تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی + بخشنامه 1402


شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که امکان تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی وجود دارد یا نه؟ و چگونه در سربازی در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنیم؟ داوطلبانی که مایلند به صورت همزمان با دوران سربازی خود، در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنند، می‌توانند در دوره تحصیل موازی با سربازی در دانشگاه علمی کاربردی حضور یابند. متقاضیان با داشتن شرایط طرح مهارت سربازان در دانشگاه جامع علمی کاربردی، می‌توانند با گذراندن تعداد مشخصی از این پودمان‌ها مدرک کارشناسی سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی یا مدرک کاردانی سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی را دریافت نمایند.

از آنجا که تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی حین سربازی امکان‌پذیر نیست، متقاضیان باید پس از قبولی در دانشگاه ایست خدمت بگیرند یا پس از اتمام دوره سربازی تحصیلات خود را ادامه دهند. در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی به صورت آزمایشی در برخی از واحدها طرح سرباز ماهر ۱۴۰۲ را برای تحصیل همزمان سربازان را اجرایی کرده است. بر این اساس سربازان حین خدمت می‌توانند در دوره‌های پودمانی برگزار شده شرکت کنند و همزمان برای دریافت کارت پایان خدمات مدرک تحصیلی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان ثبت نام در طرح تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی 1402

برگزاری دوره‌های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی برای سربازان با هدف بهبود اوقات فراغت آنها در نظر گرفته شده است. سربازان می‌توانند با بررسی دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های مورد نظر ثبت نام خود را انجام دهند. آخرین دوره از ثبت نام دوره‌های پودمانی طرح سرباز ماهر در تاریخ 26 بهمن 98 آغاز شد و تا 12 اسفند نیز مهلت داشت.

در حال حاضر زمان ثبت نام در طرح تحصیل همزمان سربازان علمی کاربردی هنوز اعلام نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ ثبت نام در طرح تحصیل همزمان سربازان علمی کاربردی این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام در طرح تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی وارد لینک شوید. 

چگونگی ثبت نام سربازان در دانشگاه علمی کاربردی 1402

در دوره‌های قبلی متقاضیان تحصیل همزمان در دوره‌های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی باید به سامانه ساتب مراجعه می‌کردند تا بتواند فرم ثبت نام سربازان در دانشگاه علمی کاربردی را دریافت نمایند. پس از ثبت مشخصات خود باید فرم مربوطه به مرکز علمی کاربردی ناجا ارائه شود. مراحل ثبت نام برای شرکت در دوره سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی به شکل زیر است:

ابتدا عبارت sateb.uast.ac.ir را در سامانه در مرورگر خود جستجو کنید. 

گام اول ثبت نام سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

با انتخاب اولین گزینه وارد سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی شوید.

گام دوم ثبت نام سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

پس از ورود به سامانه در قسمت پایین برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام در طرح تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی را انتخاب نمایید.

گام سوم ثبت نام سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

در این مرحله فرم پیشنویس دوره سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب کرده و اطلاعات شخصی و فردی، اطلاعات تحصیلی، اطلاعات مربوط به نظام وظیفه و ارگان مربوطه، انتخاب رشته و واحدهای مورد نظر را انجام داده و سپس گزینه تایید و دریافت رسید ثبت نام را انتخاب کنید.

گام چهارم ثبت نام سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

جهت بررسی شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور وارد لینک شوید. 

شرایط نام نویسی در طرح تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی 1402

طرح سربازان ماهر دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقاء مهارت‌های سربازان و بهینه‌سازی دوران سربازی برگزار می‌شود و این قابلیت را دارد که مهارت‌های لازم برای اشتغال سربازان ایجاد کند. داوطلبانی که مایل به اسنویسی در این طرح هستند، باید تعداد معینی از پودمان‌ها را طی زمانی مشخص بگذرانند و با به حد نصاب رسیدن این پودمان‌ها مدرک خود را دریافت کنند.

هر سرباز با داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم می‌تواند در این دوره‌ها حضور یابد. اگر داوطلبی در زمان سربازی دو سوم یا سه چهارم از پودمان خود را طی کند و تنها یک یا دو پودمان باقی مانده باشد، پس از اتمام سربازی می‌تواند با گذراندن پودمان‌های باقیمانده مدرک خود را دریافت نماید. هر کدام از افراد باید دست کم ۴ تا ۵ پودمان را طی کنند تا بتوانند با تجمیع پودمان‌های طی شده مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی خود را دریافت کنند.

شرایط نام نویسی در طرح تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی

اطلاعیه

سربازانی که در پایان دوره خدمت خود هستند، در صورت داشتن شرایط نام نویسی می‌توانند برای پذیرش بدون آزمایش دانشگاه اقدام نمایند.

رشته‌ها و استان‌های برگزار کننده دوره سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی

آخرین مرحله‌ای که برای طرح تحصیل موازی با سربازی در دانشگاه علمی کاربردی انجام شد، آزمایشی بود و در ۸ استان برگزار گردید. ممکن است که تعداد این استان‌ها و رشته‌ها برای ثبت نام طرح مهارت سربازان در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جاری تغییر کند.

رشته‌ها و استان‌های مجری برای تحصیل همزمان سربازان دانشگاه علمی کاربردی در سال‌های اخیر استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران بوده است.

 در ارتباط با رشته‌های ارائه شده برای طرح سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی باید بگوییم که این دانشگاه دارای ۸۰۰ پودمان در واحدهای مختلف می‌باشد. اما در آخرین دوره از طرح آموزش پودمانی سرباز مایر تنها ۱۱ رشته ارائه شده است. رشته‌های دوره آموزشی پودمانی سربازان دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر می‌باشد:

پودمان های طرح سربازی مزمان با تحصیل علمی کاربردی
جوشکاری مکانیک برق صنایع چوبی
تولید مبلمان دامپروری باغبانی پرورش صنعتی طیور
گردشگری مترجمی زبان مدیریت کسب و کار

 

برای اطلاع از لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک کلیک کنید. 

تسهیلات مربوط به طرح همزمان تحصیل سربازان در علمی کاربردی 1402

با مد نظر قرار دادن شرایط متقاضیان دوره آموزش پودمانی مقطع  کارشناسی سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی و دوره کاردانی سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی، افراد می‌توانند برای ارتقاء مهارت‌های خود از طریق شرکت در این طرح فرصت داشته باشند. تسهیلات دوره سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • امکان تحصیل همزمان در دانشگاه و شرکت در کلاس‌ها در اوقات فراغت
  • هریک از سربازانی که در این طرح شرکت کنند، ۵۰ درصد شهریه دانشگاه را پرداخت نموده و از ۵۰ درصد آن نیز معاف خواهند بود. مابقی شهریه نیز از طرف دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه فنی حرفه‌ای و ستاد کل نیروهای مسلح تأمین خواهد شد.

تسهیلات مربوط به طرح همزمان تحصیل سربازان در علمی کاربردی

برای ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی وارد لینک شوید. 

خلاصه مطالب

افرادی که مایل به شرکت در طرح تحصیل همزمان سربازان در علمی کاربردی هستند، این سوال را دارند که چگونه در سربازی در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنیم؟ متقاضیان می‌توانند در دوره‌های پودمانی دانشگاه که به عنوان دوره سرباز ماهر شناخته می‌شود، حضور یابند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با گذراندن تعداد مشخصی از پودمان‌ها، مدرک کاردانی و کارشناسی خود را دریافت نمایند. در سال جاری هنوز زمان ثبت نام در این طرح اعلام نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ ثبت نام در این طرح این مقاله به روز رسانی می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم مراحل ثبت نام در طرح تحصیل همزمان سربازان علمی کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام در خصوص تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی حین سربازی و مزاحل دریافت مدرک در مقطع کارشناسی سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی یا مقطع کاردانی سرباز ماهر دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره تحصیلی در ارتباط باشید و سوالات خود را با مشاوران ما در میان بگذارید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا امکان تحصیل همزمان سربازان در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؟

در حال حاضر افراد باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه یا ایست خدمت بگیرند یا پس از اتمام دوران سربازی اقدام به تحصیل کننند. طرح سرباز ماهر برای تحصیل همزمان در این دانشگاه در حال اجرایی شدن می‌باشد.

زمان ثبت نام در طرح تسهیل همزمان سربازان دانشگاه علمی کاربردی چه تاریخی است؟

در سال جاری هنوز زمان ثبت نام در این طرح اعلام نشده است. اما دوره آخر آن تاریخ ۲۶ بهمن ۹۸ بود.

چگونه می‌توان مراحل ثبت نام در طرح تحصیل همزمان سربازان علمی کاربردی را انجام داد؟

در مطلب به طور کامل به چگونگی ثبت نام در این طرح اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا