بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی کجاست؟


از آنجا که خدمت سربازی شرایط دشواری دارد، بسیاری از افراد به دنبال بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی هستند و می‌خواهند بدانند که بر اساس مناطق و یگان‌های مختلفی که وجود دارد، در کدام یگان می‌توانند خدمت راحت‌تری داشته باشند. افراد مشمول که دفترچه اعزام به خدمت خود را از طریق دفاتر پلیس 10+ ارسال کرده‌اند، با اطلاع از محل اعزام خود به راحتی می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

عده‌ای از مشمولان تصور می‌کنند که تقسیم بندی سربازان به عهده سازمان نظام وظیفه است، اما اینگونه نیست. این سازمان فقط پیگیری امور مربوط به مجموعه نظام وظیفه را انجام می‌دهد و پس از مشخص شدن وضعیت مشمولین، باقی امور در اختیار ارگان‌های نظامی است. تقسیم بندی سربازان پس از آموزشی به صورت تصادفی و برحسب سهمیه‌ای که از سوی ستاد کل اعلام می‌شود صورت می‌گیرد. بنابراین افرادی که مایلند در ارتباط با بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی اطلاعات لازم را کسب کنند باید از سربازان دیگر اطلاعات لازم را کسب کنند.

بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی از دیدگاه سربازان

✅ هر پسری که سن ۱۸ سالگی خود را تمام می‌کند، بایستی به خدمت سربازی برود، در غیر این صورت برای وی غیبت صادر می‌شود. برخی از مشمولین به دنبال بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی هستند و این تصور را دارند که بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی توسط سازمان نظام وظیفه تعیین می‌شود، اما اینگونه نیست.

✅ ارگان‌های نظامی مسئولیت تقسیم بندی مشمولی را به عهده دارند و پس از دوره آموزشی تقسیم بندی سربازان از طریق این ارگان‌ها صورت می‌گیرد و به صورت شانسی و بر حسب نیازی که از سوی ستاد کل اعلام می‌شود، سربازان به محل خدمت خود اعزام می‌شوند.

✅ به طور مثال چنانچه فرد مشمول آموزشی خود را در یکی از پایگاه‌های نیروی انتظامی سپری کند، هنگام تقسیم سربازان پس از آموزشی، خدمت خود را نیز در یکی از یگان‌ها سپری خواهد کرد. بنابراین تقسیم بندی سربازان آموزشی به شرایط دوره آموزشی، محل زندگی، شرایط مشمول، سهمیه و نیاز ارگان وابسته است.

✅ علاوه بر این یکی دیگر از عواملی که در انتخاب بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی تأثیر دارد، میزان تحصیلات مشمولان است. عموماً افرادی که تحصیلات بالاتری دارند، فعالیت‌های راحت‌تر و تخصصی‌تری نسبت به مشمولان با تحصیلات کم خواهند داشت. این افراد می‌توانند با پذیرش امریه در ارگان‌های دولتی در شهر محل زندگی خود خدمت کنند.

✅ از سوی دیگر برخی از سربازان با استفاده از امریه و دریافت کسری خدمت سربازی، معافیت موقت یا معافیت از خدمت رزم خواهند گرفت و طبیعتاً شرایط آسان‌تری نسبت به دیگر سربازان خواهند داشت.

✅ از نظر بسیاری از کارشناسان بهترین نوع خدمت سربازی گرفتن امریه است. افرادی که به صورت امریه سربازی جذب می‌شوند، در رشته تخصصی خود می‌توانند فعالیت کنند. این افراد همزمان که در سازمان مربوطه فعالیت دارند، علاوه بر سپری کردن سنوات خدمتی، در ارتباط با رشته تحصیلی خود تجربه کسب می‌کنند.

✅ بنابراین براساس عواملی که ذکر شد تعیین بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی برحسب شرایط می‌تواند متفاوت باشد. از آنجا که یگان‌های خدمتی با یکدیگر تفاوت دارند، در برخی از آنها امکانات بیشتری وجود دارد و همین نیز عامل تاثیرگذاری در شرایط خدمت سربازی است. ممکن است یک یگان سختگیری بیشتری داشته باشد، ولی در عوض امکانات بهتری از جمله غذای با کیفیت‌تر ارائه کند. در عوض ممکن است در یک ارگان دیگر میزان سختگیری کمتر باشد، ولی امکانات پایین‌تری ارائه شود. بنابراین نمی‌توان با قطعیت در ارتباط با بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی نظر داد.

بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی از دیدگاه سربازان

جهت اطلاع از شرایط توجیه غیبت سربازی بهزیستی وارد لینک شوید.

بهترین ماه‌ های اعزام به خدمت سربازی

✅ تعیین محل بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی با مشمولان نیست، اما تعیین ماه‌ های اعزام به خدمت تا حدودی در اختیار مشمولین است. افراد باید در هنگام ارسال دفترچه به زمانی که آن را ارسال می‌کنن، توجه داشته باشند.

✅ برحسب تجربه و به صورت کلی ماه‌های اسفند و شهریور بهترین زمان ممکن برای اعزام هستند و دوران طلایی سربازی نیز در همین زمان قرار دارد. اگر در این ایام ماه رمضان هم قرار بگیرد، بهترین وضعیت است و اما اعزامی‌های تیر ماه و دی ماه در بدترین زمان برای اعزام قرار دارند.

✅ از سوی دیگر تنظیم زمان ارسال دفترچه با میزان تحصیلات مرتبط است. عموماً اعزام مشمولانی که دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند، به علت تعداد تقاضای بالا در این گروه برای رفتن به خدمت ممکن است از زمان ارسال دفترچه تا تاریخ اعزام یک سال طول بکشد. اما کم بودن مشمول‌ها در مقطع ارشد و بالاتر باعث اختلاف زمان ارسال دفترچه تا زمان اعزام در مدت تنها یک ماه است. بنابراین هنگام ارسال دفترچه اعزام به خدمت باید به همه موارد دقت کنید تا در زمان مناسبی روانه خدمت شوید.

جهت بررسی شرایط تحصیل هم زمان با سربازی وارد لینک شوید.

بهترین ماه‌ های اعزام به خدمت سربازی

بدترین و بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی

✅ در مجموع ارگان‌های خدمت سربازی شامل موارد زیر هستند که هر کدام زیر مجموعه متفاوتی دارند:

✔ ارتش جمهوری اسلامی که شامل نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و پدافند هوایی است.

✔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامیکه شامل نیروی زمینی، نیروی هوافضا، نیروی قدس و … است.

✔ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که شامل فرماندهی ناجا، سازمان حفاظت اطلاعات ناجا و سازمان عقیدتی سیاسی ناجا است و هر یک به طور مستقل فعالیت دارند و رسته‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. از جمله اطلاعات، مرزبانی، آماد و پشتیبانی، جامعه‌شناسی و …

✔ وزارت دفاع که خود این سازمان شامل زیرمجموعه‌های متفاوتی است.

✅ بر اساس تجربه سربازان طی کردن خدمت سربازی در سپاه شرایط آسان‌تری نسبت به ارتش و نیروی انتظامی دارد. متقاضیان زیادی برای گذراندن خدمت سربازی در سپاه اقدام می‌کنند. متقاضیان خدمت در سپاه این شرایط را دارند که با طی کردن دوره تکمیلی بسیج و گرفتن کارت سبز قبل از اعزام به خدمت به یکی از بهترین مراکز سپاه شهر خود مراجعه کرده و در صورت نیاز داشتن به نیرو اقدام به پذیرش کنند.

✅ از این رو تعریف هر کس از بهترین یا بدترین یگان محل خدمت متفاوت است و در وهله اول به خود شخص و میزان انعطاف پذیری وی با شرایط جدید و در درجه دوم به شرایط مشمول از جمله میزان تحصیلات و تأهل بستگی دارد و نمی‌توان به طور قطعی در مورد آن صحبت کرد.

جهت بررسی و مشاهده میزان حقوق سربازی بر روی لینک کلیک کنید.

بدترین و بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی

خلاصه مطالب

طی کردن دوران خدمت سربازی یکی از معضلات زندگی افرادی است که ۱۸ سال خود را تمام کرده‌اند، چرا که دو سال از عمر خود را باید در شرایط دشواری سپری کنند. از این رو بسیاری در ارتباط با کاهش خدمت سربازی یا بهترین جا برای خدمت سربازی سؤال دارند. افرادی که به یگان نیروی انتظامی اعزام می‌شوند، غالباً می‌پرسند که بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی کجاست؟ باید بگوییم که انتخاب بهترین قسمت برای خدمت سربازی نیروی انتظامی معمولاً براساس محل زندگی، شرایط دوره آموزشی، شرایط فرد مشمول، سهمیه و نیاز ارگان‌ها متفاوت است.

در برخی از ارگان‌ها میزان تحصیلات و مشمولان بیشتر به چشم می‌آید. هرچه افراد تحصیلات بیشتری داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند خدمت خود را سپری کنند. از این رو نمی‌توان نسبت به بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی نظر داد. چنانچه شما مشمولان گرامی نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با یگان خدمت سربازی نیروی انتظامی هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل همراه باشید تا شما را به بهترین شکل یاری کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی کجاست؟

از آنجا که تقسیم سربازان پس از دوران آموزشی از سوی ارگان‌ها بر اساس نیاز و سهمیه آنها صورت می‌گیرد، نمی‌توان در ارتباط با بهترین جا برای خدمت در نیروی انتظامی نظر داد.

تقسیم سربازان در یگان‌های خدمت سربازی بر چه اساس صورت می‌گیرد؟

در کل تقسیم سربازان پس از دوران آموزشی بر اساس محل زندگی، شرایط دوره آموزشی، شرایط مشمول و سهمیه ارگان صورت خواهد گرفت.

بهترین نوع خدمت سربازی به چه شکل است؟

بهترین نوع خدمت سربازی دریافت امریه و اخذ کسری خدمت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا