تست شخصیت شناسی DISC رایگان { 28 سوال } + تفسیر دقیق نتایج


تست شخصیت شناسی DISC یکی از تست‌های معروف رفتار شناسی که توسط ویلیام مارتون مالستون، یکی از روانشناس‌های مشهور که در سال 1920 به وجود آمده است. شناسایی رفتار انسان از چهار جنبه مختلف و متفاوت در قالب پرسش و پاسخ‌های از قبل تعیین شده، از جمله مزیت‌های تست رایگان DISC محسوب می‌شود.

بنابراین برای بهبود رفتار خود با دیگران، درک متقابل و توانایی لازم برای نه گفتن، درک محیط و شرایط و تقویت مهارت‎‌های فردی، می‌توانید با انجام این تست رایگان برای سوال‌هایی که ذهنتان را مشغول کرده، جوابی درست پیدا کنید.

معرفی تست شخصیت شناسی DISC

تست شخصیت شناسی DISC یکی از تست‌های رفتارشناسی معروف در سراسر جهان است که افراد می‌توانند به صورت رایگان از این آزمون برای توسعه فردی، ایجاد انگیزه، شناخت خود و دیگران، رشد رفتاری و شخصیتی استفاده کنند. تست disc آنلاین از پرسش‌هایی تشکیل شده که در آخر، نتیجه آن در قالب توضیحی کامل و جامع بر روی صفحه نمایش در خواهد آمد.

بسیاری از مشاغل مهم، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای بهبود و توسعه کارکنان خود از این تست استفاده می‌کنند تا بتوانند بازخورد مناسبی از رفتار و تعامل کارفرما و کارمند برداشت کنند.

تست disc خودشناس در سال 1920 توسط یکی از روانشناس‌های معروف به اسم ویلیام مارتون مالستون به وجود آمده تا افراد با انجام این آزمون، درک بهتری از شخصیت خود داشته باشند و به معنایی دیگر بتوانند تفکرات خود را در مقابله با یک موضوع مهم، درک کنند.

همچنین تست شخصیت شناسی دیسک (DISC) به کمک رهبران و مدیران یک مجموعه آمده است تا پس از انجام این آزمون، تحلیل رفتار و شخصیت خود را مطالعه کنند تا نقاط ضعف خود را از بین برده و مهارت‌هایشان را در ارتباط‌های بین فردی ارتقا بخشند.

به این معنا که ممکن است شخصی پس از پاسخ به سوالات، متوجه شود که در ارتباط با دیگران فردی خودخواه است و برای رسیدن به خواسته‌اش علایق و نیازهای سایر افراد را نادیده می‌گیرد. بنابراین پس از انجام تست دیسک پیشرفته، می‌تواند با بررسی نقاط ضعف خود برای تغییراتی مثبت آماده شود.

معرفی تست شخصیت شناسی DISC

تیپ‌های شخصیتی تست DISC

تیپ شخصیتی در واقع برای درک بهتر انسان است. روانشناس‌های زیادی برای اینکه افراد بتوانند تفکر و علایق خود را بشناسند، نظریه‌هایی را در طول تاریخ ارائه داده‌اند. اما یکی از معروف‌ترین نظریه‌های روانشناسی که در سال‌های اخیر از آن به عنوان الگوهای رفتاری یاد می‌شود، تئوری انواع تیپ شخصیتی کارل گوستاو یونگ در سال 1920 است.

هدف از انجام آزمون‌های تیپ شخصیت شناسی، درک بهتر افراد از استعداد و مهارت‌هایی است که دارند. از آن چیزی است که دوست دارند انجام دهند و نقطه ضعف‌ها و نقطه قوت‌هایی است که از آن اطلاعی ندارند. در حال حاضر یکی از همین آزمون‌های خودشناسی معروف، تست شخصیت شناسی DISC رایگان می‌باشد که در آخر افراد را در یکی از 4 الگوی رفتاری مشخص، قرار می‌دهد.

تیپ‌های شخصیتی تست DISC

تیپ شخصیتی D یا سلطه گر

تیپ شخصیتی D یا سلطه گر (DOMINANCE) بااعتماد به نفس، خودرای، با قدرت و مصمم هستند. برای این دسته از افراد رسیدن به نتیجه دلخواهشان بیش از حد مهم است و برای به دست آوردن آن تلاش کرده و از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

تیپ شخصیتی I یا تاثیرگذار

تیپ شخصیتی I یا تاثیرگذار (INFLUENCE) بیشتر شوخ طبع، قدرتمند، سیاست‌مدار و با ویژگی نفوذ بالا بر روی دیگران هستند. به همین خاطر این افراد دوست دارند بیشتر در کارهای گروهی شرکت کرده و رهبر یک تیم موفق باشند. همچنین در متقاعد کردن افراد تبحر خاصی دارند که باعث شده سخنران بهتری باشند.

تیپ شخصیتی S یا با ثبات

تیپ شخصیتی S یا با ثبات (STEADINESS) مخالف تغییرات ناگهانی هستند و در هر شرایطی سعی می‌کنند محتاطانه تصمیم گرفته و با مشورت دیگران عمل کنند. این افراد بیشتر خونسرد و صبور و در عین حال نگران هستند و بیشتر با نظر و همکاری دیگران برای زندگی خود تصمیم می‌گیرند.

تیپ شخصیتی C یا وظیفه شناس

تیپ شخصیتی C یا وظیفه شناس (CONSCIENTIOUSNESS) مطابق با قانون و مثررات زندگی می‌کنند و برای تصمیم گیری در مسائل مالی، کاری و عاطفی سیاست مدار و برنامه ریز هستند. این افراد برخلاف سلطه گرها که در دسته کلی نگرها قرار گرفته‌اند، دقیق و جزئی نگر می‌باشند.

تفسیر تست شخصیت شناسی DISC

تست شخصیت شناسی DISC از 4 تیپ شخصیتی تشکیل شده که پس از پاسخ به سوالات مشخص شده در زمینه‌های فردی، اجتماعی، عاطفی و کافی مناسب و موثر است. این تست در سال 1920 به وجود امده تا نوجوانان و بزرگسالان با انجام آن بتوانند بهتر استعدادها، مهارت‌ها و نقاط قوت خود را بشناسند و برای برطرف کردن نقاط ضعف خود تغییراتی را در خود لحاظ کنند.

تست خودشناسی disc عموما از 28 سوال تشکیل شده که در آن چهار گزینه وجود دارد. افراد بایستی گزینه‌ای که به شخصیتشان بیشتر نزدیک است و گزینه‌ای که به شخصیتشان کمترین شباهت را دارد، انتخاب کنند تا در آخر نتیجه تست را مشاهده نمایند. این آزمون هم به صورت رایگان و هم به صورت حرفه‌ای و غیررایگان در دسترس است و نتایج تست بعد از آزمون برای داوطلب به نمایش درخواهد آمد.

تفسیر تست شخصیت شناسی DISC

 

شناسایی نوع تیپ شخصیتی DISC

بعد از انجام آزمون، نتایج بر روی صفحه نشان داده می‌شود. اولین موردی که افراد می‌توانند در پاسخ به تفسیر سوالات تست دیسک مشاهده کنند، این است که جز چه نوع تیپ شخصیتی هستند.

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، انواع تیپ‌های شخصیتی، تیپ شخصیتی D یا سلطه گر (DOMINANCE)، تیپ شخصیتی I یا تاثیرگذار (INFLUENCE)، تیپ شخصیتی S یا با ثبات (STEADINESS)  و تیپ شخصیتی C یا وظیفه شناس (CONSCIENTIOUSNESS) است.

شناسایی نوع تیپ شخصیتی دیسک

شناسایی ویژگی‌های شخصیتی DISC

در بخش بعدی ویژگی‌های فردی داوطلب در تست شخصیت شناسی DISC مشخص می‌شود. براساس تیپ شخصیتی که دارید، می‌توانید ویژگی‌های خود را مشاهده کنید. به عنوان مثال اگر جز سلطه گرها هستید، بااراده و متکی به خود می‌باشید.

اگر جز تاثیرگذارها باشید، بیشتر به دنبال انجام کارهای گروهی هستید. اگز جز با ثبات‌ها باشید برای تصمیم گیری احتیاج به مشورت با دیگران را دارید و در آخر اگر جز گروه وظیفه شناس‌ها هستید، قانون مدار و منضبط می‌باشید.

شناسایی ویژگی‌های شخصیتی دیسک

نقاط قوت شخصیت شناسی DISC

الگوی تیپ شخصیت شناسی دیسک بعد از انجام آزمون، نقاط قوت افراد شرکت کننده را با توجه به تیپ شخصیتی که دارند نشان داده تا با تقویت آن بتوانند بیشتر زا قبل از استعدادها و مهارت‌هایشان استفاده کنند. در واقع با پرورش و رشد نقاط قوت خود می‌توانند در مسیر درستی از زندگی قرار گرفته و با آگاهی بیشتر برای انتخاب رشته، انتخاب شغل و انتخاب همسر و خانواده تصمیم گیری کنند.

نقاط قوت شخصیت شناسی دیسک

نقاط ضعف شخصیت شناسی DISC

شخصت شناسی دیسک همانطور که نقاط قوت شرکت کننده در آزمون را با در نظر گرفتن تیپ شخصی او به نمایش درخواهد آورد، به نقاط ضعف او برای برطرف کردن خطاهای رفتاری اشاره خواهد کرد.

بنابراین افراد از این طریق می‌‎توانند پس از بررسی‌های لازم در تیپ شخصیتی، ویژگی‌ها و نقاط قوت خود به نقاط ضعفی که باعث تصمیم‌های غلط می‌شود؛ بیشتر بپردازند و به مرور زمان اصلاح کنند.

نقاط ضعف شخصیت شناسی دیسک

شخصیت‌های مشابه در تست DISC

بعد از پاسخ به سوالات آزمون تست دیسک، شخصیت‌های مشهوری که به شخصیت فرد شرکت کنند با توجه به اینکه جز چه تیپ شخصیتی است، نمایش داده می‌شود. البته این موضوع بیشتر از اینکه جنبه تحلیلی و ارزیابی داشته باشد، سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

شخصیت‌های مشابه در تست دیسک

رشد تیپ شخصیتی DISC

در آخر به مواردی که در رشد تیپ شخصیتی دیسک(DISC) تاثیرگذار است، پرداخته می‌شود. با توجه به این نکته که افراد جز کدام دسته از انواع تیپ‌های شخصیتی هستند؛ رشد شخصیتی برای توسعه فردی، توسعه و بهبود تعامل با دیگران، مدیریت در بحران و ترک عادات غلط، توصیه‌هایی مفید و سازنده‌ را به شرکت کننده ارائه می‌دهد.

رشد تیپ شخصیتی دیسک

کاربردهای تست شخصیت شناسی دیسک

تست خودشناسی disc کاربردهای متعددی دارد؛ بنابراین برای افرادی که به دنبال تغییر و تحول هستند مفید و راه‌گشا است. به این ترتیب برای اطلاع از کاربردهای مهم آزمون شخصیت شناسی (DISC) به موارد زیر توجه نمایید:

☑️ خودشناسی فردی

☑️ تقویت ارتباط با دیگران

☑️ شناسایی نقاط ضعف

☑️ شناسایی نقاط قوت

☑️ ارتقا و بهبود رفتار در محیط کار

☑️ تقویت تعامل درست در مواجه با افراد جدید

☑️ شناسایی خواسته‌ها و استعدادهای فردی

برای مشاهده تست انتخاب رشته تحصیلی کلیک کنید.

مزایای تست شخصیت شناسی DISC

تست شخصیت شناسی DISC برای آن دسته افرادی است که به دنبال تغییر و تحول، خودشناسی، بهبود روابط بین فردی و ارتباط با دیگران می‌باشند. بنابراین برای انجام آزمون دیسک رایگان، لازم است که با کاربردهای آن آشنا شده و بعد با علم به کارایی این تست روانشناسی، وارد محیط آزمون شوید. مزایای disc خودشناس به صورت زیر است:

☑️ رشد و توسعه فردی

☑️ شناسایی نقطه ضعف‌‌ها

☑️ شناسایی نقطه قوت‌ها

☑️ ارتقای روابط بین فردی

☑️ تجزیه و تحلیل تیپ شخصیتی

☑️ حل مشکلات متعدد درون فردی

خودشناسی با تست شخصیت شناسی دیسک

با انجام تست شخصیت شناسی دیسک، به راحتی می‌توانید رفتار، انگیزه و به طور کلی نوع تیپ شخصیتی خود را بشناسید. خودشناسی با آزمون disc، به نوعی بررسی رفتار و شخصیت پیچیده‌ای است که دارید. اگر نتوانید به موقع جلوی خطاهای رفتاری خود را بگیرید، از مسیر اصلی خود خارج می‌شوید. به همین خاطر توصیه شده که از سنین کم با انجام تست‌های رفتارشناسی و شخصیت شناسی معتبر، به خودشناسی برسید.

خودشناسی با تست شخصیت شناسی دیسک

 

ارتقای روابط بین فردی با تست شخصیت شناسی DISC

امروزه برای توسعه در زمینه کاری، مالی، اجتماعی و حتی فردی، می‌بایست بتوانید توانایی و آگاهی لازم برای ارتباط صحیح با دیگران را داشته باشید. در غیر این صورت با شکست‌های پی در پی مواجه می‌شوید! اما تست خودشناسی دیسک به عنوان یکی از آزمون‌های قوی در زمینه تجزیه و تحلیل رفتاری و شخصیتی، می‌تواند باعث ارتقای فردی و بین فردی شود.

همچنین با انجام این تست می‌توانید بفهمید که کدام قسمت از الگوی رفتاری شما در ارتباط برقرار کردن با دیگران دچار مشکل شده است.

شناسایی نقطه ضعف‌ها و نقطه قوت‌ها با تست دیسک

تست شخصیت شناسی دیسک، از پرسش‌هایی تشکیل شده که برای پاسخ به آن باید گزینه‌ای که بیشترین شباهت و کمترین شباهت را دارد، انتخاب کرده و بعد از تایید، سوال‌های بعدی را به همین منوال جواب دهید. با انجام این کار در آخر متوجه خواهید شد که چه نقطه ضعف و چه نقطه قوتی دارید. با شناسایی رفتارهای اشتباه و ضعیف خود می‌توانید برای اصلاح آن قدم بردارید و پس از مدتی کوتاه، نتیجه‌ای رضایت بخش دریافت کنید.

تجزیه و تحلیل تیپ شخصیتی با تست disc

با شناخت تیپ شخصیتی خود می‌توانید بهتر با افکار و انگیزه، طرز برخورد و بیان خود کنار آمده و شخصیتی که دارید را درک کنید. بسیاری از افراد حتی در سنین بالا هم با تیپ شخصیتی خود آشنا نیستند و همین موضوع باعث شده که در برخورد با دیگران و در انتخاب شخصی و سرنوشت ساز خود دچار مشکل شوند.

بنابراین با تست شخصیت شناسی DISC می‌توانید با مدل رفتاری خود آشنا شده و نسبت به آن برای انتخاب‌های مهم کاری، عاطفی و اجتماعی تصمیم گیری کنید.

حل مشکلات درون فردی با تست شخصیت شناسی DISC

تست شخصیت شناسی دیسک به عنوان یکی از مهم‌ترین آزمون‌های خودشناسی جهان شناخته شده که بهتر است از فرزندان خود در دوره کودکی و نوجوانی این تست را بگیرید. زیرا انسان با شناخت علایق، تفکر و به صورت کلی ابعاد شخصیتی که دارد، بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد و در نتیجه بهتر می‌تواند عمل کند. به این ترتیب یکی از راه‌های حل مشکلات درون فردی، تست خودشناسی disc است.

 


خلاصه مطلب

تست شخصیت شناسی DISC آزمونی برای ارزیابی رفتار انسان با استفاده از 4 قالب مشخص شده یعنی تیپ شخصیتی سلطه گرا، تاثیرگذار، با ثبات و وظیفه شناس است. این تست در سال 1920 توسط یکی از روانشناسان بزرگ به نام ویلیام مارتون مالستون به وجود آمده تا افراد بتوانند با استفاده از آن، شخصیت خودشان را بیشتر بشناسند و درک کنند. بنابراین افرادی که به دنبال تغییر و تحول هستند و می‌خواهند با شناخت بیشتر علایق، استعداد، نقاط ضعف و نقاط قوت خود از تصمیم‌های اشتباهشان کم کنند، با انجام تست دیسک می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده و رشد کنند.

برای دانلود فایل PDF تیپ شخصیت شناسی DISC کلیک کنید.

تست شخصیت شناسی DISC چیست؟

تست دیسک به ارزیابی افراد و نوع تیپ شخصیتی آن‌ها گفته می‌شود.

تست شخصیت شناسی دیسک آنلاین است؟

بله. این تست به صورت آنلاین و رایگان می‌باشد.

تست خودشناسی disc به چند دسته تقسیم می‌شود؟

تست دیسک به 4 دسته سلطه گر، تاثیرگذار، باثبات و وظیفه شناس تقسیم می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا