اعلام نتایج رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور 1402


زمان اعلام نتایج رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور 1402 اعلام شد. این نتایج در طی دو مرحله (مرحله اولیه و نهایی) از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org در دسترس خواهد بود. جواب مرحله اول و نهایی رشته های متمرکز در اواخر مرداد ماه منتشر می‌شود. داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده‌ و مایلند که به نتایج رشته های متمرکز دسترسی داشته باشند، می‌توانند به سایت سنجش کشور مراجعه کرده و پس از ثبت کردن اطلاعات پرونده، از وضعیت قبولی خود آگاه شوند.

تاریخ نتایج اولیه رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که در رشته های متمرکز با شرایط خاص مثل سیاسی سپاه، ترببت مربی و غیره شرکت کرده و می‌خواهند در ان موفق شوند، باید پیش از ثت نام از مراحل آزمون که به 2 صورت کتبی و مصاحبه حضوری است؛ اشراف کامل داشته باشند. بعد از آن باید برای نام نویسی و اعلام نتایج منتظر بمانند تا نتیجه در سامانه سنجش منتشر شود.

پس از اتمام مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور، حدود دو هفته برای بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان تعیین می‌شود تا اشتباهی در بررسی آزمون پیش نیاید. بعد از آن با اعلام نتایج قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان و اعلام اسامی داوطلبان و دعوت شدگان به مصاحبه، چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های دارای شرایط خاص با تاریخ برگزاری مصاحبه، در سامانه منتشر می‌شود. تاریخ اعلام نتایج اولیه رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور

داوطلبان می‌توانند در بازه زمانی مشخص به نتایج دسترسی داشته باشند. افراد معرفی شده باید کد رشته محل انتخابی خود را بر اساس برنامه زمانبندی سایت سنجش تنظیم و به دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و مراحل گزینش خود را تکمیل کنند. در سال 1402 تاریخ اعلام نتایج اولیه رشته های متمرکز هنوز اعلام نشده است. به محض اعلام این مقاله بروزرسانی می‌شود.

 

برای اطلاع از صفر تا صد انتخاب رشته کنکور وارد لینک شوید. 

 

 محل مصاحبه رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور ۱۴۰۲

افرادی که در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری یک یا چند رشته از رشته های متمرکز با شرایط خاص را در فرم انتخاب رشته خود ثبت کرده‌اند، در صورت کسب نمره حد نصاب به صورت چند برابر ظرفیت رشته محل مورد نظر، دعوت به مصاحبه خواهند شد. بنابراین باید بر اساس زمانبندی تعیین شده از سوی مؤسسات برای انجام مراحل مصاحبه در هر دانشگاه، به حوزه مشخص شده مراجعه نمایند.تاریخ و محل مصاحبه معرفی شدگان رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور

از این رو سازمان سنجش هر ساله پس از اتمام مراحل انتخاب رشته، با انتشار یک اعلامیه درباره زمان و محل برگزاری و همه جزئیات مربوط به انجام فرایند توضیحاتی را ارائه می‌دهد. در ادامه، جدول مربوط به زمان و مکان مصاحبه و گزینش رشته های تحصیلی و شرایط خاص آزمون سراسری سال گذشته، ارائه شده است.

زمان و مکان مصاحبه و گزينش‌ رشته‌های ‌دارای شرايط خاص کنکور سراسری سال گذشته
نشانی مدیریت امور پردیس های استانی مربوط به دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید
نشانی مکان مصاحبه رشته  فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی کنکور سراسری کلیک کنید
دریافت فرم اعلام آمادگی جهت پذيرش و مصاحبه در دانشگاه فرهنگيان کلیک کنید
فرم مربوط به اطلاعات فردی متقاضیان کنکور سراسری کلیک کنید

تاریخ نتایج نهایی رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور ۱۴۰۲

پس از اینکه مرحله مصاحبه و آزمون عملی برگزار شود، افراد شرکت کننده می‌توانند نتایج نهایی کنکور را دریافت کنند. اطلاع به موقع از جواب رشته های متمرکز حائز اهمیت است. بنابراین بعد از اتمام مرحله مصاحبه دانشگاه سراسری، شرایط داوطلبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. امتیازها و اسامی داوطلبان نیز به سازمان سنجش منتقل می‌شود تا نتایج را برای انتشار آماده کنند.

تاریخ اعلام نتایج نهایی رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور

پس از انجام بررسی‌های نهایی سازمان سنجش، اسامی افراد پذیرفته شده به صورت یکپارچه و همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، بر روی سایت سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر می‌شود. داوطلبانی که در این مرحله قبول شده‌اند، می‌توانند در زمان تعیین شده برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام کنند. در سال گذشته اعلام نتایج رشته های متمایز با شرایط خاص کنکور در مرحله نهایی در تاریخ سوم آبان ماه 1401 بود. پیش‌بینی می‌شود که اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری در همین بازه زمانی صورت گیرد.

 

اطلاعیه

در حال حاضر زمان دقیق نتایج رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور در مرحله نهایی اعلام نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

مشاهده نتایج رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان زیادی برای قبولی در رشته‌های متمرکز دانشگاهی تلاش می‌کنند. این افراد باید در 2 آزمون کتبی و مصاحبه حضوری شرکت کنند. لازم به ذکر است تنها افرادی به مرحله دوم یعنی مصاحبه حضوری می‌رسند که درصد بالایی از سوالات را درست جواب داده باشند. داوطلبان برای دیدن نتیجه قبولی در رشته های متمرکز باید به سایت سازمان سنجش وارد شده و از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب نمایند.

سپس گزینه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور را کلیک کنند. در این قسمت محل قبولی و یا عدم قبولی دانشجو ذکر شده است و افرادی که توانایی ادامه تحصیل در محل پذیرفته شده را دارند، باید به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند.

✅ ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید.

✅ سپس روی عبارت مشاهده اطلاعیه نتایج نهایی کلیک کنید.

✅ گزینه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان را انتخاب نمایید.

✅ و در آخر شما می‌توانید به نتایج اولیه و نهایی، دسترسی پیدا کنید.

مشاوره اعلام نتایج رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور ۱۴۰۲

افرادی که در آزمون سراسری شرکت کرده و در فرایند انتخاب رشته از میان کد رشته محل‌های متمرکز با شرایط خاص دست به انتخاب زده‌اند، در دو مرحله اولیه و نهایی نتایج خود را دریافت خواهند کرد. دانشگاه پذیرنده همیشه اطلاعات زمان، نحوه و مدارک ثبت نام را در سایت سامانه رسمی خود منتشر می‌کند.

داوطلبان ممکن است از رشته محل قبولی خود رضایت نداشته باشند یا در هیچ کدام از دانشگاه‌ها پذیرش نشوند در این صورت می‌توانند برای سال آینده با برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه مناسب در آزمون سراسری مجددا شرکت کنند. از سوی دیگر داوطلبانی که نسبت به مرحله مصاحبه خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق ثبت درخواست خود در سایت پاسخگویی سنجش، شانس خود را برای قبولی و تغییر در کد رشته های محل دیگر محک بزند.

برخی از افراد در ارتباط با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سؤال دارند. باید بگوییم که در سال‌های اخیر برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت انجام نشده است. چنانچه وزارت علوم با برگزاری این مرحله موافقت کند، این موضوع به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری وارد لینک شوید. 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با تاریخ اعلام نتایج رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور ۱۴۰۲ اطلاعاتی را ارائه دهیم. در برخی از رشته های دانشگاه سراسری شرایط خاصی وجود دارد و برخی از دانشگاه‌ها مانند شاهد، فرهنگیان، اطلاعات و امنیت ملی یا برخی از رشته های هنر و آموزش تربیت بدنی که شامل شرایط خاص می‌باشند و در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه انجام می‌شود؛ داوطلبان باید شانس قبولی خود را امتحان کنند.

اعلام نتایج رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور در دو مرحله اولیه و نهایی صورت می‌گیرد و افراد می‌توانند از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org برای مشاهده نتایج اقدام کنند. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کافی را در خصوص تاریخ اعلام نتایج اولیه و نهایی رشته های متمرکز با شرایط خاص آزمون سراسری اطلاعاتی را ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با همکاران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل PDF تاریخ اعلام نتایج رشته های متمرکز کلیک کنید.

 

تاریخ اعلام نتایج اولیه رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور چه زمانی است؟

سازمان سنجش معمولاً دو هفته پس از اتمام مرحله انتخاب رشته نتایج را در سامانه سنجش اعلام خواهد کرد.

از چه طریقی می‌توان به محل برگزاری مصاحبه رشته های متمرکز کنکور اطلاع یافت؟

برای اطلاع از محل برگزاری مصاحبه می‌توانید به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

تاریخ نتایج نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری چه زمانی است؟

در سال گذشته اسامی پذیرفته شدگان در ۳ آبان منتشر شد. اما در حال حاضر تاریخ مشخص اعلام نتایج نهایی رشته های متمرکز با شرایط خاص اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا