اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد 1402 + مشاهده قبولی


اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد، معمولا بعد از تکمیل ظرفیت رشته‌ها و بررسی کارشناسان مربوطه در سایت azmoon.org منتشر می‌شود. افرادی که در لیست ذخیره قبولی دانشگاه آزاد هستند و موفق به دریافت پذیرش برای ورود به کد رشته محلی مورد نظر نشده‌اند، بایستی منتظر انتشار نتایج ذخیره‌های قبولی باشند. پذیرش ذخیره‌های قبولی، هر سال یک دفعه قبل شروع ترم اعلام می‌شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم به موضوع زمان اعلام نتایح ذخیره قبولی دانشگاه آزاد و نیز نحوه دریافت آن از طریق سامانه الکترونیکی بپردازیم. چنانچه سوالی در این زمینه داشتید، با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق تلفن ثابت 9099075307 در ارتباط باشید.

سامانه اعلام نتایج ذخیره دانشگاه ظآزاد ۱۴۰۲

نشانی اینترنتی سایت اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد azmoon.org است. هر سال تعداد زیادی از داوطلبان برای آزمون در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی شرکت می‌کنند. گزینه ذخیره برای تمامی شرکت کنندگان فعال است تا داوطلبان در صورتی که در رشته مد نظر خود پذیرفته نشدند؛ به عنوان ذخیره برای تکمیل ظرفیت بتوانند شرکت کرده و فرم خود را پر کنند. سامانه مرکز سنجش، پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org است.

سامانه-اعلام-نتایج-ذخیره-دانشگاه-آزاد

متقاضیان باید در موعد مشخص شده برای تکمیل فرم به این سایت مراجعه کنند و در صورتی که اقدامات لازم را انجام ندهند، به منزله انصراف فرد از ذخیره دانشگاه آزاد در نظر گرفته می‌شود. افرادی که برای ثبت نام ذخیره قبولی دانشگاه آزاد اطلاعات خود را در سامانه وارد کرده بودند، اکنون پس از پایان نام نویسی باید از زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و نحوه مشاهده آن در سامانه azmoon.org مطلع شوند.

زمان اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

متقاضیانی که نتوانستند در آزمون سراسری رتبه مورد نظر را با توجه به رشته انتخابی خود کسب کنند، می‌توانند شانس خود را با تکمیل فرم ذخیره قبولی دانشگاه آزاد امتحان کنند. آزمون سراسری هر سال پیش از مهر ماه برگزار می‌شود. اگر در رشته دلخواه خود قبول نشده‌اید و به جای آن در ذخیره قبولی ثبت نام کرده‌اید، پس از اتمام مهلت نام نویسی برای تکمیل ظرفیت رشته‌ها؛ بایستی از زمان اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد مطلع شوید.

زمان-اعلام-نتایج-ذخیره-دانشگاه-آزاد

با مشاهده به موقع نتایج در سایت azmoon.org، در صورتی که پذیرفته شده باشید، باید به سرعت برای ثبت نام نهایی در رشته قبولی اقدامات لازم را انجام دهید. وگرنه تاخیر در مراجعه به دانشگاه، منجر به انصراف از ذخیره قبولی می‌شود. در صورتی که حتی به عنوان ذخیره پذیرفته نشدید، بهتر است بدون کنکور در دانشگاه آزاد ثبت نام کنید و یا برای کنکور سال بعدی آماده شوید.

در سال گذشته نتایج ذخیره قبولی در 18 مهر ماه در سایت azmoon.org قرار گرفته شد. با توجه به تمام شدن کنکور سراسری در سال 1402، باید منتظر اعلام ظرفیت دانشگاه آزاد و ثبت نام برای ذخیره قبولی باشید. پس از آن زمان اعلام نتایج منتشر می‌شود تا پذیرفته شدگان به سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir وارد شوند و مراحل ثبت نام غیر حضوری خود را انجام دهند.

نحوه ورود به سامانه پذیرش دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

سامانه پذیرش سنجش دانشگاه آزاد اسلامی برای اعلام ذخیره قبولی داوطلبان و ثبت نام نهایی است. بسیاری از داوطلبانی که می‌خواهند کارنامه نتایج خود را مشاهده کنند، اطلاعی از این سایت برای ورود به آن ندارند. ورود به صفحه azmoon.org برای دریافت کارنامه لازم است، زیرا چند روز پس از اعلام نتایج، پذیرفته شدگان ذخیره قبولی باید به سایت آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. انجام ثبت نام غیر حضوری پیش از مراجعه به دانشگاه و پرداخت شهریه، ضروری است. به همین خاطر در ادامه این مطلب به نحوه ورود به سامانه پذیرش دانشگاه آزاد می‌پردازیم:

✅ ابتدا آدرس azmoon.org را در مرورگر گوگل وارد کرده و جستجو نمایید.

✅ سپس به اولین صفحه رسمی سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید.

همچنین گزینه ذخیره قبولی در دانشگاه آزاد به این معنی است که تراز قبولی داوطلب باید به آخرین رتبه قبولی نزدیک باشد. بنابراین در این مورد تراز قبولی یکی از جزئیات مهم در کارنامه شرکت کنندگان است که هر چقدر این تراز بالاتر باشد، شانس قبولی داوطلب  بیشتر است.

نحوه دریافت نتایج ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

متقاضیانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری گزینه ذخیره را فعال کرده بودند، اکنون می‎‌توانند از این فرصت استفاده کنند و مدارک خود را به همراه فرم تکمیل ظرفیت رشته قبولی در سامانه مرکز سنجش، پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org بارگذاری کنند. پس از اتمام مهلت ثبت نام دخیره قبولی، مهم‌ترین سوال برای متقاضیان زمان و نحوه دریافت نتایج ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ است.

داوطلبان باید در زمان اعلام شده، بلافاصله برای مشاهده نتایج خود اینکه در رشته ذخیره قبولی پذیرفته شدند یا نه، اقدام کنند. در صورتی که با تاخیر برای ثبت نام نهایی مجازی وارد سامانه آموزشیار شوند، شانس خود را به طور کامل از دست می‌دهند. در ادامه به نحوه دریافت نتایج ذخیره دانشگاه آزاد اشاره خواهیم کرد:

✅ ابتدا آدرس سایت سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی را به نشانی azmoon.org در مرورگر گوگل سرچ کنید.

✅ وارد صفحه اصلی شوید و در صورت فعال بودن لینک “اعلام نتایج نهایی ذخیره‌های آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی” کلیک کنید.

اعلام-نتایج-ذخیره-قبولی-دانشگاه-آزاد

✅ بعد از ورود به صفحه جدید، کد ملی و کد دسترسی خود را در جایگاه‌های مشخص شده وارد کنید.

ورود-به-سامانه-اعلام-نتایج-دانشگاه-آزاد

✅ پس از ورود به صفحه اصلی کارنامه ذخیره قبولی، در صورت مشاهده شماره دانشجویی در رشته مورد نظر خود قبول شده‌اید.

مشاهده-کارنامه-ذخیره-قبولی-دانشگاه-آزاد

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد پرداختیم. متقاضیانی که در آزمون سراسری آزاد شرکت کرده‌ و گزینه ذخیره قبولی را برگزیدند، در صورتی که در آزمون در رشته مورد نظرشان پذیرفته نشدند؛ می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در سایت edu.iau.ac.ir ثبت نام کنند. سایت سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای ذخیره قبولی و تکمیل ظرفیت، هر سال تاریخ مشخصی را اعلام می‌کند.

در حال حاضر زمان اعلام نتایج قبولی دانشگاه ازاد مشخص نشده است. اما در ادامه به نحوه ورود به سامانه azmoon.org و نحوه دریافت کارنامه و نیز ثبت نام در سامانه آموزشیار اشاره کردیم. با این حال در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید، با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 909075307 تماس بگیرید.

 

دانلود فایل PDF اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

آدرس سایت آموزشیار مجازی کدام است؟

نشانی اینترنتی سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir می‌باشد.

سایت دریافت نتایج ذخیره دانشگاه آزاد کدام است؟

نشانی اینترنتی سامانه پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.org می‌باشد.

زمان نتایج ذخیره قبولی دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

معمولا زمان نتایج قبولی دانشگاه آزاد در مهر ماه می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا