بخشنامه جدید کارت ایثارگری + شرایط و افراد مشمول 1402


یکی از مهمترین مزایایی که خانواده رزمندگان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، داشتن کارت ایثارگری است. ارگان‌های سپاه و ارتش در حال حاضر کارت ایثارگری را برای این دسته از افراد صادر می‌کنند و می‌توانند بر اساس مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام کارت خود اقدام کنند. اما در سال جدید اطلاع از بخشنامه جدید کارت ایثارگری برای افراد مشمول بسیار اهمیت دارد، چرا که بر اساس خبر جدید کارت ایثارگری افراد که مایلند این کارت را دریافت کنند، باید واجد یک سری شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه باشند.

برای دریافت کارت ایثارگری رزمندگان باید به سامانه ثبت نام کارت ایثارگران مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات درخواستی تقاضای خود را ثبت نمایند. چنانچه شما عزیزان مایل به کسب آخرین اخبار ایثارگری هستید و می‌خواهید در ارتباط با بخشنامه جدید کارت ایثارگری بیشتر بدانید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید.

معرفی کارت ایثارگری

👈افرادی که در سال‌های جنگ ۸ ساله از خاک ایران دفاع کرده‌اند، اطلاعات آنها در یگان‌های خدمتی ثبت شده و خانواده‌های رزمندگان براساس این اطلاعات می‌تواند از مزایای مختلفی بهره‌مند شوند. یکی از این مزایا دریافت کارت ایثارگری است که توسط ارگان‌های ارتش و سپاه برای افراد مشمول صادر می‌شود و می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده و ارائه مدارک لازم، برای ثبت درخواست کارت ایثارگر ارتش و سپاه اقدامات لازم را انجام دهند.

👈مطابق با بخشنامه جدید کارت ایثارگری، افرادی که قصد دارند برای دریافت کارت ایثارگری اقدام کنند، باید از طریق سامانه دریافت کارت ایثار پیگیری‌های لازم را انجام دهند. کارت ایثارگر جدید کارت هوشمند دارای بارکدی است که اطلاعات رزمندگان در آن ثبت شده است.

👈 از آنجا که در سال‌های جنگ دو ارگان سپاه و ارتش بسیاری از سربازان در یگان‌های مختلف استخدام می‌کردند، لذا کارت ایثارگری به عنوان بستر مناسبی جهت ارائه اطلاعات خدمت افراد مشمول ایجاد شده است. در سال‌های جنگ همه اطلاعات یگان‌های خدمتی به صورت کتبی ثبت می‌شد و ممکن بود این اطلاعات دستخوش تغییر شود یا اطلاعات مربوط به رزمندگان سپاه و ارتش گم شود، از این رو کارت ایثارگری برای جمع آوری اطلاعات همه رزمندگان دفاع مقدس ایجاد شد و افراد باید برای پیگیری کارت خود اقدام نمایند.

👈پرسنل ارتش جمهوری اسلامی که به جبهه رفته‌اند، برای دریافت کارت ایثارگری خود باید به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق سامانه دریافت کارت ایثارگر اقدام نمایند. سپاه جمهوری اسلامی نیز برای کارکنان رسمی وظیفه و بسیجی که در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند، این کارت را صادر خواهد کرد و افراد می‌توانند از طریق این سازمان پیگیر کارت ایثارگری خود باشند.

جهت پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با بخشنامه جدید کارت ایثارگری

آشنایی با بخشنامه جدید کارت ایثارگری

👈بر اساس بخشنامه اخیر که از سوی سازمان ناجا ثبت شده است، برخی از مناطق جنگی جنوب، شمال غرب و پایگاه نظامی که مشمول ایثارگری نبودند، مورد تأیید قرار گرفته است. افرادی که به عنوان پایور نیروهای مسلح یا به عنوان سرباز خدمت کرده‌اند، این امکان را دارند که کارت ایثارگری خود را دریافت کنند.

👈بر اساس خبر جدید کارت ایثارگری اگر درصد جانبازی ایثارگران کمتر از ۵ درصد بوده باشد، اما وضعیت سختی معیشتی فرد اثبات شده یا فرد مشمول درصدی از کار افتادگی داشته باشد، بنیاد شهید و ایثارگران این امکان را دارد که برای وی حقوق ایثارگری تعیین نماید و هر ماه به وی پرداخت شود.

👈براساس آخرین اخبار ایثارگری اعلامیه‌های جنگ تا سال ۷۵ مشمول ایثارگری بوده با این تفاوت که حتماً باید جانبازی بالای ۲۵ درصد داشته باشند تا حقوقی سالانه دریافت کنند. در غیر این صورت تنها فرزندان آنها می‌توانند مشمول کسری خدمت شوند.

👈اگر فرد در زمان جبهه حضور داشته یا مجروح جنگی بوده است، اما تا به امروز برای دریافت کارت خود اقدام نکرده جای نگرانی نیست، چرا که می‌توانند این کارت را دریافت کنند و از مزایای آن استفاده نمایند. مزایای داشتن کارت ایثارگر نه تنها برای خود فرد بلکه برای کل اعضای خانواده خواهد بود.

شرایط ثبت نام کارت ایثارگری

👈مطابق با بخشنامه جدید کارت ایثارگری افرادی که قصد دارند کارت ایثارگری را دریافت کنند، قبل از ارائه درخواست خود باید شرایط ثبت نام کارت را بررسی نموده و در صورتی که بر اساس بخشنامه جدید کارت ایثارگری واجد شرایط باشند، این امکان را دارند که در اسرع وقت برای ثبت نام کارت ایثار سپاه و ارتش به صورت حضوری یا از طریق سامانه برای دریافت کارت ایثارگری اقدام نمایند.

👈از آنجا که بیشتر مشمولان کارت ایثارگری در دو ارگان سپاه و ارتش در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، لذا شرایط ثبت نام کارت ایثارگر برای دو ارگان متفاوت است. در ادامه بیشتر در ارتباط با شرایط لازم برای هر دو ارگان توضیح داده ایم.

آشنایی با شرایط ثبت نام کارت ایثار سپاه

👈رزمندگان سپاه که در بازه زمانی 1359/6/31 تا 1367/5/29 در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند، این امکان را دارند که برای اسم نویسی کارت ایثارگری اقدام کرده و مدارک درخواستی را آماده نمایند. همه رزمندگان سپاه که پرسنل رسمی وظیفه و بسیجی بودند، در صورتی که بیش از ۴۵ روز سابقه حضور در جبهه داشته باشند، می‌توانند برای دریافت کارت ایثار اقدام کرده و در زمان مشخص کارت خود را دریافت نمایند.

شرایط ثبت نام کارت ایثارگران سازمان ارتش

👈رزمندگان ارتش که در بازه زمانی  1359/6/31 تا 1367/5/29 در جبهه دفاع مقدس حضور داشتند، می‌توانند برای دریافت کارت ایثارگری پس از ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کنند. کارت ایثارگری ارتش فقط برای افرادی صادر خواهد شد که بیش از ۳ ماه در جبهه حضور داشته و اطلاعات آنها در یگان‌های خدمتی ثبت شده است. بنابراین افراد با ارائه مدارک مورد نیاز، این امکان را دارند که  درخواست خود را برای دریافت کارت ایثارگری ارتش ثبت کرده و منتظر دریافت آن باشند.

بخشنامه جدید کارت ایثارگری _ شرایط استفاده از کارت

بخشنامه جدید درباره شرایط استفاده از کارت ایثارگری

👈پس از اینکه همه مدارک درخواستی به سازمان ناجا ارائه شود، اطلاعات افراد مورد نظر ثبت می‌گردد و کارت ایثارگری از طریق پست به منزل افرادی ارسال خواهد شد. کارت ایثارگری افراد در سیستم هر کدام از سازمان‌های سپاه و ارتش باید فعال شود.

👈در طرح تکریم کارت ایثارگران در ابتدا ۲۰۰ هزار تومان به عنوان شارژ هدیه اعطا شده است. با استفاده از کارت ایثارگری و کد رهگیری ثبت شده روی آن می‌توان از امکانات مختلف زیر استفاده کرد:

✔دریافت نمودن وام ایثارگران

✔دریافت وام ازدواج

✔دریافت وام مسکن

✔داشتن تخفیف در اماکن تفریحی و ورزشی

✔برخورداری از سهمیه استخدامی ادارات دولتی و نظامی

✔داشتن سهمیه در استخدام رسمی

✔تأثیر داشتن کارت در رتبه بندی شاغلان دولت و نیروهای مسلح

✔داشتن سهمیه کنکور برای خانواده های ایثارگران

✔استفاده از کسری خدمت و معافیت ایثارگری فرزندان

✔برای پرداخت کمک هزینه معیشتی

برای دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش بر روی لینک کلیک کنید.

آخرین اخبار ایثارگری

👈مطابق با آخرین اخبار ایثارگری، افراد مشمول براساس اعلام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در برنامه هفتم توسعه، بر اساس سطح ایثارگری که مهم‌ترین مبنای آن نزدیکی به افراد ایثارگر است، خدمات متنوعی را دریافت خواهند کرد.

👈مطابق با آخرین اعلام روابط عمومی مدیریت شعب استان بانک توسعه تعاون، این شورا تصمیم دارد که همکاران ایثارگر را مشمول تسهیلات نماید. طبق بخشنامه تجلیل و تکریم از ایثارگران، مبحث سنوات همکاران ایثارگر و استفاده از خدمات رفاهی و مباحث فرهنگی جز مفاد این بخشنامه است و افرادی که با بانک توسعه تعاون در همکاری هستند، مشمول مزایای مختلف از جمله دریافت کارت ایثارگری خواهند شد.

👈از سوی دیگر بر اساس خبر جدید کارت ایثارگری، مشمولان دریافت کارت حقوق ایثارگر سپاه و ارتش مشخص شده‌اند و در بخشنامه جدید کارت ایثارگری اعلام شده افرادی که جزو دسته‌های زیر باشند به راحتی می‌توانند کارت حقوق خود را از سپاه و ارتش دریافت نموده و از تسهیلات آن بهره ببرند:

✔نیروهای پایور ارتش با هر درجه نظامی

✔نیروهای پایور سپاه با هر درجه نظامی

✔بسیجی عادی یا فعال اعزامی از سوی سپاه

✔سربازان نظام  وظیفه عمومی شاغل در ارتش

✔شهدای ارگان های سپاه و ارتش در همه یگان های زیر مجموعه

✔همه جانبازان و معلولین دارای درصد از کار افتادگی

✔همه جانبازان بالای ۲۵ درصد

✔کلیه سربازان جاویدالاثر

✔کلیه اسرا و آزادگان

آخرین اخبار ایثارگری

خلاصه مطالب

همه افرادی که در جبهه‌های جنگ ۸ ساله تحمیلی حضور داشته‌اند، باید از بخشنامه جدید کارت ایثارگری اطلاع داشته و بدانند که افراد مشمول برای دریافت این کار چه شرایطی را باید داشته باشند. در جنگ تحمیلی دو ارگان سپاه و ارتش نیروهای مختلف را به عنوان سرباز به کار می‌گرفتند. به همین دلیل آن دسته از ایثارگران که دو سازمان مشغول به فعالیت بودند، دارای مزایای مختلفی از جمله دریافت کارت ایثارگری هستند.

از جمله مهم‌ترین مواردی که در بخشنامه جدید کارت ایثارگری اعلام شده این است که افرادی که در مناطق جنگی جنوب و شمال غرب پایگاه نظامی نیز فعالیت داشته‌اند، جز مشمولان ایثارگر محسوب می‌شوند. بر اساس خبر جدید کارت ایثارگری، اگر درصد جانبازی ایثارگران کمتر از ۲۵ درصد باشد، اما وضعیت سختی معیشتی فرد اثبات شود، می‌توانند برای دریافت کارت ایثارگری اقدام کنند.

در این مطلب آخرین اخبار ایثارگری را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با بخشنامه جدید کارت ایثارگری در سال ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا در صورت نیاز اطلاعات تکمیلی را به شما عزیزان ارائه نمایند.

 برای دریافت pdf مقاله بخشنامه جدید کارت ایثارگری کلیک نمایید.

براساس بخشنامه جدید کارت ایثارگری مشمولان چه مناطقی شامل امتیاز ایثارگری خواهند بود؟

مشمولانی که در مناطق جنگی جنوب، شمال غرب پایگاه نظامی که قبلاً مشمول ایثارگری نبوده‌اند، خدمت کرده‌اند، مشمول کارت ایثارگری می‌شوند.

بخشنامه جدید کارت ایثارگری در ارتباط با درصد جانبازی چیست؟

اگر درصد جانبازی فردی ایثارگر کمتر از ۲۵ درصد بوده باشد، اما وضعیت سختی معیشت فرد اثبات بشود و یا فرد بتواند از کار افتادگی خود را ثابت کند، برای وی حقوقی اعمال می‌شود.

برای دریافت آخرین اخبار ایثارگری چه می‌توان کرد؟

برای دریافت آخرین اخبار ایثارگری می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا