انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد 1402+ نحوه چیدمان


از میان رشته های کنکور گروه آزمایشی تجربی، رشته پرستاری یکی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین هاست. پذیرش در این رشته نیز مانند سایر رشته های گروه پزشکی و پیرا پزشکی در دانشگاه های آزاد و سراسری با آزمون بوده و در حال حاضر بدون شرکت کردن در کنکور و کسب رتبه مورد نیاز، اخذ پذیرش آن در ایران ممکن نیست. اگر شما هم از علاقمندان به تحصیل در رشته پرستاری هستید، باید از اطلاعاتی چون آخرین رتبه قبولی، درصد دروس مورد نیاز و واحد های درسی موجود در مقطع کارشناسی مطلع باشید؛ به همین علت هم در این مقاله به بررسی تخصصی نحوه انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org پرداختیم و اصول صحیح چیدمان رشته پرستاری را برای قبولی تضمینی در این دانشگاه بیان کردیم.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که همواره برای داشتن انتخاب رشته ای تخصصی نیاز به مشورت با افراد کاردان در این حوزه خواهید داشت تا با بهره گیری از دانش و تجربه این افراد، بتوانید به طور تضمینی در واحد دانشگاهی مد نظر خود در رشته پرستاری پذیرفته شوید. فراموش نکنید که اولویت بندی این انتخابات، مستلزم بررسی دقیق براساس شرایط هر دانشجو است و در این زمینه مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل شما را راهنمایی خواهند کرد. برای برقراری ارتباط با متخصصان ما با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

نحوه انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد چگونه است؟

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، لازم است تا همه داوطلبان براساس رتبه و تراز درج شده در کارنامه خود، انتخاب رشته کنند. نحوه انتخاب رشته اما با توجه به اینکه دانشگاه آزاد را انتخاب کرده اید یا دانشگاه های سراسری، غیر انتفاعی، پیام نور و … متفاوت خواهد بود. در این مقاله نیز قصد داریم تا به بررسی نحوه انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org یا azmoon.iau.ir بپردازیم. اگر شما هم علاقمند رشته پرستاری هستید و رتبه مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های آزاد را کسب کرده اید، با ما همراه باشید. 

📍 به صورت کلی مراحل انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد عبارتند از:

در ابتدا لازم است تا وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید. (برای ورود مستقیم به این سامانه می توانید بر روی لینک ذکر شده کلیک کنید.) پس از ورود به این سامانه با عبارت فعال «انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 (دانشگاه آزاد اسلامی)» مواجه خواهید شد که باید بر روی آن کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر در زمان ورود شما این لینک فعال وجود نداشت، یا زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد گذشته است و یا هنوز زمان آن فرا نرسیده است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که پیگیر تاریخ انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد باشید. 

مرحله اول انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد

برای ورود به پنل کاربری خود در این سامانه و انجام مراحل انتخاب رشته، لازم است تا کد دسترسی 7 رقمی یا شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که در کارنامه شما درج شده است، به همراه کد ملی خود وارد کنید و سپس بر روی «ورود» کلیک کنید. 

مرحله دوم انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد

در این مرحله لازم است تا ابتدا هزینه انتخاب رشته خود را در دانشگاه آزاد بپردازید. در نتیجه لوگوی بانکی را که می خواهید وارد درگاه پرداخت آن شوید انتخاب کرده و سپس بر روی «پرداخت» کلیک کنید.

مرحله سوم انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد

صفحه جدیدی که به روی شما باز می شود، همان درگاه پرداخت است. با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود و پرداخت هزینه، یک کد رهگیری ای را دریافت خواهید کرد.

مرحله چهارم انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد

در آخر نیز به صفحه ای که فرم انتخاب رشته در آن قرار دارد منتقل شده و می توانید براساس چیدمان مد نظر خود، کد رشته محل های خود را وارد کنید. پس از بررسی نهایی تمامی انتخاب های صورت گرفته (حداکثر 100 انتخاب)، می بایست بر روی «ثبت نهایی» کلیک کنید.  چنانچه در آخر کد پیگیری انتخاب رشته دانشگاه آزاد به شما داده شود، می توانید از موفقیت آمیز بودن روند انتخاب رشته خود مطمئن شوید. 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه خرید طرح پرستاری + قانون جدید لغو تعهد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بهترین روش چیدمان برای انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد

حال که با نحوه انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد آشنا شدید، می بایست با اصولی که باید در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته رعایت کنید، آشنا شوید. در زمان انتخاب رشته به هر داوطلب فرصت انتخاب حداکثر 100 رشته مختلف را در دانشگاه های مورد علاقه آن ها داده می شود؛ ولی سوال اصلی اینجاست که چگونه باید این 100 جای خالی را به بهترین شکل پر کرد که در نهایت در رشته مد نظر پذیرفته شد؟ 

چیدمان صحیح برای انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد

اول از همه در نظر داشته باشید که هر داوطلب می تواند تنها 100 کد رشته محل را از میان رشته های موجود در گروه آزمایشی ای که در کنکور آن شرکت کرده است انتخاب کند؛ اگر شما در کنکور علوم تجربی شرکت کرده باشید و در زمان انتخاب رشته، به اشتباه و یا ندانسته از کد رشته های کنکور ریاضی نیز وارد کنید، انتخابات شما حذف شده و بررسی نخواهند شد و شما به سادگی چند ظرفیت انتخاب رشته را از دست می دهید. 

و اما چگونگی چیدمان اصولی و صحیح اولویت ها در انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد، به این صورت خواهد بود که باید براساس رتبه و تراز قبولی خود، ابتدا بررسی و تحلیل های جامعی را انجام دهید و تمامی انتخاب های خود را به سه دسته کلی، تقسیم بندی کنید. این تقسیم بندی باید شامل انتخاب های ایده آل و خوش بینانه، انتخاب های منطقی و واقع بینانه و در نهایت انتخاب های بدبینانه و صد در صدی شما باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، موارد زیر را مشاهده کنید:

انتخاب های ایده آل و خوش بینانه

بخش اول انتخابات شما در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد، باید مربوط به انتخاب هایی باشد که در شرایط خیلی ایده آل و رویایی، احتمال قبولی شما در آن ها وجود دارد. این بخش تقریبا 20 الی 30 درصد اول انتخاب ها را شامل می شود. البته توجه داشته باشید که این انتخاب ها نباید به گونه ای باشند که اصلا شانس قبولی شما در آن ها وجود ندارد، بلکه باید رشته ها و دانشگاه هایی باشند که احتمال قبولی تان بسیار کم و در حد یکی دو درصد است. برای رسیدن به لیست این انتخاب ها، باید به بررسی دقیق رتبه های پذیرش شده در سال گذشته و ظرفیت های موجود سال جاری بپردازید.

در رابطه با انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد، باید از آخرین رتبه های پذیرفته شده در واحد های دانشگاهی مختلف مطلع شوید و سپس براساس آن لیست انتخاب های خوش بینانه خود را مشخص کنید. 

انتخاب های منطقی و واقع بینانه

بخش بعدی و بسیار مهم انتخاب رشته که بیش از 50 درصد انتخاب های شما را شامل می شود، مربوط به بخش انتخاب های منطقی و واقع بینانه است. در لیست این انتخاب ها باید رشته و دانشگاه هایی را انتخاب کنید که احتمال قبولی شما در آن ها بسیار بالاست (حداقل بالای 70 درصد). در مشخص کردن این لیست، حتما تراز کارنامه، ظرفیت های موجود و سهمیه های مختلف را در نظر بگیرید تا انتخاب های منطقی تری داشته باشید.

چنانچه از آخرین رتبه های قبولی رشته پرستاری در واحد های مختلف دانشگاه آزاد مطلع هستید، سعی کنید واحد هایی را انتخاب کنید که در سال های گذشته، افرادی با رتبه نزدیک به رتبه و تراز شما در آن ها پذیرفته شده اند. به عنوان مثال اگر رتبه قبولی شخصی در رشته پرستاری واحد تبریز در سال گذشته 8500 بوده، و رتبه حال حاضر شما 9000 الی 10000 هزار است، با توجه به اینکه سالانه ظرفیت پذیرش ها نیز افزایش می یابد، این انتخاب می تواند انتخابی منطقی برای شما باشد. 

انتخاب های صد درصدی و بدبینانه

20 الی 30 درصد انتخاب های باقی مانده شما اما، می بایست مربوط به آن دسته از رشته ها و دانشگاه هایی باشد که شما به طور صد در صدی در آن ها پذیرفته خواهید شد. در واقع بخش آخر انتخاب های فرم انتخاب رشته، حکم رشته هایی را دارند که پذیرش شما را در دانشگاه آزاد تضمین می کنند. انتخاب لیست رشته ها و دانشگاه های این بخش بسیار مهم است و باید فاقد هر گونه خطا باشد تا نقطه امنی را برای شما ایجاد کند.

مثالی که در بخش قبلی زده شده را در نظر بگیرید. اگر رتبه شما در سال جاری 8000 بوده باشد، به احتمال صد در صد در رشته پرستاری دانشگاه آزاد واحد تبریز پذیرفته خواهید شد. 

نکته بسیار مهم در رابطه با مشخص کردن لیست انتخاب های سه دسته بالا، این است که حتما به تحلیل کارنامه و رتبه های قبولی افرادی بپردازید که سهمیه منطقه آن ها با شما یکسان باشد و شرایطی مشابه با شما داشته باشند. (سهمیه مناطق محروم، ایثارگران، جانبازان و … را حتما در نظر بگیرید.)

با توجه به اینکه اکثر داوطلبان تجربه ای در انتخاب رشته و تحلیل کارنامه و تراز های قبولی ندارند و نیز اطلاعات صحیح و دقیقی از قبولی های سال گذشته و ظرفیت های موجود ندارند، احتمال خطای آن ها در صورتی که خود روند انتخاب رشته را طی کنند و انتخابات اشتباه زیادی داشته باشند، بالاست. به همین دلیل هم پیشنهاد می کنیم که با مشاوران متخصص ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و با بررسی تخصصی و ویژه انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد را انجام دهید. 

 

🔗 برای اطلاع از شرایط ثبت نام کمک پرستاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آخرین رتبه های قبولی رشته پرستاری دانشگاه آزاد

اطلاع داشتن از لیست آخرین رتبه های افراد پذیرش شده در رشته ها و دانشگاه های مختلف از این رو اهمیت دارد که می تواند شما را در داشتن تحلیلی صحیح و دقیق برای انتخاب رشته راهنمایی کند. اگر شما هم از جمله داوطلبانی هستید که علاقمند به تحصیل در رشته پرستاری هستید، می بایست از لیست آخرین رتبه های قبولی رشته پرستاری دانشگاه آزاد در واحد های مختلف سراسر کشور مطلع باشید.

آخرین رتبه های قبولی رشته پرستاری دانشگاه آزاد

در این بخش می توانید جداولی از رتبه ها و واحد های دانشگاهی افراد پذیرفته شده در دانشگاه آزاد را در رشته پرستاری مشاهده کنید.

رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد
نام واحد دانشگاه آزاد رتبه کشوری داوطلب نام واحد دانشگاه آزاد – ظرفیت خودگردان رتبه کشوری داوطلب
 واحد پزشکی تهران 33219  واحد پزشکی تهران – ظرفیت خودگردان 45251
 واحد کرج 35105  واحد کرج – ظرفیت خودگردان 48051
 واحد قزوين 38187  واحد قزوين – ظرفیت خودگردان 48496
 واحد مشهد 38516  واحد مشهد – ظرفیت خودگردان 60049
 واحد تبريز 39311  واحد تبريز – ظرفیت خودگردان 66777
 واحد ورامين 39913  واحد ورامين – ظرفیت خودگردان 55697
 واحد استهبان 42921  واحد استهبان – ظرفیت خودگردان 77966
 واحد بابل 43.902  واحد بابل – ظرفیت خودگردان 55254
 واحد تاکستان 44043  واحد تاکستان – ظرفیت خودگردان 54375
 واحد قم 44467  واحد قم – ظرفیت خودگردان 54853
  واحد سنندج 45718
 واحد همدان 45898  واحد همدان – ظرفیت خودگردان 55094
 واحد کرمانشاه 46513
 واحد جهرم 46731  واحد جهرم – ظرفیت خودگردان 75697
 واحد اردبيل 46767  واحد اردبيل – ظرفیت خودگردان 56143
 واحد رشت 47169
 واحد اروميه 47462  واحد اروميه – ظرفیت خودگردان 68829
 واحد کازرون 48088  واحد کازرون – ظرفیت خودگردان 72738
 واحد اصفهان (خوراسگان) 48310  واحد اصفهان (خوراسگان) – ظرفیت خودگردان 74230
 واحد گرگان 48384  واحد گرگان – ظرفیت خودگردان 64146
 واحد لاهيجان 49317  واحد لاهيجان – ظرفیت خودگردان 58573
  واحد تويسرکان 50563
 واحد ساوه 50639  واحد ساوه – ظرفیت خودگردان 62291
 واحد ساری 51366  واحد ساری – ظرفیت خودگردان 61638
رستاری / واحد کاشان 52409 رستاری / واحد کاشان – ظرفیت خودگردان 67054
 واحد نيشابور 52799
 واحد زنجان 53820  واحد زنجان – ظرفیت خودگردان 65861
 واحد مهاباد 53978
 واحد ياسوج 54654  واحد ياسوج – ظرفیت خودگردان 83995
 واحد تنکابن 54773  واحد تنکابن – ظرفیت خودگردان 67378
 واحد چالوس 55174  واحد چالوس – ظرفیت خودگردان 65451
 واحد خوی 55294  واحد خوی – ظرفیت خودگردان 71076
 واحد مرند 55617  واحد مرند – ظرفیت خودگردان 69778
  واحد سبزوار 56550
  واحد سراب 57535   واحد سراب – ظرفیت خودگردان 75697
 واحد اراک 57659  واحد اراک – ظرفیت خودگردان 75138
 واحد مراغه 57907  واحد مراغه – ظرفیت خودگردان 72050
 واحد قوچان 58073
 واحد خرم آباد 58198
 واحد سمنان 58532  واحد سمنان – ظرفیت خودگردان 75697
 واحد آستارا 58657  واحد آستارا – ظرفیت خودگردان 75087
 واحد آباده 58741  واحد آباده – ظرفیت خودگردان 91924
 واحد بروجرد 58866
 واحد بناب 58992  واحد بناب – ظرفیت خودگردان 71027
 واحد يزد 59287
 واحد اهواز 59583  واحد اهواز – ظرفیت خودگردان 82181
 واحد بندرگز 59752
  واحد دهاقان 60092
 واحد فيروزآباد 60433  واحد فيروزآباد – ظرفیت خودگردان 83552
  واحد خلخال 60433   واحد خلخال – ظرفیت خودگردان 75138
 واحد علی آباد کتول 60775  واحد علی آباد کتول – ظرفیت خودگردان 74935
 واحد دورود 61551
 واحد ارسنجان 61898  واحد ارسنجان – ظرفیت خودگردان 83607
 واحد اقليد 62116  واحد اقليد – ظرفیت خودگردان 88524
  واحد داراب 62203   واحد داراب – ظرفیت خودگردان 90447
 واحد بندرعباس 62291  واحد بندرعباس – ظرفیت خودگردان 75442
 واحد شاهرود 62553  واحد شاهرود – ظرفیت خودگردان 80989
 واحد زاهدان 63037
 واحد دزفول 63479  واحد دزفول – ظرفیت خودگردان 83552
 واحد لارستان 63879  واحد لارستان – ظرفیت خودگردان 83828
  واحد اليگودرز 63879
 واحد گچساران 65044
 واحد نراق 65270
 واحد کليبر 65361  واحد کليبر – ظرفیت خودگردان 80131
 واحد بهبهان 65633
 واحد بيرجند 65861
 واحد گناباد 66409
 واحد کرمان 67471
 واحد قاينات 68782
 واحد فردوس 70449
  واحد آبادان 70689   واحد آبادان – ظرفیت خودگردان 84272
 واحد گنبد کاووس 72099
 واحد مسجد سليمان 72246
 واحد زرند 72541
  واحد طبس 75544
 واحد سيرجان 77498
  واحد شهر بابک 77810
 واحد ايرانشهر 78595
 واحد گلپايگان 84272  واحد گلپايگان – ظرفیت خودگردان 94447

 

🔗 برای اطلاع از شهریه پرستاری دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

حداقل درصد دروس مختلف برای قبولی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد

اگر به رشته پرستاری علاقمند هستید، باید قبل از شروع مطالعات خود برای کنکور سراسری از میزان درصد دروسی که نیاز هست به درستی پاسخ دهید تا موفق به انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد شوید، مطلع باشید. از دیگر مزایای دانستن درصد های دروس مختلف در زمان انتخاب رشته، سنجش میزان احتمال قبولی شما در رشته مد نظر است؛ چرا که ضریب هر یک از این دروس متفاوت هستند و شما می توانید با بررسی چنین داده هایی میزان خطای انتخاب رشته خود را به حداقل ترین حالت ممکن تبدیل کنید.

حداقل درصد دروس مختلف برای قبولی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد

در ادامه این مقاله می توانید درصد دروس افرادی را مشاهده کنید که با رتبه های کشوری متفاوت، در واحد های دانشگاه آزاد در رشته پرستاری پذیرفته شده اند.

درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته پرستاری واحد علوم پزشکی تهران – رتبه کشوری 40521
ادبیات فارسی عربی معارف
45 درصد  65 درصد  65 درصد
زبان انگلیسی زمین شناسی  ریاضیات 
42 درصد صفر 25 درصد
زیست شناسی  فیزیک  شیمی 
45 درصد 32 درصد 36 درصد

 

درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته پرستاری واحد علوم پزشکی اردبیل – رتبه کشوری 25438
ادبیات فارسی عربی معارف
30 درصد  65 درصد  70 درصد
زبان انگلیسی زمین شناسی  ریاضیات 
60 درصد 10 درصد 40 درصد
زیست شناسی  فیزیک  شیمی 
50 درصد 50 درصد 60 درصد

 

درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته پرستاری واحد علوم پزشکی کرج – رتبه کشوری 37689
ادبیات فارسی عربی معارف
53 درصد  78 درصد 66 درصد
زبان انگلیسی زمین شناسی  ریاضیات 
44 درصد 0 درصد 11 درصد
زیست شناسی  فیزیک  شیمی 
52 درصد 20 درصد 26 درصد

 

درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته پرستاری واحد علوم پزشکی قم – رتبه کشوری 59840
ادبیات فارسی عربی معارف
28 درصد  8 درصد 52 درصد
زبان انگلیسی زمین شناسی  ریاضیات 
0 درصد 0 درصد 15 درصد
زیست شناسی  فیزیک  شیمی 
73 درصد 28 درصد 32 درصد

 

درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته پرستاری واحد علوم پزشکی چالوس – رتبه کشوری 79224
ادبیات فارسی عربی معارف
34 درصد 26 درصد 3 درصد
زبان انگلیسی زمین شناسی  ریاضیات 
15 درصد 0 درصد 34 درصد
زیست شناسی  فیزیک  شیمی 
28 درصد 22 درصد 39 درصد

 

درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته پرستاری واحد علوم پزشکی کاشان – رتبه کشوری 60710
ادبیات فارسی عربی معارف
50 درصد 94 درصد 75 درصد
زبان انگلیسی زمین شناسی  ریاضیات 
73 درصد 0 درصد 22 درصد
زیست شناسی  فیزیک  شیمی 
12 درصد 13 درصد 35 درصد

مشاوران انتخاب رشته مجرب می توانند شما را در تجزیه و تحلیل داده های کارنامه اولیه کنکور خود، کمک کنند و با احتمال خطای کمتری بهترین گزینه ها را برای شما انتخاب کنند. مشاوران ایران تحصیل در تمامی ایام هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی شما خواهند بود. تنها کافیستبا شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

🔗 شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد چیست؟ برای اطلاع از شرایط مورد نیاز بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

لیست واحد های درسی رشته پرستاری دانشگاه آزاد

یکی از اطلاعاتی که باید در رابطه با رشته پرستاری داشته باشید، میزان واحد های درسی و اسامی این واحد ها در مقاطع مختلف تحصیلی است. کسب اطلاعات کافی از این واحد های درسی به شما کمک می کند تا با دید بهتری این رشته را انتخاب کنید و از توانایی و علاقه خود برای تحصیل در این رشته مطمئن شوید. این رشته در مقطع کارشناسی دارای 130 واحد درسی است از این تعداد، 22 واحد آن مربوط به دروس عمومی، 15 واحد مربوط به دروس پایه، 54 واحد مربوط به دروس تخصصی، 18 واحد مربوط به دروس کار آموزی و 21 واحد هم به دروس کارآموزی درعرصه اختصاص داده شده است.

لیست واحد های درسی رشته پرستاری دانشگاه ازاد

در جداول زیر می توانید لیست کاملی از دروس مقطع کارشناسی رشته پرستاری را مشاهده کنید.

دروس عمومی رشته پرستاری
دو درس از دروس مبانی نظری اسلام ادبیات فارسی یک درس از دروس اخلاق اسلامی
یک درس از دروس انقلاب اسلامی تربیت بدنی 1 و 2 یک درس از دروس تاریخ و تمدن اسلامی
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران زبان عمومی دانش خانواده و جمعیت

 

دروس پایه رشته پرستاری
تشریح میکروب شناسی فیزیولوژی
انگل شناسی ژنتیک و ایمونولوژی آمارحیاتی مقدماتی
بیوشیمی تحقیق در پرستاری فناوری اطلاعات در پرستاری

 

دروس تخصصی رشته پرستاری
تغذیه و تغذیه درمانی اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری های شایع در ایران زبان تخصصی
روانشناسی فردی و اجتماعی داروشناسی فرایند آموزش بیمار
اخلاق پرستاری و ارتباط حرفه ای پرستاری سلامت فرد و خانواده پرستاری سلامت جامعه
اصول مدیریت خدمات پرستاری پرستاری بیماری های روان پرستاری بهداشت روان
پرستاری بیماری های کودکان پرستاری کودک سالم پرستاری اورژانس در بحران ها و حوادث غیرمترقبه
مراقبت های جامع پرستاری در بخش های ویژه مراقبت های پرستاری در منزل پرستاری بزرگسالان و سالمندان 1، 2 و 3
پرستاری در اختلالات سلامت مادر و نوزاد مفاهیم پایه پرستاری  پرستاری و بهداشت محیط
اصول ومهارت های پرستاری بررسی وضعیت سلامت پرستاری بهداشت مادر و نوزاد

 

دروس کارآموزی رشته پرستاری
اصول و مهارت های پرستاری پرستاری بهداشت مادران و نوزاد رستاری سلامت جامعه فرد و خانواده
پرستاری بزرگسالان و سالمندان 1، 2 و 3 پرستاری در مشکلات شایع ایران پرستاری کودک سالم و پرستاری بیماری های کودکان
فارماکولوژی بالینی پرستاری بهداشت روان و پرستاری بیماری های روان پرستاری مراقبت های ویژه

 

دروس کارآموزی در عرصه رشته پرستاری
پرستاری بهداشت مادران ونوزاد پرستاری سلامت جامعه، فرد، خانواده و محیط پرستاری بزرگسالان، سالمندان (3/1)
پرستاری مراقبت در منزل پرستاری بیماری های کودکان اصول مدیریت خدمات پرستاری
پرستاری مراقبت های ویژه پرستاری اورژانس در بحران ها و حوادث غیر مترقبه

 

🔗 برای مشاهده نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون پرستاری دانشگاه آزاد

📢 براساس اعلام رئیس سازمان نظام پرستاری، کمبود 100.000 نیروی پرستار در مراکز درمانی وجود دارد:

رئیس سازمان نظام پرستاری از وجود حدود 20 تا 30 هزار پرستار بیکار در ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از 100 هزار نفر پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌ های کشور مواجه هستیم. در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی، کمتر از یک نفر نیروی پرستار در 24 ساعت هر بیمارستان داریم و این تعداد کافی نیست. برای رسیدن به عدد استاندارد مورد نیاز بیمارستان ها، باید تعداد پرستاران فعلی دو برابر شود. 

محمد میرزا بیگی در رابطه با تعداد فارغ‌ التحصیلان رشته پرستاری در سطح کشور نیز اظهار کرد:‌ سالانه حدود 12 تا 13 هزار نفر از دانشکده‌ های پرستاری سرتاسر ایران فارغ‌ التحصیل می‌ شوند و اگر بتوانیم جذابیت‌ های شغلی و جذب نیروهای پرستاری را افزایش دهیم، علاوه بر حل مشکل کمبود پرستار در بیمارستان ها، می توانیم از مهاجرت آن ها به خارج از کشور نیز جلوگیری کنیم. 

رئیس سازمان نظام پرستاری در رابطه با درآمد نیروهای پرستاری اینگونه بیان کرد:‌ درآمد نیرو های پرستاری همانند یک کارمند ساده است و متاسفانه تا کنون قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری به درستی اجرا نشده است و نیازمند اصلاح تعرفه ها و دریافتی های پرستاران هستیم. براساس قانون تعرفه گذاری می توان خدمات پرستاران را نیز مانند پزشکان قیمت‌ گذاری مشخصی کرد تا پرستاران نیز از محل خدمات خودشان منتفع شوند.

15 سال پیش قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری برای این موضوع تصویب شد اما به دلایلی اجرا نشد.الان آنچه از این قانون اجرا شده است، صرفاً محدود به چند مرحله پرداختی به پرستاران بخش دولتی به عنوان علی‌ الحساب بوده در حالی که تعرفه خدمات پرستاران باید مبتنی بر خدمات ارائه شده از سوی آن ها پرداخت شود.

برای کسب اطلاع در خصوص رتبه قبولی پرستاری روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

پرستاری از جمله محبوب ترین رشته های گروه پیرا پزشکی است که برای قبولی در آن می بایست متقاضیان ابتدا در کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی شرکت کرده و پس از موفقیت در کسب رتبه مورد نیاز، انتخاب رشته خود را در یکی از دانشگاه های آزاد و یا سراسری انجام دهند. لازم به ذکر است که در حال حاضر امکان تحصیل رشته پرستاری به صورت بدون آزمون وجود ندارد. اگر شما هم دانشگاه آزاد را برای تحصیل خود انتخاب کرده اید، باید از آخرین رتبه های قبولی و نیز درصد دروس مورد نیاز برای مجاز شدن جهت انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد مطلع باشید. از همین رو نیز در این مقاله به بررسی اطلاعات کامل مرتبط با رشته پرستاری و نحوه انتخاب رشته آن در سامانه azmoon.org پرداختیم و اصول چیدمان و اولویت بندی صحیح انتخاب ها را در فرم انتخاب رشته بیان کردیم. 

همچنین برای آگاهی بیشتر داوطلبان از شرایط بعد از پذیرش در رشته پرستاری، تعداد واحد های درسی و اسامی دروسی را که باید در مقطع کارشناسی با موفقیت پاس کنند را بیان کردیم. این مقاله می تواند تا حد زیادی شما را با انتخای رشته پرستاری دانشگاه آزاد آشنا کند؛ اما فراموش نکنید که اگر پذیرش در این رشته برای شما اهمیت بالایی دارد، می بایست در انجام آن حتما از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. از طریق تماس با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز ایران تحصیل ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی های تخصصی در زمینه انتخاب رشته بهره مند شوید. مشاوران ما با تحلیل کامل کارنامه، شما را در داشتن انتخاب هایی تضمینی برای قبولی در پرستاری دانشگاه آزاد همراهی خواهند کرد.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

تعداد انتخاب هایی که هر داوطلب می تواند برای انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد داشته باشد چقدر است؟

هر داوطلب کنکور می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را در فرم انتخابی خود در سامانه دانشگاه آزاد وارد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انتخاب واحد به مقاله بالا مراجعه کنید. 

چگونه می توان بهترین چیدمان را برای انتخاب رشته داشته باشیم؟ 

نحوه اصولی اولویت بندی انتخاب رشته به این صورت است که تعداد کل انتخابات را به سه بخش انتخاب های ایده آل و خوش بینانه، انتخاب های منطقی و واقع بینانه و در نهایت انتخاب های بدبینانه و صد در صدی تقسیم بندی کنید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد چینش اصولی اولویت های انتخاب رشته به مقاله بالا مراجعه کنید. 

از طریق چه سامانه ای می توان انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد را انجام داد؟ 

متقاضیان گرامی برای انجام مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه، انتخاب های خود را درج کنند. جهت مشاهده راهنمای تصویری چگونگی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به مقاله بالا مراجعه کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا