انتخاب واحد سامانه گلستان + راهنما golestan.kut.ac.ir


انتخاب واحد سامانه گلستان
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

هر کدام از دانشگاه ها برای راحتی دانشجویان خود فرآیند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را به صورت اینترنتی در سایت های مختلفی انجام می دهند. دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان نیز برای انتخاب واحد به سامانه گلستان به نشانی اینترنتی golestan.kut.ac.ir مراجعه می کنند. این سامانه در حال حاضر در اختیار کلیه دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان سراسر کشور قرار دارد. نحوه انتخاب واحد سامانه گلستان برای کلیه این دانشجویان یکسان است. در حالی که ممکن است برخی از دانشجویان جدیدالورود نیاز به راهنما انتخاب واحد گلستان داشته باشند.

به همین دلیل لازم است مراحل انتخاب واحد در سامانه گلستان را به صورت گام به گام برای آن ها آموزش دهیم. در حالی که شما می توانید در مورد نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان و پرداخت شهریه با شماره تلفن 9099075307 صحبت کنید تا کارشناسان آموزشی و تحصیلی ما با شما صحبت و راه حل آن را بیان کنند.

 

سایت انتخاب واحد گلستان برای دانشجویان سراسری، پیام نور و فرهنگیان

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم کلیه دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان برای انتخاب واحد باید به سایت گلستان به نشانی golestan.kut.ac.ir مراجعه کنند. هر ساله دانشجویان زیادی با شروع نیم سال تحصیلی برای انتخاب واحد به این سایت مراجعه می کنند و ترافیک آن را بالا می برند. لذا برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، انتخاب واحد را در سایت زمان بندی می کنند. در واقع تنها دانشجویان دانشگاه های خاصی در محدوده زمانی مشخصی می توانند به سایت golestan.kut.ac.ir مراجعه کنند و در آن جا انتخاب واحد خود را انجام دهند.

اگر دانشجویان انتخاب واحد خود را به درستی انجام ندهند نمی توانند در ترم جاری تحصیل کنند. به همین دلیل لازم است با نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان آشنایی داشته باشند. دقت کنید که بعد از انتخاب واحد سامانه گلستان باید برای حذف و اضافه نیز به این سایت در تاریخ های مشخص شده ای توسط این سامانه مراجعه و اقدامات خود را انجام دهید. هم‌چنین دانشگاه های شهریه پردازی مانند پیام نور باید برای تکمیل فرآیند انتخاب واحد خود نیاز به پرداخت شهریه دارند؛ بنابراین لازم است دانشجویان با ساز و کار سایت گلستان golestan.kut.ac.ir آشنایی داشته باشید. البته دقت کنید که در سامانه گلستان امکانات دیگری برای دانشجویان مانند مشاهده برنامه کلاسی، مشاهده لیست دروس ارائه شده در ترم، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، دریافت انتقالی، انجام امور مربوط به فارغ‌التحصیلی و غیره انجام می شود.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

راهنمای تصویری انتخاب واحد سامانه گلستان برای دانشجویان سراسری

مهلت انتخاب واحد در سامانه گلستان محدود است و برای همین لازم است دانشجویان سراسری در محدوده زمانی اعلام شده نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنند. از آن جا که تعداد دانشجویانی که به این سایت مراجعه می کنند، بسیار زیاد است. لذا شما قبل از شروع انتخاب واحد با کلیه مراحل آن آشنایی داشته باشید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم انتخاب واحد در سامانه گلستان را به صورت تصویری برای دانشجویان سراسری آموزش دهیم.

✅ وارد سایت گلستان به آدرس اینترنتی golestan.kut.ac.ir شوید.

راهنمای تصویری انتخاب واحد سامانه گلستان برای دانشجویان سراسری✅ بر روی سایت اصلی گلستان روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

راهنمای انتخاب واحد سامانه گلستان برای دانشجویان سراسری✅ در صفحه باز شده، شناسه کاربری یا همان شماره دانشجویی و گذرواژه خود وارد کنید تا وارد پنل کاربری شوید.

انتخاب واحد سامانه گلستان برای دانشجویان سراسری✅ روی گزینه گزارش های آموزش و بخش درس های ترمی کلیک کنید تا لیست دروس ارائه شده در ترم جاری را مشاهده کنید.

انتخاب واحد دانشجویان سراسری✅ حالا برای شروع فرآیند انتخاب واحد خود در سامانه گلستان از منوی ثبت نام وارد بخش ثبت نام اصلی شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون روی لینک کلیک کنید.

نحوه انتخاب واحد در سایت گلستان برای دانشجویان دولتی✅ در این بخش باید شماره دروس و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا انتخاب واحد شما در سامانه گلستان تکمیل شود.

راهنما انتخاب واحد گلستان برای دانشجویان دولتی

 

نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان برای دانشجویان دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز مانند دانشجویان دانشگاه های سراسری باید با شروع هر نیمسال تحصیلی در زمان مقرر شده وارد سایت گلستان golestan.kut.ac.ir شوند و در آن جا با مشاهده لیست دروس ارائه شده اقدام به انتخاب واحد کنند. زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان اعلام می شود. با توجه به آن که زمان انتخاب واحد برای دانشگاه پیام نور محدود به چند روز است؛ بنابراین شما باید فرآیند آن آشنایی داشته باشید. در ادامه قصد داریم راهنما انتخاب واحد گلستان برای دانشجویان دانشگاه پیام نور را ارائه دهیم.

✅ دانشجویان باید نشانی reg.pnu.ac.ir را در مرورگر خود جستجو کنند.

✅ بر روی اولین گزینه سایت گلستان کلیک کنند تا وارد صفحه اصلی سامانه شوند.

نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان برای دانشجویان دانشگاه پیام نور✅ روی گزینه ورود به سیستم کلیک نمایند.

جهت اطلاع از سیستم بازیابی و تغییر رمز عبور سیستم گلستان پیام نور و مراحل مختلف آن کلیک کنید.

انتخاب واحد در سامانه گلستان برای دانشجویان دانشگاه پیام نور✅ برای ورود به صفحه کاربری در سایت گلستان لازم است شناسه کاربری، گذرواژه و کد امنیتی را وارد کنند.

نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان برای دانشجویان پیام نور✅ سپس روی گزینه ورود کلیک کنند تا وارد پنل کاربری خود شوند.

✅ در این جا روی گزینه گزارش های آموزشی و بخش درس های ترمی کلیک کنند تا لیست دروس ارائه شده در ترم جاری را مشاهده کنند.

راهنما انتخاب واحد در گلستان برای دانشجویان دانشگاه پیام نور✅ برای شروع انتخاب واحد سامانه گلستان لازم است دانشجویان پیام نور از منوی ثبت نام وارد قسمت ثبت نام اصلی شوند.

انتخاب واحد در سامانه گلستان برای دانشجویان پیام نور✅ در این بخش لازم است دانشجویان شماره دروس و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کنند تا انتخاب واحد خود را در گلستان تکمیل کنند.

برای اطلاع  از پشتیبانی سامانه گلستان کلیک کنید.

انتخاب واحد دانشجویان پیام نور

 

نحوه انتخاب واحد سامانه گلستان برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان، یکی از دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم کشور است که با هدف تربیت معلمان، دبیران و مدیران کارآمد و متعهد ایجاد شده است. دانشجویان زیادی در رشته های مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند. این دانشجویان نیز مانند دانشجویان دانشگاه های دیگر باید برای انتخاب واحد به صورت آنلاین به سامانه گلستان مراجعه کنند. انتخاب واحد دانشجویان ترم اول توسط خود دانشگاه انجام می شود؛ اما بعد از ترم دوم دانشجویان باید شخصا انتخاب واحد کنند. در ادامه قصد داریم مراحل انتخاب واحد در سامانه گلستان را برای دانشجویان فرهنگیان بیان کنیم.

✅ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای انتخاب واحد در سامانه گلستان باید وارد این سایت به نشانی education.cfu.ac.ir شوند. برای این کار آدرس مذکور را در مرورگر خود جستجو کنند.

✅ روی اولین گزینه با نام سامانه مروارید کلیک نمایند.

✅ در صفحه اصلی سایت گلستان روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنند.

نحوه انتخاب واحد سامانه گلستان برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

✅ در این قسمت برای ورود به پنل دانشجویی باید شناسه کاربری، گذرواژه و کد امنیتی را وارد کنند و گزینه ورود به سایت را کلیک کنند.

برای  کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه گلستان فرهنگیان education.cfu.ac.ir کلیک نمایید.

نحوه انتخاب واحد سامانه گلستان برای دانشجویان فرهنگیان✅ با ورود به صفحه کاربری روی گزینه گزارش های آموزش و  بخش درس های ترمی کلیک کنند تا لیست کلیه دروس ارائه شده در ترم جاری را مشاهده کنند.

راهنما انتخاب واحد در گلستان برای دانشجویان دانشگاه فرهنگی✅ برای شروع انتخاب واحد باید از منوی ثبت نام روی قسمت ثبت نام اصلی کلیک نمایند.

انتخاب واحد در سامانه گلستان برای دانشجویان فرهنگی✅ در صفحه باز شده، لازم است شماره دروس و سایر اطلاعات خواسته شده را ثبت کنند تا انتخاب واحد آن ها تکمیل شوند.

جهت اطلاع از سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان و نحوه  ورود به آن کلیک کنید.

انتخاب واحد دانشجویان فرهنگی

زمان انتخاب واحد دانشگاه های سراسری، فرهنگیان و پیام نور برای ورودی بهمن 1401

در حال حاضر ورودی نوبت مهر ماه ۱۴۰۱ برای دانشجویان دانشگاه های مذکور تمام شده است. به طوری که هم اکنون آن ها باید برای نوبت دوم در سایت گلستان ثبت نام و انتخاب واحد کنند. در بالا کلیه مراحل انتخاب واحد سامانه گلستان را برای این دانشجویان بیان کردیم. آن ها هم اکنون می توانند بدون دغدغه انتخاب واحد خود را انجام دهند. در حال حاضر زمان بندی سایت گلستان برای انتخاب واحد نوبت بهمن ماه ۱۴۰۱ و تمدید آن برای دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان به شکل زیر اعلام شده است.

دانشگاه ها مهلت ثبت نام ورودی بهمن 1401 مهلت تمدید ثبت نام ورودی بهمن 1401
دانشگاه پیام نور 17 دی تا 27 دی ماه 1401 مشخص نشده
دانشگاه سراسری 30 آذر تا 10 دی ماه 1401  تا 12 دی ماه 1401
دانشگاه فرهنگیان 10 الی 20 بهمن ماه 1401 مشخص نشده

پرداخت شهریه در سایت گلستان

از میان دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان دانشجویان پیام نور باید برای ثبت نام در ترم جاری شهریه پرداخت کنند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله پرداخت شهریه در سامانه گلستان پیام نور را مطالعه کنید؛ اما دقت کنید که علاوه بر دانشجویان پیام نور، دانشجویان شبانه دانشگاه های سراسری نیز باید مبلغی را به عنوان شهریه واریز کنند که آن ها جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانند با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب واحد سامانه آموزشیار کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

سامانه گلستان، یکی از سامانه هایی است که در آن دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان انتخاب واحد می کنند. در این سامانه به غیر از انتخاب واحد خدمات دیگری برای این دانشجویان مانند حذف و اضافه، مشاهده برنامه کلاسی، مشاهده لیست دروس ارائه شده در ترم، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، دریافت انتقالی، انجام امور مربوط به فارغ‌التحصیلی و غیره انجام می شود.

دانشجویان با شروع هر نیمسال تحصیلی باید در این سایت انتخاب واحد کنند که نحوه انتخاب واحد سامانه گلستان برای هر کدام از دانشجویان را به صورت جداگانه در بالا مشخص کردیم. هم‌چنین با توجه به این که در حال حاضر زمان انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه های مختلف شروع شده است. لذا لازم است که شما در مدت زمان تعیین شده مراحل انتخاب واحد خود را طی کنید، در غیر این صورت در تمدید مهلت ثبت نام می توانید این فرآیند را انجام دهید.

از آن جا که زمان انتخاب واحد در سامانه گلستان برای هر کدام از دانشجویان دانشگاه های کشور محدود است. به همین دلیل شما در اولین فرصت به سایت گلستان مراجعه کنید. اگر به هنگام کار با این سامانه به هر گونه مشکلی برخورد کردید یا اطلاعاتی در مورد پیش نیازها و هم نیازها ندارید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

انتخاب واحد کدام دانشگاه ها در سایت گلستان انجام می شود؟

در حال حاضر کلیه دانشجویان دانشگاه های پیام نور، سراسری و فرهنگیان باید برای انتخاب واحد به سایت گلستان golestan.kut.ac.ir مراجعه کنند.

آیا مراحل انتخاب واحد برای دانشجویان دانشگاه های مختلف در سایت گلستان متفاوت است؟

خیر؛ در حال حاضر کلیه دانشجویان دانشگاه های پیام نور، سراسری و فرهنگیان باید یک روال را برای ثبت نام در سایت گلستان طی کنند که در بالا به آن ها اشاره کردیم.

چه امکاناتی در سایت گلستان در اختیار دانشجویان قرار دارد؟

کلیه دانشجویان دانشگاه های مذکور می توانند در این سایت انتخاب واحد، حذف و اضافه، مشاهده لیست دروس و غیره را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا