انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ + راهنمای تصویری


انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شد. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌بایست پیش از آغاز هر نیمسال، در زمان مقرر انتخاب واحد خود را انجام دهند. این دسته از دانشجویان باید با در نظر گرفتن ضوابط دانشگاه، از میان واحدهای درسی ارائه شده، گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و در سامانه ثبت کنند. معمولا برای هر یک از نیمسال‌های تحصیلی، یعنی نیمسال اول (ورودی مهر)، نیمسال دوم (ورودی بهمن) و ترم تابستان، مدتی پیش از آغاز ترم تحصیلی امکان انتخاب واحد برای دانشجویان ایجاد می‌شود. نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور و همچنین نکات مربوط به انتخاب واحد پیام نور برای ورودی جدید، در ادامه این مقاله به اطلاع عزیزان می‌رسد.

اگر شما هم جز دانشجویان دانشگاه پیام نور هستید، بهتر است بدانید مهلت ثبت نام و انتخاب واحد محدود است و این فرآیند در هر ترم یک بار انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با نحوه و مراحل انجام این فرایند آشنا شوید، سپس نسبت به انجام این کار اقدام نمایید. داوطلبان دقت داشته باشند که در صورت از دست دادن بازه ثبت نام، هیچ راهی برای ثبت نام وجود ندارد. اگر مطالعه سیلابس درسی، انتخاب واحد و یا ثبت نام در دانشگاه، برایتان مقدور نیست یا از آن اطلاعات کافی ندارید؛ کافیست با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید 9099075307 تا فرآیند را برایتان به صورت اینترنتی انجام داده یا در انجام آن راهنمایی‌تان کنند.

 

اطلاعیه:

شروع کلاس‌های ترم مهر دانشگاه‌های پیام نور از 27 شهریور خواهد بود.

 

زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها در سطح کشور می‌باشد که زیر نظر وزارت علوم فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرده است. این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. روش آموزش در این دانشگاه بر اساس مجازی و آموزش از راه دور و نیمه‌ حضوری می‌باشد و دارای شیوه آموزشی خاصی نسبت به سایر دانشگاه‌ها است.

انتخاب واحد در دانشگاه‌های پیام نور برای هر یک از نیمسال‌های تحصیلی یعنی نیمسال مهر، بهمن و ترم تابستان، مدتی پیش از آغاز ترم تحصیلی برای دانشجویان این دانشگاه فعال می‌شود. دانشجویان این دانشگاه باید طبق تقویم آموزشی دانشگاه برای انتخاب واحد و حذف و اضافه دروس ارائه شده خود اقدام کنند.  مهلت ثبت نام و انتخاب واحد پیام نور در ترم مهر برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای ورودی‌های قدیم از تاریخ 18 مرداد آغاز شد و تا 28 مرداد ادامه داشت که دانشجویان نسبت به ثبت نام و انتخاب واحد اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

مهلت ثبت نام و انتخاب واحد پیام نور در ترم بهمن برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای ورودی‌های قدیم از تاریخ 17 دی آغاز شده و تا 27 دی ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید، متناسب با اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش می‌باشد و از طریق سایت ایران تحصیل به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

برای دانستن شهریه دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

نحوه انتخاب واحد پیام نور 

دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند با ورود به سامانه جامع دانشگاهی گلستان این دانشگاه، نسبت به انتخاب واحد و یا حذف و اضافه دروس انتخابی خود اقدام کنند. داوطلبان به منظور ورود به این سایت باید نام کاربری و رمز ورود به سامانه خود را وارد کرده و با بررسی لیست دروس ارائه شده، گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند. روند انتخاب واحد پیام نور برای ورودی جدید یا توسط دانشگاه انجام می‌گیرد و یا اینکه خود دانشجو باید با مراجعه به پورتال خود در سایت دانشگاه، برای انتخاب واحد اقدام نماید.

نحوه انتخاب واحد پیام نور 

سایت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، سامانه گلستان است و در این سایت برای هر یک از دانشجویان یک پروفایل ایجاد شده است تا دانشجو بتواند اموری همچون انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده برنامه درسی و … را به صورت اینترنتی انجام دهد. بنابراین دیگر نیازی به مراجعه حضوری، به دانشگاه وجود ندارد. برای انتخاب واحد باید چارت درسی رشته و مقطع تحصیلی خود را دانلود کنید و فقط دروس مربوط به همان ترم را اخذ نمایید. در صورت اخذ دروس ترم‌های بالاتر، آن درس‌ها حذف شده و شهریه نیز عودت داده نمی‌شود.

 

برای مشاهده شرایط انصراف از دانشگاه پیام نورکلیک کنید.

 

مراحل انتخاب واحد پیام نور 

مراحل انتخاب واحد پیام نور به صورت زیر است:

  • ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور
  • وارد کردن نام کاربری و رمز ورود به سیستم
  • ورود به صفحه شخصی دانشجو
  • انتخاب گزینه گزارش‌های آموزش و لیست دروس ارائه شده به منظور مشاهده لیست دروس ترم جاری
  • انتخاب گزینه ثبت نام / عملیات ثبت نام و ثبت نام اصلی
  • انتخاب و ثبت واحدهای انتخابی
  • تایید نهایی گزینه‌های انتخاب شده و تهیه پرینت انتخاب واحد

راهنمای تصویری انتخاب واحد پیام نور ۱۴۰۲

افرادی که در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده و می‌خواهند برای نیمسال اول، نیمسال دوم و یا ترم تابستانی انتخاب واحد کنند؛ لازم است که از مراحل انتخاب واحد مطلع باشند. بنابراین بهتر است به راهنمای تصویری زیر توجه کنید:

۱-ورود به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور

 

صفحه-اصلی-دانشگاه-پیام-نور

۲-پس از ورود به سامانه نام کاربری و رمز ورود را درج نمایید.

ورود-به-سامانه-جامع-دانشگاهی-پیام-نور

۳-پس از وزود به صفحه مسیر زیر را برای اطلاع از گزینه‌های قابل انتخاب دنبال کنید:

انتخاب مسیر آموزش / گزارش‌های آموزش / درس‌های ترمی / لیست دروس ارائه شده 

ثبت-نام-برای-انتخاب-واحد-در-سایت-پیام-نور

۴-به منظور ورود به صفحه انتخاب واحد باید مسیر ثبت نام / عملیات ثبت نام / ثبت نام اصلی را انتخاب نمایید.

۵-در نهایت با وارد کردن شماره درس و شماره گروه و انتخاب گزینه ثبت انتخاب واحد شما انجام می‌شود.

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور نیمسال اول

به طور کلی هر سال تحصیلی دانشگاه پیام نور شامل سه ترم تحصیلی می‌شود که نیمسال اول معمولا از مهر ماه و نیمسال دوم معمولا از بهمن ماه و نیمسال تابستان از تیر ماه آغاز می‌شود. نام نویسی و انتخاب واحد نیمسال تحصیلی مهر و بهمن اجباری بوده (اختیاری مگر با داشتن مرخصی) و انتخاب واحد و ثبت نام ترم تابستان اختیاری است.

هر یک از دانشجویان دانشگاه پیام نور که از ورودی سال‌های قبل بوده و یا به تازگی و در سال ۱۴۰۲ در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، باید مطابق زمان‌بندی اعلام شده در سامانه گلستان وارد سایت شده و با مراجعه به صفحه شخصی خود، فرآیند انتخاب واحد خود را تکمیل کنند. مهلت انتخاب واحد نیمسال اول تا 25 مهر ماه تمدید شده است.

زمان انتخاب واحد نیمسال اول دانشگاه پیام نور 
رویداد بازه زمانی
مهلت اولیه انتخاب واحد 21 شهریور الی 31 شهریور ماه
تمدید مهلت انتخاب واحد 31 شهریور الی 7 مهر ماه
حذف و اضافه 7 مهر الی 20 مهر ماه
مهلت انتخاب واحد دانشجویان جدید الورود 12 مهر الی 25 مهر ماه
تمدید مهلت انتخاب واحد دانشجویان جدید الورود 25 مهر الی 12 آبان ماه

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور نیمسال دوم

پس از اتمام زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور در نیمسال اول سال تحصیلی۱۴۰۲، نیمسال دوم تحصیلی این دانشگاه آغاز می‌شود. دانشجویان مانند ترم اول این دانشگاه باید در ابتدای آغاز این نیمسال تحصیلی نیز با ورود به سامانه گلستان، دروس مورد نظر این ترم خود را نیز انتخاب کنند.

نام نویسی ترم بهمن دانشگاه پیام نور نیز مانند ترم مهر اجباری بوده و در صورت عدم ثبت نام و انتخاب واحد به موقع می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. دانشجویان باید برای شرکت در کلاس‌های حضوری و یا کلاس‌های غیر حضوری سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور، اول درس‌های مورد نظر را انتخاب کنند. نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در ترم تحصیلی مهر درست مانند انتخاب واحد در ترم بهمن است.

📌 مهلت انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور در ترم بهمن برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای ورودی‌های قدیم از 27-17 دی در نظر گرفته شده است. امکان تمدید مهلت در روزهای پایانی هم وجود دارد.

📌 زمان انتخاب واحد پیام نور ورودی جدید هم متعاقبا با اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.

📌 مهلت ثبت درخواست تغییر رشته و درخواست مهمان یا انتقال از مهر ماه اعلام شده است.

انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور نیمسال دوم

 

اخبار پیرامون دانشگاه پیام نور

 زمان انتخاب واحد: طبق آخرین اخبار جدید و به روز، زمان انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور از تاریخ 21 تا 31 شهریور ماه بوده است. کلاس‌های درسی چه نظری و چه عملی به صورت حضوری برگزار خواهند شد. بنابراین تمامی دانشجویان و پذیرفته شدگان در مهر ماه، موظف به شرکت در کلاس‌های تخصصی و عمومی می‌باشند.

با آغاز بازه ثبت نام و انتخاب واحد در ترم بهمن پیام نور، متقاضیان می‌بایست تا قبل از اتمام مهلت انتخاب واحد خود را انجام دهند. در غیر اینصورت عواقبی چون حذف ترم تحصیلی پیش روی دانشجو است. با تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل 9099075307 می‌توانید از مشاوران ما بخواهید در روند ثبت نام راهنمایی‌تان کنند.

 

اطلاعیه:

هر دانشجو در زمان مشخص به خود امکان انتخاب واحد خواهد داشت. یعنی ممکن است برخی از دانشجویان در روزهای اول نوبت انتخاب واحد آن‌ها باشد و برخی در روزهای بعد از شروع انتخاب واحد مهلت داشته باشند تا انتخاب واحد کنند.

 

خلاصه مطلب

دانشجویان مقاطع مختلف که پس از تکمیل ثبت نام دانشگاه پیام نور در پذیرش این دانشگاه قبول شده و یا از ورودی‌های قبلی هستند، می‌بایست مدتی پیش از آغاز هر یک از نیمسال‌های تحصیلی و مطابق تقویم آموزشی اعلام شده، نسبت به انتخاب واحد دانشگاه پیام نور خود اقدام کنند. سپس بعد از اتمام زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲، نیمسال دوم تحصیلی این دانشگاه آغاز می‌شود. دانشجویان مانند ترم اول این دانشگاه باید در ابتدای آغاز این نیمسال تحصیلی نیز با ورود به سامانه گلستان، دروس مورد نظر این ترم خود را نیز انتخاب کنند. مهلت ثبت نام و انتخاب واحد در ترم مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از 21 تا 31 شهریور اعلام شده است.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور سالانه چند بار انجام می‌شود؟

 همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، انتخاب واحد سالیانه سه بار و برای ترم مهر، بهمن و تابستان انجام می‌شود.

انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور تا کی وقت دارد؟

برای هر یک از نیمسال‌های تحصیلی، مدتی پیش از آغاز ترم تحصیلی برای دانشجویان این دانشگاه فعال می‌شود. مهلت انتخاب واحد برای مهر تا 28 مرداد و برای ترم بهمن تا 27 دی خواهد بود.

چگونه انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور انجام دهیم؟

برای انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور باید وارد پروتال دانشجویی خود در سایت گلستان شوید و دروس مد نظر خود را انتخاب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا