ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402 + ورود سامانه


ثبت‌نام مسکن فرهنگیان از طریق سامانه maskan.medu.ir انجام می‌شود و متقاضیان باید در مورد مقرر در سامانه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان مراحل اسم‌نویسی خود را انجام دهند. سامانه مسکن ملی فرهنگیان پس از عقد تفاهم‌نامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برای تأمین مسکن فرهنگیانی که فاقد مسکن هستند، راه اندازی شده است. بسیاری از افراد در ارتباط با زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان سؤالات دارند و دقیقاً طریقه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان را در سامانه مذکور نمی‌دانند. از این رو به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

آشنایی با سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir 

وزارت آموزش و پرورش در جهت حمایت از فرهنگیان بالاخص معلمان اقدام به راه اندازی طرحی برای تأمین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن نموده است. مطابق تأمین مسکن برای افرادی که واجد شرایط هستند، می‌تواند آسودگی خاطر فراهم ساخته و گامی در جهت ارتقاء سطح آموزشی کشور باشد. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است، تأمین چیزی حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرها برای افرادی که فاقد مسکن هستند، در برنامه این دو وزارتخانه قرار دارد. برای دستیابی به این هدف باید از همه ظرفیت‌ها و منابع مالی و امکانات هر دو وزارتخانه استفاده شود.

آشنایی با سامانه مسکن ملی فرهنگیان

اطلاعیه

لازم به ذکر است تأمین مسکن‌های مورد نیاز فرهنگیان در ۳۲ استان کشور مورد بررسی می‌باشد.

 

نحوه ورود به سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir 

برای شرکت در طرح مسکن ملی فرهنگیان و پیگیری نتایج اسامی اعلام شدگان، افراد دارای صلاحیت ابتدا باید به سایت ملی مسکن فرهنگیان به نشانی maskan.medu.ir وارد شوند. در ادامه راهنمای تصویری ورود به این سایت ارائه شده است.

 ابتدا باید نشانی اینترنتی maskan.medu.ir را در گوشی یا سیستم خود جستجو کنید. سپس با صفحه زیر روبرو می‌شوید. بعد از اینکه وارد سامانه شدید، می‌توانید برای ثبت‌نام یا ورود به پنل کاربری خود اطلاعات مربوط به شماره کد پرسنلی و کد امنیتی را ثبت کنید.

نحوه ورود به سامانه ثبت‌نام مسکن ملی فرهنگیان

ثبت‌نام مسکن فرهنگیان در سامانه maskan.medu.ir 

افراد باید با طی کردن مراحل لازم و تکمیل اطلاعات به همراه بارگذاری مدارک خود در سامانه maskan.medu.ir می‌توانند در ظرح مسکن ملی فرهنگیان شرکت کرده و اقدام به ثبت‌نام نمایند. پس از تکمیل فرانید اسم‌نویسی نیز، باید منتظر اعلام اسامی افراد واجد شرایط دریافت مسکن باشند. همانگونه که اشاره شد سامانه maskan.medu.ir جهت ساماندهی فرهنگیانی که متقاضی دریافت مسکن می‌باشند، در دسترس خواهد بود. بسیاری از فرهنگیان در ارتباط با زمان شرکت در طرح مسکن فرهنگیان سؤالات متفاوتی دارند که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

"</a

جهت اطلاع از نحوه ویرایش ثبت‌نام مسکن فرهنگیان وارد لینک مربوطه شوید. 

چگونگی ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir 

آن دسته از افرادی که در ارتباط با نحوه اسم‌نویسی در سامانه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان و همچنین طریقه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان سامانه سؤال دارند، ابتدا باید در سامانه عضو شوند. با ثبت‌نام و عضویت در این سامانه متقاضیان می‌توانند در طرح ملی مربوط به مسکن فرهنگیان شرکت کرده و برای مسکن خود درخواست دهند. اما لازم به ذکراست که قبل از ثبت‌نام حتماً باید شرایط و مدارک لازم جهت اسم‌نویسی در سامانه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان را بررسی کنید. افرادی که در ارتباط با طریقه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان سؤال دارند، می‌توانند با مراجعه به راهنمای تصویری زیر مراحل اساسی خود را تکمیل کنند.

ابتدا وارد سامانه maskan.medu.ir شده و به صفحه “سامانه ملی مسکن فرهنگیان” وارد شوید.

گام اول ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

در مرحله بعد باید کد پرسنلی و کد امنیتی را که در تصویر زیر ارائه شده است، را وارد نمایید.

گام دوم ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

 در گام بعد باید شماره شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد خود را ثبت کنید و به مرحله بعد وارد شوید.

گام سوم ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

 در قدم بعد باید اطلاعاتی از جمله اطلاعات و مشخصات همسر و افراد تحت تکفل، کد ملی، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه را وارد نمایید و برای نهایی کردن مراحل ثبت‌نام مسکن فرهنگیان اقدام کنید.

پس از اینکه تمام مراحل را طی کردید، حتماً مواردی که اشتباه درج شده را اصلاح کنید و در صورت اطمینان ثبت‌نام خود را نهایی نمایید.

زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402

افرادی که مایلند در طرح مسکن ملی فرهنگیان شرکت کنند، باید قبل از هر چیز در ارتباط با زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان اطلاعات لازم را کسب کنند. در سال گذشته سامانه مسکن فرهنگیان از آذر ماه فعال شد و افراد می‌توانستند در بازه زمانی یک هفته‌ای مراحل نام‌نویسی خود را انجام دهند. در سال جاری هنوز زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان اعلام نشده است. با انتشار اخبار و اطلاعیه‌ها مربوط به زمان اسم‌نویسی مسکن فرهنگیان در سال 1402 مطالب این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

برای آشنایی با سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به نشانیfish.medu.ir بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402

 تا اینجا در در رابطه با زمان شرکت در طرح مسکن فرهنگیان در سامانه maskan.medu.ir و طریقه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان توضیحاتی را ارائه کردیم. اما برخی این سؤال را دارند که هنگام ثبت‌نام چه مدارکی را باید ارائه کنیم؟ مدارک لازم برای بارگذاری در سامانه maskan.medu.ir به شرح زیر می‌باشد:

گواهی‌های قابل ارائه مدارک شناسایی
ارائه نمودن گواهی سکونت در شهر محل تقاضا در 5 سال گذشته ارائه اصل کارت ملی شخص فرهنگی
ارائه گواهی اشتغال به کار ارائه کردن اصل کارت ملی افراد تحت تکفل
ارائه کردن گواهی تحصیلی فرزندان ارائه نمودن اصل شناسنامه شخص فرهنگی
ارائه گواهی کفالت در صورت ضرورت ارائه نمودن اصل شناسنامه همسر شخص فرهنگی

 

اطلاعیه

 آن دسته از متقاضیانی که دارای زمین هستند، باید سند مالکیت خود را نیز بارگذاری کنند.

 

پس از تکمیل مراحل نام‌نویسی در سامانه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان، متقاضیان باید منتظر نتایج اسامی افراد واجد شرایط باشند که در همین سامانه اعلام خواهد شد.

شرایط لازم برای ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402

  •  افرادی که متقاضی شرکت در طرح حمایت از فرهنگیان و دریافت مسکن ملی هستند، باید ابتدا حائز شرایط خاصی باشند و در اولویت دریافت مسکن قرار گیرند. در همین راستا یکسری شرایط از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است که شامل موارد زیر می‌باشد:
  • برای تحویل واحدهای مسکونی اولویت با زنان سرپرست خانوار است. به این شرط که این افراد ۳۵ سال به بالا داشته باشند.
  • متقاضیان نباید از تاریخ  1384/01/01 هیچ چگونه زمین یا واحد مسکونی داشته باشند.
  •  متقاضیان از تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ نباید در هیچ کدام از نهادهای عمومی و غیردولتی برای خرید واحدهای مسکونی، تسهیلات یارانه خرید و ساخت واحد مسکونی اقدام کرده باشند.
  • متقاضیان باید متأهل یا سرپرست خانواده باشند.
  • متقاضی باید حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا برای دریافت مسکن داشته باشد.
  • متقاضیان باید منع قانونی برای دریافت تسهیلات از جمله چک برگشتی داشته باشند.
  • افرادی که مایل به شرکت در طرح مسکن فرهنگیان هستند، باید از عهده پرداخت هزینه مربوط به ساخت مسکن و اقساط ماهیانه برآیند.
  • پس از اینکه فرآیند نام‌نویسی در سایت مسکن ملی فرهنگیان را به اتمام رساندید، می‌توانید به پنل کاربری خود وارد شوید و برای پیگیری نام‌نویسی در طرح ملی مسکن فرهنگیان اقدام نمایید.

شرایط لازم برای ثبت‌نام مسکن فرهنگیان

برای آشنایی با سامانه سجفا فرهنگیان وارد لینک مربوطه شوید.

 

چگونگی پیگیری اسم‌نویسی مسکن فرهنگیان 1402

آن دسته از افرادی که مراحل نام‌نویسی خود را انجام داده‌اند، برای پیگیری نتایج و اطلاع از اسامی برندگان در طرح می توانند از طریق سامانه tem.mrud.ir اقدام کنند. فرهنگیان محترم این امکان را دارند که با درج کد رهگیری خود، نتایج و اسامی پذیرفته‌شدگان را را مشاهده نمایند.

جهت پیگیری نتایج مربوط به اعلام اسامی برنده شدگان در طرح مسکن ملی فرهنگیان، باید به درگاه اینترنتی سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی tem.mrud.ir، مراجعه نمایید. پس از آن بر روی گزینه پیگیری درخواست‌ها کلیک کنید و با انتخاب یکی از دو گزینه “ورود افراد حقوقی/ حقیقی”، پیگیر نتایج مربوط به مسکن ملی فرهنگیان باشید.

جدیدترین اخبار مربوط به ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402

 چگونگی ویرایش اطلاعات در سامانه مسکن فرهنگیان 1402

 آن دسته از متقاضیانی که در طرح ملی ثبت‌نام فرهنگیان شرکت کرده‌اند، می‌توانند از طریق آدرس maskan.medu.ir برای اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند. مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که افراد می‌توانند از طریق وب سایت maskan.medu.ir برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. برای این کار باید کد ملی و کد پرسنلی و شماره همراه خود را در سامانه ثبت نمایید.

نحوه پیگیری نام‌نویسی مسکن فرهنگیان 1402

افرادی که در سامانه مسکن فرهنگیان اسم‌نویسی کرده‌اند، چنانچه از شرایط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برخوردار باشند،  با ورود به سامانه maskan.medu.ir می‌توانند به اسامی برندگان در طرح دسترسی داشته باشند.

جدیدترین اخبار مربوط به ثبت‌نام مسکن فرهنگیان

جهت اطلاع از نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کد پرسنلی وارد لینک شوید. 

 خلاصه مطلب

 در این مقاله در ارتباط با ثبت‌نام مسکن فرهنگیان ۱۴۰۲ توضیحاتی را ارائه کردیم. سامانه شرکت در طرح مسکن فرهنگیان به نشانی maskan.medu.ir می‌باشد که افراد باید در موعد مقرر مراحل اسم‌نویسی و بارگذاری مدارک را در این سایت انجام دهند. زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان در سال جدید اعلام نشده است.

تاریخ نام‌نویسی برای مسکن ملی فرهنگیان در سال گذشته در آذر ماه بود. در صورت اعلام زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان در سال جاری این مقاله به روزرسانی خواهد شد. بسیاری از متقاضیان در ارتباط با طریقه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان سؤال و ابهام دارند که در این مقاله سعی کردیم به این سؤال پاسخ دهیم. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با اسم‌نویسی در طرح مسکن فرهنگیان 1402 هستید، کافی است با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما فرهنگیان عزیز قرار دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

نحوه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402 چگونه است؟

در این مقاله به چگونگی ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402 اشاره کردیم.

سامانه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان چیست؟

سامانه اسم‌نویسی مسکن فرهنگیان به آدرس maskan.medu.ir می‌باشد.

زمان ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402 چه تاریخی است؟

هنوز زمان دقیق ثبت‌نام مسکن فرهنگیان 1402 اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا