برنامه ریزی کنکور 1402 + {پیشنهاد رتبه های برتر هر رشته}


برنامه ریزی کنکور 1402 توسط رتبه های تک رقمی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

با نگاهی به روند تحصیلی رتبه‌های برتر کنکور سال‌های پیشین می توان به فرمولی ثابت برای موفقیت این افراد در این آزمون دست یافت، اما صرفا مطالعه دروس به صورت صحیح نمی‌تواند منجر به موفقیت شما شود و این یک برنامه ریزی کنکور اصولی و هوشمندانه است که می تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد.

برنامه‌ریزی ضمن بالابردن بازده شما در بازه‌های زمانی مشخص می تواند منجر به شناخت و ارتقا نقاط ضعف شما گردد؛ اما همواره به این نکته توجه داشته باشید که عدم بهره‌مندی از برنامه‌ای صحیح و کاربردی هم از سوی دیگر سدی برای موفقیت شما خواهد بود و این دلیلی مشخص برای بالا بودن اهمیت انتخاب برنامه‌ریزی درست می‌باشد.

سامانه مشاوره‌ای ایران تحصیل به کمک رتبه‌های برتر سال‌های دور و نزدیک کنکور سراسری در رشته‌های مختلف امکانی مبنی بر دریافت برنامه‌ریزی کنکور آنلاین را برای شما عزیزان ایجاد کرده است؛ شما با استفاده از برنامه‌ریزی‌های کنکوری که توسط مشاورین ایران تحصیل تدوین شده است می توانید به بهترین و مناسب ترین سبک مطالعه و تست زنی با توجه به شرایط خود دسترسی داشته باشید، با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ ضمن بهره‌مندی از برنامه‌ریزی آنلاین کنکور از پشتیبانی تحصیلی نیز بهره‌مند شوید.

پکیج برنامه ریزی کنکور

محتوا پنهان

اهمیت داشتن برنامه‌ریزی کنکور

لازمه موفقیت در هر کاری داشتن برنامه ریزی است. آزمون سراسری امروزه یکی از مهم ترین آزمون ها است که اکثر افراد حداقل یک بار با آن سر و کار دارند. اما اهمیت برنامه ریزی جهت کسب در آزمون سراسری چیست؟ برنامه ریزی درسی برای کنکور 1402 از مهم ترین عناصری است که داوطلبان باید در سال برگزاری کنکور برای همه لحظات خود داشته باشند و با تکیه به برنامه ریزی درسی مناسب و اصولی برای کنکور و اطلاع از نحوه مطالعه مناسب، بتوانند از رقبای خود سبقت بگیرند.

برنامه ریزی کنکور

داوطلبان کنکور با توجه به زمان باقیمانده تا برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و بر اساس وضعیت تحصیلی خود لازم است برنامه ای هدفمند داشته باشند. با توجه به اهمیت برنامه ریزی، در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی از جمله: تعیین هدف در برنامه ریزی درسی برای کنکور 1402، گام ها و روش های مهم برنامه ریزی درسی اصولی، تنظیم ساعات مطالعه، بهترین زمان جهت تنظیم برنامه ریزی درسی کنکور سراسری و نکات ضروری که اطلاع از آن به داوطلبان کمک می کند تا یک برنامه ریزی هدفمند داشته باشد، بپردازیم.ما در سایت برنامه ریزی درسی ایران تحصیل سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که شما بتوانید  پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید. Pdf برنامه ریزی کنکور شامل روزها، مرور  و مجموع ساعت مطالعه می باشد.

اصول برنامه ریزی کنکور 1402

کنکور هم مثل هر کار دیگه ای اگر که بدون برنامه انجام شود، مسلما یا به هدف نمی رسد یا یک دست آور ناچیز خواهد داشت. به همین خاطر هم هر داوطلبی در دوره مطالعاتی اش دست به برنامه ریزی میزند. اما آیا همه بچه ها اصول برنامه ریزی کنکور را رعایت می کنند؟ اصلا ما باید چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ چرا وقتی برنامه ای تنظیم می کنیم نمی توانیم به آن عمل کنیم؟

یکی از عواملی که در تکنیک های برنامه ریزی کنکور خیلی مهم است، توجه به عملی بودن آن هست. بعضی وقت ها ما به دلیل اینکه می خواهیم نهایت استفاده را از زمان ببریم، بیشتر از اینکه واقع بینانه نگاه کنیم، یک برنامه ریزی رویایی ترتیب می دهیم که نه تنها نمی توانیم آن را عملی کنیم، بلکه ناامید کننده و زمان بر نیز می باشند. پس یکی از مهم ترین اصول برنامه ریزی درسی این است که شرایط تحصیلی، زندگی، شخصیتی و زمانی فرد در نظر گرفته شود. البته ممکن است همه افراد توانایی و مهارت چینش چنین برنامه ای را نداشته باشند. به همین دلیل، مشاورین ایران تحصیل برای کمک و راهنمایی داوطلبان عزیز،  6 گام مهم برای برنامه ریزی درسی را جمع آوری کردند که در ادامه آن ها را با هم مرور می کنیم. 

اهمیت تعیین هدف در برنامه ریزی کنکور 1402

برنامه ریزی درسی برای کنکور یکی از مهم ترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت به حساب می رود. تلاش افراد برای موفقیت در کنکور از دو جنبه کیفیت و کمیت قابل بررسی است. بیشتر افراد داوطلب در برنامه ریزی خود کمیت را مد نظر قرار می دهند، یعنی زمان برنامه ریزی به ساعت مطالعه خود توجه می نمایند و سعی دارند ساعات مطالعه خود را به عدد قابل ملاحظه ای در بازه 8 الی 11 ساعت در روز برسانند.

تعیین هدف در برنامه ریزی کنکور 1402

 

کیفیت مطالعه نیز برجسته ترین جنبه برنامه ریزی و مطالعه دروس به شمار می آید که چیزی غیر از روش مطالعه صحیح نمی تواند آن را تضمین نماید. اما همین که داوطلب در برنامه ریزی درسی برای کنکور ۱۴۰۲ ساعت مطالعه کافی داشته باشد و کمیت مطالعه را به استاندارد خوبی برساند موفقیت خود را تضمین نخواهد کرد. برنامه ای استاندارد است که کیفیت و کمیت به صورت توامان  و مطابق با استاندارد داشته باشد. جهت رسیدن به برنامه ریزی استاندارد باید هدف اصلی فرد تعیین شده و هدف های فرعی در راستای هدف اصلی تعیین شوند.در سایت های مختلف از جمله سایت برنامه ریزی درسی ایران تحصیل نیز به لزوم داشتن دفتر برنامه ریزی تاکید ویژه ای شده است.

اولین گام برای اطلاع از اینکه چگونه برای آزمون سراسری برنامه ریزی کنیم، مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است. مشخص کردن هدف نهایی موجب افزایش انگیزه و اشتیاق برای درس خواندن می شود. توجه کنید که تعیین کردن هدف نهایی به تنهایی برای کسب موفقیت موثر نیست. بلکه فرد باید مسیر رسیدن به هدف را ترسیم کند و در این راه هدف های کوتاه تری را برای خود در نظر بگیرد و با رسیدن به هر کدام از اهداف جزئی تر به هدف اصلی خود یک گام نزدیک تر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی درسی وارد شوید.

برای مشخص کردن هدف در برنامه ریزی کنکور سراسری 1402 با سوالاتی از جمله موارد زیر روبرو هستیم:

  • به چه رشته و دانشگاهی علاقه مند هستید؟
  • نحوه پذیرش در این رشته محل و رسیدن به آن از چه طریقی امکان پذیر می باشد؟
  • ضرایب و زیرگروه های کنکور سراسری در رشته مورد نظر چگونه می باشد؟
  • وضعیت تحصیلی فرد چگونه می باشد؟

روش برنامه ریزی کنکور 1402

هر ساله شاهد داوطلبانی هستیم که با امیال و آرزوهای زیاد قدم در راه کنکور سراسری می گذارند و پس از یک سال تلاش مستمر به دلایل گوناگون که اصلی ترین آن در فقدان برنامه ریزی درسی صحیح برای کنکور خلاصه می شود، نمی توانند نتیجه ای مناسب با تلاش شان کسب نمایند. یک برنامه ریزی دقیق باید انعطاف پذیر باشد و تمام برنامه های روزانه، هفتگی و ماهانه را پوشش دهد.

دلایل عدم موفقیت را نمی توان فقط در یک جمله یا یک مقاله خلاصه جای داد. اما با مطالعه روش های برنامه ریزی با توجه به وضعیت تحصیلی و شرایط فرد برنامه ریزی جامع بر طبق اهداف مورد نظر فرد داشت. علاوه بر این، می توان با دانلود Pdf برنامه ریزی کنکور رتبه های برتر، به روش های صحیح مطالعه نیز دست یافت. برای برنامه ریزی باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • برای کنکور چگونه برنامه ریزی کنکور داشته باشیم؟
  • در برنامه ریزی کنکور برای کنکور می توانیم سرفصل های آزمون آزمایشی را مبنا قرار دهیم؟
  • برنامه ریزی کنکور من چه ایراداتی دارد؟
  • حتما باید یک شخص متخصص برای من برنامه ریزی کند؟
  • در یک برنامه ریزی کنکور صحیح، نسبت دروس عمومی به اختصاصی باید چگونه باشد؟
  • چرا با وجود برنامه ریزی کنکور، همیشه وقت کم می آورم؟
  • آیا باید در جدول برنامه ریزی هفتگی برای کنکور هر درس را حتما چند بار بخوانم؟
  • آیا باید جدول برنامه ریزی روزانه برای کنکور داشت یا جدول برنامه ریزی هفتگی کافیست؟
  • آیا نیاز است تا Pdf برنامه ریزی کنکور را دانلود کنیم؟

6 گام مهم برای برنامه ریزی کنکور

تدوین یک برنامه ریزی کنکور مفید برای شما صرفا زمانی امکان پذیر است که فاکتور های لازمه را در زمان طراحی این برنامه ریزی مورد توجه داشته باشید، به صورت کلی بر اساس مشاورین با سابقه کنکوری شما در زمان تهیه یک برنامه ریزی مناسب باید ۶ اصل را همواره در نظر داشته باشید:

دسته بندی دروس بر اساس اهمیت و حجم

✅ ایجاد یک جدول برنامه ریزی کنکور

✅ اندازه گیری ساعات مطالعه

✅ برنامه ریزی بر اساس اصول مطالعاتی دروس مختلف

✅ بخش بندی درس ها به شیوه حجمی و به دست آوردن زمان

✅ مشخص کردن رشته و دانشگاه هدف

شش گام مهم برای برنامه ریزی درسی

📌 دسته بندی دروس بر اساس اهمیت و حجم

اولین موردی که برای برنامه ریزی کنکور بیشترین کاربرد را دارد دسته بندی دروس بر اساس اهمیت یا ضریب و هم چنین حجم آن ها است. به عنوان مثال اگر رشته انسانی هستید مهم ترین دروس شما ادبیات یا عربی است. بنابراین برنامه ریزی برای دروسی که حجم زیادی دارند و هم چنین از ضریب بالایی برخوردار هستند در اولولیت قرار دارند.

📌 ایجاد یک جدول برنامه ریزی کنکوری مناسب

در این جدول بهتر است که یک ستون را برای روزهای هفته و یک ردیف را نیز برای دروس خود ایجاد کنید. در این مرحله میتوانید از جدول درسی نفرات برتر کنکور کمک بگیرید و برنامه ریزی مشابه با آن ها برای خود درست کنید. در انتها نیز میتوانید یک فضای خالی برای برای گزارش خود بنویسید. به عنوان مثال جلساتی که هررروز باید مطالعه کنید، حجم مباحثی که در روز باید به اتمام برسانید و …

در ادامه با ذکر نمونه جدول برنامه ریزی هفتگی کامل کنکور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نمونه برنامه ریزی گروه علوم تجربی

شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
زبان انگلیسی مقطع یازدهم تحصیلی

( گرامر درس اول- 1/30 دقیقه)

ادبیات فارسی مقطع یازدهم

( درس اول- 1/30 دقیقه)

زبان انگلیسی مقطع یازدهم

(کلمات درس اول- 1/30 دقیقه)

فارسی مقطع یازدهم

( درس سوم- 1/30)

عربی مقطع دهم

(بخش لغات-2 ساعت)

 

ادبیات فارسی مقطع دهم

(درس چهارم-دو ساعت)

دین و زندگی مقطع تحصیلی یازدهم

( اولین بخس- درس اول- 2 ساعت)

عربی مقطع یازدهم تحصیلی

(لغات و قواعد درس اول- 1/20 دقیقه)

دین و زندگی مقطع یازدهم

( بخش 1- درس دوم و سوم-2 ساعت)

زبان انگلیسی مقطع یازدهم

(درس دوم- 1/30 دقیقه)

دین و زندگی مقطع دوزادهم

(بخش دوم- درس اول-2 ساعت)

زبان انگلیسی مقطع دوازدهم

(درس دوم-دو ساعت)

فیزیک شناسی مقطع یازدهم

( مبحث بار الکتریکی- 1/30 دقیقه)

ریاضیات مقطع یازدهم

( هندسه تحلیلی-درس اول- 2 ساعت و 30 دقیقه)

فیزیک شناسی پایه یازدهم تحصیلی

(بخش قانون کولن- 1/30 دقیقه)

ریاضی مقطع یازدهم

(بخش هندسه تحلیلی- درس 2-2 ساعت)

فیزیک مقطع یازدهم

(بخش میدان الکترونیکی- 2 ساعت)

ریاضیات مقطع یازدهم

(بخش هندسه تحلیلی-درس دوم- دو ساعت)

 

زیست شناسی

مقطع یازدهم تحصیلی

( اولین فصل- گفتار اول- 2 ساعت)

شیمی مقطع یازدهم تحصیلی

( تا سر مبحث رفتار عناصر و شعاع اتم- 2 ساعت)

زیست پایه یازدهم تحصیلی

( فصل 1-گفتار دوم)

2/30 دقیقه)

شیمی مقطع یازدهم

(بخش رفتار عنصرها و شعاع اتم- دو ساعت)

زیست مقطع دهم

(بخش دوم- گفتار دوم- 2 ساعت)

شیمی مقطع یازدهم

(بخش عناصر دسته D-2 ساعت)

توضیحات:

. استراحت ده دقیقه الی یک ربع بین مطالعه هر یک از دروس

. روزهای جمعه به دلیل افزایش انرژی و داشتن استراحت کافی درس خواندن تعطیل

. پر کردن دفتر برنامه ریزی بعد از اتمام مطالعه هر درس

📌 اندازه گیری ساعات مطالعه

در این مرحله نیاز است که میانگین ساعاتی که در شبانه روز میتوانید مطالعه کنید را بسسنجید. در واقع این بخش نیازمند این است که با خودتان رو راست باشید و هر میزانی که واقعا توانایی مطالعه دارید اعمال کنید. پس با در نظر گرفتن کارهای شخصی، فوق برنامه ها و یا حتی کارهای شخصی ساعات مطالعه خود را بسنجید و برای آن برنامه ریزی کنید.

در برنامه ریزی کنکور مشکلی که برای اکثر داوطلبان به وجود می آید، در خصوص تنظیم ساعت برای مطالعه هر درس است. جهت پاسخ به این سوال داوطلب باید در آغاز شرایط و وضع درسی خود را بداند. برای مثال دانش آموزی با هدف مطالعه 49 ساعت در هفته همیشه این دغدغه را دارد که چقدر از این کل زمان را به دروس اختصاصی بپردازد و چه مقدار را صرف دروس عمومی کند؟ یا اینکه در برنامه ریزی کنکور چند ساعت از زمان مطالعه را از درس X و چه مقدار را از درس y بخواند؟ 

برنامه ریزی کنکور استاندارد چیزی نیست که اگر در تخمین اولیه مان بتوانیم به آن برسیم فکر کنیم که بسیار خوب عمل کرده ایم و یا اگر نتوانیم به آن برسیم تصور کنیم که باید قید آن درس را بزنیم! بلکه برنامه ریزی استاندارد برای آزمون سراسری صرفاً یک خط و نشان برای داوطلب است که اطلاع داشته باشد که باید در کدام دروس از همان ابتدا به فکر باشد و در کدام دروس باید وضعیت را مانند روز اول خوب و عالی حفظ کند. نباید فراموش کنید که در برنامه ریزی وضعیت هر درس با درس دیگر تفاوت دارد و در برنامه ریزی درسی برای آزمون نباید همه درس ها را با یک رویگرد محک زد. رتبه های بترر نیز با داشتن Pdf برنامه ریزی کنکور، ساعت مطالعه خود را تنظیم می کردند. در ادامه اصول و قواعد کلی برنامه ریزی صحیح را یادآور می شویم.

📌 برنامه ریزی بر اساس اصول مطالعاتی دروس مختلف

در این مرحله شما باید بدانید که شیوه خواندن هر درس به چه صورت است و یک روش مطالعه ای را انتخاب کنید که هم سرعت یادگیری شما سریعتر میباشد و هم ترتیب مباحث مختلف آن رعایت شود. به طور مثال برای درس عربی ابتدا میتوانید ابتدا لغات را حفظ کنید و بعد به سراغ مباحث بعدی مانند قوائد و … بروید که این مرحله کاملا سلیقه است و بستگی به طرز یادگیری فرد دارد.

📌 بخش بندی درس ها به شیوه حجمی و به دست آوردن زمان

این بخش یکی از بخش های مهم در برنامه ریزی کنکور است. شیوه عمل در این مرحله به این صورت است که اولا میتوانید کل محتوای یک درس را بخش بندی کنید و سپس برای هر بخش یک زمان پیشنهادی تعیین کنید. در واقع بعد از مشخص کردن سرفصل ها باید با توجه به این که چقدر میتوانید برای هر سرفصل زمان بگذارید برنامه ریزی کنید.

📌 مشخص کردن رشته و دانشگاه هدف

میزان سختی قبولی در کنکور بسته به رشته و دانشگاه هدف شما کاملا متغیر است، به همین سبب لازم است تا پیش از شروع مطالعه دروس و تست زنی سختی کار پیش روی خود را به دقت بسنجید و بسته به مسیری که پیش روی خود دارید برنامه ای مدون برای رسیدن به هدف را انتخاب نمایید.

لازم است بدانید که قبولی در رشته های مختلف نیازمند تسلط روی دروس متفاوتی است، چرا که ضریب هر درس برای هر رشته ممکن است متفاوت باشد، شناخت رشته هدف می تواند منجر به ایجاد امکان بودجه بندی درست ساعات برای مطالعه شما شود.

نکات مهم در برنامه ریزی کنکور

برای کنکور حتما باید یک برنامه ریزی مبحثی داشت. برنامه ریزی مبحثی کنکور برنامه ریزی است که تعیین می کند در انتهای هر هفته یا هر ماه چه مباحثی را باید مطالعه کنیم. اینکه برای خود برنامه ریزی درسی هفتگی یا برنامه ریزی درسی ماهانه داشته باشیم که در آن سر فصل های دروسی که باید بخوانیم مشخص شده باشد، به پیشرفت میان مدت ما کمک شایانی خواهد کرد. به عبارت دیگر باید هدف گذاری را با همین برنامه ریزی مبحثی مشخص نمود.

اهمیت برنامه ریزی مبحثی به اندازه ای است که می توان با یک برنامه ریزی درسی صحیح برای کنکور کلیه مباحث را تا تایمی مشخص تمام کرد و یا به هفته قبل از کنکور رسید و کوله باری از از درس های ناخوانده! ناگفته نماند که نمی توان بدون در نظر گرفتن سرعت مطالعه در هر درس برنامه ریزی مبحثی کنکور درستی داشت. باید دقت کنید که برنامه ریزی های مبحثی کنکور را باید با درستی انتخاب کنیم، اما زمانی که انتخاب کردیم، دیگر به سختی باید آن را تغییر دهیم. همچنین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا به سایت برنامه ریزی درسی آنلاین رایگان ما مراجعه کنید. علاوه بر این، می توانید Pdf برنامه ریزی کنکور را دانلود کرده و آن را به خوبی مطالعه نمایید. 

علاوه بر این بسیار ضروری است که هنگامی که در برنامه ریزی کنکور برای یک ماه هدف های میان مدتی از سر فصل های کتاب تعیین می شود، باید بسیار حیاتی باشد که بتوانیم خودمان را به این اهداف برسانیم، چرا که عدم موفقیت در این اهداف به معنی شکست در برنامه ریزی کنکور است، البته در صورتی که اتفاقات غیر قابل پیش بینی پیش نیاید. برنامه ریزی مبحثی کنکور از این لحاظ بر همه داوطلبان ضروری است که داوطلب را وادار می کند تا اگر در یک روز کم درس خواند یا به هر دلیلی نتوانست به آنچه که از خود انتظار دارد دست یابد، در عوض در روزهای دیگر ضعف و یا کم کاری خود را جبران کند.

در واقع شما یک ماه یا یک هفته را به عنوان زمانی که برای رسیدن به هدف خود لازم دارید انتخاب کرده اید. پس در برنامه ریزی صحیح برای کنکور منطقی است که کم کاری یک روز خود را باید در روزهای دیگر جبران کنید تا تعادل را برقرار کنیم. اما بیشتر اوقات داوطلبان به چیزی فراتر از برنامه ریزی مبحثی نیاز دارند و می خواهند یک برنامه ریزی روزانه برای آزمون که دقیقا کارهای روزانه را مشخص کنند. زیرا سردرگمی که داوطلب در برنامه ریزی روزانه برای کنکور خود دارد منجر می شود روزها پشت سرهم بگذرد و نتواند از پس برنامه ریزی مبحثی بر بیاید.

نکات مهم در برنامه ریزی کنکور تجربی

کنکور تجربی در سال های اخیر همواره بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشته و کنکور سال 1402 هم طبیعتا از این قائده مستثنی نخواهد بود، همین بالا بودن تعداد متقاضین شرکت در کنکور تجربی موجب این شده که رقابت بالایی برای رسیدن به رشته پزشکی به خصوص در دانشگاه های دولتی شکل بگیرد و دانش آموزان برای موفقیت مسیر دشوار تری داشته باشند، شما دانش آموزان گرامی برای بهره مندی از برنامه ریزی کنکور تجربی 1402 می توانید اقدام به برقراری تماس با شماره 9099075307 نمایید تا به کمک قبول شدگان پزشکی سال های پیشین برنامه ای قدرتمند را برای کنکور خود تدوین نمایید.

دانلود pdf برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

با مطالعه از طریق جدول برنامه ریزی قادر خواهید بود زمان‌بندی مناسبی برای رسیدن به تمامی اهداف خود داشته باشید. نکته مهم این است که برنامه ریزی را از همان ابتدا انجام دهید و در هر شرایطی طبق همان برنامه پیش بروید. حتی اگر یمانی نتوانستید به هدف روزانه خود برسید، می‌توانید با تقسیم‌بندی آن بخش در روزهای آتی به برنامه خود برسید. جهت دریافت PDF برنامه ریزی تخصصی نکور تجربی با مشاوران ما تماس بگیرید.

برنامه ریزی کنکور ریاضی

مهندسی در کنار پزشکی همواره از مشاغل محبوب بوده و هست، این نکته منجر به این شده که برای قبولی در دانشگاه های سراسری و رشته های مهندسی متقاضیان زیادی وجود داشته باشد، رشته ریاضی بر خلاقه رشته تجربی و انسانی بیش از اینکه دارای مباحث حفظی باشد دارای مطالب ادراکی و تمرینی است و این بدان معناست که نوع مطالعه دروس برای قبولی در کنکور این رشته تا حد زیادی متفاوت خواهد بود.

دانستن معیار های تاثیر گذار برای برنامه‌ریزی کنکور موردی است که بدون توجه به آن نمی توان به برنامه‌ریزی درستی دست پیدا کرد، به همین جهت به شما توصیه می کنیم تا قبل ای اینکه اقدام به تهیه برنامه ریزی تحصیلی برای موفقیت در این رشته کنید از تمامی معیار های مهم در آزمون این رشته به کمک مشاورین ایران تحصیل اطلاع کسب نمایید.

دانلود pdf برنامه ریزی کنکور ریاضی 1402

لازم به ذکر است که داشتن برنامه برای مطالعه از مهم‌ترین اقداماتی است که برای موفقیت در کنکور ریاضی باید انجام دهید. نکته مهم‌تر این است که این برنامه را از همان روزهای ابتدایی تهیه کرده و تا روزی که سر جلسه حاضر می‌شوید به آن پایبند بمانید. با مطالعه از طریق برنامه می‌توانید تا حد زیادی از فشار و استرس مربوط به کنکور فاصله بگیرید و در شرایطی آرامش بخش به کار خود ادامه دهید. جهت دریافت PDF برنامه ریزی مخصوص به خود برای موفقیت در کنکور ریاضی، با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

نکات حائز اهمیت برای برنامه ریزی کنکور انسانی

بالا رفتن تمایل دانش آموزان به تحصیل در رشته هایی مانند وکالت، قضاوت، مدیریت و .. در سال های اخیر منجر به بالا رفتن تب و تاب کنکور انسانی شده است، لازم است بدانید که ضریب دروس رشته انسانی برای قبولی در رشته های متفاوت بسیار متغیر است و عدم اطلاع از این نکته می تواند منجر به انتخاب مسیر تحصیلی نادرستی برای شما عزیزان شود، اطلاع از رشته های برتر، دانشگاه های برتر، شیوه های مطالعه و تست زنی و … همه و همه دلایلی است که استفاده از خدمات مشاوره ای را پیش از تهیه برنامه ریزی کنکور انسانی برای شما واجب می نماید.

دانلود pdf برنامه ریزی کنکور انسانی 1402

تقریبا هیچ یک از افرادی که در سال‌های اخیر در کنکور انسانی موفق به کسب رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی شده‌اند، بدون مطالعه از طریق برنامه ریزی درسی موفق به کسب این نتیجه نمی‌شدند. رقابت در کنکور سراسری بسیار بالاست و اکثر شرکت کنندگان برای کسب موفقیت دروس مربوطه را مطالعه می‌کنند. اما تفاوت مطالعه رتبه‌های برتر با دیگران، در استفاده از برنامه ریزی تخصصی است. دقت داشته باشید که در مرکز مشاوره ایران تحصیل، کارشناسان ما برای هر فرد به نسبت شرایطی که دارد، برنامه ریزی مختص به آن فرد را انجام داده تا داوطلب قادر باشد به بهترین نحو برای کنکور آماده باشد.

اهمیت بهره مندی از برنامه ریزی هفتگی کنکور

منظور از داشتن برنامه ریزی کنکور صرفا تهیه یک جدول برای ساعات مختلف روز نیست، ایجاد بودجه بندی مناسب برای مطالعه دروس و تست زنی است که می تواند به مرور زمان باعث موفقیت شما شود؛ برای رسیدن به موفقیت باید با انتخاب هدف های پیشرفت برای بازه های مختلفی اعم از روز، هفته، ماه و فصل برنامه ریزی کرد، دستیابی به اهداف در بازه های زمانی کوتاه تر می تواند علاوه بر ساخت پیش زمینه برای موفقیت در بازه های زمانی طولانی تر موجب عدم افت تحصیلی شما شود.

مثال: همواره توجه داشته باشید که ابتدا برنامه ریزی کنکور خود را در هر روز درست پیگیری کرده و بعد از اینکه به این مهم دست پیدا کردید اقدام به عملی کردن برنامه هفتگی، ماهانه و فصلی نمایید.

شاید بتواند ادعا کردن که برنامه ریزی کنکور هفتگی سه رشته نظری بالا ترین حجم اهمیت را در میان انواع برنامه ریزی های کنکوری دارا است چرا که فرصت بررسی روند تحصیلی دانشگا آموز در پایان هر هفته به صورت دقیق بدون کمترین فراموشی وجود دارد.

بهترین زمان برای تنظیم برنامه ریزی کنکور

حال چطور می توان برای خود برنامه ریزی روزانه صحیح انجام داد؟ برای پاسخ به این سوال باید یک سوال دیگر پرسیده شود! اینکه چه زمانی از روز نسبت به کم کردن زمان مطالعه و عقب ماندن از برنامه ریزی مبحثی تان بیشتر از سایر اوقات مطلع هستید؟ پاسخ این سوال یک کلمه بیشتر نیست: شب قبل از همان روز! در واقع در برنامه ریزی شما هیچ زمانی بهتر از شب قبل از هر روزی نمی توانید وضعیت خود را ارزیابی نمایید. اگر امروز بد درس خوانده اید، اگر ساعت مطالعه تان ناکافی بوده است، یا حتی مهمان برایتان آمده است و به هر دلیلی نتوانسته اید، آنگونه که از خود انتظار داشته اید درس بخوانید، در هیچ زمانی بهتر از ساعات پایانی همان روز نمی توانید برای خود برنامه ریزی مناسبی برای فردایتان انجام دهید.

از همین رو هیچ زمانی بهتر از فردا یا یا روز بعدش نیست. بدین صورت که دانش آموز در برنامه ریزی درسی صحیح برای کنکور چون امروز را به هر دلیل مطابق انتظار درس نخوانده، باید فردا و پس فردا این اشکال را رفع کند. نتیجتاً باید زمان بیشتری درس بخواند یا حتی می تواند زمان خود را مدیریت نماید. بدین شکل که اگر یک روز توانسته درسی را زودتر از تایمی که در نظر گرفته است تمام کند، می تواند اشکالات خود را در دروسی که نتوانسته است در روزهای قبل تمام کنید رفع کند.

بهترین زمان برای تنظیم برنامه ریزی کنکور

پس نتیجه می گیریم برنامه ریزی برای کنکور زمانی صحیح است که با آگاهی نسبت به وضعیت روزانه صورت گیرد و هیچ زمانی به اندازه ساعات پایانی هر روز از شرایط خود آگاه نیستیم. فراموش نشود که برنامه ریزی برای کنکور باید در خدمت برنامه ریزی های مبحثی باشد، به شکلی که برنامه ریزی برای کنکور همان قطعات کوچک شده برنامه مبحثی مان باشد. برای داشتن یک برنامه اصولی و مشاهده نمونه آن می توانید Pdf برنامه ریزی کنکور را دانلود کرده و به خوبی مطالعه نمایید. تا به اینجا اصول کلی برنامه ریزی صحیح برای آزمون سراسری را یادآور شدیم. حال به تعدادی از فوت و فن های برنامه ریزی برای کنکور اشاره خواهیم کرد تا داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ بتوانند برنامه بهتری را تدوین کنند:

  • اگر دانش آموز هستید با توجه به زمانی که دارید در برنامه ریزی روزانه برای کنکور حداکثر 2 درس اختصاصی و یک درس عمومی قرار دهید. فراموش نکنید کیفیت مطالعه قطعا از کمیت مهم تر است.
  • اگر فارغ التحصیل هستید، به راحتی می توانید در برنامه ریزی روزانه برای آزمون 2 درس اختصاصی و یک درس عمومی مطالعه کنید. ترجیحا به جای آنکه تعداد دروس را اضافه کنید، زمان بیشتری را برای هر درس قرار دهید تا کیفیت بالاتر رود یا می توانید تست دروس اختصاصی هم همان روز بزنید البته به شرطی که فاصله کافی بین درس و تست گذاشته شود.
  • درس عربی جزو دروسی است که در برنامه ریزی درسی برای کنکور باید آهسته و پیوسته خوانده شود تا به مرور زمان اسکلت آن درون ذهنتان شکل گیرد. ترجیحا از همان روزهای ابتدایی که درس خواندن برای کنکور را شروع می کنید شبی نیم ساعت الی حداکثر 1 ساعت قواعد عربی را مطالعه کنید.
  • اگر در برنامه ریزی درسی برای کنکور این کار را هر شب انجام دهید بعد از 3ماه به چنان توانایی ای در قواعد می رسید که به راحتی می توانید تمامی سوالات قواعد و حتی ترجمه را ( با روش حذف گزینه ) پاسخ دهید.
  • خب آیا با برنامه ریزی ساعتی برای کنکور آشنایی دارید؟ در برنامه ریزی ساعتی برای کنکور عمومی ها را زمانی بخوانید که از لحاظ آمادگی در سطح پایین تری نسبت به ساعات دیگر هستید. زیرا مطالعه دروس عمومی برای ما زحمت کمتری نسبت به دروس اختصاصی دارند پس در برنامه ریزی ساعتی برای کنکور می توان ساعاتی که آماده تر هستیم دروس اختصاصی بخوانیم و ساعاتی پایانی درس خواندن روزانه مان را به مطالعه دروس عمومی بپردازیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید Pdf برنامه ریزی افراد برتر سال های گذشته را نیز دانلود نمایید.
  • جالب است بدانید بهتر است که هر چقدر به کنکور نزدیک می شویم، در برنامه ریزی درسی برای کنکور زمان بیشتری برای دروس عمومی قرار دهیم. زیرا میران فرار بودن دروس عمومی بسیار بالاتر از دروس اختصاصی است. درمقابل هرچقدر  زودتر مطالعه دروس اختصاصی را آغاز کنیم ضریب ماندگاری آن دروس در ذهنمان بالاتر می رود البته به شرطی که مرور صحیح داشته باشیم.
  • وقتی برنامه ریزی روزانه برای کنکور را شب قبل انجام می دهیم در واقع می توانیم حتی از پیشرفت خود در روزهای قبل استفاده کرده و با قرار دادن سرفصل های کمتر در روز آینده اصطلاحا به خود جایزه دهیم!
  • فراموش نکنیم همیشه باید در برنامه ریزی های روزانه برای آزمون و برنامه ریزی مبحثی بدبینانه ترین حالت ممکن را پیش فرض بگیریم. اینگونه اگر هر اتفاق بدی افتاد از قبل پیش بینی کرده بودیم و اگر هم مشکلی پیش نیامد همیشه جلوتر از برنامه خود بوده ایم.
  • در برنامه ریزی آزمون سراسری همیشه پیشرفت در ساعات مطالعه را در دستور کار خود قرار دهید زیرا هرچقدر هم که کیفیت درس خواندن شما بالا باشد و برنامه ریزی مداوم داشته باشید درصورت نداشتن ساعت مطالعه کافی نمی توانید به هدف خود برسید. شما می توانید با مطالعه  Pdf برنامه‌ریزی آزمون سراسرری نیز بدانید که هدفتان چیست و برای رسیدن به آن تلاش کنید. 
  • اینکه از چه تاریخی شروع می کنید مهم نیست، مهم این است که از زمان باقیمانده خود به چه نحوی استفاده می کنیم. پس به جای اینکه زمان خود را جهت حذف کردن مطالب از دست بدهیم بهتر است از هر زمان و از هرجایی که فکر می کنیم شروع کنیم. با خیال راحت حداقل تا یک ماه قبل از کنکور وقت داریم که با برنامه ریزی درسی برای کنکور مباحث جدید را مطالعه کنیم.

 

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور 1402

کنکور سال آینده بدون تغییرات و همانند کنکور ۱۴۰۱ برگزار می‌شود:

با توجه به ضرورت ابلاغ شیوه‌نامه آزمون سراسری سال 1402، کنکور سال آینده بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 1392 مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه آن در سال 1395 همانند آزمون سراسری سال 1401 برگزار می‌شود.

جزییات زمان برگزاری و مقررات کنکور ۱۴۰۲:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مقررات آزمون سال گذشته برگزار می‌شود، از اعلام تاریخ دقیق آزمون سراسری پس از نشست شورای سنجش و پذیرش خبر داد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله شما داوطلبان را با برنامه ریزی کنکور و اصول و روش های مطالعه آشنا کردیم همچنین Pdf برنامه ریزی را برای شما قرار دادیم. به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید برای خودتان برنامه درسی طراحی کنید، باید تمامی موارد ذکر شده در ارتباط با اصول برنامه ریزی را رعایت نمایید. 

علاوه بر این لازم است بدانید که کلیت برنامه‌ریزی کنکور امری است که بستگی به رشته و هدف مورد نظر شما دارد، از همین جهت توصیه می کنیم بدون کمک از افراد با تجربه و مشاورین خبره به صورت فردی اقدام به برنامه‌ریزی نکنید! شما برای ارتباط مستقیم با افرادی که خود سابقه موفقیت در کنکور سراسری را دارند می توانید با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید تا در مجموعه ایران تحصیل با مشاورین خبر و رتبه های سال های گذشته ارتباط برقرار نمایید.

 


برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ویژگی های بهترین برنامه ریزی کنکور چیست؟ 

از میان بهترین ویژگی های بهترین برنامه ریزی کنکور می توان از انعطاف پذیر بودن، تناسب با اوضاع درسی و شرایط فردی داوطلب و ساده بودن یاد کرد.

در برنامه ریزی کنکور چند ساعت را باید برای مطالعه اختصاص دهیم؟ 

ساعت مطالعه برای کنکور بستگی به شرایط و توانایی شما دارد و به این ترتیب نمی توان ساعت خاصی را اعلام کرد.

لزوم استفاده از مشاور برای برنامه ریزی کنکور چیست؟

مشاور با داشتن تجربه و مهارت زیاد در برنامه ریزی کنکور می تواند بهترین برنامه ریزی را برای شما طرح ریزی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا