با معافیت اعصاب و روان میشه گواهینامه گرفت؟ + قانون 1402


افراد زیادی به دنبال دریافت کارت معافیت سربازی از طریق بیماری های زیادی مانند اعصاب و روان هستند؛ اما آیا می دانید با معافیت اعصاب و روان میشه گواهینامه گرفت؟ و در حال حاضر این افراد چه محدودیت هایی برای دریافت گواهی‌نامه یا سایر امور زندگی خود دارند؟

از آن جا که دریافت گواهی‌نامه برای همه افراد لازم است، لذا آقایانی که کارت معافیت سربازی خود را با بیماری اعصاب و روان دریافت کردند نیز می توانند گواهی‌نامه بگیرند؟ این افراد با توجه به مشکلات روحی و روانی که دارند به هنگام رانندگی مشکلاتی را خواهند داشت. در واقع یکی از بزرگترین دغدغه این افراد دریافت و یا تمدید گواهینامه با معافیت اعصاب و روان است. لذا آن ها به دنبال آخرین خبر راجب گواهینامه با کارت معافیت اعصاب هستند تا اطلاعات جامعی در مورد آن داشته باشند. حال شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت گواهی‌نامه با کارت معافیت سربازی و چه نوع معافیت پزشکی مانع گرفتن گواهینامه رانندگی میشه؟ می توانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 صحبت نمایید.

کارت معافیت سربازی بیماران اعصاب و روان

معافیت اعصاب و روان یکی از معافیت هایی است که در آن فرد با توجه به نوع بیماری خود می تواند از معافیت دائم، موقت یا معاف از رزم استفاده کند. معافیت سربازی اعصاب و روان تنها برای افرادی که مشکل روحی و روانی دارند، تعلق می گیرد. در حال حاضر بیماری های روانی زیادی وجود دارند. کسانی که بیماری های روانی وسواس، اختلالات اضطرابی، پانیک و غیره دارند می توانند کارت معافیت خدمت دریافت کنند. معمولا به کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان کارت قرمز نیز گفته می شود. این کارت ها مانند کارت های خدمات وظیفه سربازی هستند که در داخل آن بیماری روحی وروانی فرد ذکر شده است. به همین دلیل از رفتن به خدمت سربازی معاف شده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پزشکی مغز و اعصاب (نورولوژی) و بیماری ها و شرایط آن روی لینک کلیک کنید.

کارت معافیت سربازی بیماران اعصاب و روان

دریافت کارت معافیت سربازی اعصاب و روان سختگیری های زیادی دارد که سازمان نظام پزشکی کشور روی آن نظارت می کند. آن ها این افراد را تحت معاینات و آزمایش های مختلفی قرار می دهند تا به آن ها کارت معافیت سربازی صادر کنند. در این میان بیماری هایی مانند اختلال افسردگی، اسکیزوئید و پارانوئید و غیره دارای معافیت دائم و بیماری هایی مانند اختلالات تکلم در نوع خفیف یا متوسط، اختلال اضطراب در نوع خفیف و غیره دارای معافیت از رزم خواهند بود. در این میان افرادی که بیماری های دیگری دارند، دارای معافیت موقت خواهند بود.

آیا با معافیت اعصاب و روان میشه گواهی‌نامه گرفت؟

افرادی که موفق شدند کارت قرمز خود را دریافت کنند به دنبال این هستند که آیا با معافیت اعصاب و روان میشه گواهی‌نامه گرفت؟ کسانی که معافیت موقت یا از رزم دارند می توانند گواهی‌نامه دریافت کنند؟ در حال حاضر چه محدودیت هایی برای این افراد وجود دارد؟

تاکنون بارها مشاهده شده است که برخی از افراد بدون اطلاع از محدودیت‌های کارت قرمز آن را دریافت می کنند؛ اما بعدا در شورای پزشکی و درمانگاه اعصاب و روان ناجا برای دریافت گواهی‌نامه رفت وآمد می کنند. به طوری که دایم تلاش می کنند تا گواهی‌نامه خود را دریافت کنند. به صورت کلی طبق قانون کشور کسانی که کارت معافیت سربازی اعصاب و روان دارند نمی توانند گواهی‌نامه دریافت کنند؛ اما عده‌ای از آن ها می توانند گواهی‌نامه بگیرند یا اقدام به تمدید گواهینامه با معافیت اعصاب و روان کنند.

برای معافیت پزشکی ازوفاژیت {شرایط و مراحل} روی لینک کلیک کنید.

از میان افرادی که کارت معافیت سربازی اعصاب و روان دارند، در صورتی که در رانندگی آن ها هیچ گونه اختلالی وجود نداشته باشند می توانند گواهی‌نامه دریافت کنند. هر چند که در حال حاضر برای دریافت گواهی‌نامه رانندگی نیاز به ارائه کارت پایان خدمت نیست. لذا در صورتی که بیماری شما شدید نباشد می توانید برای دریافت یا تمدید آن اقدام کنید.

حال اگر شما کارت معافیت سربازی اعصاب و روان را داشته باشید و برای دریافت گواهی‌نامه اقدام کنید در این صورت باید به کمیسیون های تخصصی پزشکی و روانپزشکی مراجعه کنید. همان گونه که می دانید دریافت معافیت سربازی یعنی این که شما از سلامت کامل برخوردار نیستید و باید در این خصوص مورد بررسی قرار بگیرید. رانندگی نیز یکی از کارهایی است که در آن باید سلامت جسمی و روانی داشته باشید تا توانایی کنترل خودرو را به دست بگیرید و عکس‌العمل سریع نشان دهید.

آیا با معافیت اعصاب و روان میشه گواهی‌نامه گرفت

از میان افرادی که قصد دارند با کارت قرمز گواهینامه دریافت کنند، به صورت کلی حدود ۵۰ درصد آن ها نمی توانند گواهی‌نامه بگیرند؛ زیرا آن ها کنترل روانی مناسبی ندارند و در کمیسیون های پزشکی ناجا رد می شوند.

جهت اطلاع از معافیت پزشکی فوبیا {شرایط و مراحل} روی لینک کلیک کنید.

چه نوع معافیت پزشکی مانع گرفتن گواهینامه رانندگی میشه؟

افراد زیادی که قصد دارند کارت معافیت سربازی دریافت کنند دائم از کارشناسان سوال می کنند که چه نوع معافیت پزشکی مانع گرفتن گواهینامه رانندگی میشه؟‌ برای این کار باید بیان کرد؛ کسانی که هر گونه بیماری جسمی و روانی دارند که امر رانندگی را برای آن ها مختل کرده است نمی توانند گواهی‌نامه دریافت کنند. برای هر کدام از بیماری های روانی و جسمی رویکردها و گایدلاین های متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال کسی که اختلال شخصیتی دارند اگر سن آن ها کمتر از ۲۵ سال باشد به این افراد گواهی‌نامه ارائه نمی شود.

در واقع دریافت گواهی‌نامه نیاز به شاخص هایی دارد که این که افراد بتوانند آن ها را رعایت کنند؛ دید خوب و حرکت سالم دو مورد از این فاکتورها است تا افراد بتوانند عکس‌العمل سریع از خود نشان دهند؛ بنابراین این افراد توسط کمیسیون های پزشکی ناجا شناسایی شده و با بررسی آن ها در این مورد برای ارائه گواهی‌نامه به آن ها تصمیم‌گیری می کنند.

محدودیت های کارت معافیت سربازی اعصاب و روان

با توجه به مطالب بالا که در مورد آیا با معافیت اعصاب و روان میشه گواهینامه گرفت صحبت کردیم‌ متوجه شدید که این افراد باید طبق معاینات پزشکی قرار بگیرند تا در مورد دریافت و عدم دریافت گواهینامه آن ها تصمیم‌گیری شود. حال آیا می دانید که طبق آخرین خبر راجب کارت معافیت اعصاب، این کارت چه محدودیت های دیگری دارد.

برای معافیت پزشکی اختلال شخصیت {شرایط و مراحل} روی لینک کلیک کنید.

  • داشتن کارت قرمز هیچ گونه مشکلی را در ادامه تحصیل داوطلبان ایجاد نمی کند؛ اما در برخی از رشته ها مثل رشته های پزشکی یا پیراپزشکی و رشته های دانشگاه فرهنگیان باید سلامت جسمی و روحی داشته باشند. لذا این دسته از افراد نمی توانند در این دانشگاه ها ثبت نام کنند.

محدودیت های کارت معافیت سربازی اعصاب و روان

  • کسانی که کارت معافیت سربازی اعصاب و روان دارند می توانند پاسپورت دریافت کنند. تنها در موارد خاص نمی توانند آن را اخذ نمایند.
  • مهاجرت تحصیلی، پناهندگی، شغلی و غیره به کشورهای خارجی با داشتن کارت معافیت سربازی اعصاب و روان مشکل ایجاد می کند؛ اما به یاد داشته باشید که هر کدام از کشورها قوانین خاصی را برای پذیرش و صدور ویزا دارند که برای این کار باید در مورد آن ها تحقیق کنید.
  • افرادی که کارت معافیت سربازی اعصاب و روان دارند تحت هیچ شرایطی نمی توانند قاضی شوند؛ زیرا آن ها باید سلامت عقل و روان کامل داشته باشند. به همین دلیل در مصاحبه های علمی رد صلاحیت خواهند شد.
  • جواز کسب، پروانه اشتغال، پروانه نظام مهندسی، پروانه نظام روانشناسی و پروانه نظام پزشکی به کسانی که کارت قرمز دارند، ارائه نمی شود. همچنین در صورتی که شما قبلا این جواز را کسب کرده باشید نمی توانید آن را تمدید کنید.

به غیر از موارد بالا شما با داشتن کارت معافیت سربازی اعصاب و روان نمی توانید کارهای دیگری را انجام دهید. به عنوان مثال شما نمی توانید در هر کاری استخدام شوید. لذا محدودیت شغلی نیز خواهید داشت. به همین دلیل بهتر است شما در صورت مقدور هیچ وقت کارت معافیت سربازی با بیماری اعصاب روان دریافت نکنید.

برای اعتراض به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه و متن درخواست آن روی لینک کلیک کنید.

اگر فردی بعد از دریافت گواهی‌نامه، بیماری اعصاب و روانش عود کند چه می شود؟

اگر فردی با بیماری اعصاب و روان بعد از آن که موفق شد گواهی‌نامه خود را دریافت کند، بیماری او عود نماید و تحت هیچ شرایطی نتواند کنترل رانندگی را به دست بگیرد در این صورت گواهی‌نامه او باطل خواهد شد. لذا ‌طبق آخرین خبر راجب گواهی‌نامه با کارت معافیت اعصاب و روان این افراد نمی توانند گواهی‌نامه رانندگی داشته باشند.

اگر فردی بعد از دریافت گواهی‌نامه، بیماری اعصاب و روانش عود کند چه می شود

خلاصه مطلب

افراد زیادی به دنبال این هستند که با معافیت اعصاب و روان میشه گواهینامه گرفت؟ و یا محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد؟‌ طبق آخرین خبر راجب گواهینامه با کارت معافیت اعصاب 1402 حدود ۵۰ درصد کسانی که کارت قرمز دارند نمی توانند گواهی‌نامه رانندگی دریافت کنند؛ زیرا آن ها سلامت روانی و جسمی برای رانندگی را ندارند و نمی توانند به خوبی ماشین را کنترل کنند. همچنین کسانی که قبلا گواهی‌نامه دریافت کردند و در حال حاضر با عود شدن بیماری خود قصد تمدید گواهینامه با معافیت اعصاب و روان را دارند نیز نمی توانند این کار انجام دهند.

لذا لازم است آن ها در ابتدا بیماری خود را درمان کرده و برای تمدید آن اقدام کنند. در حال حاضر بیماری های زیادی مانع گرفتن گواهی‌نامه می شود که شما جهت اطلاع در مورد چه نوع معافیت پزشکی مانع گرفتن گواهینامه رانندگی میشه؟ می توانید با مشاوران ایران تحصیل به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

جهت دانلود پی دی اف مقاله با معافیت اعصاب و روان میشه گواهینامه گرفت روی لینک کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا با معافیت اعصاب و روان بیماری ام اس و ترومای سر میشه گواهی‌نامه گرفت؟‌

خیر؛ زیرا این بیماران به دلیل معلولیت های حرکتی در ناحیه سر نمی توانند عمل رانندگی را به خوبی انجام دهند. لذا ارائه گواهی‌نامه به این افراد محدودیت های وجود دارد.

چگونه با کارت معافیت سربازی اعصاب و روان گواهی‌نامه دریافت کنیم؟

شما برای این کار باید به کمیسیون پزشکی ناجا محل زندگی خود مراجعه کنید تا آن ها آزمایش ها و تست های روانشناسی را از شما دریافت کنند تا در صورت مقدور گواهی‌نامه به شما صادر کنند.

چند درصد افراد دارای کارت قرمز نمی توانند گواهی‌نامه دریافت کنند؟

حدود ۵۰ درصد این افراد نمی توانند گواهی‌نامه دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا