تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون 1403


تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون 1403 معمولاً چند روز پس از تاریخ اصلی نام نویسی بدون آزمون دانشگاه سراسری انجام می شود. زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای دو نیم سال مهر و بهمن ماه، سالانه از سوی سازمان سنجش مشخص و اعلام می شود. توجه داشته باشید که آخرین مهلت ثبت نام سراسری بدون آزمون 1403 برای نیمسال مهرماه اواخر شهریور و برای نیمسال دوم تاریخ 30 آذر الی 10 دی ماه می باشد. افرادی که بنا به دلایلی نتوانسته اند ثبت نام خود را انجام دهند، می توانند در مهلت مجدد اعلامی نام نویسی کنند.

در این مقاله نحوه ثبت نام در دانشگاه های سراسری را در زمان تمدید مهلت بیان کرده ایم. در صورتی که در مورد هر یک از مراحل نام نویسی سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی در خصوص آخرین مهلت ثبت نام سراسری بدون آزمون داشتید، می توانید با مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1403

👈🏿 داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری را دارند، می توانند پس از مطالعه و بررسی دفترچه بدون کنکور سراسری در تاریخ مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. طبق اعلامیه سازمان سنجش از این پس ثبت نام در 85 درصد رشته های بدون کنکور به صورت جداگانه از آزمون سراسری صورت می ‌گیرد. از مزیت ‌های تفکیک رشته های بدون آزمون و با آزمون دانشگاه سراسری این است که داوطلبان این امکان را دارند که قبل از ثبت نام رشته های بدون کنکور را در اختیار داشته باشند و در صورتی که رشته مورد علاقه خود را پیدا کنند، نیاز به شرکت در کنکور ندارند.

👈🏿 ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری در نوبت مهر ماه معمولاً از تاریخ 18 تا 23 مرداد صورت می گیرد. بنابراین داوطلبان باید در زمان تعیین شده فرایند اسم نویسی خود را تکمیل کنند. چنانچه داوطلبان نتوانند در موعد مقرر برای ثبت نام خود اقدام کنند، باید منتظر تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون باشند. اما مهلت مجدد ثبت نام بدون آزمون سراسری چه زمانی خواهد بود؟ در ادامه به بررسی مهلت مجدد ثبت نام در دو نیمسال مهر و بهمن می پردازیم.

نیمسال تحصیلی سال تحصیلی آخرین مهلت ثبت نام سراسری بدون آزمون تمدید مهلت ثبت نام
ورودی مهر ماه 1403 – 1402 مرداد 1402 تا 6 شهریور ماه تمدید شد.
ورودی بهمن ماه 1403 – 1402 30 آذر تا دی ماه 1402 تا 10 دی ماه تمدید شد.

👈🏿 داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1403 را دارند، می توانند در گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در دوره های مختلف روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 

🔗 برای کسب اطلاع از رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری بر روی لینک کلیک کنید. 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در زمان اعلام شده و یا در زمان تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون قابل انجام می باشد. همانطور که گفته شد آخرین مهلت ثبت نام سراسری بدون آزمون تا 10 دی ماه خواهد بود. متقاضیان ثبت نام در بدون کنکور دانشگاه سراسری برای ثبت نام باید مراحل زیر را طی کنند:

✅ برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری باید از طریق سازمان سنجش اقدام کنید. به این صورت که باید در ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شده و سپس گزینه سراسری را انتخاب کنید.

✅ پس از باز شدن صفحه جدید باید گزینه سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال 1403 را انتخاب و کلیک کنید.

✅ در مرحله بعد باید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را تهیه کنید.

✅ پس از خرید کارت اعتباری باید مجدد به صفحه اول بازگردید و گزینه ثبت نام جدید را انتخاب و کلیک کنید.

✅ در مرحله بعد باید سریال کارت خریداری شده را وارد و گزینه تایید را انتخاب کنید.

✅ در آخر تمامی اطلاعات خواسته شده را دقیق و با دقت وارد کنید.

✅ توجه بفرمایید اگر امکان ثبت نام به هر دلیلی مانند کند بودن سرعت اینترنت و … را دارید اصلا نگران نباشد، زیرا مشاورین ایران تحصیل این کار را به راحتی برای شما انجام خواهند داد. کافی است با شماره تلفن 9099075307 تماس گرفته و درخواست ثبت نام بدون کنکور سراسری را بدهید.

 

🔗برای اطلاع از معدل لازم برای رشته های بدون کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش انجام می شود و این نام نویسی تنها در زمان هایی که سنجش اطلاعیه های خود را صادر می کند قابل انجام بوده و در هر زمانی نمی توان برای ثبت نام اقدام کرد. البته تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون طبق روال سال های گذشته وجود دارد تا داوطلبینی که قصد ثبت نام دارند و از آن جا مانده اند بتواند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون، پس از اتمام زمان نام نویسی اصلی و چند روز بعد آغاز می شود.

شما عزیزان برای اطلاع از آخرین اطلاعیه و اخبار سازمان سنجش و همچنین شرایط و نحوه پذیرش می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 در تماس باشید و از خدمات تحصیلی مرکز مشاوره ایران تحصیل استفاده کنید.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

افراد علاقه مند که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری دارند باید ابتدا تمامی شرایط لازم جهت ثبت نام را داشته و سپس اقدام به ثبت نام کنند و اگر در زمان ثبت نام جا مانده اند باید در موقع تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون ثبت نام خود را تکمیل کنند آن هم تنها در صورتی که از شرایط مورد نیاز برای ثبت نام برخوردار باشند. برخی از شرایط عمومی و اختصاصی مهم به صورت زیر است:

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور:
اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول جمهوری اسلامی 
اعتقاد به قوانین جمهوری اسلامی و نداشتن سو پیشینه 
پذیرش قوانین دانشگاه
شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور:
فارغ التحصیلی پس از ثبت نام داوطلب الزامی است
ارائه مدرک دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم 
سلامت جسمانی و روانی مطابق با رشته انتخابی
افردی که در کنکور 1400 در دوره روزانه قبول شده باشند نمیتوانند ثبت نام نمایند
انتخاب حداکثری صد کد رشته 

شرایط ثبت نام بدون کنکور

مدارک لازم جهت ثبت نام بدون کنکور 

در آخرین مهلت ثبت نام سراسری بدون آزمون، فرد متقاضی باید مدارک مورد نیاز را آماده کند تا از ثبت نام جا نماند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری به شرح زیر است:

❌ تمامی اطلاعات شناسنامه فرد متقاضی

❌ عکس پرسنلی با حجاب و پشت زمینه سفید که در سال جاری گرفته شده باشد.

❌ معدل دیپلم متقاضی

❌ اطلاعات محل سکونت، تلفن و …

جدیدترین اخبار تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون

📌 دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مختلف گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را دارند می توانند دفترچه ثبت نام بون آزمون را از سایت سازمان سنجش دریافت نموده و پس از بررسی فهرست رشته های ارائه شده برای اسم نویسی خود اقدام نمایند. همزمان با شروع فرایند ثبت نام، این دفترچه نیز در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. 

📌 سهمیه های پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

سهمیه های پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری اعم از سهمیه های منطقه یک، منطقه دو، منطقه سه، خانواده شهدا، ایثارگران 25 درصد ظرفیت، ایثارگران 5 درصد ظرفیت و رزمندگان می باشند که برای کسب اطلاع بیشتر می توانید دفترچه انتخاب رشته و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را مطالعه نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون 1403 پرداختیم. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری را دارند، باید در مهلت تعیین شده از سوی سازمان سنجش ثبت نام خود را انجام دهند. افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در تاریخ اصلی ثبت نام کنند و جا مانده اند، می توانند در آخرین مهلت ثبت نام سراسری بدون آزمون اقدام کنند. توجه داشته باشید که آخرین مهلت ثبت نام سراسری بدون آزمون تقریبا چند روز پس از مهلت اصلی است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون و یا تاریخ آن در نیمسال های اول و دوم به مقاله فوق مراجعه کنید. در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی نیز می توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد استانی) تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نوشته و برای ما ارسال کنید. در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود. 

 

📎 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در بهمن قابل تمدید است؟

بله. سازمان سنجش معمولاً زمانی را به عنوان مهلت مجدد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری اعلام خواهد کرد. 

چگونه از تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون در بهمن ماه مطلع شویم؟ 

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از زمان تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در بهمن ماه مطلع شوند. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام در موعد مقرر در تاریخ 30 آذر تا 10 دی ماه می باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا