تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd { 18 سوال} + تفسیر جامع


تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd برای تشخیص حواس پرتی، بیش فعالی و تکانشگری کودکان طراحی شده است. این آزمون اعتباری جهانی دارد و برای کودکانی که اغلب دچار فراموش کاری می‌شوند و دفتر و کتاب‌هایشان را در مدرسه جا گذاشته و به صحبت کردن بیش از اندازه علاقه دارند، ممکن است دچار این اختلال شده باشند.

مراجعه به یک پزشک متخصص و یا انجام یک تست آنلاین، راه حلی مناسب برای تشخیص adhd است. اما با این حال تصمیم گیری زود هنگام در اینباره و یا در صورت نداشتن هیچ تجربه‌ای برای نتیجه گیری درست، بهتر است پس از انجام آزمون آنلاین بیش فعالی کودکان، به متخصص مراجعه نمایید.

معرفی تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd

پیش از معرفی تست بیش فعالی adhd، باید با اختلال آن که به طور معمول در کودکان زیر 7 سال دیده می‌شود، توضیحاتی را ارائه بدهیم. بیش فعالی چیست؟ بیش فعالی در کودکان با عدم توجه، عدم تمرکز، صحبت کردن زیاد درباره موضوعات مختلف و بی‌قراری‌های شدید شبانه روزی همراه است. معمولا کودکان در سنین کم گرفتار این اختلال شده و حتی گاهی به خاطر تکانش‌هایی شدید، دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

بیش فعالی hyperactivity اختلالی است که نگران کننده است. کم توجهی، بازیگوشی، لجبازی و حواس پرتی در کودکان و حتی نوجوانان موضوعی عادی می‌باشد که والدین باید برای نظم بخشیدن به رفتار فرزندان خود تلاش کنند. اما اختلال بیش فعالی بیشتر از یک بی‌توجهی ساده و لجبازی کودکانه است.

عدم تمرکز در یادگیری، حواس پرتی زیاد، بی‌قراری و آرام نبودن کودک نیاز به پیگیری دارد و چه بهتر برای اینکه مطمئن شوید بیش از حد بر روی رفتارها و حالات فرزندتان وسواس دارید یا نه، از تست بیش فعالی کودکان به صورت آنلاین و کاملا رایگان استفاده کنید.

معرفی تست آنلاین بیش فعالی

در صورت لزوم پس از بررسی نتایج تست، بهتر است با فرزند خود برای معاینات پیشرفته و تست‌های قوی‌تر به متخصص مراجعه کنید. با این حال تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd برای تشخیص اولیه، آزمونی معتبر با چند سوال ساده است که می‌توانید بی‌طرفانه و با دقت، پاسخ هر سوال را از بین 4 گزینه که به نمایش درخواهد آمد، انتخاب کرده و در آخر گزینه تایید را انتخاب نمایید.

تفسیر تست بیش فعالی کودکان adhd

تست adhd از جمله تست‌های معروفی است که افراد برای پیدا کردن ریشه رفتارهایشان و درمان اختلال بیش فعالی به آن مراجعه کرده و به سوالات پاسخ خواهند داد. ارزیابی آنلاین بیش فعالی هم برای کودکان و هم برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده تا در هر سنی که هستید، بتوانید این تست را انجام داده و بعد نسبت به نتیجه آن تصمیم گیری کنید.

البته مطابق با توصیه پزشکان، اگر والدین فرزندان خود را در سن کمتر از 10 سال برای انجام تست بیش فعالی آماده کنند، به راحتی می‌توانند مشکل کودک خود را متوجه شده و به دنبال راهکاری برای بهبود آن بگردند. در صورتی که روند درمان در بزرگسالی مشکل است و فرد برای پذیرش اختلال کم توجهی و حواس پرتی، فرد مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

تشخیص adhd چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان، پیچیده است و برای رسیدن به نتیجه‌ای قطعی، والدین باید فرزند خود را پیش متخصص برده تا در صورت نیاز کودک برای درمان دارو مصرف کند. اما پیش از انجام این مراحل، انجام تست آنلاین بیش فعالی کودکان که به صورت رایگان است و معتبر می‌باشد، ضروری است.

تعداد سوالات تست بیش فعالی کودکان

تعداد سوالات تست بیش فعالی کودکان adhd حدود 18 سوال است که اگر بیشتر پاسخ‌های 4 گزینه‌ای که انتخاب کردید، اغلب یا همیشه باشد، کودک شما دچار عارضه کم توجهی و حواس پرتی می‌باشد. البته نسخه حرفه‌ای ارزیابی بیش فعالی کودکان، از 55 سوال تشکیل شده که می‌توانید با انجام آن تست نتیجه لازم را در انتها مشاهده کنید.

تعداد سوالات تست بیش فعالی کودکان

نحوه امتیاز دهی تست بیش فعالی adhd

نحوه بررسی امتیازها بستگی به تعداد سوالات دارد. به این صورت که اگر به 18 سوال پاسخ دهید، 18 امتیاز وجود دارد. امتیاز بین 0 تا 5 به این معناست که کودک شما به احتمال زیاد دچار اختلال بیش فعالی نمی‌باشد. امتیاز 5 تا 9 یعنی کودک کودک شما عارضه حواس پرتی دارد، اما خفیف است.

امتیاز 9 تا 14 اختلال تکانه‌ای بی‌توجهی و کم حواسی دارد که باید برای درمان آن به دکتر مراجعه کنید. امتیاز 14 تا 18 یعنی کودک شما مبتلا به عارضه بیش فعالی شدید است که برای درمان آن باید بلافاصله به دکتر مراجعه نمایید. در ضمن تست بیش فعالی کودکان برای پیدا کردن و پیگیری مشکلاتی نظیر بی‌توجهی، کم دقتی، بی‌قراری زیاد و تکانه‌های شدید مناسب است.

نحوه امتیاز دهی تست بیش فعالی

نتیجه ارزیابی بیش فعالی کودکان adhd

در آخر پس از پاسخ به سوالات و مشاهده امتیازدهی تست آنلاین بیش فعالی، نتیجه ارزیابی adhd به صورت کامل با ارائه توضیحات و دلایل علمی و روانشناسانه، آمده است. اگر کودک شما اختلالی نداشته باشد، می‌توانید توضیحی که به اندازه یک پاراگراف می‌شود را مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید که لازم است فرزند خود را برای تشخیص قطعی adhd به پزشک ببرید یا خیر.

در صورتی که نتیجه به گونه‌ای باشد که کودک شما عارضه بیش فعالی را به صورت خفیف داشت، بهتر است باز هم جهت اطمینان با پزشک مشورت کرده و جلسات درمانی را شروع کنید. و اما در آخر در صورتی که کودک شما دچار تکانه‌های شدید باشد و علائم حواس پرتی و بی‌توجی در وظایف روزمره، مدرسه و هنگام بازی با دوستانش مشهود باشد، مراجعه به دکتر برای درمان کودک الزامی است.

نتیجه ارزیابی بیش فعالی کودکان

تست انواع اختلال بیش فعالی کودکان

بیش فعالی adhd از جمله معضلاتی است که اگر به موقع برای درمان آن پیگیری‌هام لازم انجام نشود، درمان کودک در نوجوانی و بزرگسالی سخت شده و نیاز است که زمان زیادی برای طول دوره بهبودی فرد صرف شود. در قدم اول با انجام آزمون آنلاین بیش فعالی کودکان، می‌توانید متوجه شوید که آیا فرزند شما دچار این عارضه هست یا خیر.

در قدم بعدی والدین باید کودک خود را به پزشک برده تا متوجه شوند که نوع بیش فعالی فرزندشان به چه صورت و نحوه درمان به چه صورت انجام می‌شود. بنابراین در ادامه به انواع اختلال بیش فعالی در کودکان اشاره کرده و هر کدام را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

حواس پرتی کودکان بیش فعال

تمرکز و توجه کودکان، نسبت به بزرگسالان کمتر است. کودکان زیر 10 سال مدام در حال بازیگوشی، شلوغ کاری و رویا بافی هستند، از این رو توجه لازم را نسبت به محیط اطرافشان ندارند. این در حالی است که این موضوع در نوجوانان و بزرگسالان در حین برخورد با محیط اطرافشان به این صورت نیست و با دقت اخبار و مسائل روز را تعقیب کرده و وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند.

اما گاهی به جز محرک‌‎های بیرونی که باعث حواس پرتی و کم توجهی کودکان می‌شود، اختلال بیش فعالی می‌تواند این موضوع را تشدید کرده و تمرکز کودک را به راحتی برهم زند. به طوری که نتواند برای درس‌هایش زمان بگذارد و مدام در عالم خیالات بچگانه‌اش سیر کند. همچنین، معمولا کودکان 5 تا 7 سال در معرض شدید این عارضه قرار گرفته و والدین باید از آن‌ها تست adhd بگیرند.

برای مشاهده تست شغل مناسب من کلیک کنید.

رفتارهای تکانشی کودکان بیش فعال

رفتارهای تکانشی یا تکانشگرانه کودکان، به این معنی است که کودک در واکنش‌های عادی و هیجانی کنترلی بر روی رفتار خود ندارد و اغلب به صورت غیراجتماعی با دیگران برخورد کرده و باعث بروز خشم افراد می‌شود. این دسته از کودکان بیش فعال باید تست adhd را انجام دهند تا پزشک معالج بتواند از شدت و وخامت اوضاع یا خبر شود.

رفتار کودک در این جور مواقع بدون منطق است و متناسب با موقعیتی که در آن قرار گرفته نمی‌باشد. بنابراین ممکن است به خود یا اطرافیانشان آسیب برسانند. صبر و تحمل یک جا ماندن را نداشته باشند و حوصله‌شان در مدرسه سر برود. بیش از اندازه پرخوری داشته باشند و وسط حرف دیگران بپرند و بخواهند به جای آن‌ها صحبت کنند.

رفتارهای تکانشی کودکان بیش فعال

تحرک زیاد کودکان بیش فعال

کودکان به صورت نرمال باید جنب و جوش داشته باشند، هنگام بازی با دوستانشان شیطنت کنند و انرژی بالایی را از خودشان نشان دهند. تحرک به نسبت زیاد در بیشتر کودکان وجود دارد و به نوعی بخشی از ذات آنها است. در واقع سلامت یک کودک در گرو همین شادی و نشاط و سرزندگی او می‌باشد.

اما اگر زمانی تحرک کودک بیش از حد نرمال شود، به گونه‌ای که نتوان هیچ جوره آن را کنترل کرد و بخواهد به صورت بی‌وقفه بالا و پایین بپرد، فریاد بکشد و یا حرف بزند؛ بیش فعال نامیده می‌شود.

بنابراین لازم است در این جور مواقع پدر و مادرها به یک دکتر متخصص مراجعه کنند و یا با اجام تست adhd، متوجه بیش فعالی و پر تحرکی فرزند خود شوند. در صورتی که به موقع تست بیش فعالی کودکان را برای فرزند زیر 10 سال خود انجام ندهید، با عواقب بدی در آینده مثل چالش‌های بزرگی در ارتباطات دوستانه یا عاطفی خواهد داشت.

علائم رایج بیش فعالی کودکان

علائم adhd به مرور زمان در کودک مشخص می‌شود. والدین می‌توانند رفتار فرزند خود را در خانه، مهمانی، پارک، بازی با سایر کودکان، مدرسه و هرجایی دیگر زیر نظر بگیرند و در صورت مشاهده علائم زیر، تست آنلاین بیش فعالی را انجام داده و نتیجه را برای بررسی به متخصص و روانشناس کودکان، ارسال کنند.

✅ به محیط اطراف خود بی‎توجه هستند و با حواس پرتی کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند

✅ به آسانی ذهنشان بهم ریخته و نمی‎‌‌توانند به سرعت بر روی موضوع مورد نظرشان تمرکز کنند

✅ زیاد راه رفته و مدام در حال جنب و جوش هستند

✅ بیش از اندازه صحبت می‌کنند و سوال می‌پرسند

✅ خوب به حرف دیگران گوش نمی‌کنند و برای همین صبر و تحمل کمی دارند

✅ بدون سر و صدا نمی‌توانند مشغول بازی و سرگرمی شوند

✅ وسایل خود را مثل پاک کن، دفتر، مداد، خودکار و غیره را گم می‌کنند

✅ به دلیل کم توجهی فراموشکار هستند و درباره کوچک‌ترین چیزها چند مرتبه سوال می‌کنند

✅ بی‌قرار هستند و مدام در حال بالا و پایین پریدن می‌باشند

✅ حرف دیگران را به راحتی قطع می‌کنند تا خودشان حرف بزنند

خلاصه مطلب

تست بیش فعالی کودکان adhd از جمله ارزیابی‌های معتبری است که در سراسر جهان قابل استفاده می‌باشد. کودکانی که بی‌دقت هستند یا دچار حواس پرتی و تکانه‌های خفیف و شدید می‌شوند؛ ابتدا لازم است والدینشان این آزمون آنلاین را به صورت رایگان انجام دهند و بعد در صورت نیاز، اگر بیش فعال شناسایی شدند، به پزشک مراجعه کنند.

بیش فعالی عارضه‌ای است که باید پدر و مادرها در کودکی آن را پیگیری کنند تا فرزندشان در بزرگسالی با مشکلات و چالش‌هایی فراوان روبه‌رو نشود. تعداد سوالات تست adhd حدود 18 تا است. پاسخ‌ها 4 گزینه‌ای می‌باشد و نتیجه با امتیاز و تفسیری جامع و مفصل بر روی صفحه سامانه، نمایش داده می‌شود.

برای دانلود فایل pdf مقاله تست بیش فعالی کودکان adhd روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

تست بیش فعالی کودکان چیست؟

تست adhd برای تشخیص اختلال حواس پرتی، تحرک زیاد و رفتارهای تکانشی است.

انواع اختلال بیش فعالی کودکان چیست؟

حواس پرتی، تحرک زیاد و رفتارهای تکانشی از جمله انواع اختلالات بیش فعالی است.

تست adhd از چند سوال تشکیل شده است؟

تست بیش فعالی adhd از 18 سوال 4 گزینه تشکیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا