ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست 1402 {زمان، شرایط}


آن دسته از متقاضیانی که مایل به ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست ۱۴۰۲ هستند، قبل از هر چیز باید از شرایط و زمان ثبت‌نام آگاهی یابند. شرایط استخدام محیط‌بان از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می‌شود و داوطلبان پس از اطلاع از زمان ثبت‌نام محیط‌بانی، می‌توانند فرایند اسم‌نویسی خود را تکمیل کنند.

سازمان حفاظت محیط زیست هرسال آزمونی را برای جذب نیروهای متخصص برگزار می‌کند. شرکت در این آزمون چند مرحله‌ای است و با رعایت شرایط تعیین شده، افراد می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. از آنجا که بسیاری در ارتباط با مراحل و شرایط ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست در سال 1402 آشنایی ندارند، در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تاریخ ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست 1402

زمان ثبت‌نام محیط‌بانی در سال ۱۴۰۲ مانند سایر آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور می‌باشد و در یک بازه زمانی یکسان این آزمون برگزار می‌شود. در واقع اسم‌نویسی و برگزاری این آزمون در راستای ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی می‌باشد. همه داوطلبان باید از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور اطلاع پیدا کنند و در اولین فرصت مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایند.

ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org می‌باشد. پس از اعلام زمان ثبت‌نام محیط‌بانی، داوطلبان باید برای ثبت‌نام خود اقدامات لازم را انجام دهند و مدارک مورد نظر خود را بارگذاری نمایند. از آنجا که تعداد متقاضیان برای ثبت‌نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست زیاد است، باید در اولین فرصت مراحل اسم‌نویسی خود انجام دهید، چراکه اگر مشکلی در ارتباط با ترافیک سایت بوجود آید، یا به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، شما نمی‌توانید در این آزموون نام‌نویسی کنید فرصت را از دست می‌دهید.

تاریخ ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست

اطلاعیه

در حال حاضر زمان ثبت‌نام محیط‌بانی، اعلام نشده است. به محض انتشار اعلامیه رسمی، این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

فرایند ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست 1402

متقاضیانی که مایل به شرکت در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست هستند، پس از اطلاع از زمان ثبت‌نام محیط‌بانی، می‌توانند مراحل نام‌نویسی را تکمیل نمایند. این آزمون به عنوان یک از آزمون‌های استخدامی دستگاه اجرایی کشور می‌باشد و به طور معمول همزمان با این آزمون‌های دیگر برگزار می‌گردد و شما باید از مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه اجرایی آگاهی داشته باشید.

برای ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست 1402 شما باید از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org  مراحل اسم‌نویسی را انجام دهید. با اطلاع از شرایط استخدام محیط‌بان و مراحل ثبت‌نام،  خیلی راحت‌تر می‌توانید ثبت‌نام کنید. برای انجام فرایند ثبت‌نام این آزمون باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد سایت sanjesh.org شوید.
  • پس از ورود به سامانه ثبت‌نام، باید از منوی سمت راست موجود در سامانه، بخش “استخدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور “را انتخاب نمایید.
  • در گام بعد، می‌توانید دفترچه راهنمای آزمون استخدامی محیط زیست 1402 را دانلود کرده و تمام شرایط استخدام محیط‌بان را مطلعه نمایید و به مراحل اصلی اسم‌نویسی در آزمون وارد شوید.
  • جهت ثبت‌نام در آزمون استخدامی محیط زیست، شما به یک سری مدارک تعیین شده نیاز داری، از ین رو بهتر است ابتدا نسبت به جمع اوری این مدارک اقدام کنید.
  • علاوه بر این ثبت‌نام آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست مانند دیگر آزمون‌های استخدامی که در کشور برگزار می‌شود، هزینه‌ بر می‌باشد و باید هنگام ثبت‌نام، هزینه‌ ثبت‌نام آزمون استخدامی را بپردازید.
  • پس از پرداخت هزینه آزمون، یک شماره سریال به شما تعلق خواهد گرفت و برای شما ارسال می‌گردد که باید این کد را تا پایان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.
  • در پایان بخش ثبت‌نام در آزمون را انتخاب نمایید و همه اطلاعات درخواستی را وارد نموده و مدارک خود را بارگذاری کنید.
  • پس از ثبت اطلاعات و دریافت کردن فرم و کد رهگیری،  مراحل ثبت‌نام شما نهایی می‌شود.

شرایط استخدام محیط‌بان 1402

در صورتی که می‌خواهید در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست شرکت کنید، ابتدا باید شرایط استخدام محیط‌بان 1402 را بدانید. برای آگاهی از شرایط استخدام محیط‌بان شما باید در زمان ثبت‌نام محیط‌بانی، به سایت سنجش مراجعه کنید و دفترچه راهنمای آزمون مورد مطالعه قرار دهید. موارد زیر جزو شرایط استخدام محیط‌بان هستند:

  • برخورداری از تابعیت ایرانی
  • اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام یا هرکدام از ادیان الهی که از سوی  جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته می‌شود.
  • داشتن التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی.
  • داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت خدمت سربازی ویژه داوطلبان مرد.
  • برخورداری از سلامت جسمس و روحی.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  • نداشتن سوء پیشینه و هر نوع سابقه کیفری.
  • عدم داشتن هر نوع ممنوعیت تأیید شده از سوی مراجع قضایی کشور جهت استخدام در دستگاه‌های اجرایی کشور.
  • افرادی که جزو نیروهای بازخرید شده یا بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی کشور می‌باشند، حق شرکت در این آزمون را نخواهند داشت.
  • داوطلبان باید از شرایط سنی لازم جهت حضور در آزمون برخوردار باشند. (همه شرکت کنندگان باید حداقل 20 سال سن داشته باشند، متقاضیانی که حداکثر 25 سال دارند، باید دارای مدرک دیپلم باشند. داوطلبانی که حداکثر 30 ساله هستند، باید مدرک فوق دیپلم خود را اخذ کرده باشند. افرادی که حداکثر 35 ساله هستند، باید مدرک لیسانس داشته باشند. افرادی که حداکثر 40 ساله می‌باشند، باید حتماً مدرک فوق لیسانس داشته باشند برای داوطلبان با حداکثر 45 سال سن، داشتن مدرک دکتری الزامی خواهد بود).

شرایط استخدام محیط‌بان

جهت اطلاع از دریافت شماره پرونده آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی وارد لینک مربوطه شوید. 

 

رشته‌های ارائه شده برای آزمون استخدامی محیط زیست 1402

 علاوه بر زمان ثبت‌نام محیط‌بانی و شرایط استخدام محیط‌بان از مواردی که داوطلبان باید در نظر داشته باشند، رشته‌های تحصیلی و شغلی ارائه شده برای این آزمون می‌باشد. رشته‌های شغلی متفاوتی در این آزمون وجود دارد که هرکدام ظرفیت مشخصی برای پذیرش خواهند داشت. در نتیجه داوطلبان باید برای هر دوره، بررسی‌های لازم را انجام دهند و از لیست رشته‌ها آگاهی یابند. در جدول زیر به برخی از رشته‌های شغلی که در آزمون استخدام محیط زیست ارائه شده‌اند، اشاره کرده‌ایم. 

رشته‌های شغلی و تحصیلی آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست

عنوان شغلی رشته و مقطع تحصیلی درس‌های تخصصی آزمون
حسابدار رشته حسابداری (دوره کارشناسی ارشد، دکتری) رشته حسابرسی (کارشناسی ارشد)  درس های حسابداری مالی و حسابداری دولتی
رشته مهندسی شیمی، گرایش محیط زیست (مقطع کارشناسی ارشد) ارزیابی محیط زیست
کارشناس ارزیابی توان  _ اکولوژیک سرزمین رشته مدیریت مالی (کارشناسی ارشد)  اصول تنظیم و کنترل بودجه
 

رشته سنجش از دور (مقطع ارشد) 

آمایش سرزمین 
رشته مهندسی عمران، گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب (کارشناسی ارشد، دکتری) سنجش از دور، سیستم اطلاعات جغرافیایی
کارشناس آزمایشگاه محیط زیست رشته شیمی تجزیه (کارشناسی ارشد، دکتری)  شیمی محیط زیست (آب، خاک، هوا)
رشته شیمی آلی (کارشناسی ارشد، دکتری) درس‌های تخصصی: آلودگی‌های محیط زیست و تأثیر آلاینده‌ها
کارشناس امور اداری رشته مدیریت اجرایی (کارشناسی ارشد) مبانی سازمان و مدیریت
رشته مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی (مقطع ارشد، دکتری) دروس مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی
 رشته مدیریت گرایش مدیریت منابع انسانی (دکتری) درس تخصصی: مدیریت تحول
کارشناس آموزش و ترویج حفاظت از محیط زیست  رشته علوم اجتماعی، گرایش جامعه‌شناسی (مقطع ارشد) درس: بررسی مسائل اجتماعی
درس: نظریه‌های جامعه شناسی
کارشناس بررسی آلودگی آب و خاک  رشته مهندسی عمران، گرایش مهندسی محیط زیست (مقطع ارشد، دکتری) درس تخصصی: مهندسی محیط زیست 
رشته مهندسی عمران، گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب (مقطع ارشد، دکتری) درس تخصصی: هیدرولوژی مهندسی 
رشته علوم زمین، گرایش زمین‌شناسی زیست محیطی (دوره ارشد، دکتری) درس تخصصی: آلودگی خاک 

 

مدارک لازم جهت ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست 1402

یکی از مهم‌ترین گام‌های ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست، ارائه مدارک مورد نیاز جهت اسم‌نویسی در آزمون است که باید مطابق با شرایط و قوانین این مدارک آماده و به شکل اسکن شده در سامانه سنجش بارگذاری شوند. لازم به ذکر است مدارک مورد نیاز به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ثبت‌نام افراد می‌باشد که در دفترچه راهنمای ثبت‌نام به این موارد اشاره شده است. مهم‌ترین مدارک ثبت‌نام آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست به قرار زیر می‌باشد:

  • فرد متقاضی باید یک قطعه عکس پرسنلی را اسکن کرده و فایل آن را جهت بارگذاری اینترنتی، آماده کند (عکس 3*4 تمام رخ بوده و در سال جاری گرفته شده باشد. فرمت عکس jpg باشد و اندازه عکس به صورت اسکن، باید حداقل 200*300 پیکسل و حداکثر 300*400 باشد. عکس داوطلب باید مشخص و واضح و فاقد لکه، منگنه و اثر مهر باشد. حتی‌الامکان عکس باید دارای زمینه سفید و رنگی باشد.)
  • اسکن صفحات اول و دوم شناسنامه و اسکن بخش توضیحات از صفحه سوم شناسنامه
  • ارائه اسکن پشت و روی کارت ملی فرد متقاضی
  • ارائه اسکن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم سربازی داوطلبان مرد
  • ارائه اسکن مدرک تحصیلی فرد که در زمان ثبت‌نام محیط‌بانی اعلام شده است.
  • ارائه اسکن مدارک مربوط به سهمیه ایثارگری و بهزیستی برای آن دسته از متقاضیانی که سهمیه معلولیت یا ایثارگری را انتخاب کرده‌اند. 

مدارک لازم جهت ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست

تاریخ برگزاری آزمون استخدامی سازمان محیط زیست 1402

از آنجا که تاکنون تاریخ دقیق ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست 1402 و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی  نیز مشخص نشده است، معلوم نیست این آزمون چه تاریخی برگزار شود. پیش بینی می‌شود این آزمون مانند دوره‌های قبل در نیمه دوم سال جاری برگزار گردد. علاوه بر این داوطلبان پس از اطلاع از تاریخ برگزاری آزمون استخدامی سازمان محیط زیست، باید کارت ورود به جلسه را تهیه کنند.

 اطلاعیه

 زمان برگزاری آزمون استخدامی محیط زیست 1402هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع رسانی این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی سازمان محیط زیست 1402

پس از برگزاری آزمون استخدامی،  افرادی که موفق به دریافت نمره حد نصاب شوند، می‌توانند برای مرحله مصاحبه آزمون خود را آماده کنند. زمان و آدرس محل مصاحبه از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. افراد داوطلب باید با توجه به تاریخ مصاحبه، در محل برگزاری مصاحبه حضور یابند. اگر افراد  برای انجام مرحله مصاحبه آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست اقدام نکنند، جزو افراد انصرافی تلقی می‌شوند. لازم به ذکر است همراه داشتن مدارک اعلام شده در زمان مصاحبه الزامی است. از جمله مدارک کارت ملی، مقالات چاپ شده داوطلب و مدارک زبان (در صورت داشتن) می‌باشد.

تاریخ اعلام نتایج آزمون استخدامی محیط زیست 1402

در بخش‌های قبل در ارتباط با زمان ثبت‌نام محیط‌بانی و شرایط استخدام محیط‌بان توضیح دادیم. در ارتباط با اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست 1402 باید بگوییم که نتایج این آزمون همزمان با اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی می باشد. در دوره قبل نتایج در بهمن ماه اعلام شد. احتمال می‌رود اعلام نتایج آزمون مذکور در سال جاری در همین تاریخ باشد. معمولاً حدود ۴۵ روز پس از برگزاری آزمون کتبی، نتایج از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی خود، نتایج آزمون را ببینند.

آخرین اخبار پیرامون ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست 1402

 فرایند استخدام ۸ محیط‌بان در استان زنجان

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست زنجان از برگزار کردن آزمون استخدامی این سازمان خبر داد و اعلام کرد: سهم این استان برای آزمون استخدامی، جذب 8 محیط‌بان جدید خواهد بود.

 ضرورت جذب ۱۱۰ نیرو در محیط زیست لرستان

 معاونت توسعه محیط زیست لرستان اعلام کرد که برای جذب ۱۱۰ پست خالی در مجموعه باید اقدام شود و ما نیازمند جذب ۱۱۰ نیرو در بخش محیط زیست لرستان هستیم. وی همچنین عنوان کرد که پایش و رصد مناطق حفاظت شده محیط زیست از طریق ۱۲۰ دوربین به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

آخرین اخبار پیرامون ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست در سال ۱۴۰۲ توضیح دادیم. افراد داوطلب باید از زمان ثبت‌نام محیط‌بانی و شرایط استخدام محیط‌بان در سال جاری اطلاعات کافی داشته باشند. این اطلاعات از طریق دفترچه راهنمای آزمون در سامانه سنجش و آموزش کشور که مجری برگزار کننده آزمون‌های دستگاه اجرایی می‌باشد، منتشر خواهد شد.

در حال حاضر زمان ثبت‌نام محیط‌بانی هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع‌رسانی این مقاله به روز رسانی می‌شود. چنانچه در ارتباط با مطالب این مقاله در ارتباط با ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست و شرایط استخدام محیط‌بان در سال 1402 نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، کافی است با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی و یاری نمایند.

جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید

ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست در چه تاریخی می‌باشد چگونه است؟

در این مقاله به نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست اشاره شد.

زمان ثبت‌نام محیط‌بانی 1402 چه تاریخی است؟

هنوز زمان ثبت‌نام محیط‌بانی 1402 اعلام نشده است.

شرایط استخدام محیط‌بان 1402 چیست؟

در این مقاله به برخی شرایط اصلی استخدام محیط‌بان در سال 1402 اشاره کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا