بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۲ + جدول فراوانی سوالات


فراوانی سؤالات دروس آزمون وکالت 1402

همانطور که می دانید بودجه بندی آزمون وکالت در سال‌های مختلف متفاوت می‌باشد.ما برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان عزیز با تعداد سؤالات طرح شده در آزمون‌های مختلف به فراوانی آنان در سال‌های مختلف اشاره خواهیم نمود. دقت داشته باشید که حتماً منابع آزمون وکالت را به درستی انتخاب نمایید تا به هنگام مطالعه دچار مشکلی در این زمینه نشوید. به طور کلی ما به تمامی مباحث مهم به ترتیب اولویت اشاره خواهیم نمود.

فراوانی سؤالات دروس حقوق مدنی

مهم‌ترین مبحث در این دروس، قواعد عمومی قراردادها و پس از آن عقود معین می‌باشد. در واقع این دو مبحث مهم‌ترین موارد در این زمینه می‌باشند. اولویت دوم در رابطه با مبحث مهم درس حقوق مدنی مسئولیت مدنی و موجبات ضمان می‌باشد. مباحث ارائه شده در ادامه به ترتیب دارای اهمیت یکسان می‌باشند و هر ساله از این مباحث سوالاتی مطرح می‌شود: اشخاص و خانواده، اموال و مالکیت، شفعه، وصیت و ارث.  

فراوانی سؤالات درس آیین دادرسی مدنی

مهم‌ترین مبحث در این درس در اولویت اول و مهم‌تر از همه، دادرسی نخستین می‌باشد. به جرات می‌توان گفت بیشترین حجم سؤالات مربوط به همین موضوع می‌باشد. پس از آن در اولویت دوم مباحث تجدیدنظر و فرجام، اعتراض ثالث و اعاده دادرسی به یک اندازه می‌توانند در قبولی شما تأثیر گذار باشند. همچنین با اختلاف کمی می‌توان در اولویت بعدی صلاحیت و وکالت در دعاوی را قرار داد. از دیگر مباحثی که هر ساله سوالی از آن مطرح می‌شود می‌توان به قانون دیوان عدالت اداری، قانون حمایت خانواده، داوری و قانون اجرای احکام مدنی اشاره نمود.

فراوانی سؤالات درس حقوق جزا

مهم‌ترین مباحث و بودجه بندی آزمون وکالت در درس حقوق جزا که مهم‌ترین مبحث مربوط به جزای عمومی در اولویت اول می‌باشد. بیشترین سؤالات در آزمون وکالت در درس حقوق جزا مربوط به همین مبحث می‌باشند. پس از آن اولویت بعدی شما برای تسلط بر آن مباحث: قصاص، مواد عمومی دیه و تعزیرات می‌باشد. به طور معمول هر ساله یک سؤال از مبحث حدود نیز مطرح می‌شود.

فراوانی سؤالات درس حقوق تجارت 

پراکندگی سؤالات آزمون وکالت در درس حقوق تجارت بدین شرح است: مهم‌ترین مبحثی که باید به آن تسلط یابید و به طور معمول بیشترین حجم سؤالات را به خود اختصاص می‌دهد، مبحث مربوط به شرکت‌ها می‌باشد. در اولویت بعدی می‌توان اسناد و مبحث مربوط به ورشکستگی را به عنوان بیشترین سؤالات در بودجه بندی آزمون وکالت درس حقوق تجارت دانست. مبحث تاجر و دلال نیز هر ساله سوالی از آن مطرح می‌گردد.

فراوانی سؤالات آیین دادرسی کیفری

تحلیل آماری آزمون وکالت نشان می‌دهد که بیشترین مطالب درس آیین دادرسی کیفری مباحث مربوط به تحقیقات مقدماتی بیشترین حجم سؤالات را به خود اختصاص می‌دهد. درس مربوط به دادگاه‌های کیفری و همچنین اعتراض به آرا نیز در مرتبه دوم اهمیت قرار دارد و در رابطه هر ساله یک سؤال از مباحث مربوط به هزینه دادرسی و اجرای احکام و…، آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح، آیین دادرسی جرائم رایانه‌ای و آیین دادرسی جرائم اشخاص حقوقی طرح می‌گردد

فراوانی سؤالات اصول فقه

در رابطه با بودجه بندی آزمون وکالت درس اصول فقه نیز مهم‌ترین مباحث مربوط به اصول عملیه و امارات می‌باشند. سایر مباحثی که سوالاتی از آن طرح می‌گردد شامل: انواع حکم، عام و خاص و مفهوم و منطق می‌باشد. هر ساله از مباجث مربوط به انواع واجب انواع واجب و همچنین تعارض ادله نیز سوالاتی مطرح می‌شود.

برای اطلاع از چگونگی خرید پکیج آموزشی آزمون وکالت بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

فراوانی سوالات دروس آزمون وکالت

مباحث مهم قانون آیین دادرسی مدنی در آزمون وکالت

اگر به بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۲ دقت لازم را داشته باشید متوجه این مسئله قطعاً خواهید شد که در این آزمون از بخشنامه‌ها و همچنین آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مصوب سوالی طرح نمی‌شود. برخی از مباحث دیگر آیین دادرسی مدنی در آزمون وکالت هرگز سوالی از آن مطرح نمی‌شود. همانند نصاب شهادت­‌ها در اثبات دعاوی (۲ مرد یا ۴ زن و…)، موارد چندگانه‌­ای که باید در اعلامیه پذیره­‌نویسی قید گردد، تعداد ساعاتی که متّهم به خدمات عمومی ممکن است محکوم گردد، دیه اعضای بدن از جمله مواردی است که در آزمون‌های اخیر سوالی از آن طرح نگردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا