تست آنلاین اهمال کاری { آنلاین و جامع} + تفسیر کامل


تست اهمال کاری حدود سه دهه پیش طراحی شد، اما در سال 2001 توسط یکی از اساتید دانشگاه تورنتو کانادا برای سنجش و ارزیابی دانشجویان اهمال کار مورد استفاده قرار گفت. افرادی که مدام از انجام دادن کارها طفره رفته و به جای حل یک مشکل، به دنبال بهانه تراشی و فرار از آن شرایط هستند، به نوعی اهمال کار می‌باشند.

این دسته از افراد هیچوقت در زندگی شخصی‌شان پیشرفت نمی‌‎کنند و حتی ممکن است به دلیل از سر باز کردن مهم‌ترین مسائلی که در زندگی‌شان پیش خواهد آمد، موقعیت شغلی، اجتماعی، دوستان و آشناهایشان را از دست بدهند. با انجام تست آنلاین اهمال کاری می‌توانید متوجه شوید که چند درصد در مواجه با مشکلات در پی راهی برای فرار از تغییرات هستید؟

معرفی تست اهمال کاری

تست اهمال کاری آنلاین در سال 2001 توسط یکی از اساتید دانشگاه تورنتو برای ارزیابی میزان اهمال کاری در دانشجویان، اجرایی شد. این تست اولین بار در سه دهه پیش طراحی شده و پس از آن در بسیاری از کشورها به اجرا درآمده است. احتمالا شما هم با این موضوع به اندازه کافی آشنایی دارید.

به عنوان مثال برای شروع یادگیری زبان جدید، ثبت نام در آموزشگاه، خرید کتاب، ورزش صبحگاهی و شرکت در مصاحبه‌های کاری به دنبال موکول کردن آن کار برای زمانی دیگر هستید. در حالی که هیچ زمانی مهم‌تر و طلایی‌تر از روزی نیست که برای انجام مسئولیت محول شده و یا اجرایی کردن تغییری مهم و رشد دهنده، دست به کار شوید.

با تست آنلاین اهمال کاری، می‌توانید به راحتی متوجه شوید که چند درصد اهمال کار هستید؟ جز آن دسته از افرادی قرار می‌گیرید که برای زندگی‌شان برنامه‌ای مشخص دارند و یا برای طفره رفتن از انجام هر کاری به دنبال بهانه‌هایی پیش و پا افتاده هستند؟ به عنوان مثال الان حوصله ندارم، آخر هفته شروع می‌کنم، اول ماه آن را انجام می‌دهم، امروز وقت خوبی برای این کار نیست!

برای اطلاع از تست آنلاین شغل مناسب من کلیک کنید.

تفسیر تست اهمال کاری

تست آنلاین اهمال کاری برای بیشتر افراد در سنین مختلف، نوجوانی، میانسالی و حتی پیری مناسب است. انسان با شناخت ضعف‌هایش می‌تواند به دنبال دلیل و ریشه آن بگردد و پس از پیدا کردن منشا مشکل برای حل آن به دنبال راهکاری مطمئن و درمانی قطعی باشد.

کاهش سهل انگاری همانند بیماری‌های جسمی نیست! به صورت کلی مشکلاتی که در ذات و ذهن انسان ایجاد می‌شود، تنها زمانی از بین خواهد رفت که برای شناسایی و از بین بردن آن به اندازه کافی صبر کنید و شکیبا باشید.

تفسیر تست اهمال کاری

اهمال کاری نیز مثل سایر ضعف‌های شخصیتی، رفتاری و ذهنی با تمرین و تکرار قابل برطرف شدن است. بنابراین با انجام تست اهمال کاری به صورت آنلاین و کاملا رایگان، می‎توانید متوجه شوید که جز کدام دسته از انسان‌ها هستید؟ جز آن دسته از افرادی هستید که در هر موقعیتی می‌خواهند کاری که به آن‌ها واگذار شده است را انجام ندهند یا نه با برنامه ریزی به تمامی مسئولیت‌های شخصی و اجتماعی خود می‌پردازید؟

تعداد سوالات تست سهل انگاری

تست آنلاین اهمال کاری از 16 سوال 4 گزینه‌ای تشکیل شده که شرکت کنندگان این آزمون باید یکی از موارد به ندرت، گاهی اوقات، اغلب اوقات و یا همیشه را انتخاب کنند و در آخر بر روی گزینه تایید پاسخ‌ها و تفسیر آزمون، کلیک کنند. این تست برای دانشجویان و دانش آموزان و همچنین کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز مناسب است.

تعداد سوالات تست اهمال کاری تاکمن

نمره کل تست آنلاین سهل انگاری

بعد از به پایان رسیدن آزمون و پاسخ به تمامی سوالات، نوبت به نمره‌گذاری پرسشنامه اهمال کاری  است. به این صورت که میزان نمره کسب کرده شما نشان دهنده این است که سهل انگاری بسیار کمی دارید، اهمال کاری کم دارید، سهل انگاری متوسط دارید، اهمال کاری زیاد و یا سهل انگاری خیلی زیاد دارید.

این مقیاس با تفسیری مفصل همراه است و نقش شرکت کننده را در زندگی شخصی، هنگامی که با مسئولیتی مواجه می‌شود و یا باید تصمیمی بگیرد و آن را عملی کند را به تصویر می‌کشد. به قدری این تفسیر و توضیح، کامل و دقیق است که فاکتورهای روانشناسانه‌ای در آن با توجه به پاسخ سوالات و میزان اهمال کاری شخص، لحاظ می‌شود.

نمره کل تست آنلاین اهمال کاری

راهکارهای موثر تست اهمال کاری

بعد از مطالعه توضیحاتی که در راستای نمره کسب شده شما در آزمون است، اکنون در آخرین بخش نتیجه این تست آنلاین و مفید، می‌توانید به راهکارهایی که با انجام آن قادر خواهید بود جلوی اهمال کاری را بگیرید و یا اهمال کاری شدید خود را با صبر و حوصله و به مرور زمان کاهش دهید نیز با دقت خوانده و نکته برداری نمایید. یادداشت کردن راهکارها برای انجام آن در طول روز، کمک کننده و مفید است.

به طوری که اگر به همین توصیه‌های کوچک و ساده توجه کنید، بعد از مدتی نتایج مثبت آن را در زندگی‌تان خواهید دید. اهمال کاری در روانشناسی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که اگر برای بهبود آن، توقعات کمال‌گرایانه، ترس و اضطراب اجتماعی، ترک عادات غلط مثل تنبلی را کنار نگذارید، باید با عواقب بد آن دست و پنجه نرم کنید.

راهکارهای موثر تست اهمال کاری تاکمن

مزایای تست سهل انگاری ایران تحصیل

نزدیک به دو دهه است که تست اهمال کاری موفق شده تا به عنوان آزمونی موثر و مطمئن برای تشخیص اندازه  اهمال کاری افرادی که دانشجو، دانش آموز، کارمند یک شرکت یا سازمان هستند، مورد فایده واقع شود. عده زیادی از افراد به دلیل کمال گرایی و اختلال‌های خفیف روانشناسی، از انجام کارها اهمال کرده و انجام آن را به وقتی بهتر واگذار می‌کنند.

زمانی که به نظر ممکن است هرگز پیش نیاید و از امروز و فردا، به هفته بعد و از هفته بعد به اول ماه بیافتد. همچنین برخی از افراد از انجام کارهای سخت و پیچیده‌ای که برایشان منفعتی ندارد، طفره رفته و با ناراحتی و تلف کردن وقت، مسئولیتی که برعهده‌شان است را انجام می‌دهند.

در صورتی که اگر زمانی سود بیشتری از آن کار نصیب‌شان شود، رغبت بیشتری برای آن کار از خود نشان می‌دهند. به همین خاطر برای درک بهتر این مطلب و فایده و مزایای تست آنلاین اهمال کاری، به موارد زیر توجه نمایید:

✅ بهبود آسیب‌های فردی مثل کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس

✅ بهبود اختلال‌های فردی مثل کما‌گرایی و خود کم بینی

✅ بهبود آسیب‌های اجتماعی مثل عدم مسئولیت‌پذیری

✅ بهبود اختلال‌های فردی-اجتماعی مثل خودخواهی و خودشیفتگی زیاد

ویژگی‌های تست آنلاین اهمال کاری

ارزیابی سهل انگاری به عنوان یکی از مشهورترین و معتبرترین تست‌ها برای ارزیابی اهمال کاری افراد در سراسر جهان است. انجام این آزمون برای اصلاح عادت‌های نادرست، توصیه شده و نیز موثر می‌باشد. بنابراین برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های تست آنلاین اهمال کاری، به موارد زیر توجه نمایید:

✅ تست آنلاین اهمال کاری مناسب برای نوجوانان و بزرگسالان است.

✅ آزمون اهمال کاری دارای 16 سوال 4 گزینه‌ای است.

✅ پاسخ‌های تست سهل انگاری، به این صورت است که با به ندرت، گاهی اوقات، اغلب اوقات و همیشه، می‌توان به سوالات جواب داد.

✅ نمره کل تست آنلاین اهمال کاری برای ارزیابی میزان اهمال کاری در افراد است.

✅ آزمون ارزیابی اهمال کاری با تفسیر و ارائه راهکارهای موثر همراه می‌باشد.

خلاصه مطلب

تست اهمال کاری از 16 سوال 4 گزینه‌ای تشکیل شده که پاسخ‌های آن به ندرت، گاهی اوقات، اغلب اوقات و همیشه است. افرادی که دچار اهمال کاری در زندگی شخصی، اجتماعی و کاری می‌شوند نیز با انجام این آزمون می‌توانند میزان درصد اهمال کاری خود را متوجه شوند و برای اصلاح آن با استفاده از راهکارهای پیشنهاد شده، تلاش کنند. تست آنلاین اهمال کاری به صورت رایگان و آنلاین قابل انجام است.

برای دانلود فایل PDF مقاله تست آنلاین اهمال کاری بر روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

تست اهمال کاری چیست؟

تست آنلاین اهمال کاری برای تشخیص و ارزیابی درصد اهمال کاری افراد است.

آزمون سهل انگاری معتبر است؟

بله. تست آنلاین اهمال کاری از اعتبار جهانی برخوردار است

تست آنلاین اهمال کاری چند سوال دارد؟

تست آنلاین سهل انگاری از 16 سوال تشکیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا