اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور 1402 {شرایط خاص}


زمان اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. افرادی که در رشته های نیمه متمرکز کنکور ثبت نام کرده بودند، از طریق سامانه سنجش می‌توانند به نتایج اولیه و نهایی دسترسی داشته باشند. نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور معمولاً کمی بعد از زمان آزمون ارائه خواهد شد. قبولی در رشته های نیمه متمرکز یا شرایط خاص مربوط به گذراندن دو مرحله می‌باشد.

برای پذیرش در رشته های نیمه متمرکز علاوه بر اینکه شما باید رتبه حد نصاب را در کنکور سراسری کسب کنید، باید مراحل علمی و مصاحبه را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. پس از بررسی سوابق تحصیلی و رتبه کنکور از سوی دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته ها به شکل چند برابر ظرفیت، به مصاحبه رشته های نیمه متمرکز دعوت خواهید شد و پس از کسب موفقیت در مرحله مصاحبه می‌توانید وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهید.

 اطلاعیه

 فقط داوطلبانی می‌تواند در رشته های متمرکز دارای شرایط خاص شرکت کنند که با توجه به نتایج اولیه کنکور رتبه مناسبی را کسب کرده باشند.

تاریخ اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور 1402

در حال حاضر افرادی که در کنکور سراسری در رشته های نیمه متمرکز شرکت کرده‌اند، می‌توانند به نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور از طریق سایت سنجش دسترسی داشته باشند. اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور ۱۴۰۲ به صورت نتایج اولیه و نتایج نهایی منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز کنکور

داوطلبانی که در نیمه دوم مرداد در رشته های نیمه متمرکز آزمون داده‌اند، در صورت قبولی باید خود را برای مرحله مصاحبه آماده کنند. نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز همزمان با نتایج نهایی کنکور منتشر می‌شود.

در دفترچه ثبت نام کنکور نتایج انتخاب رشته در نیمه دوم شهریور ماه است. بنابراین نتایج رشته های نیمه متمرکز نیز در همین تاریخ نیز منتشر خواهد شد. گفتنی است که زمان دقیق انتشار نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز هنوز معلوم نیست و به محض اطلاع این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

تاریخ اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور

برای اطلاع از صفر تا صد انتخاب رشته کنکور وارد لینک شوید. 

تاریخ انتشار نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز کنکور

بعد از انتشار نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز، داوطلبانی که در مصاحبه حضور داشته اند، می‌توانند به نتایج خود از طریق سامانه سنجش دسترسی داشته باشند. افرادی که این مرحله را با موفقیت طی کرده باشند، به عنوان پذیرفته شدگان نهایی معرفی خواهند شد.

تعدادی از دانشگاه‌هایی که ارائه دهنده این رشته ها هستند، نتایج نهایی را همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور منتشر می‌کنند. اما در سایر دانشگاه و مؤسسات به علت زمان بر بودن مراحل گزینش داوطلبان، اعلام نتایج پس از اتمام همه مراحل علمی و عملی صورت خواهد گرفت.

زمان انتشار نتایج نهایی رشته های متمرکز دارای شرایط خاص هنوز منتشر نشده است. اما در مجموع اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۲ یک ماه پس از شرکت در مصاحبه و اعلام وضعیت پذیرش شرکت کنندگان باشد.

اطلاعیه

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

چگونگی اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور 1402

افرادی که در رشته های نیمه متمرکز نمره حد نصاب را کسب کرده و مرحله مصاحبه را نیز پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و با طی کردن مراحل زیر عملکرد خود را مشاهده کنند.

  • افراد باید وارد سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org شوند.
  • سپس گزینه سراسری را انتخاب نمایند.
  • در قسمت بعد می‌توانند لینک فعال نتایج نهایی رشته های دارای شرایط خاص در آزمون سراسری سال 1402 را انتخاب کنند.
  • در مرحله آخر نیز می‌توانند با درج اطلاعات ثبت نامی نتایج خود را دریافت کنند.

از آنجا که در سال‌های اخیر مرحله تکمیل ظرفیت رشته های متمرکز دارای شرایط خاص در دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود، شرکت کنندگانی که کد رشته ها را انتخاب کرده، اما در مرحله مصاحبه پذیرش نشده‌اند، می‌توانند منتظر باشند که اگر دانشگاه مد نظر اقدام برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ارائه کردند، شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند.

 پس از مشاهده نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور داوطلبان می‌توانند با استفاده از کد خود به بخش ثبت درخواست سایت سنجش مراجعه کرده و درخواست بررسی مجدد را اعلام کنند. علاوه بر این افرادی که کد مربوط را دریافت کردند و نمی‌توانند اعتراضات خود را ثبت نمایند، باید برای این کار به آموزش و پرورش به صورت حضوری مراجعه نمایند.

چگونگی اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور ارشد بر روی لینک کلیک کنید. 

 

جدیدترین اخبار رشته های نیمه متمرکز

محدودیت انتخاب رشته های نیمه متمرکز

در حال حاضر در فرایند انتخاب رشته های نیمه متمرکز محدودیتی وجود ندارد و اگر شما مجاز باشید می‌توانید به تعداد دلخواه هر چند رشته را که بخواهید انتخاب کنید. در آخر نیز برای مرحله مصاحبه و آزمون عملی حداکثر به دو رشته دعوت خواهید شد.

شرایط داوطلبان دوره روزانه رشته های نیمه متمرکز

پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه رشته های دارای شرایط خاص در سال جاری مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال آینده خواهند بود و می‌توانند دوباره در آزمون سراسری نیز حضور یابند.

جدیدترین اخبار رشته های نیمه متمرکز

برای بررسی شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید. 

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه کردیم. افرادی که مایل به مشاهده نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور هستند، می‌توانند از طریق سایت سنجش در زمان مشخص به نتایج دسترسی داشته باشند. معمولاً زمان مشاهده نتایج پس از اعلام نتایج نهایی کنکور می‌باشد که افراد باید در این زمان وارد سامانه سنجش شده و  طبق مراحلی که در بخش‌های قبل اشاره کردیم وضعیت و عملکرد خود را مشاهده نمایند.

چنانچه شما داوطلبان عزیز در ارتباط با اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۲ سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شماره در این زمینه یاری کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید

زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز چه تاریخی است؟

داوطلبانی که در نیمه دوم مرداد ماه رشته های نیمه متمرکز را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور وضعیت خود را مشاهده کنند.

تاریخ اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه تمرکز کنکور چه زمانی است؟

زمان انتشار نتایج نهایی این رشته ها یک ماه پس از شرکت در مصاحبه و اعلام وضعیت افراد می‌باشد.

نحوه مشاهده نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور چیست؟

در این مقاله به طور کامل به چگونگی مشاهده نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا