تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای 1402 {شرایط،هزینه} + تکمیل فرم


زمان تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای اعلام شد. افرادی که در دوره‌های آموزشی فنی حرفه ای شرکت کرده‌اند، پس از گذراندن آموزش‌ها و امتحان پایان دوره برای آنها کارت مهارت فنی حرفه ای صادر می‌شود که اعتبار ۵ ساله دارد. متقاضیان می‌توانند پس از اتمام اعتبار و گذراندن مراحل پرداخت هزینه برای تعویض یا تمدید گواهی فنی حرفه ای خود اقدام کنند.

سازمان فنی حرفه ای در همه شاخه‌ها برای ایجاد افزایش مهارت شغلی در زمینه‌های مختلف دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. از آنجا که سازمان فنی حرفه ای عضو سازمان بین‌المللی ILO است، با دریافت این گواهینامه افراد می‌توانند خارج از کشور مشغول به کار شوند. متقاضیانی که نمره قبولی در آزمون فنی حرفه ای را کسب می‌کنند، می‌توانند کارت مهارت فنی حرفه ای را دریافت کنند. اما این کارت دارای اعتبار است. از این رو افراد باید با زمان تمدید کارت فنی حرفه ای آشنایی داشته باشند.

زمان تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای 1402

از آنچه که سازمان فنی حرفه ای عضو سازمان بین‌المللی کار ILO است، با دریافت این گواهینامه افراد می‌توانند در داخل و خارج از کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این فنی حرفه ای مدرک معتبری به مهارت آموزان ارائه می‌کند که از اعتبار بالایی برخوردار است.

تعویض کارت‌ مهارت فنی حرفه ای از سال 1392 به بعد در دستور کار قرار گرفته است و افراد می‌توانند در پورتال سازمان برای تعویض آن اقدام کنند. بسیاری نمی دانند شرایط تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ تعویض و تمدید کارت مهارت در صورتی انجام خواهد شد که تاریخ صدور مدرک به قبل از سال ۹۲ برگردد. در مجموع اگر شماره استاندارد مهارت یا محتوای آن تغییر کرده باشد، نمی‌توان به هیچ عنوان آن را تمدید کرد. بعلاوه اگر هیچ سابقه‌ای از متقاضی در پورتال سازمان وجود نداشته باشد، متقاضیان نمی‌توانند کارت خود را تمدید کنند.

زمان تعویض و تمدید کارت مهارت، با توجه به فهرست مدارک و گواهینامه‌های این سازمان، پس از گذشت ۵ سال از تاریخ صدور کارت امکان‌پذیر خواهد بود. این گواهینامه پس از گذشت ۵ سال باید تمدید شود تا مورد تأیید سازمان باشد. افرادی که قصد تمدید یا تعویض کارت مهارت خود را دارند، باید با تهیه مدارک تعیین شده به یکی از ادارات تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای مراجعه کنند.

متقاضیان می‌توانند مدارک لازم را تحویل دهند و با تکمیل فرم مربوطه جهت تمدید گواهینامه خود اقدام نمایند. تمدید کارت مهارت در حالت عادی ۱۵ روز زمان می‌برد. تمدید کارت‌هایی که نیاز به بررسی و تأیید ستاد آزمون دارند، زمان بیشتری خواهد برد. پس از انجام مراحل تمدید کارت مهارت، اشخاص می‌توانند با مراجعه به پست بانک یا کافی نت و با تحویل دادن کد ملی و هزینه پرداخت صدور کارت گواهینامه خود را دریافت کنند.

تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی نیز به این صورت است که از سمت اداره کل اسم نویسی، دو ماه قبل از اعتبار گواهینامه، پیامک اطلاع رسانی تمدید کارت برای آنها ارسال می‌شود تا برای تمدید آن اقدام کنند.

زمان تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای

جهت اطلاع از تاریخ آزمون عملی فنی حرفه ای وارد لینک شوید.

نحوه تعویض و تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای 1402

افراد متقاضی تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای پس از شرکت در آزمون عملی و پس از اخذ نمره قبولی در این آزمون این امکان را دارند حداکثر تا دو هفته پس از برگزاری آزمون برای دریافت کارت جدید به سایت سازمان مراجعه کرده و هزینه لازم را پرداخت نمایند.

کارشناسان اداره آموزش و فنی حرفه ای باید اصالت کارت فرد را استعلام کنند و درخواست وی را مورد بررسی قرار دهند. اگر کارت منقضی شده در دیگر استان‌ها صادر شده باشد و به سال قبل از راه‌اندازی پرتال آموزش فنی حرفه ای برگردد، باید اصالت کارت مهارت و ریز نمرات متقاضی از استان صادر کننده کارت تأییدیه گرفته شود.

اگر کارت مهارت قبلی گم شده باشد و پیشینه فرد در پورتال پیدا نشود، فرد باید در هر دو آزمون کتبی و عملی حضور یابد و در صورت پذیرفته شدن با واریز کردن هزینه کارت مهارت خود را اخذ کند. توجه داشته باشید که گواهینامه‌های مهارت آموزش فنی حرفه ای به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. افراد متقاضی برای دریافت این گواهینامه باید ابتدا هزینه‌ای را پرداخت کنند و سپس آن را از بخش استعلام گواهینامه‌های سایت سازمان فنی حرفه ای دانلود نمایند.

چگونگی تعویض و تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای

مدارک تعویض و تمدید کارت فنی حرفه ای 1402

افراد متقاضی تعویض و تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای با تهیه کردن مدارک لازم می‌توانند به اداره‌های تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای مراجعه کنند و با تحویل دادن مدارک و تکمیل کردن فرم مربوطه برای تمدید کارت مهارت اقدام نمایند. مدارکی که افراد باید برای تمدید کارت مهارت ارائه کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کارت مهارت قبلی
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • کپی مدرک تحصیلی
  • کپی کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت
  • کپی مدرک پیش نیاز و یک قطعه عکس 4*3

برای تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم وارد لینک شوید.

مراحل تمدید یا تعویض کارت مهارت فنی حرفه ای

افراد متقاضی برای تعویض و تمدید کارت فنی حرفه ای باید مراحل زیر را طی کنند:

  • ابتدا باید به یکی از ادارات کل یا مراکز آموزش فنی حرفه ای استان مراجعه نمایند.
  •  فرم درخواست مربوط را تکمیل نمایند.
  • متن درخواستی را تحویل سازمان دهند.
  • اطلاعات فرد باید در پورتال سازمان آموزش و فنی حرفه ای کشور ثبت شود.
  • پس از آن زمان آزمون عملی از سوی کارشناس آزمون مشخص و به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
  • داوطلبان باید حتماً در آزمون عملی شرکت کنند.

هزینه تمدید و تعویض کارت مهارت فنی حرفه ای 1402

افراد متقاضی پس از طی کردن مراحل درخواست تعویض یا تمدید کارت مورد فنی حرفه ای می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. پس از تکمیل فرم مربوطه باید هزینه تعویض کارت مهارت فنی حرفه ای را پرداخت کنند. هزینه قابل پرداخت برای رشته‌های خدماتی ۲۸ هزار تومان و برای رشته‌های کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر ۴۲ هزار تومان می‌باشد.

اگر فرد در آزمون عملی قبول شود، باید دو هفته پس از تاریخ برگزاری آزمون برای واریز هزینه صدور کارت مهارت اقدام نماید و مدارک خود را از سازمان فنی حرفه ای دانلود کند.

تعویض یا تمدید کارت مهارت شامل هزینه سایت نیست و پس از انجام مراحل اولیه باید وجه هزینه صدور به کافی نت و پست بانک پرداخت شود. افراد متقاضی پس از طی کردن مراحل تمدید کارت باید هزینه را از طریق سایت سازمان فنی حرفه ای به آدرس portaltvto.com پرداخت نمایند .

با ارسال فرم تقاضا تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای صحت اطلاعات به عهده فرد متقاضی است. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه تمدید کارت مهارت برای سال 1392 به بعد برای رشته‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

افراد متقاضی پس از انجام مراحل تعویض یا تمدید کارت با ارائه کردن کد ملی و پرداخت هزینه صدور در پست بانک می‌توانند کارت خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که تعویض گواهینامه مهارت شرکت در آزمون عملی و کتبی مطابق قوانین نامه سازمان صورت می‌گیرد.

افرادی که از به اتمام رساندن دوره‌های فنی حرفه ای دارای کارت مهارت کارگر ساختمانی هستند، چنانچه برای تمدید و تعویض گواهینامه اقدام نکنند از بیمه محروم خواهند شد. بنابراین می‌تواند با مراجعه به اداره فنی حرفه ای و با پرداخت هزینه معین برای تعویض یا تمدید کارت خود اقدام نمایند.

هزینه تعویض و تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای

برای ثبت نام میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای وارد لینک شوید.

شرایط تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی

یکی از شرایط مهم برای پرداخت بیمه به کارگران ساختمانی، ارائه کارت مهارت فنی حرفه ای دارای اعتبار است. در صورتی که اعتبار کارت به پایان برسد، فرد بیمه شده باید برای تمدید آن اقدام کند، در غیر این صورت پرداخت بیمه متوقف می‌شود.

برای عدم ایجاد اخلال در بیمه کارگران ساختمانی اداره کل نام نویسی، دو ماه قبل از اتمام اعتبار کارت پیامکی را به آنها ارسال می‌کند تا در موعد مقرر سازمان یا مراکز فنی حرفه ای مراجعه کرده و برای تمدید کارت خود اقدام نمایند.

شرایط تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی

خلاصه مطالب

افرادی که در دوره‌های آموزش فنی حرفه ای حضور داشته‌اند، پس از کسب نمره حد نصاب و دریافت گواهینامه پس از ۵ سال می‌توانند برای تمدید آن اقدام کنند. برای تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای، افرادی که کارت آنها به ماقبل سال ۹۲ برمی‌گردد، باید برای استعلام و بررسی پرونده خود از طریق سازمان فنی حرفه ای اقدام نمایند.

در این مقاله در ارتباط با نحوه و زمان تعویض کارت مهارت فنی حرفه ای و مدارکی که باید به سازمان فنی حرفه ای ارائه شود، اشاره کردیم. برای دریافت مشاوره در ارتباط با مراحل تمدید کارت گواهی مهارت می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به خوبی راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

مدت اعتبار کارت فنی حرفه ای چقدر می‌باشد؟

معمولاً این کارت دارای اعتبار ۵ ساله است.

نحوه تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای چگونه است؟

برای تمدید کارت مورد فنی حرفه ای باید مدارک لازم را به سازمان فنی حرفه ای ارائه کنید.

شرایط تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی چیست؟

در این مقاله به مهمترین شرایط تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا