تخمین رتبه ایثارگران 1401 + تخمین رتبه ایثارگری با سهمیه 5 و 25 درصد


تخمین رتبه ایثارگران
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

بحث تأثیر انواع سهمیه ها از جمله مواردی است که در زمان انتخاب رشته ذهن تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را به خود مشغول می کند. سهمیه ایثارگران یکی از آن سهمیه هایی است که داوطلبان مایل به اطلاع از درصد تأثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه ها هستند و به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال مهم هستند که تخمین رتبه ایثارگران چه اثر مثبتی در زمان انتخاب رشته می تواند داشته باشد؟ در حال حاضر 30 درصد از ظرفیت مراکز دانشگاهی کشور مختص سهمیه ایثارگران است. 

داوطلبان عزیز باید در زمان انتخاب رشته حتما انواع سهمیه ها را در نظر گرفته و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. اگر شما هم جز داوطلبانی هستید که می خواهید انتخاب رشته کنید، فراموش نکنید که باید ابتدا اطلاعات دقیقی در رابطه با این موضوع بدست آورده و سپس با کمک یک مشاور خوب اولویت های خود را انتخاب کرده و انتخاب رشته کنید. برای آشنایی با رتبه ایثارگران و تخمین آن ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل با برگزاری آزمون های دوره ای آنلاین و ارائه گزارش نموداری پیشرفت، قبولی شما داوطلبان را تضمین می کنند. برای برقرای ارتباط با مشاوران ما و شرکت در این آزمون ها کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فقط به یک رقمی شدن فکر کن

 

تخمین رتبه ایثارگران با سهمیه 5 و 25 درصدی

در ابتدای نوشته مرتبط با تخمین رتبه ایثارگران بهتر است کمی در رابطه با تأثیر سهمیه ایثارگران بر روی رتبه و تراز داوطلبان صحبت کنیم. به یاد داشته باشید که می توان هم از طریق نرم افزارهای مختلف و هم از طریق دریافت مشاوره، تخمین رتبه ایثارگران 5 درصد و تخمین رتبه ایثارگران 25 درصد را به طور دقیق به دست آورد.

دسته اولی که سهمیه ایثارگران شامل حال آن ها می شود و باید دست به تخمین رتبه ایثارگران بزنند. فرزندان و همسران جانبازانی با درصد 25 هستند. فقط کافی است که این قبیل از افراد حداقل 80 درصد از تراز آخرین داوطلب قبول شده در سهمیه عادی کد رشته محل مورد نظر را بدست آورده باشند. مثلاً فرض کنید که تراز آخرین داوطلب کنکور پذیرفته شده در رشته پرستاری برابر با 10000 باشد. در این صورت، فرد متقاضی استفاده و تخمین رتبه ایثارگران فقط باید تراز 8000 را از آن خود کند. حال این سؤال پیش می آید که چند درصد از ظرفیت پذیرش در هر کدام از رشته محل ها شامل حال این دسته از داوطلبان می شود؟ باید عرض کنیم که بیشترین درصد یعنی 25 درصد از کل ظرفیت هر یک از رشته محل های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور، شامل حال این قیبل از افراد و داوطلبان می گردد و نیاز به تخمین رتبه ایثارگران 25 درصد دارند.

 

تخمین رتبه ایثارگران با سهمیه 5 و 25 درصدی

تخمین رتبه ایثارگران با سهمیه 5 و 25 درصدی

 

 

گروه دوم افرادی هستند که سهمیه 5 درصدی شامل حال آن ها می شود و در زمان انتخاب رشته و تخمین رتبه باید تخمین رتبه ایثارگران خود را با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده یعنی 5 درصد انجام دهند. در صورت عدم تکمیل ظرفیت با سهمیه 25 درصدی باقی مانده ظرفیت رشته ها تحت عنوان ظرفیت مازاد به افراد دارای سهمیه 5 درصدی تعلق می گیرد. شنیده ها حاکی از آن است که بر اساس آخرین مصوبه های مجلس، احتمالاً برای کنکور سال 1401 ظرفیت 25 درصدی به 30 درصد افزایش پیدا کند. دقت داشته باشید که در زمان تخمین رتبه ایثارگران باید این موضوع لحاظ شود.

 

اطلاعیه

یکی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری، سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی است

 

مزایای تخمین رتبه ایثارگران چیست؟

تخمین رتبه ایثارگران نیز همچون تخمین رتبه سایر سهمیه ها از جمله سهمیه های عادی، مناطق، جانبازان و غیره خالی از لطف نیست و با مزایایی برای فرد متقاضی همراه است. از جمله موضوعاتی که ذهن دارندگان سهمیه ایثارگران را به خود مشغول می کند اطلاع نسبی از این موضوع است که با توجه به تأثیر این سهمیه در رتبه کنکورشان، در چه رشته و دانشگاهی امکان پذیرش و قبولی را دارند. در این زمان تخمین رتبه ایثارگران می تواند کمک بزرگی به آن ها باشد و به صورت نسبی فرد را متوجه این موضوع می کند که امکان قبولی و پذیرش در کدام یک از رشته محل ها را دارد.

مشاوران ما در سامانه مشاوره کنکور آکادمی ایران تحصیل پس از ارائه برنامه ای مناسب، به صورت 24 ساعته داوطلبان را پشتیبانی کرده و قبولی آن ها را در کنکور تضمین می نمایند. برای ثبت نام در سامانه، کافی است تا بر لینک زیر کلیک نمایند.

 

یک گام تا رتبه شدن!

تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری

همانطور که در بخش بالایی مقاله مطالعه کردید، بنا بر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین مربوطه، ظرفیت ویژه ای را در آزمون های سراسری دانشگاه ها برای مشمولین سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می شود. مجموع ظرفیتی که به این داوطلبان اختصاص داده شده است 30 درصد (25 درصد و 5 درصد) می باشد که این ظرفیت در میان ایثارگران بر اساس 25 و 5 درصد تقسیم بندی خواهد شد.

برای درک بهتر این مسئله در نظر بگیرید که اگر در دانشگاهی برای رشته ای 50 ظرفیت وجود داشته باشد، 15 نفر از این 50 نفر، افرادی خواهند بود که دارای سهمیه 25 درصدی ایثارگری بوده اند و 3 نفر، افراد دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری و در نهایت 32 ظرفیت باقی مانده متعلق به داوطلبانی است که دارای سهمیه مناطق 1 تا 3 و یا مناطق محروم هستند. در این شرایط تمامی کسانی که به عنوان مثال دارای سهمیه 25 درصد هستند، تنها با کسانی که این سهمیه را دارند رقابت خواهند کرد نه کسانی که دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری هستند و در نهایت نیز با توجه به رتبه در سهمیه خود در کارنامه کنکور سراسری، رشته مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

تخمین رتبه با سهمیه

رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی

همه می دانیم که در حال حاضر افراد بسیاری برای رسیدن به رشته پزشکی سرودست می شکنند و تنها هدف خود را قبولی و پذیرش در این رشته قرار می دهند. اما در این میان افرادی هم هستند که مایل به گذراندن آسان تر این مسیر سخت و ناهموار جهت قبولی در این رشته هستند. استفاده از انواع سهمیه ها از جمله سهمیه 5 درصدی ایثارگران برای افراد واجد شرایط می تواند در این زمان به کاهش رتبه و در نهایت قبولی تضمینی در رشته پزشکی کمک کند.

اما موضوعی که در این زمان مطرح می شود بحث رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی است. استفاده از تخمین رتبه ایثارگران می تواند به تخمین رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی (البته به صورت نسبی) کمک کند. در این صورت و با اطلاع فرد از رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی فرد می تواند این اطلاع نسبی را بدست آورد که با توجه به سهمیه اختصاص یافته در کدام دانشگاه کشور در رشته پزشکی پذیرفته می شود.

استفاده از نرم افزار تخمین رتبه سنجش جهت تخمین رتبه ایثارگری

نرم افزار تخمین رتبه سازمان سنجش می تواند به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها جهت تخمین رتبه ایثارگران مورد استفاده قرار بگیرد. از آن جایی که، سازمان سنجش آموزش کشور به کلیه ترازها، رتبه ها و کارنامه های داوطلبان کنکوری های سال های قبل دسترسی مستقیم دارد می توان انتظار بهترین تخمین رتبه ایثارگران را از نرم افزار این سازمان داشت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

نحوه استفاده نرم افزار انتخاب رشته مجازی ایثارگران

لازم است برای بررسی رشته محل های که شانس قبولی بیش تری در آن ها دارید، در ابتدا نحوه کار با نرم افزار انتخاب رشته مجازی ایثارگران را آموزش ببینید که در این بخش به صورت کامل آن را برای شما شرح داده ایم. شما باید از فیلد اول که در اختیار دارید، از بین رشته های اصلی ریاضی، انسانی و تجربی، رشته خود را انتخاب کنید. در فیلد بعد، سهمیه که شمال 5 درصد و 25 درصد می شود را باید انتخاب نمایید. در فیلد آخر باید رتبه کشوری خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که شما می توانید از طریق فیلد های باقی مانده استان مورد نظر و دوره ای که تصمیم دارید در آن ادامه تحصیل دهید را انتخاب کنید. دوره های درج شده و قابل دسترس در این فیلد شامل دوره های روزانه، شبانه، پردیس خود گردان، مناطق محروم، غیر انتفاعی، پیام نور، مجازی دولتی و… می شود. حال با انتخاب گزینه جست و جو می توانید رشته محل ها را مشاهده نمایید. به طور کلی همان طور که پیش تر گفته شد، رشته محل ها در سه دسته بندی قبولی خوش بینانه، قبولی منطقی و قبولی بدبینانه برای شما نمایش داده می شوند.

 

مشاوره تخمین رتبه ایثارگران

مشاوره تخمین رتبه ایثارگران

 

مشاوره تخمین رتبه ایثارگران

مشاوران تحصیلی در صورت داشتن تجربه و آگاهی کافی می توانند بهترین راهنمای شما جهت تخمین رتبه ایثارگران باشند. مشاورانی که به وسیله نرم افزارهای تخمین رتبه پیشرفته و کاربردی این کار را برای شما انجام می دهند. پس هرگز از کمک مشاوران جهت تخمین رتبه ایثارگران 25 درصد و 5 درصد غافل نشوید. زیرا، آن ها می دانند که ایثارگران در کدام دانشگاه ها قبول می شوند و یا درصد قبولی شما در مقابل ایثارگران چقدر است. به همین دلیل بهتر است که در زمان انتخاب رشته حتما از یک مشاور آگاه و با تجربه کمک بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل نیز می توانند به شما عزیزان رد این زمینه یاری رسانند. 

برای کسب رتبه دلخواه در رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظرتان تنها کافی است از مشاوره کنکور VIP که توسط رتبه های برتر ارائه می شود استفاده کنید. برای استفاده از مشاوره با تضمین قبولی بر روی لینک زیر کلیک کنید.  

 

یک گام تا رتبه شدن!

 

جدیدترین اخبار پیرامون رتبه ایثارگران

ممنوعیت استفاده مجدد از سهمیه شاهد و ایثارگران باطل شد

شورای سنجش و پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۰ تصویب کرده بود که استفاده ایثارگران از سهمیه در دوره‌های روزانه تنها برای یکبار مجاز است و همچنین استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران توسط پذیرفته‌ شدگان دوره‌های غیر روزانه دانشگاه‌ها که انصراف از تحصیل داده‌اند، ممکن نیست.

ایثارگران را نباید با سهمیه قضاوت کرد/ بودجه ایثارگران به طور کامل محقق شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود برخی مشکلات در خصوص برگزاری جلسات، اهلام کرد: ما شاهد طرح هایی هستیم که ضرب العجل زمانی دارند مانند طرح سپاس که باید ظرف 2 سال  خانواده شهدا را ملاقات کنیم اما کیفیت مهم است.

اعزام ایثارگران به حج تمتع از ۲۳ خرداد آغاز می‌شود

سید مستجاد حسینی افزود: با تلاش‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران سهمیه ایثارگران برای حج امسال ۲ هزار و ۲۴۰ نفر تعیین شد که این سهمیه به والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد، همسران و فرزندان شهدا و در نهایت جانبازان ۲۵ درصد به بالا تخصیص پیدا کرده است.

 

اطلاعیه مهم

داوطلبان سهمیه 5 و 25 درصدی کنکور سراسری می توانند در سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی به فرم انتخاب رشته ایده آل خود برسند. 

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی  داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با تخمین رتبه ایثارگران آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که شما داوطلبان عزیز فقط یک بار حق استفاده از این سهمیه را دارید. بنابراین، باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشید. برای این که سهمیه شما هدر نرود، می توانید از مشاوران باتجربه و ماهر کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب رشته را داشته باشید. مشاوران ما در ایران تحصیل با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن به شما مشورت داده و شما را یاری خواهند کرد. برای برقراری ارتباط با آن ها کافی است با شماره های مندرج در مقاله تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید.

 

پادکست صوتی مقاله


 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

 

3.7/5 – (15 امتیاز)

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

برای انجام تخمین رتبه ایثارگران باید چه کاری انجام دهم؟ 

در این زمینه می توانید از کمک مشاوری آگاه و کاردان استفاده کنید. با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی چند است؟ 

رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی با توجه تغییرات هر ساله به وجود در کنکور سراسر متغیر است. در این زمینه از مشاوری خبره کمک بخواهید.

نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران برای کدام یک از گروه های آزمایشی کاربرد دارد؟

این نرم افزار برای تخمین رتبه در هر سه گروه آزمایشی ریاضی، انسانی و تجربی هنگام کنکور مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا