تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد 1403 + نحوه ویرایش اطلاعات


تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد تنها زمانی امکان‌پذیر است که سازمان سنجش و آموزش کشور تاریخ مشخصی را برای این مورد مشخص و اعلام کند. برخی متقاضیان به دلایلی مثل تغییر محل سکونت یا دوری مسافت، مایل به تغییر حوزه امتحانی در کنکور کارشناسی ارشد نیز هستند. همانطور که گفتیم، زمان و نحوه تغییر آن از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org اطلاع‌رسانی می‌شود.

داوطلبان پس از اطلاع از زمان دقیق تغییر حوزه کارشناسی ارشد که معمولا با انتشار کارت ورود به جلسه یکسان است، باید وارد سامانه شوند و بعد از ورود به منو کارشناسی ارشد، نسبت به ارسال درخواست تغییر حوزه امتحانی اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 1403

سازمان سنجش برای اینکه داوطلبان بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کنند، سه بازه زمانی در نظر گرفته است. چراکه در صورت مغایرت اطلاعات، فرد از ورود به آزمون و حتی در صورت قبولی از ورود به دانشگاه منع می‌شود. به همنی خاطر کلیه متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد، می‌بایست بادقت اطلاعات خود را در سامانه سنجش و آموزش کشور به ثبت برسانند. زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد در همین سه زمانی که این سازمان برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته، قابل انجام است.

اولین بازه زمانی که البته برای تغییر و ویرایش حوزه امتحانی کارشناسی ارشد نیست، زمان ثبت نام است. داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت سنجش نسبت به تغییر اطلاعات تحصیلی، فردی و سایر موارد مهم دیگر اقدام کنند. به این ترتیب متقاضیان در صورتی که متوجه بروز اشتباه در ثبت اطلاعات فردی یا تحصیلی سال‌های قبل خود شوند، باید بلافاصله برای اصلاح آن به سامانه sanjesh.org مراجعه کنند.

بازه زمانی دیگر برای تغییر و ویرایش اطلاعات درج شده در فرم ثبت نام، مهلت مجدد برای نام نویسی است. داوطلبانی که از ثبت نام اولیه جامانده‌اند و یا نیاز به تغییر و ویرایش اطلاعات فردی و تحصیلی نظیر معدل کارشناسی و ریز نمرات آن را دارند، می‌توانند در این بازه زمانی وارد سامانه سنجش و آموزش کشور شوند.

آخرین بازه زمانی مختص به دریافت کارت ورود به جلسه و تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد است. این مهلت محدود بوده و چند روز پیش از شروع کنکور از طریق کانال‌های رسمی اطلاع‌رسانی سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور، اعلام می‌شود. از این رو متقاضیان باید اخبار و اطلاعیه‌های این سامانه را دنبال کنند تا برای تغییر حوزه امتحانی کارشناسی ارشد، معدل کارشناسی، رشته و گرایش وارد سایت سنجش و آموزش کشور شوند.

در حال حاضر زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد و دریافت کارت ورود به جلسه منتشر نشده است. در صورت اعلام تاریخ دقیق از سوی سنجش، زمان آن در این بخش اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد

نحوه تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 1403

تغییر حوزه امتحانی کارشناسی ارشد شرایط و ضوابط منحصربه‌فردی دارد. از این رو داوطلبان تنها در صورتی می‌توانند برای تغییر حوزه امتحانی اقدام کنند که مدارک و مستندات قانونی برای ارائه داشته باشند. در صورتی که داوطلبان بتوانند مدارک لازم برای آزمون کارشناسی ارشد را آماده کنند، باید در بازه زمانی ثبت نام کارشناسی ارشد یا دریافت کارت ورود به جلسه که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می‌شود، برای ویرایش اطلاعات فردی و تحصیلی و یا تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد به سایت sanjesh.org مراجعه کنند.

در ادامه برای اینکه با نحوه تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد آشنا شوید، کلیه مراحل لازم برای انجام آن را آورده‌ایم:

☑️ ابتدا وارد سایت sanjesh.org شوید و از منو پایین صفحه، گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب نمایید.

صفحه-اصلی-سامانه-سنجش

☑️ از بین گزینه‌ها بر روی “سامانه جامع کارشناسی ارشد(تغییر حوزه امتحانی)” کلیک کنید. سپس از طریق یکی از دو روش شماره پرونده و کدرهگیری و یا شماره پرونده و کد ملی می‌توانید وارد سیستم سنجش شوید.

ورود به سیستم از طریق یکی از دو روش

☑️ بعد از ورود به پرتال کاربری بر روی گزینه “ویرایش ثبت نام” کلیک کنید. سپس از این مرحله می‎‌توانید مابقی مراحل تغییر حوزه امتحانی را انجام دهید.

ویرایش ثبت نام ارشد

نحوه ویرایش اطلاعات کارشناسی ارشد 1403

ویرایش اطلاعات کنکور ارشد در سه بازه زمانی انجام می‌شود. از این رو متقاضیان در زمان ثبت نام، مهلت مجدد ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند برای اصلاح برخی اطلاعاتی که در فرم نام نویسی وارد کرده‌اند، وارد سایت سنجش و آموزش کشور sanjesh.org شوند. به این ترتیب برای اصلاح و ویرایش اطلاعات باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

☑️ ابتدا وارد سایت sanjesh.org شوید و از منو پایین صفحه، گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب کنید.

صفحه-اصلی-سامانه-سنجش

☑️ از بین گزینه‌های به نمایش درآمده بر روی “سامانه جامع کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403” کلیک کنید.

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

☑️ گزینه ورود به سیستم را انتخاب کرده و از بین دو روش برای دسترسی به حساب کاربری، شماره پرونده و کدرهگیری و یا شماره پرونده و کد ملی، یکی را انتخاب کنید و وارد پورتال سنجش شوید.

ورود به سیستم از طریق یکی از دو روش

☑️ اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و بعد برای ویرایش اطلاعات کارشناسی ارشد اقدامات لازم را انجام دهید.

ویرایش ثبت نام ارشد

محل برگزاری کنکور ارشد تهران 1403

محل برگزاری کنکور ارشد تهران هر سال از سوی مجری برگزاری آزمون؛ سنجش و آموزش کشور اطلاع‌رسانی می‌شود. با این حال داوطلبان باید در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، وارد sanjesh.org شوند و کارت ورودی را دریافت کنند. اطلاعاتی که روی کارت درج شده؛ شامل محل برگزاری آزمون، ساعت برگزاری و شماره صندلی شرکت در آزمون ارشد است.

برخی از گروه‌های آزمایشی و رشته‌ها تنها در تهران برگزار خواهد شد؛ به عنوان مثال نمایش عروسکی، آموزش زبان ژاپنی، موسیقی و طراحی محیط زیست فقط در تهران و در یک محل مشخص شده از قبل است. از این داوطلبان این رشته‌ها نمی‌توانند برای تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد در سایت سنحش اقدام ارسال درخواست به همراه مدارک و مستندات مربوطه نمایند.

همچنین برخی رشته‌ها به دلیل حساسیت ویژه‌ای که دارند نیز تنها در تهران، توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه با هماهنگی سازمان سنجش قابل برگزاری هستند. این رشته‌ها شامل مدیریت دفاعی، حفاظت اطلاعات و پدافند غیرعامل، حفاظت اطلاعات، مدیریت بحران، مطالعات دفاعی استراتژیک و اطلاعات استراتژیک است. در ادامه لیستی از محل‌های برگزاری کنکور ارشد تهران در سال 1403 آماده کرده‌ایم:

محل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تهران
دانشگاه امیر کبیر دانشگاه الزهرا
دانشگاه تهران دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

محل برگزاری کنکور ارشد تهران

نکات تکمیلی تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد

داوطلبان برای تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد باید در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه، وارد سایت سنجش شوند و درخواست خود را به ثبت برسانند. ارسال درخواست باید مطابق با شرایط و ضوابط سنجش باشد. داوطلبان باید مدارک و مستندات لازم برای تغییر حوزه امتحانی را ارائه دهند تا در صورت تغییر به حوزه امتحانی جدید مراجعه کنند.

تغییر حوزه امتحانی محدود است و تنها به شهرهای هم تراز امکان دارد؛ بنابراین در صورتی که رشته فرد خاص باشد و حوزه امتحانی آن تنها در تهران اعلام شود، امکان تغییر و جابه‌جایی محل برگزاری آزمون در سطح شهر وجود ندارد. به این ترتیب پیش از برگزاری آزمون برای دریافت کارت ورود به جلسه وارد سایت sanjesh.org شوید و از روی برگه الکترونیکی پرینت بگیرید.

اطلاعات لازم درباره محل برگزاری آزمون، ساعت حضور و شماره صندلی بر روی کارت درج شده است. مسیر را ارزیابی کنید تا در زمان برگزاری آزمون با احتساب ترافیک، زودتر از همیشه از خانه به طرف محل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به راه بیافتید.

برای دانلود PDF تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد کی اعلام می‌شود؟

چند روز قبل از برگزاری آزمون زمان دقیق تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد اعلام خواهد شد.

سامانه تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد کدام است؟

داوطلبان برای ویرایش اطلاعات و تغییر حوزه امتحانی باید وارد سامانه سنجش و آموزش کشور sanjesh.org شوند.

چند بازه زمانی برای ویرایش اطلاعات کارشناسی ارشد وجود دارد؟

در حال حاضر سه بازه زمانی؛ ثبت نام، مهلت مجدد ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه برای ویرایش اطلاعات اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا