بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان + راهنمای تصویری


بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، طرح رتبه‌ بندی فرهنگیان به منظور بهبود کیفیت آموزشی اجرا می‌ شود و پس از بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان در سایت my.medu.ir، به ۵ دسته تقسیم شده و طبق رتبه کسب شده، به حقوق دریافتی آن ها اضافه می‌ شود. توجه داشته باشید امکان بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان تنها در مهلت اعلام شده ممکن می‌ باشد و پس از اتمام این زمان، بارگذاری این مدارک برای هیچ یک از فرهنگیان گرامی ممکن نیست. 

در این مقاله در مورد اسناد و مدارک لازم و همچنین نحوه بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان توضیح خواهیم داد پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر از تلفن ثابت شماره 9099075307 را بدون پیش شماره استانی شماره گیری نمایید. لازم به ذکر است مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی در روزهای تعطیل نیز آماده کمک و پاسخگویی در خصوص بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان می باشند.

رتبه بندی فرهنگیان چیست؟ و شامل چه افرادی می شود؟

طرح رتبه‌ بندی معلمان در سال‌ های اخیر اجرا شده است تا کیفیت آموزش را در مدارس کشور افزایش دهد. بر اساس این طرح معلمان می‌ بایست مدارکی را در سایت آموزش و پرورش بارگذاری کنند تا رتبه آن ها مشخص شود. توجه داشته باشید بدون بارگذاری مدارک فرهنگیان در سایت آموزش و پرورش، رتبه‌ بندی انجام نمی‌ شود و در نتیجه هیچگونه مزایایی نیز برای آن ها در نظر گرفته نخواهد شد.

اما سوالی که پیش می‌ آید این است که آیا همه فرهنگیان مشمول قانون رتبه‌ بندی هستند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این طرح از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اعمال شده است و افراد فرهنگی بازنشسته قبل از این تاریخ، مشمول قانون رتبه‌ بندی فرهنگیان نخواهند شد.

افزون بر این برای شرکت در آزمون رتبه‌ بندی معلمان داشتن حداقل دو سال سابقه کاری لازم است و افراد شاغل در ادارات آموزش و پرورش مجاز به شرکت در آزمون رتبه‌ بندی معلمان نیستند.

در کنار موارد فوق، شرایط دیگری نیز وجود دارد که برای شرکت در آزمون فرهنگیان باید آن ها را داشته باشید. برای اطلاع از تمامی این شرایط می‌ توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. 

رتبه بندی فرهنگیان چیست؟ و شامل چه افرادی می شود؟

👈🏻 برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مدارک لازم برای بارگذاری رتبه بندی فرهنگیان

برای اینکه هریک از فرهنگیان محترم بتوانند در طرح رتبه بندی شرکت کنند؛ می بایست مدارکی را در سایت مربوطه بارگذاری نمایند. به همین علت در این قسمت به معرفی مدارک لازم برای رتبه بندی فرهنگیان پرداخته ایم. این مدارک به شرح زیر هستند:

📂 اسکن اصل آخرین مدرک تحصیلی بر اساس حکم 

📂 بارگذاری فایل اسکن شده از تمام ساعات ضمن خدمت گذرانده شده

📂 فایل اسکن شده مقالات چاپ شده در نشریات علمی و کتاب های تالیف شده (در صورت داشتن)

📂 فایل اسکن شده گواهی عضویت در گروه های آموزشی منطقه یا استان 

📂 فایل اسکن شده گواهی کسب مقام اول، دوم یا سوم در مسابقات و جشنواره هادر ۵ سال اخیر خدمت

📂 فایل اسکن شده گواهی کسب عنوان معلم نمونه منطقه ای، استانی یا کشوری در ۵ سال اخیر خدمت

📂 فایل اسکن شده گواهی مشارکت در اجرای فعالیت های فوق برنامه آموزشی، فرهنگی، ورزشی، پرورشی در هر کدام از نهادها (آموزش و پرورش، استانداری، وزارت ارشاد، هلال احمر، دانشگاه ها، وزارت بهداشت، بسیج و …)

📂 فایل اسکن شده گواهی تدریس در کارگاه، دوره ضمن خدمت، دانشگاه ها ( در صورت داشتن)

📂 بارگذاری اسکن تمام تقدیر نامه های دریافت شده تا سقف ۳۰ امتیاز (رییس جمهور:۳/۵ وزارتی:۳  استاندار و معاون وزیر: ۲/۵  استانی: ۲  منطقه: ۱  مدیر:۰/۵)

📂 فایل اسکن شده گواهی همکاری با موسسات جهادی، انجمن های خیریه و … یا اخبار آموزش و پرورش (در صورت داشتن)

📂 فایل اسکن شده آخرین حکم کارگزینی تا قبل از ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ (نیروهای استخدامی جدید آخرین حکم خود را قرار دهند)

📂 اسکن از ابلاغ های تدریس در مناطق محروم و روستاها 

📂 فایل اسکن شده از گواهی عضویت در هیأت ها و انجمن های علمی، آموزشی، هنری، فرهنگی منطقه یا استان (مانند بسیج، انجمن های علمی، ورزشی و…)

📂 فایل اسکن شده برگ ارزشیابی ۳ سال آخر خدمت

📂 بارگذاری دو نمونه طرح درس روزانه (به صورت دست نویس)، دو مورد طراحی سوالات استاندارد (طراحی توسط خود فرد)

📂 بارگذاری اسکن گواهی کسب رتبه در درس پژوهی، اقدام پژوهی و… + یک مورد پژوهش کامل

📂 دو مورد پیشنهاد در حیطه شغلی خود (در قالب فرم پیشنهادات)

مدارک لازم برای بارگذاری رتبه بندی فرهنگیان

👈🏻 برای اطلاع از نحوه پیگیری ثبت نام مسکن فرهنگیان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

بررسی سایت بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان 

همانطور که در بخش قبل بیان کردیم، بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان باید در سایت آموزش و پرورش انجام شود. توجه کنید تا سال گذشته این مدارک لازم بود در سایت rtb.medu.ir بارگذاری شوند اما از سال جاری با روی کار آمدن پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و یکپارچه سازی تمام سامانه های این وزارت خانه، بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان در همین پنجره به نشانی my.medu.ir قابل انجام است.

نحوه بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

برای بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش، ابتدا می‌ بایست نشانی اینترنتی my.medu.ir را در مرورگر خود جستجو نمایید و سپس وارد این سایت شوید.

my.medu.ir

پس از ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش لازم است نقش خود را از منوی کشویی، فرهنگی انتخاب نمایید و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور که کدملی و همان رمز سامانه قبلی رتبه بندی معلمان است، وارد میزکار فردی خود گردید.

میزکار فرهنگیان در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

حال لازم است در میز کار خود وارد قسمت رتبه‌ بندی شوید و فایل اسکن شده مدارک خواسته شده را در بخش رتبه‌ بندی معلمان وارد نمایید.

چنانچه در انجام هر یک از مراحل فوق با مشکل مواجه شدید می‌ توانید از کارشناسان مرکز ایران تحصیل کمک و راهنمایی دریافت کنید.

تاثیر طرح رتبه بندی فرهنگیان در میزان حقوق دریافتی آن ها 

بر اساس بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان در سایت my.medu.ir، پنج رتبه برای آن ها در نظر گرفته می شود که طبق هریک از رتبه ها، حقوق و مزایا در حکم کارگزینی تغییر می کند. این تغییرات در ادامه برای مشاهده شما عزیزان در جدول زیر قرار داده شده است.

جدول رتبه بندی و افزایش حقوق فرهنگیان
عنوان رتبه میزان افزایش حقوق
آموزشیار معلم ۱۰ درصد افزایش حقوق
مربی معلم ۲۵ درصد افزایش حقوق
استادیار معلم ۳۷ درصد افزایش حقوق
دانشجویار معلم ۴۷ درصد افزایش حقوق
استاد معلم ۵۲ درصد افزایش حقوق

 

🔊 اطلاعیه 🔊

چنانچه بعد از اعمال رتبه بندی، حقوق و مزایای هر یک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق‌ العاده‌ های هیئت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد ما به التفاوت تا سقف مذکور در احکام کارگزینی او درج خواهد شد.

اخبار پیرامون رتبه بندی فرهنگیان 

📢 رسیدگی به اعتراض رتبه بندی معلمان 

آقای رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مورد روند پیگیری به اعتراض رتبه بندی معلمان گفتند: در حال حاضر مشغول بررسی اعتراض رتبه بندی های فرهنگیان هستیم و به زودی نتیجه اعتراضات اعلام می شود.

ایشان همچنین اضافه کردند: اجرای رتبه‌ بندی حدود 900 هزار معلم از 26 مرداد 1401 آغاز شده است، اما هنوز مراحل رتبه‌ بندی معلمان همچنان ادامه دارد و مشکلات این قشر از جامعه همچنان پابرجاست.

📢 پیگیری وضعیت رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته 

آقای رضا فیضی‌ نژاد در خصوص وضعیت بدهی‌ های سازمان آموزش‌ و پرورش به صندوق بازنشستگی کشوری گفتند: به فرهنگیان عزیز اطمینان می دهیم مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت وزارت آموزش و پرورش طی هفته جاری پیگیر وضعیت رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته خواهند بود تا بتوانند با تسویه حساب‌ بازنشستگان آموزش و پرورش، رتبه‌ بندی معلمان را اجرایی کنند.

ایشان گفتند در سال گذشته، ۵۱ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته شدند که مشمول رتبه‌ بندی هستند و امسال نیز براساس پیش‌ بینی‌ ها، ۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که دو جلسه در صندوق بازنشستگی کشوری بابت کسورات بازنشستگی مقطع ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و اعلام رتبه‌ بندی بازنشستگان ۱۴۰۱ برگزار شده است.

اخبار پیرامون رتبه بندی فرهنگیان 

👈🏻 برای اطلاع از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب 

در این نوشته به بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان پرداختیم و لیست کامل این مدارک را برای اطلاع شما بیان کردیم. افزون بر این مراحل انجام این کار در سایت my.medu.ir شرح دادیم و یادآور شدیم از سال جاری برای بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان باید به این سایت مراجعه کرد.

شما عزیزان اگر در هنگام بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان با مشکل مواجه شدید و یا در خصوص این کار نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید؛ می توانید از تلفن ثابت بدون کد استانی با شماره 9099075307 تماس بگیرید. شایان ذکر است برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب ممکن می باشد.

علاوه بر این شما همراهان گرامی می توانید سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای همین صفحه و در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

 

👈🏻 برای دانلود فایل پی دی اف مقاله بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

در هنگام بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان، نیروهای استخدامی جدید باید کدام حکم خود را در سایت آپلود نمایند؟

نیروهای استخدامی جدید باید آخرین حکم خود را در سایت بارگذاری کنند.

حداکثر سقف امتیاز بارگذاری تقدیر نامه های فرهنگیان چقدر است؟

امکان بارگذاری اسکن تقدیر نامه های فرهنگیان تا سقف ۳۰ امتیاز وجود دارد.

چگونه می توان برای رفع مشکل بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان اقدام کرد؟ 

در صورت بروز مشکل در هنگام بارگذاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان می توانید با شماره 9099075307 ( از تلفن ثابت بدون شماره گیری پیش شماره استانی) تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا