برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی + پیشنهاد رتبه ها


برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت است. داوطلبینی که می‌خواهند در آزمون علوم پزشکی تهران شرکت کنند، باید پیش از آن برای مطالعه دروسی که بیشترین تاثیر در امتحان را دارد، برنامه ریزی کرده و مطابق با آن پیش روند. روز برگزاری آزمون و شرایط لازم برای شرکت در آن توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام و منتشر می‌شود.

علاقه مندان برای کسب نمره قبولی در آزمون، بایستی با منابع آن آشنا شوند و بعد برای مطالعه هر درس ساعت مشخصی را تعیین کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال برای آزمون لیسانس به پزشکی، با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

شرایط لازم در برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی

علوم پزشکی دانشگاه تهران، هر سال برای جذب دانشجویان دکتری عمومی از طریق لیسانس به پزشکی، آزمونی را در بازه زمانی معین برگزار می‌کنند. این آزمون برای افرادی است که در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک تحصیل کرده و اکنون بعد از فارغ تحصیلی از دوره کارشناسی، می‌خواهند در آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران قبول شوند.

شرایط لازم در برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی، کمی متفاوت از سایر آزمون‌های دیگر است. این آزمون تخصصی می‌باشد و هر سال فقط برای 10 نفر ظرفیت قبولی وجود دارد. البته این تعداد در آزمون لیسانس به پزشکی امسال بیشتر از قبل بوده است، اما با این حال برای پیروزی در این رقابت، باید استراتژی یا برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید شانس موفقیت خود را بیشتر کنید.

شرایط لازم در برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی

اما پیش از برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی، لازم است شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون را داشته باشید. بنابراین پیش از مطالعه منابع و برنامه ریزی برای خواندن دروس تخصصی، فاکتورهای مهم زیر را مرور کنید و در صورتی که واجد شرایط برای آزمون لیسانس به پزشکی بودید؛ بلافاصله برای قبولی در این آزمون برنامه ریزی کنید:

☑️ حداکثر سن لازم برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی 25 سال است.

☑️ افرادی که استعداد درخشان هستند، از شرط معدل معاف می‌شوند.

☑️ داوطلبین باید دیپلم تجربی یا ریاضی فیزیک داشته باشند.

☑️ شرط معدل کتبی برای دیپلم بالای 18 است.

☑️ داوطلبین باید در یکی از رشته‌های تجربی یا ریاضی فیزیک، تحصیل کرده باشند.

☑️ شرط معدل کتبی برای لیسانس بالای 16 است.

برای مشاهده اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی کلیک کنید.

مهم ترین عامل موفقیت در برنامه ریزی لیسانس به پزشکی

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در برنامه ریزی آزمون لیسانس به پزشکی، عزم و اراده قوی است. داوطلبین شرکت در این آزمون که توسط دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، باید برای قبولی با توجه به ظرفیت کم آن، تلاش کنند و برای مطالعه هر درس با توجه به اینکه چقدر حائز اهمیت است و آز آن سوال طرح می‌شود؛ برنامه ریزی کنند.

اطلاع از مهم‌ترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی و ضریب هر درس باعث موفقیت بیشتر می‌شود. منابع لیسانس به پزشکی شامل فیزیولوژی، بیوشیمی، آناتومی بافت شناسی است. اما اگر فرصت کمی برای مطالعه دارید، ابتدا فیزیولوژی را برای مطالعه شروع کنید و بعد آناتومی و در آخر بیوشیمی که از دو درس دیگر دارای کم‌ترین اهمیت است.

مهم ترین عامل موفقیت در برنامه ریزی لیسانس به پزشکی

به غیر از موارد گفته شده، چند عامل موفقیت دیگر در برنامه ریزی لیسانس به پزشکی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن می‌توانید این شانس را داشته باشید که در دانشگاه تهران در رشته پزشکی قبول شوید. در صورت پذیرفته شدن در آزمون لیسانس به پزشکی، از مهر ماه مثل مابقی دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری قبول شده‌اند، وارد دانشگاه می‌شوید.

☑️ تعیین هدف برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی

☑️ برنامه ریزی دقیق و شناخت منابع درسی

☑️ تقسیم ساعات مطالعه برای مطالعه و تست زنی

☑️ اولویت بندی مهم‌ترین درس‌ها با ضریب بالا

☑️ مطالعه دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون لیسانس به پزشکی برای سال‌های قبل

اولویت بندی در برنامه ریزی لیسانس به پزشکی

برای خواندن هر درس باید اول اولویت بندی کنید. اینکه از کدام کتاب بیشترین سوال طرح می‌شود؟ اطلاع از تعداد سوالات آزمون لیسانس به پزشکی و ضریب بیوشیمی، فیزیولوژی و آناتومی بافت شناسی در رسیدن به نتیجه‌ای مثبت، لازم است. البته برای اینکه بتوانید به بهترین بازدهی برسید، علاوه بر شناسایی مهم‌ترین دروس تخصصی برای آزمون لیسانس به پزشکی برای هر درس برنامه ریزی کنید که چند ساعت باید مطالعه داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای هر درس 1 ساعت وقت مرور مطالب و تست زنی بدهید، سپس به اندازه یک ربع استراحت کنید و مجدد مطالعه کتاب را شروع کنید. استراحت بعد از هر 1 ساعت امری ضروری است تا بتوانید ذهن خود را آزاد کرده و با تمرکز و انرژی بالا، مطالب تخصصی را درک کنید. در غیر این صورت زحمات شما بی‌فایده است و نتیجه مطلوبی به همراه ندارد.

برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی روی لینک کلیک کنید.

برنامه ریزی برای منابع آزمون لیسانس به پزشکی

در بخش قبلی به منابع آزمون لیسانس به پزشکی اشاره کردیم و مهم‌ترین آن را برای برنامه ریزی و اولیت بندی نام بردیم. اما برای اینکه با منایع این آزمون به صورت کامل و جامع آشنا شوید، به جدول زیر که برای برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی لازم است، توجه نمایید:

درس زیر شاخه تعداد سوالات منابع
مبانی بیوشیمی بیوشیمی، سیستم‌های بدن، ژنتیک، شیمی عمومی، بافت شناسی عمومی و جنین، باکتری و ویروس، ایمونولوژی، میکروب شناسی 85 سوال علوم پایه
شیمیایی و فیزیکی  سیستم‎ حیاتی شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی عمومی، فیزیک پزشکی 15 سوال فیزیک پزشکی از دکتر عقباییان، کتاب شیمی آلی از مهندس آیدا خواجه و دکتر رشید قنبر پور
مبانی بیولوژیک جامعه شناسی مقدماتی، روان شناختی مقدماتی 25 سوال کتاب جامعه شناختی عمومی از آقای منوچهر محسنی، روانشناسی عمومی از اقای گنجوی
مهارت استعداد و تفکر علوم انسانی و علوم اجتماعی 25 سوال کتاب تفکر نقاد از مریم آقا زاده و اکبر سلطانی

مهم ترین دروس در برنامه ریزی لیسانس به پزشکی

بعد از بیوشیمی، فیزیولوژی و آناتومی بافت شناسی، درس‌های دیگری به عنوان مهم ترین دروس در برنامه ریزی لیسانس به پزشکی وجود دارد که برای مطالعه آن باید تقویمی برای زمان بندی داشته باشید. در صورتی که نتوانید هر یک از این دروس را مطالعه کنید، امتیاز آن بخش را در آزمون لیسانس به پزشکی از دست می‌دهید. بنابراین 4 درس مهم که مطالعه آن‌ها دو الی سه ماه طول می‌کشد، عبارت است از:

✅ میکروب شناسی

✅ مهارت استعداد و تفکر

✅ روان شناختی

✅ ایمونولوژی

مهم ترین دروس در برنامه ریزی لیسانس به پزشکی

برنامه ریزی برای تعداد سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

اطلاع از سوالات لیسانس به پزشکی برای برنامه ریزی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در آزمون است. طبق دفترچه سوالات کارشناسی به پزشکی، حدود 150 سوال برای این آزمون طرح می‌شود. از بین این تعداد سوال 25 سوال برای جامعه شناسی و روان شناختی، 8 سوال بیوشیمی، 17 سوال آناتومی، 19 سوال فیزیولوژی، 25 سوال مهارت تفکر، 8 سوال باکتری شناسی، 9 سوال بافت شناسی، 7 سوال فیزیک پزشکی، 10 سوال ایمنی شناسی، 8 سوال شیمی، 4 سوال ویروس شناسی و 10 سوال ژنتیک انسانی است.

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی پرداختیم. داوطلبانی که لیسانس یکی از رشته‌های علوم تجربی یا ریاضی فیزیک را دارند، می‌توانند در این آزمون که توسط دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند. ثبت نام این آزمون هر سال انجام می‌شود و ظرفیت آن بین 10 الی 20 نفر است.

برای برنامه ریزی و موفقیت در لیسانس به پزشکی باید با منابع آن آشنا باشید تا با توجه به مهم بودن هر درس و ضریب سوالات، ساعاتی را برای مطالعه و تست زنی انتخاب کنید. بنابراین داشتن برنامه‌ای دقیق و کاربردی، به عنوان استراتژیکی قوی برای رسیدن به نتیجه‌ای مثبت است. اما در صورتی که سوالی دراینباره داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود فایل PDF برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

مهم ترین شرط لازم در برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

حداکثر سن و داشتن دیپلم تجربی یا ریاضی فیزیک از مهم ترین شرایط شرکت در آزمون است.

کدام درس در برنامه ریزی برای لیسانس به پزشکی اولویت مهم‌تری دارد؟

بیوشیمی و بعد فیزیولوژی و آناتومی جز مهم‌ترین دروس هستند.

یکی از عوامل موفقیت در برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

تعیین هدف و شناخت منابع از عوامل موفقیت در آزمون لیسانس به پزشکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا