انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402 + راهنمای تصویری


زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت اعلام شد. آن دسته از داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت حضور داشته‌اند، با اعلام نتایج اولیه دکتری پزشکی بر روی سایت سنجش و آموزش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir می‌توانند از مجاز یا عدم مجاز بودن خود برای ورود به مرحله گزینش رشته‌های مقطع دکتری وزارت بهداشت مطلع شوند و در زمان مقرر برای تکمیل فرم ثبت‌نام خود در این سامانه اقدام نمایند.

آزمون دکتری وزارت بهداشت هر سال از سوی سازمان سنجش پزشکی به منظور ارزبابی سنجش داوطلبان مقطع دکتری برگزار می‌شود و متقاضیانی که توانسته‌اند نمره حد نصاب را در آزمون اولیه دکتری پزشکی کسب کنند، می‌توانند برای فرایند انتخاب رشته آماده شوند. برای اطلاع از جزئیات زمان دقیق و شرایط انتخاب رشته در ادامه توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کرده‌اند، براساس اطلاعیه‌های مرکز سنجش پزشکی می‌توانند در زمان مقرر به سامانه sanjeshp.ir مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه راهنمای دکتری وزارت بهداشت اولویت‌های انتخاب رشته خود را ثبت کنند.

نتیجه ابتدایی دکتری وزارت بهداشت ۲ ماه پس از برگزاری آزمون بر روی سایت مذکور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند پس از اطلاع از وضعیت قبولی خود و دریافت کارنامه اولیه دکتری وزارت بهداشت، از اطلاعات فردی مربوط به تراز سهمیه و رتبه خود مطلع شوند و مطابق با رتبه کسب شده خود، کد رشته محل‌ها را در دفترچه انتخاب رشته ثبت کنند. در سال قبل داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت باید از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ مرداد کد رشته محل‌ها را در دفترچه انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی ثبت می‌کردند. پیش بینی می‌شود که تاریخ انتخاب رشته دوره دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ نیز در همین بازه زمانی باشد.

اطلاعیه

 تاریخ انتخاب رشته دوره دکتری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع رسانی این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

همه افرادی که دارای شرایط ثبت‌نام دکتری وزارت بهداشت باشند، می‌توانند فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند. اگر داوطلبان پس از دریافت کارت در جلسه حاضر بودند و کارنامه برای آنها صادر شده، به این معنی است که می‌توانند از وضعیت قبولی خود و تکمیل فرم انتخاب رشته آگاه شوند. داوطلبانی که تراز لازم را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند از میان رشته‌های دوره‌های روزانه، شبانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی دست به انتخاب بزنند.

براساس شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت‌نام دکتری وزارت بهداشت هر داوطلب باید ۳۰ درصد نمره کتبی و ۵۰ درصد میانگین نمره داوطلبان رشته را کسب کرده باشد تا بتوانند وارد فرایند انتخاب رشته شوند.

داوطلبانی که مجاز شده‌اند، با توجه به دوره‌ای که در آن موفق به ثبت کد رشته شوند(دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها) این امکان را دارند که در زمان مقرر اعلام شده از سوی مرکز سنجش پزشکی برای ثبت رشته‌ها در سامانه sanjeshp.ir اقدام کنند. ممکن است هر داوطلب در یک یا چند دوره مجاز به انتخاب رشته شده باشد یا احتمال دارد در هیچ دوره‌ای مجاز به انتخاب رشته نباشد.

شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

نحوه تکمیل فرم گزینش رشته‌های مقطع وزارت بهداشت

افرادی که در مرحله آزمون کتبی قبول شده‌اند، براساس ظرفیت پذیرش در دفترچه انتخاب رشته می‌توانند برای تکمیل فرم خود اقدام کنند. اگر داوطلبان در زمان تعیین شده برای گزینش رشته در مقطع دکتری وزارت بهداشت موفق به ثبت کد رشته‌های خود نشوند، محروم خواهند شد. در ادامه راهنمای تکمیل فرم انتخاب رشته دوره دکتری وزارت بهداشت ارائه شده است.

ابتدا وارد سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir شده و بخش “دکتری تخصصی” را از منوی سمت راست سایت انتخاب کنید.

گام اول انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 

در گام بعد بخش “دکتری تخصصی” را از منو انتخاب نمایید.

گام دوم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 

در ادامه، بر روی بخش ” ویرایش انتخاب رشته و محل” کلیک کنید.

گام سوم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 مجدداً قسمت ” ویرایش انتخاب رشته و محل ” را انتخاب کنید. 

گام چهارم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 

در مرحله بعد کد ملی و شماره همراه خود را برای دریافت رمز یکبار مصرف ثبت کنید.

گام پنجم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 

سپس رمز یکبار مصرفی که به شماره شما ارسال شده را درج نمایید.

گام ششم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

در پایان نیز فرم خود را تکمیل کرده و اطلاعات درخواستی را ثبت کنید. 

 

 اطلاعیه

 آن دست از متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید سوابق پژوهشی و آموزشی و اطلاعات خود را از طریق سامانه sanjeshp.ir ثبت کنند تا توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه‌هایی که رشته‌های مورد نظر را ارائه می‌دهند، برای اختصاص نمره مصاحبه مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه درج سوابق پژوهشی و آموزشی در سامانه سنجش پزشکی

همانطور که اشاره شد داوطلبان باید در زمان اعلام شده سوابق پژوهشی و آموزشی خود را در سامانه sanjeshp.ir بارگذاری کنند. برای این کار افراد می‌توانند با ثبت کد ملی و فعال کردن گزینه ارسال سوابق و انتخاب گزینه مربوطه، کد رهگیری خود را درج کرده و وارد صفحه دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی دکتری وزارت بهداشت شوند.

به این منظور افراد باید فرم درج سوابق را از سایت پرینت بگیرند و پس از تکمیل و امضا به صورت فایل pdf در سامانه بارگذاری نمایند. علاوه بر این باید مستندات دیگر خود را در سامانه بارگذاری کنند. تطبیق کامل مدارک اظهار شده در فرم درج سوابق با مدارک بارگذاری شده بسیار اهمیت دارد. امتیاز مربوط به سوابق پژوهشی و آموزش فقط در فرم درج شده اظهار شده و مستندات مربوط به آن نیز باید بارگذاری شده باشد.

در ارتباط با مقالات نیز تنها مستنداتی که نشان دهنده انتشار قطعی آنها باشد، مورد پذیرش خواهد بودو  اگر داوطلب پذیرش قطعی مقاله خود را بعد از فرصت بارگذاری سوابق در سامانه دریافت کند، می‌تواند در روز مصاحبه آن را به مسئولان برگزاری مصاحبه ارسال کند.

توجه داشته باشید که باید اطلاعاتی را که در سایت سنجش پزشکی ثبت کرده‌اید را در یک سی دی ذخیره کرده و روز مصاحبه به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید به مسئولان ارائه نمایید.

دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

سازمان سنجش پزشکی به عنوان مجری برگزارکننده آزمون هر سال دفترچه مربوط به انتخاب رشته را از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرس sanjeshp.ir منتشر می‌کند. این دفترچه معمولاً همزمان با انتخاب اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت منتشر می‌شود و در دسترس افراد قرار می‌گیرد. در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته آزمون وزارت دکتری وزارت بهداشت 1402 هنوز منتشر نشده است. از این رو در ادامه دفترچه انتخاب رشته سال قبل را در دسترس شما قرار خواهیم داد.

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید. 

دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

مراحل پس از فرایند انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

افرادی که مرحله انتخاب رشته خود را تکمیل کرده‌اند، بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته و پس از کسب نمره حد نصاب دعوت به مصاحبه دکتری در دانشگاه‌ها و مؤسسات علوم پزشکی خواهند شد و باید براساس زمانبندی تعیین شده در دفترچه انتخاب رشته‌های علوم پایه بهداشت و تخصصی خود را برای این مرحله آماده کنند.

مرحله مصاحبه در واقع برای اثبات خود به داوران و اساتید دانشگاه دعوت شده است و افرادی که شرایط شرکت در مصاحبه را دارند باید با آمادگی در جاسه حاضر شوند تا بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

 همچنین زمان و شیوه برگزاری مرحله مصاحبه اعم از آموزشی و پژوهشی در دفترچه راهنما ذکر شده است. بعد از مرحله مصاحبه نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت از سوی مرکز سنجش پزشکی بر روی سامانه sanjeshp.ir در دسترس قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

نحوه ویرایش فرم گزینش رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

افرادی که فرم انتخاب رشته خود را به درستی ثبت نکرده‌اند، می‌توانند در سامانه sanjeshp.ir با انتخاب “ویرایش رشته محل” و درج کد ملی و شماره همراه و دریافت رمز یکبار مصرف مراحل ویرایش انتخاب رشته خود را در زمان مقرر انجام می‌دهند.

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت مقطع دکتری وزارت بهداشت 1402

افرادی که در هیچ یک از کد رشته محل‌های دکتری وزارت بهداشت قبول نشده‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. این مرحله معمولاً پس از پایان انتخاب رشته ورودی‌های جدید مقطع دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود و زمان دقیق آن از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

خلاصه مطلب

در این مطلب در ارتباط با فرایند انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ توضیح دادیم. همانگونه که می‌دانید پس از اعلام نتایج افراد می‌توانند از طریق سامانه sanjeshp.ir به کارنامه اولیه خود که در آن رتبه و تراز داوطلب درج شده است دسترسی داشته و از به مجاز بودن یا عدم مجاز بودن برای شرکت در مرحله انتخاب رشته مطلع شوند.

زمان کزینش رشته دکتری وزارت بهداشت سال گذشته در مرداد ماه انجام گرفت. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز در همین بازه زمانی افراد بتوانند برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. چنانچه در ارتباط با نحوه گزینش رشته‌های مقطع دکتری وزارت بهداشت سوالی دارید، می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید تا پاسخگوی پرسش‌ها و ابهامات شما باشند.

جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت چه تاریخی است؟

پیش‌بینی می‌شود زمان گزینش کد رشته‌های دکتری وزارت بهداشت در مرداد ماه باشد.

شرایط انتخاب رشته مقطع دکتری وزارت بهداشت چیست؟

در این مطلب به طور کامل به شرایط گزینش رشته‌های دکتری وزارت بهداشت اشاره شد.

چگونه می‌توان فرم گزینش رشته دکتری وزارت بهداشت را تکمیل کرد؟

در متن مقاله به چگونگی فرایند گزینش رشته‌های دکتری وزارت بهداشت اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا