انصراف از دانشگاه و سربازی | شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی


شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی مشخص شده است. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است ، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب نمایند. ما در این مطلب سعی کرده ایم به تمامی سوالات شما در رابطه با شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی پاسخ دهیم.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط انصراف برای دانشجویان ارشد و دکتری از دانشگاه و سربازی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی جهت ادامه تحصیل حتما از مشاوران کمک بگیرید.

 

 

شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی بستگی به تصمیم شما برای ادامه تحصیل و یا سربازی دارد. به طور مثال برخی از دانشجویان انصرافی ، پس از ترک تحصیل قصد دارند دوباره در رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند ؛ هم چنین برخی تصمیم به خرید سربازی می گیرند و برخی نیز قصد دارند پس از انصراف تحصیلی ، به خدمت اعزام شوند. براین اساس ما قصد داریم به تمامی سوالات شما در رابطه با انصراف از دانشگاه و سربازی پاسخ دهیم.

 

 

جزییات شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی برای ادامه تحصیل

افرادی که با هدف تحصیل در رشته و دانشگاهی دیگر انصراف می دهند ، برای ادامه تحصیل لازم است واجد یک سری شرایط باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اگر دانشجوی انصرافی قصد ادامه تحصیل دارد ، نباید از تاریخ انصراف وی بیشتر از یک سال گذشته باشد. به عبارتی مهلت معرفی نظام وظیفه بعد از انصراف ، یک سال است. پس اگر انصراف دادید حتما قبل از گذشت یک سال کامل دوباره برای شرکت در کنکور و یا ورود به دانشگاه به صورت بدون کنکور ، اقدام نمایید.

فرد انصرافی باید حتما در مدت سنوات ارفاقی انصراف خود را اعلام کرده باشد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در حین سربازی کلیک کنید.

 

 

اگر فرد انصراف خود را قبل از تمام شدن سنوات تحصیلی اعلام کرده باشد ، می تواند دوباره به ادامه تحصیل بپردازد.

توجه : برای  افرادی که انصراف می دهند ، دریافت مدرک معادل  در مقاطع پایین تر ممنوع است.

توجه : دانشجویان تنها یک بار می توانند در طول مدت تحصیل خود انصراف دهند ، با این که قانونی در رابطه با نقض این موضوع صادر شده است ؛ اما هنوز ترتیباتی برای اجرای آن در نظر گرفته نشده و ما در ادامه شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

 

شرایط دانشجویان انصرافی برای اعزام به خدمت

افرادی که پس از انصراف هیچ برنامه در جهت ادامه تحصیل خود ندارند ، لازم است ظرف حداکثر یک سال خود را دوباره به سازمان نظام وظیفه معرفی نمایند.  علاوه بر این مراکز تحصیلی نیز نام این افراد را به سازمان های نظام وظیفه معرفی خواهد کرد.

 

 

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

معافیت تحصیلی برای افرادی است که در حال تحصیل هستند . پس این موضوع کاملاً مشخص است که دانشجویان انصرافی از هیچگونه معافیتی برخوردار نخواهند شد. همانطور که در شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی اشاره کردیم ، این افراد اگر قصد استفاده از معافیت تحصیلی را دارند باید ظرف مدت زمان کمتر از یک سال دوباره برای شرکت در کنکور و یا ورود به دانشگاه ها اقدام نمایند.

 

 

آیا تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی وجود دارد؟

اگر فردی در سنوات مجاز برای انصراف از دانشگاه و سربازی اقدام کرده باشد ، می تواند از تمید معافیت دانشجویان انصرافی استفاده نماید. فراموش نکنید که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی به گونه ای است که خود به خود هیچگونه تمدید معافیتی برای آن ها صادر نخواهد شد. تنها راه تمدید ، معافیت تحصیلی ورود به دانشگاه و شروع دوباره تحصیل است.

 

 

قوانین معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی و شرایط استفاده از معافیت ها برای این افراد شامل قوانین معافیت تحصیلی می شود که برای دیگران نیز صادر شده است. در ادامه این قوانین را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

 

شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی

 

 

شرایط دریافت معافیت های تحصیلی دانشجویی

افراد پس از اتمام دوره متوسطه ، لازم است برای ادامه تحصیل خود اقدام نمایند. پس از پایان دوره متوسطه ، تمامی مشمولان تا 20 سالگی زمان دارند که در کنکور پذیرفته شوند.

افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند ، لازم است از سنوات مجاز برای دوره متوسطه اطلاعات لازم را کسب نمایند. اگر بعد از تمام شدن مدت زمان سنوات مجاز فرد در دانشگاه قبول نشد ، به خدمت اعزام شده و پس از قبولی می تواند ترخیص از خدمت را دریافت نماید.

 

 

برای کسب هر گونه اطلاعات دررابطه با امریه سربازی کلیک کنید.

 

 

با انصراف از دانشگاه و سربازی اگر فرد قصد استفاده از معافیت تحصیلی را دارد ، نباید حتی یک روز غیبت برای وی ثبت شده باشد. در غیر این صورت اجازه استفاده هیچ گونه معافیتی تحصیلی را نخواهد داشت. شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی نیز به همین شکل است.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ازدواج حین خدمت سربازی کلیک کنید.

 

 

شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی و افرادی که از دانشگاه اخراج شده و یا فارغ التحصیل شده اند ، یکسان است پس انصراف از دانشگاه و سربازی ، شرایط خاصی را برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

 

 

 

شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی

 

 

تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی و دیگر دانشجویان

حتما تا این قسمت متوجه شده اید که انصراف از دانشگاه و سربازی هیچ شرایط خاصی را برای استفاده از معافیت تحصیلی و همچنین تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان ایجاد نخواهد کرد. شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی مانند دیگر دانشجویان است و به همین دلیل ما در ادامه سنوات مجاز تحصیلی را برای دانشجویان انصرافی و دیگر دانشجویان آورده ایم.

افرادی که در سنوات مجاز ادامه تحصیل دهند ، از تمدید معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجازات غیبت سربازی کلیک کنید.

 

 

مقطع تحصیلی سنوات مجاز
دکترای پزشکی 8 سال
کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال
دکترای تخصصی 6 سال
کارشناسی ناپیوسته 3 سال
کارشناسی 5 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال
کاردانی 2.5 سال

شرایط دانشجویانی که دوبار از تحصیل انصراف می دهند برای نظام وظیفه چگونه است؟

مشمولان آقا می توانند دوبار از تحصیل انصراف دهند ؛ اما تنها یک بار حق ادامه تحصیل و استفاده از معافیت تحصیلی را خواهند داشت. البته اگرچه پس از شکایت برخی دانشجویان مبنی بر غیر منطقی بودن این قانون ، بخش نامه استفاده از معافیت تحصیلی برای هر مقطع یک بار ، نقض شد ؛ اما ظاهراً هنوز به صورت کامل اجرا نشده و شرایط قبل برقرار است.

 

 

اگر در رابطه با بومی سازی سربازی اطلاعاتی ندارید کلیک کنید.

 

 

پس اگز قصد ادامه تحصیل دارید ، بهتر است دوبار از یک مقطع انصراف ندهید و یا پس از انصراف خدمت خود را تمام کرده و پس از دریافت کارت پایان خدمت برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود اقدام نمایید.

 

 

خلاصه مطلب

انصراف از دانشگاه و سربازی موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. از آنجایی که بسیاری از دانشجویان ممکن است در طول تحصیل تصمیم به انصراف بگیرند ، به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم به تمامی سوالات این افراد در خصوص ، شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی و شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی داشتید ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط انصراف برای دانشجویان کارشناسی از دانشگاه و سربازی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

سامانه نشا معافیت تحصیلی

قانون جدید معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی دانشجویان

تحصیل مجدد مشمولین در یک مقطع

مهلت معرفی نظام وظیفه

انصراف از دانشگاه و سربازی

2.7/5 – (13 امتیاز)

آیا شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی برای تمام دانشجویان یکسان است؟

بله این شرایط برای تمامی دانشجویان یکسان است.

شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی چه تفاوتی با دانشجویان دیگر دارد؟

تفاوت خاصی ندارد ؛اما یک سری قوانین خاص دارد که در متن آمده است.

شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی در حال حاضر وجود دارد یا خیر؟

این شرایط هنوز وضعیت مشخصی ندارد ؛ زیرا بخش نامه تصویب شده اما اجرا نمی شود.

برای اطلاع از شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی چه راهی وجود دارد؟

می توانید در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا