته شده اعم از کد شناسایی، کد ملی/ شماره پاسپورت، ملیت، کد امنیتی، کد امنیتی را وارد کنید.
  • در صورت صحیح بودن اطلاعات، با کلیک بر روی “دریافت فایل پی دی اف” گواهینامه خود را دریافت می‌‎کنید.

مشاوره قبولی در آزمون عملی فنی حرفه ای

بیشترین آمار مربوط به عدم قبولی در آزمون های فنی حرفه ای، به بخش عملی آن مربوط شده است. برخی از داوطلبان در زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی و مشاهده کارنامه خود، از اینکه پذیرفته نشده اند، ناراحت می‌شوند. اما اگر کارآموز از کارها و مهارت‌هایی که قرار است برای آن مورد سنجش قرار بگیرد، اطلاع کافی داشته باشد دیگر به هیچ وجه مردود نخواهد شد. بنابراین، سعی کنید که حتما در مورد رشته مورد نظر خود به خوبی تحقیق نمایید.

علاوه بر این، سعی کنید در زمان مقرر در حوزه امتحانی حاضر شوید، چرا که عدم حضور به موقع به منزله انصراف خواهد بود. علاوه بر این، به طور معمول روز و ساعت ازمون غیر قابل تمدید است و به همین خاطر بهتر است که حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون خود را به مرکز مربوطه برسانید.

در هنگام مراجعه، حتما کارت ملی یا کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید. چرا که در غیر این صورت، به هیچ وجه اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای کلیک فرمایید.

 

3.7/5 – (12 امتیاز)

آدرس سایت مشاهده نمره نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای چیست؟

آدرس اینترنتی portaltvto.com و ورود به صفحه اصلی. همچنین می توانید پس از مراجعه به سامانه پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر روی گزینه ” ثبت نام در آزمون ادواری و صنعت ساختمان ” کلیک نمایید.

تاریخ اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای چه زمانی است؟

در این مقاله می توانید در مورد زمان دریافت جواب آزمون عملی فنی حرفه ای مطالعه فرمایید.

چگونه در ازمون عملی فنی حرفه ای قبول شویم؟

داوطلبان می توانند به منظور دریافت مشاوره قبولی در آزمون عملی فنی حرفه ای با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیریند.

چه کسانی در زمان اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای قبول محسوب شمرده می شوند؟

افرادی که بتوانند حداقل نمره 70 را کسب نمایند، در آزمون عملی قبول شمرده می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا