تست آنلاین رضایت شغلی {تفسیر نتایج پرسشنامه}


تست رضایت شغلی آزمونی است که از کارکنان سازمانی، شرکت‌‌ها و مجموعه‌های بزرگ گرفته می‌شود تا میزان احساس رضایت در افراد را شناسایی کنند. این تست همچنین برای شکوفایی استعدادها، پیدا کردن علاقه اشخاص و میزان تلاش کارکنان است.

به همین خاطر صاحبان یک کسب و کار برای پیدا کردن ایرادات سازمان خود و خواسته افرادی که برای مجموعه تلاش کرده و باانگیزه کار می‌کنند، فرم نظرسنجی و تست آنلاین رضایت شغلی را برای بهتر کردن کیفیت کسب و کار در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند.

معرفی تست رضایت شغلی

تست رضایت شغلی به عنوان نظرسنجی معتبر در سراسر جهان به منظور بهبود کیفیت کار کارمندان و افزایش انگیزه و روحیه‌ افراد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. بنابراین صاحبان مشاغل در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی میزان رضایت افراد و خواسته‌هایشان و نیز تغییر و تحول، آزمون رضایت شغلی را باید هر چند وقت یکبار برگزار کنند. چرا که تاثیر نتیجه این تست می‌تواند در مدت طولانی خودش را نشان دهد.

در واقع اگر کارفرمایان می‌خواهند که ایرادات خود را به عنوان یک مدیر متوجه شوند و برای بهبود آن قدم بردارند، لازم است هر سال یک مرتبه الی دو مرتبه فرم سنجش رضایت شغلی را در اختیار کارکنان خود قرار دهند تا پس از مدتی کوتاه، تقاضای بالای مشتریان ثابت خود را مشاهده کنند. این تست از 19 سوال مهم تشکیل شده است.

معرفی تست رضایت شغلی

گزینه‌های سوالات تست رضایت شغلی به صورت کاملا مخالفم، مخالفم، نه موافقم نه مخالف، موافقم و کاملا موافقم است. کارکنان بایستی هر سوال با دقت مطالعه کرده و بعد یکی از گزینه‌هایی که به نظرشان بیشتر از بقیه شبیه است را انتخاب کنند.

تفسیر تست رضایت شغلی

ارزیابی رضایت شغلی، امروزه برای رشد و پیشرفت کار و افزایش انگیزه کارمندان امری مهم و واجب است. در حالی که برخی از سازمان‌های بزرگ به دلیل عدم توجه به این موضوع از سایر رقیبان خود جا می‌مانند، شرکت‌های کوچک که به دنبال ارتقای کسب و کارشان هستند، خیلی راحت با فرم نظر سنجی و برگزاری تست آنلاین رضایت شغلی، میزان کارآمدی افراد را بالاتر برده و سود خود را دو چندان می‌کنند.

به همین منظور برای تفسیر تست رضایت شغلی؛ قصد داریم به سوالات، پاسخنامه، نمره کل ارزیابی و توضیح رضایت شغلی افراد در انتهای آزمون بپردازیم. ضرورت استفاده از این فرم نظر سنجی به قدری حائز اهمیت است که در صورت اهمال کاری، با ضرر و زیان‌های سنگینی مواجه می‌شوید.

بنابراین اگر در اینباره کارفرما سهل انگاری داشته باشد، شوق و اشتیاق کارمند فروکش خواهد کرد و همانند روزهای اول برای انجام آن کار از خلاقیتی که دارد، کمتر استفاده می‌کند. به عنوان مثال طفره رفتن از کار و موکول کردن آن به امروز و فردا، جز معضلاتی قرار دارد که گریبان عده زیادی از صاحبین کسب و کار را گرفته است.

تعداد سوالات پرسشنامه رضایت شغلی

تعداد سوالات طراحی شده برای رضایت شغلی، 19 سوال 5 گزینه‌ای است. کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها برای نشان دادن میزان رضایت خود از محل کار، محیط کار و دستمزد ماهانه، می‌بایست این نظر سنجی را پر کنند و در آخر تفسیر آزمون را انتخاب نمایند. در ضمن گزینه‌های سوالات تست رضایت شغلی به صورت کاملا مخالفم، مخالفم، نه موافقم نه مخالف، موافقم و کاملا موافقم است.

تعداد سوالات پرسشنامه رضایت شغلی

نمرات نهایی آزمون رضایت شغلی

بعد از پاسخ به تمام سوالات، بایستی تفسیر آزمون را انتخاب کرده و نمرات نهایی رضایت شغلی خود را مشاهده کنید. این نمرات از 6 فاکتور مهم تشکیل شده که نمره کلی آن در انتها مشخص می‌شود. موارد حائز اهمیت در تست آنلاین رضایت شغلی شامل گزینه‌های زیر است:

✅ نظام پرداخت

✅ نوع شغل

✅ شیوه رهبری

✅ فرصت‌های لازم برای پیشرفت

✅ جو سازمانی

✅ شرایط جسمانی

نمرات نهایی آزمون رضایت شغلی

توضیح نهایی پرسشنامه رضایت شغلی

آخرین مرحله از تست آنلاین رضایت شغلی، مشاهده و بررسی نتیجه فرم نظر سنجی است. طبق نمودار زیر، به میزان رضایت شغلی اشاره شده و نسبت به آن توضیحاتی را به کاربر ارائه داده است. افراد می‌توانند این تفسیر را مطالعه کنند و به این نتیجه برسند که آیا به طور میانگین رضایت شغلی کمی در نظام پرداخت، شیوه رهبری، جو سازمانی و شرایط جسمانی دارند یا خیر.

درصدها به این صورت است که 0 تا 30 رضایت شغلی کم تلقی می‌شود، 30 تا 50 رضایت شغلی متوسط که خیلی هم قابل توجه نیست و بالای 50 درصد جز رضایت‌های شغلی به نسبت خوب و عالی می‌باشد که در نهایت به معنای عملکرد هوشمندانه مدیران یک سازمان است. بنابراین اگر رضایت شغلی کارکنان یک شرکت پایین‌تر از حد معمول می‌باشد، کارفرما باید به انتقادها و خواسته کارمندان توجه بیشتری کند.

توضیح نهایی پرسشنامه رضایت شغلی

مزایای تفسیر پیشرفته آزمون رضایت شغلی

تفسیر تست آنلاین رضایت شغلی که به صورت حرفه‌ای و پیشرفته است با تفسیر تست رایگان رضایت شغلی کاملا متفاوت است. آزمون پیشرفته علاوه بر داشتن ویژگی‌های تست رایگان، رضایت کارکنان یک شرکت، مزایای مهم دیگری دارد. ویژگی‌های تفسیر پیشرفته آزمون رضایت شغلی عبارت است از:

☑️ تفسیر کامل نظام پرداخت

☑️ تفسیر کامل نوع شغل

☑️ تفسیر کامل شیوه رهبری

☑️ تفسیر کامل فرصت‌های لازم برای پیشرفت

☑️ تفسیر کامل جو سازمانی

☑️ تفسیر کامل شرایط جسمانی

☑️ تفسیر راهکارها

☑️ تفسیر رضایت شغلی کم یا خیلی کم

مزایای تفسیر پیشرفته آزمون رضایت شغلی

انواع پرسشنامه رضایت شغلی

وفاداری به کار یکی از مهم‌ترین مواد قرارداد بین مدیر و کارمند است. همانطور که کارفرما برای سپردن بخشی از کارها به اعتماد بالا به کارکنانش نیاز دارد، کارمندان یک مجموعه نیز برای انجام دادن وظایف شغلی محول شده به بهترین نحو، به دستمزد خوب و قابل توجه، بیمه و مزایایی همچون مرخصی احتیاج دارند.

در واقع رابطه بین کارمندان و مدیران، ارتباطی دو طرفه است که اگر به آن توجه و رسیدگی نشود با عواقب ناگواری مثل کاهش سود ماهانه و درآمد کلی سازمان، استعفا کارکنان و در نتیجه ورشکستگی شرکت همراه است. به همین خاطر در این بخش قصد داریم به انواع پرسشنامه رضایت شغلی بپردازیم و هر کدام را به صورت خلاصه بررسی کنیم.

اهمیت آزمون رضایت شغلی برای مدیریت

مدیران از نتایج به دست آمده از آزمون رضایت شغلی کارمندانشان میتوانند به داده‌های پر اهمیت دست یابند. در واقع هر مدیر با تحلیل دقیق نتایج کارمندانش میتواند به این مسائل پی ببرد که:

✅ آیا مدیر سازمان شما درک درستی از زندگی و کار دارد؟

✅ آیا هنگامی که کاری اضافه بر سازمان انجام می‌دهید، پاداشی برای شما در نظر گرفته می‌شود؟

✅ آیا رفتار مدیر شما با تمامی کارکنان عادلانه و یکسان است؟

✅ آیا در سازمانی که مشغول به کار هستید، برای کارمندان ارزش و احترام قائل می‌شوند؟

✅ آیا ارتباطی با مدیریت دارید یا برای اینکه نظر و خواسته‌تان را مطرح کنید، راهی وجود ندارد؟

✅ آیا مدیریت برای تشویق و ارتقای کار کارکنان، مزایای در نظر گرفته است؟

پرسشنامه رضایت شغلی درباره مدیریت

پرسشنامه رضایت شغلی درباره محیط کار

محیط کار یکی از عواملی است که بطور مستقیم بر روی رضایت اشخاص از شغلشان تاثیر میگذارد. محیط کار علاوه بر جنبه‌های فیزیکی به معنی فضای کار، اتاق‌ها، نظافت و… به معنای روابط میان تمامی اعضای سازمان نیز هست. درواقع اگر پاسخ سوالات زیر برای شما مهم است، این تست برای شما پیشنهاد میشود:

☑️ آیا برای کار تیمی، رهبری صحیح و عادلانه دارید؟

☑️ آیا در صورت بروز مشکل، شخصی برای رسیدگی به کارمندان آماده است؟

☑️ آیا روابط خوب و سالمی بین شما و دیگر همکارانتان وجود دارد؟

☑️ آیا اتحاد بین شما و اعضای یک تیم برقرار است؟

برای اطلاع از تست آنلاین شغل مناسب من کلیک کنید.

پرسشنامه رضایت شغلی درباره شغل

به جز دو موردی که در قسمت قبل به آن پرداختیم، یکی دیگر از مهمترین مواردی که با توجه به پرسشنامه رضایت شغلی در خصوص آن کسب اطلاع میکنید، شناخت ماهیت شغل و احساس شما به آن است. با انجام تست رضایت شغلی درمیابید که:

✅ آیا شغل شما متناسب با هدفی است که دارید؟

✅ آیا از شغلی که دارید راضی هستید؟

✅ آیا آینده‌ای بهتر و با موفقیت بیشتر در شغلی که هستید، وجود دارد؟

✅ آیا شغل شما وقت و انرژی بسیار زیادی از شما می‌برد؟

✅ آیا دستمزد کافی و متناسب با کارتان دارید؟

✅ آیا محل کارتان در هنگام انجام وظایف روزانه، لذت بخش است؟

✅ آیا شغل خود را با تمام کم و کاستی‌هایش دوست دارید؟


خلاصه مطلب

تست رضایت شغلی از جمله پرسشنامه‌هایی است که امروزه انجام آن در شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل به عرف شده و باعث پیشرفت آن کار می‌شود. صاحبین یک کسب و کار اگر به رشد و سود بیشتر تمایل دارند، باید روش‌های قدیمی را دور ریخته و به جای زورگویی و نادیده گرفتن خواسته کارمندان، نیازهای آن‌ها را درک کرده و به دنبال راهی میانه‌رو و منطقی باشند.

آزمون رضایت شغلی به صورت کاملا آنلاین آنلاین برگزار میشود و از 19 سوال 5 گزینه‌ای تشکیل شده که رضایت و خشنودی کارکنان یک سازمان و یا مجموعه را از همه ابعاد شناسایی و بررسی خواهد کرد. شیوه رهبری مدیریت، تعامل با همکاران شرکت، محیطی سالم و قانونی، دستمزد ماهانه و شرایط جسمانی که در نتیجه می‌تواند باعث تغییر و تحول مسیر یک موسسه شود همگی از مواردی است که در این آزمون به آن پرداخته خواهد شد.

برای دانلود فایل PDF تست رضایت شغلی کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

تست رضایت شغلی به چه دلیلی اهمیت دارد؟

برای کم کردن نارضایتی کارمندان و بالا بردن رشد و کیفیت کار کارکنان.

پرسشنامه رضایت شغلی از چند سوال تشکیل شده است؟

تست آنلاین رضایت شغلی از 19 سوال 5 گزینه تشکیل شده است.

نتیجه نهایی آزمون رضایت شغلی به چه صورتی مشخص می‌شود؟

تست آنلاین رضایت شغلی با نمره نهایی و تفسیر آن قابل شناسایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا