انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای ۱۴۰۲ + راهنمای تصویری


زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای  ۱۴۰۲ مشخص شد. دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه می بایست در آغاز هر ترم، مطابق با جدول زمانبندی و زمان های مقرر نسبت به انجام انتخاب واحد خود اقدام نمایند. در ادامه با نحوه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ایی بیشتر آشنا خواهیم شد. اما چنانچه در این مورد یا هر کدام از مراحل حذف و اضافه، مشاهده نمرات امتحانی، اعتراض به نمرات و … با سوال یا ابهامی مواجه شدید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید. برای دریافت مشاوره تلفنی، با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال اول

دانشگاه فنی و حرفه ایی مانند همه دانشگاه های کشور، برای دانشجویان خود سه بازه زمانی را جهت انتخاب رشته ایجاد کرده است. بدین مفهوم که دانشجویان باید برای آغاز هر کدام از نیمسال های تحصیلی اول، دوم و تابستان، ابتدا انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای را انجام داده و سپس بر سر کلاس ها حضور یابند.

از این رو، دانشجویان این دانشگاه در یک بازه زمانی خاص بر اساس چارت درسی خود و تعداد حداقل و حداکثری واحدهای عمومی و اختصاصی، به صورت اینترنتی انتخاب های خود را ثبت می کنند.

در خصوص زمان انتخاب واحد نیمسال اول باید گفت که ممکن است در تاریخ شروع هر سال تحصیلی تغییراتی ایجاد شود. به طور معمول انتخاب واحد در دانشگاه فنی همچون سایر دانشگاه ها در سه نوبت مهر ماه، بهمن و تابستان انجام می گیرد.

اطلاعیه

تاریخ انتخاب واحد ترم تابستان 1402 دانشگاه فنی حرفه ای، از تاریخ 10 الی 15 تیر ماه سال جاری می باشد.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال دوم

وقتی که نیمسال اول به پایان رسید و دانشجویان کارنامه نیمسال اول خود را دریافت نمودند، نوبت به انتخاب واحد نیمسال دوم می رسد. در این مرحله نیز لازم است که پیش نیازها، تداخل ساعات و سقف و کف تعداد واحدها رعایت شود. در سال تحصیلی گذشته، تاریخ 8 تا 14 بهمن 1401 جهت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و البته بر اساس گروه های آزمایشی تعیین شد.

بر اساس اعلام دانشگاه، خوشبختانه دانشجویان برای انجام این کار با مشکلاتی همچون قطعی سامانه مواجه نبودند و به دلیل سرعت بالای اینترنت، میزان نارضایتی به حداقل رسید. بدین ترتیب، مدیریت حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فنی و حرفه ایی خبر از رضایتمندی دانشجویان خود داشت.

البته با وجود مشخص بودن نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، هنوز تاریخ دقیقی برای انجام آن در نیمسال های اول و دوم سال تحصیلی جدید اعلام نشده است. اما به محض مشخص شدن تاریخ انتخاب واحد، این مطلب به روزرسانی می شود.

 

زمان حذف اضطراری دانشگاه فنی

 

زمان حذف اضطراری دانشگاه فنی

در برخی اوقات ممکن است که پس از اتمام مهلت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، دانشجو به دلایل مختلفی مایل به حذف یک یا چند واحد دارسی باشد. اگر مهلت حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد، می توان از گزینه ایی تحت عنوان حذف اضطراری استفاده نمود.

طبق اعلامیه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی، هر دانشجو می تواند نهایتا دو درس را در صورت اضطرار حذف نمایند. البته این به شرطی است که پیش نیازها و همنیازها رعایت شده باشد. بعلاوه، تعداد واحدهای باقیمانده نباید 12 واحد کمتر باشد. زمان حذف اضطراری هم اکنون اعلام نشده است و عموما در شروع نیمسال های اول و دوم تحصیلی مشخص می گردد.

البته اگر دانشجو در سنوات ارفاقی باشد، و حذف اضطراری یک ترم به آن ها اضافه می کند، مجاز به انجام این کار نیستند. برای این منظور، لازم است که ضمن مراجعه به سامانه میز خدمت khedmat.tvu.ac.ir، شماره دانشجویی، کد ملی و نام درس خود را ثبت و اعلام درخواست دهند. نکته دیگر آنکه دانشجویان شهریه پرداز می بایست شهریه متغیر درس را نیز پرداخت نمایند.

 

زمان انتخاب واحد تابستانی دانشگاه فنی و حرفه ایی

یکی از فرصت های مضاعف برای تحصیل، گذراندن ترم های تابستانی است. البته چندی پیش عده ایی از تعطیلی ترم تابستان دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داده بودند، اما این اخبار صحت نداشت و متقاضیان می توانند در زمان های تعیین شده برای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای اقدام نمایند. زمان انتخاب واحد ترم تابستانی سال تحصیلی 1403-1402، از تاریخ 10 تیرماه آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد. دانشجویان می توانند برای انجام فرآیند انتخاب واحد به وبسایت bustan.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

اطلاعیه

تاریخ انتخاب واحد ترم تابستان 1402 دانشگاه فنی حرفه ای، از تاریخ 10 الی 15 تیر ماه سال جاری می باشد.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

با اینترنتی شدن فرایند انتخاب واحد، دیگر نیازی نیست که دانشجویان دانشگاه های فنی برای این امر به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند. برای این کار علاوه بر این اینکه دانشجویان می توانند سایت دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند، سامانه بوستان نیز به منظور یکپارچه سازی خدمات آموزشی در اختیار همه اساتید و دانشجویان قرار دارد.

از جمله ضروریات ورود به این سامانه، وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور می باشد. همچنین، چنانچه یک سرور پاسخگوی مراجعه کنندگان نباشد، چند سرور دیگر نیز اضافه خواهد شد تا دانشجویان در هنگام مراجعه مشکلی نداشته باشند.

 

 

شما می توانید صفر تا صد روند انتخاب واحد خود را بر عهده کارشناسان ایران تحصیل بسپارید. برای اینکار از طریق تلفن ثابت، با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

 

راهنمای تصویری انتخاب واحد دانشگاه فنی

⏪ آدرس bustan.tvu.ac.ir و یا عبارت سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ایی را در مرورگر خود جستجو کنید.

 

سامانه بوستان دانشگاه فنی حرفه ای

 

⏪ نام کاربری ( شماره دانشجویی)، کلمه عبور ( کد ملی) و در نهایت کد امنیتی را وارد و سپس دکمه ” ورود ” را کلیک فرمایید.

ورود به سامانه بوستان

 

⏪ چنانچه مراحل زیر را به درستی طی کرده باشید، به پنل شخصی خود وارد شده اید. در این صفحه می توانید اطلاعات شخصی، اطلاعات ترم و منوی های کاربردی، نام و شماره دانشجویی را مشاهده نمایید. حال می توانید با زیر منوی ” انتخاب واحد ” از مستطیل سمت راست با عنوان ” ثبت نام دروس دانشجو”، انتخاب واحد دانشگاه فنی را آغاز کنید.

⏪ برای انتخاب درس مورد نظر می توانید از چند روش روش استفاده نمایید. ” انتخاب کلاس درس از تمامی دانشکده ها/ گروهها“ و ”انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو“ و ”انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو” به ترتیب برای دروس مشترک بین رشته ها، دروس عمومی و دروس تخصصی می باشند. با لمس دکمه ” جستجو” بدون تایپ کردن چیزی می توانید لیست همه دروس را مشاهده فرمایید.

⏪ در صورت وجود تداخل بین دروس موجود از نظر زمان برگزاری کلاس، برگزاری امتحان، پاس نشدن پیش نیازها، همنیاز و …، برای شما خطا نمایش داده می شود. بدین ترتیب باید درس دیگری را انتخاب کنید.

⏪ حال اگر بعد از اضافه کردن همه دروس و بررسی همه ملاحظات، رضایت داشتید، می توانید دکمه ” ثبت” را انتخاب فرمایید. توجه داشته باشید که این به معنای اتمام فرایند انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای است، اما چنانچه باز هم در همین بازه زمانی مجاز نیاز به ایجاد تغییر داشتید، می توانید آن را اعمال نمایید. توصیه اکید می شود که در اتمام کار، حتما ” تایید نهایی” را فشار دهید.

 

جهت دریافت راهنمای ثبت نام میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای لینک قرمز را فشار دهید

بنر کال تو اکشن

نکات مربوط به نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

☑️ زمانی که به بخش انتخاب واحد وارد می شوید، در صورت نداشتن سر ترم مجاز به انتخاب واحد نخواهید بود. در این موارد با خطا مواجه خواهید شد و باید با آموزش دانشکده تماس بگیرید.

☑️ اگر بر اساس زمانبندی اعلام شده در سامانه دانشگاه برای انتخاب واحد اقدام نکرده باشید، با خطا مواجه می شوید.

☑️ در صورتی که جزء دانشجویان غیر روزانه و شهریه پرداز باشید، لازم است به یک صفحه دیگر که مربوط به پرداخت شهریه است وارد شوید.

☑️ برای محدود کردن دروس ارائه شده می توانید تمام یا قسمتی از اطلاعات درس، از قبیل نام یا کد درس را وارد و دکمه جستجو را بزنید. با تایید کارشناس رشته در دانشکده و صدور گواهی مطابق با راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی ، نام دانشجو در لیست حضور و غیاب، و نمرات استاد مربوطه قرار خواهد گرفت.

فرآیند حذف و اضافه دانشگاه فنی

در تمام دانشگاه های کشور، بعد از اینکه مهلت انتخاب رشته به پایان می رسد، بعد از چند روز یک مهلت با عنوان حذف و اضافه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. در این مدت، دانشجو می تواند برخی از واحدهای عملی و نظری را که از نظر کارگروه آموزشی مجاز هستند، حذف و یا تعدادی را اضافه نماید.

بسته به دانشگاه، ممکن است زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه فنی متفاوت باشد. اما در سال تحصیلی جاری، در برخی از دانشگاه ها تاریخ 29 شهریور الی 3 مهر به عنوان زمان حذف و اضافه نیمسال اول معرفی شد.

همچنین، به طور میانگین اواخر بهمن به عنوان حذف و اضافه نیمسال دوم معرفی می شود. البته دانشجویان باید از شرایط حاکم در دانشگاه برای این امر آگاه بوده و مطابق بر آن عمل نمایند. بعلاوه، لطفا حتما در این بازه زمانی برای انجام انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای وارد عمل شوید و به ساعات یا روزهای نهایی واگذار نکنید، چرا که ممکن است به دلیل شلوغ شدن و مراجعه زیاد دانشجویان، سامانه ناد پاسخگو نباشد.

 

آیا می دانید بهترین رشته فنی حرفه ای برای خانم ها کدامند؟ وارد لینک قرمز شوید

 

خلاصه مطلب

در این مقاله با ارائه راهنمای تصویری انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای سعی کردیم تا دانشجویان عزیز را با مراحل و زمان انجام این کار در هر کدام از نیمسال های اول، دوم و تابستانه آشنا کنیم. اگر شما نیز جزء دانشجویان دانشگاه فنی هستید، می توانید جهت اطلاع از تمامی روندهای آموزشی و طرح سوالات خود با تیم ایران تحصیل در تماس باشید. همکاران ما از ساعت 8 صبح الی 1 شب در تمامی روزهای هفته در کنار شما عزیزان خواهند بود.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای در چه تاریخی است؟

برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب واحد دانشگاه خود می توانید به این سایت مراجعه فرمایید.

چگونه می توان انتخاب واحد دانشگاه فنی و حرفه ایی را انجام داد؟

در این مقاله راهنمای گام به گام انتخاب واحد این دانشگاه ذکر شده است. انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای در سایت bustan.tvu.ac.ir انجام می گیرد.

در صورت مواجه با خطا در سامانه ناد چه کنیم؟

در صورت بروز هر گونه خطا می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا