ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی 1402 + شرایط و مراحل


در دنیای امروز، خدمت سربازی یکی از مواردی است که اغلب مردان باید آن را انجام دهند. با این حال، برخی از آن‌ها ممکن است ندانند که می‌توانند آن را در بیمه تامین اجتماعی ثبت کنند. در این مقاله، ما به بررسی ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی و مراحل مختلفی که برای ثبت آن در بیمه تامین اجتماعی لازم است را برایتان توضیح خواهیم داد. برای ثبت باید حتما دو سال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و داشتن کارت پایان خدمت را در نظر گرفت. در حالتی که سن کمتر از ۵۰ سال باشد، کارت پایان خدمت بایستی الزاما به صورت الکترونیکی است. این فرآیند ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر رسد، اما با راهنمایی مناسب، شما می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. برای اطلاع از شرایط ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

روش‌های موثر ثبت خدمت سربازی در بیمه 1402

در این قسمت مقاله به بررسی روش‌های موثری خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند تا خدمت سربازی خود را به‌طور صحیح در بیمه تامین اجتماعی ثبت کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از سامانه آنلاین بیمه تامین اجتماعی است که فرآیند ثبت را ساده و سریع می‌کند.

استفاده از سامانه آنلاین به نشانی اینترنتی  account.tamin.ir

با استفاده از سامانه آنلاین بیمه تامین اجتماعی، شما می‌توانید خدمت سربازی خود را در خانه یا محل کار خود ثبت کنید. این سامانه به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات خود را وارد کنید و سپس فرآیند ثبت را انجام دهید.

مراجعه به دفتر بیمه تامین اجتماعی

روش دیگر ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی، مراجعه به دفتر بیمه تامین اجتماعی و تکمیل فرم‌های مورد نیاز است. این روش برای افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند فرآیند ثبت را به صورت حضوری انجام دهند.

✅  استفاده از خدمات مشاوره‌ای

ایران تحصیل نیز خدمات مشاوره‌ای را برای کمک به شما در فرآیند ثبت خدمت سربازی ارائه می‌دهد. این خدمات می‌تواند شامل راهنمایی درباره چگونگی تکمیل فرم‌ها و انجام فرآیند ثبت باشد. برای کسب مشاوره و ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی خود با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

روش‌های موثر ثبت خدمت سربازی

جهت اطلاع از مراحل ترخیص از خدمت سربازی کلیک نمایید.

مراحل حضوری برای ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی 1402

بازگشت به زندگی عادی پس از سربازی یکی از مهمترین مراحل زندگی برای افرادی است که به تازگی خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند. یکی از مواردی که ممکن است در این زمان نیاز به آن داشته باشید، ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی است.

در مراجعه حضوری، ابتدا باید با مراجعه به واحد تامین اجتماعی محل خدمت، اقدام به ثبت خدمت سربازی خود کنید. این مرحله از ثبت خدمت سربازی در تامین اجتماعی نیازمند مدارکی از قبیل کارت پایان خدمت، کارت بیمه و شناسنامه است.

  • مراجعه به واحد تامین اجتماعی محل خدمت و ارائه مدارک لازم
  • پر کردن فرم ثبت خدمت سربازی
  • پرداخت حق بیمه مربوط به دوره خدمت سربازی

پس از تکمیل این مراحل، شما می‌توانید خدمات بیمه تامین اجتماعی را دریافت کنید. این خدمات شامل بیمه بیکاری، بیمه پزشکی و بیمه بازنشستگی می‌شود.

مراحل اینترنتی ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی 1402

شما می توانید خدمت سربازی خود را به صورت نقدی و اقساطی خریداری کرده  و آن را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. جهت ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی در سال جاری مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا وارد سامانه تامین احتماعی به آدرس اینترنتی  account.tamin.ir  شوید.

سپس شما باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد ناحیه کاربری خود شوید.

سامانه تامین احتماعی

در مرحله بعدی در بخش بیمه شدگان بر روی گزینه “محاسبه خرید خدمت سربازی ” کلیک نمایید.

محاسبه خرید خدمت سربازی

سپس برای شما خرید خدمت سربازی مشاهده خواهد شد و شما می توانید به راحتی حق بیمه خود را محاسبه نمایید.

خرید حق بیمه

در مرحله آخر می توانید به دو صورت نقدی و یا اقساط آن را پرداخت نمایید و سپس به سابقه بازنشستگی شما اضافه خواهد شد.

برای اطلاع از شرایط سربازی دانشجویان پزشکی کلیک نمایید.

شرایط ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی 1402

در زمان ثبت و خرید بیمه سربازی اگر دو شرایط زیر را دارا باشید می توانید برای خرید اقدام نمایید. این دو شریط به شرح زیر می باشد:

فرد متقاضی باید حتما کارت پایان خدمت داشته باشد و کارت معاف از رزم پذیرفته نخواهد بود و همچنین باید حداقل دو سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی را داشته باشد.

شرط دوم باید افراد زیر 50 سال کارت پایان خدمتشان  به صورت الکترونیکی باشد.

میزان محاسبه مبلغ پرداختی بیمه سربازی ۱۴۰۲

بر اساس تحقیقات انجام‌شده‌توسط سازمان تامین اجتماعی، میزان سهمیه پرداختی بیمه تامین اجتماعی معادل سی درصد است که این مقدار با در نظر گرفتن تسهیلات مشخص‌شده‌است. علاوه بر این، متقاضیان ملزم به پرداختی به میزان هفت درصد از این مقدار برای خرید بیمه خدمت سربازی می‌باشند و باقی مانده بیست و سه درصد باید توسط دولت پرداخت شود. قبل از اینکه افرادی که تمایل به خرید بیمه دوره خدمت سال ۱۴۰۲ را دارند اقدام نمایند، باید به آن دقت کنند که امکان محاسبه مبلغ پرداختی برای خرید دو سال بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

حق بیمه دوره خدمت سال ۱۴۰۲ با روش زیر محاسبه می‌شود: هفت درصد میانگین دو سال آخر کاری فرد قبل از درخواست دادن محاسبه‌شده و نتیجه آن در مدت زمان خدمت وظیفه ضرب می‌شود. مبلغ به دست آمده میزان پرداختی است که به صورت اقساط یا یکجا می‌توان پرداخت نمود. برای پرداخت کافی است در سایت eservices. tamin. ir ثبت نام کرده باشید.

در صورت عدم پرداخت مبلغ محاسبه‌شده برای خرید خدمت سربازی سال ۱۴۰۲ در موعد مقرر (به صورت یکجا نقدی و یا اقساطی)، افراد از شرایط ثبت سابقه کار برای سربازان محروم خواهند شد و باید برای پرداخت در زمان‌های بعدی، محاسبه مجدد برای آن را انجام دهند.

نحوه ثبت و دریافت رایگان سابقه بیمه خدمت سربازی 1402

تامین اجتماعی برای افرادی که دارای شرایطی حاص باشد به صورت رایگان سابقه بیمه آن ها را ثبت خواهد کرد و این سابقه به بازنشستگی افراد اضافه خواهد شد. در صورت داشتن تمامی این شرایط فرد می تواند به صورت رایگان برای ثبت خدمت سربازی خود اقدام نمایند. این شرایط به شرح زیر است:

فرد متقاضی باید از قبل سابقه بیمه در تامین اجتماعی داشته باشد.

خدمت سربازی فرد باید تا تاریخ مرداد 1385 تمام شده باشد.

بعد از اتمام دوره خدمت باز باید بیمه گذار تامین اجتماعی باشد

اگر فرد هر سه شرایط بالا را دارا باشد می توانید از این امکان استفاده نماید.

 

برای اطلاع از مدت خدمت سربازی کلیک نمایید.

 

ثبت خدمت سربازی برای رزمندگان

با توجه به اظهارات سازمان تامین اجتماعی، افرادی که دوره خدمت وظیفه خود را در جبهه سپری کرده اند، بدون مشکلی می‌توانند به همان نحوی که افرادی که در جبهه خدمت نکرده اند، برای تهیه بیمه سربازی اقدام نمایند. همچنین، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که علاوه بر دوره خدمت سربازی، امکان خرید بازه زمانی حضور در جبهه نیز وجود دارد. افرادی که تمایل دارند برای تهیه بیمه دوره حضور در جبهه اقدام کنند، با داشتن شرایط خرید بیمه سربازی، مانند افراد عادی که برای تهیه بیمه سربازی ۱۴۰۲ اقدام و حق بیمه دوره سربازی را پرداخت نموده اند، می‌توانند دوره حضور در جبهه را به سابقه بیمه تامین اجتماعی خود اضافه نمایند.

ثبت خدمت سربازی برای رزمندگان

نکاتی در خصوص ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی

در زمان ثبت خدمت و خرید سربازی خود به نکات زیر توجه بفرمایید:

پرداخت هزینه خرید بیمه را می توان به صورت نقد و اقساط 12 ماهه پرداخت نمود.

در صورتی که فرد به صورت اقساط قثد خرید بیمه سربازی خود را داشته باشد، باید آن را سر موعد پرداخت کرده و در صورت دیر پرداخت کردن، جریمه ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

سوابق بیمه، پس از پرداخت کامل هزینه ها اضافه می گردد.

در زمان پرداخت هزینه بیمه اگر در سامانه آنلاین با مشکل اطلاعات شما در دسترس نیست را مشاهده نمودید باید به صورت حضوری با داشتن کارت پایان خدمت و کارت ملی هوشمند خود با کارگزاری بیمه تامین اجنماعی مراجعه نمایید.

اگر شما دارای کارت معاف از خدمت باشید، نمی توانید برای خرید بیمه سربازی اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

برای اطلاع از معافیت سنی سربازی بر روی لینک کلیک نمایید.

 

اخبار خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی

  • چه کسانی نیاز به پرداخت حق بیمه ندارند؟

با عنایت به مقتضیات ماده نود و پنج قانون تامین اجتماعی، همه بیمه‌شدگان، دریافت‌کنندگان دستمزد بازنشستگی و افرادی که پس از خدمت در کارگاهی مشغول بوده و دارندگان سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند، در صورتی که خدمت سربازی آن‌ها پیش از تاریخ هفتم مرداد ۱۳۸۵ انجام‌شده‌باشد، از پرداخت حق بیمه سربازی معاف می‌باشند. نکته قابل توجه این است که این افراد بایستی بلافاصله (یا حداکثر سه ماه پس از آن) بیمه‌شده‌باشند.

  • مبلغ بیمه سربازی در سال جاری

مدت زمان خدمت را با حقوق دو سال آخر کار داوطلب در هم ضرب کرده و در 30 دصد ضرب می نماییم و توجه نمایید از این مبلغ تنها 7 درصدش را باید بیمه گذار و مابقی را دولت پرداخت نماید.

 

خلاصه مطلب

در مقاله فوق، به بررسی روش‌های موثر و مراحل لازم برای ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی پرداختیم. بر اساس مطالب بیان شده، ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی یکی از حقوق هر سرباز است و برای استفاده از این حق، باید از روش‌های صحیح و مراحل مشخصی پیروی کرد. این فرایند شامل مراجعه به دفتر بیمه تامین اجتماعی، تکمیل و تحویل فرم‌های مورد نیاز و پرداخت حق بیمه می‌شود. با کسب این اطلاعات، هر سرباز می‌تواند به آسانی خدمت سربازی خود را در بیمه تامین اجتماعی ثبت کند و از خدمات متعددی چون بیمه بیکاری، بیمه پزشکی و بیمه بازنشستگی بهره‌مند شود. لذا توصیه می‌شود که از این حق خود به‌طور کامل استفاده کنید و در صورت نیاز به هر گونه کمکی، با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای دریافت پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

آیا امکان دارد که بیمه‌شده‌از پرداخت حق بیمه منصرف گردد و مبالغ پرداختی را استرداد نماید؟

بله، فرضا با فراهم نشدن سابقه تولید، بیمه‌شده‌می‌تواند با حضور فی محل شعبه محل بیمه پردازی، مبلغ پرداختی را استرداد نماید.

چگونه می‌توان مبلغ خدمت سربازی را استرداد کرد؟

با توجه به اینکه در حال حاضر استرداد بصورت غیرحضوری امکان‌پذیر نیست و در صورتی که حق بیمه در سیستم سبا ثبت گردیده باشد، بیمه‌شده‌باید به شعبه مراجعه نماید.

بیمه دوران سربازی برای هر فرد چه میزان است؟

نرخ پرداخت حق بیمه ۳۰ درصد است که از این میزان، ۷ درصد توسط فرد بیمه‌شده‌و ۲۳ درصد باقیمانده توسط دولت پرداخت می‌گردد. این موضوع در مقاله نحوه پرداخت آن بیان‌شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا