ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی شرایط و نحوه ثبت درخواست


امروزه شرایط تحصیل برای برخی از افراد سخت شده است. در واقع بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ازدواج، فوت پدر ایا مادر و غیره تصمیم میگیرند محل زندگی خود را تغییر دهند که این مسئله بر روی محل تحصیل هم تاثیر مستقیم می‌گذارد. این نکته را در نظر داشته بشید بانوانی که بچه دار می‌شوند هم به علت ، نگهداری از بچه شرایط تحصیل در شهر دیگر را ندارند. همین مسائل میتواند باعث شود تا یک فرد به فکر انسراف از دانشگاه بیفتد. اما دانشگاه علمی کاربردی برای این مشکلات یک راه حل ( ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی ) ارائه داده است.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم دانشگاه علمی کاربردی برای این که بتواند سطح علمی دانشجویان واحدهای آموزشی خود را افزایش دهد مبحث ثبت درخواست مهمان شدن را در نظر گرفته است. لازم به ذکر است بدانید طبق قوانین که از طرف این دانشگاه تصویب شده است، با تمامی دانشجویانی که با مشکلات متعدد مواجه هستند برای ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی باید همکاری شود.

این مسئله باعث می‌شود تا تمامی افراد بتوانند به ساده‌ترین روش ممکن بین دانشگاه‌های علمی کاربردی انتقالی بگیرند. برای انجام این کار تنها کافی است دانشجویان وارد وب‌سایت دانشگاه علمی کاربردی بشوند و مراحل را یک به یک پیش بروند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مقاله با ما در وبسایت ایران تحصیل همراه باشید.

 

اطلاعیه:

ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی ابتدا در سامانه مورد نظر باید صورت پذیرد و پس از آن به صورت عملی در دانشگاه اقدام به ثبت درخواست نمایید.

شرایط درخواست مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

طبق قانون درخواست نقل و انتقال دانشجویان در صورتی قبول خواهد شد که دانشجو مشمول شرایط ویژه ای باشد. این شرایط توسط کمیته نقل و انتقال دانشگاه های علمی کاربردی احراز میشود و در صورتی مغایرت با حقیقت با انتقال دانشجو موافقت نخواهد شد.این شرایط به شرح زیر هستند:

  • دانشجو قبلا به هیچ طریقی انتقالی نگرفته باشد. به عبارتی هر دانشجو در طول تحصیل فقط یکبار میتواند انتقالی بگیرد.
  • دانشجویان ترم اول در هر رشته و زیر گروهی قابلیت درخواست انتقالی نخواهند داشت.
  • نقل و انتقال در صورتی که شخص درخواست تغییر رشته نیز داشته باشد قابل انجام است.
  • انتقالی دانشجویان به علت مسایل پزشکی مجبور به تغییر دانشگاه هستند با تایید پزشک معتمد قابل انجام است.
  • در صورتی که مبدا انتقال در سال تحصیلی جاری کمتر از حد نصاب آن دانشگاه باشد به هیچ عنوان انتقالی قابل انجام نیست.
  • دانشجویان خانمی که پس از پذیرش تاهل یابند درخواست انتقالیشان قابل پذیرش است.
  • دانشجویان خانمی که در حین تحصیل محل زندگی و کار همسرشان تغییر کند و مجبور به نقل مکان باشند میتوانند درخواست انتقالی دهند.
  • با درخواست دانشجویانی که پس از جدایی (طلاق) حضانت فرزند باشند قبول خواهد شد.
  • دانشجویانی که بیماری صعب العلاج دارند و این موضوع به تایید پزشک معتمد دانشگاه رسیده باشد میتوانند انتقالی بگیرند.
  • در صورت فوت والدین، همسر، فرزند دانشجو با انتقالی وی موافقت خواهد شد.
  • با انتقالی دانشجویانی که ورزشکار و یا قهرمان عضو تیم های ملی تحت نظارت فدراسیون های رسمی باشند موافقت میگردد.

در صورتی که هیچ یک از شرایط فوق برای شما صدق نمیکند دانشگاه علمی کاربردی این شرایط را فراهم کرده که در صورتی که مطابق جدول زیر حداقل معدل داشته باشید بتوانید انتقالی دریافت کنید:

مقطع تحصیلی گروه آموزشی
صنعت کشاورزی مدیریت هنر
معدل حال حاضر در مقطع کاردانی 16 17 17 18
معدل حال حاضر در مقطع کارشناسی 15 16 16 17

بنر کال تو اکشن

نحوه ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

برای رفاه حال دانشجویان عزیز ، آئین نامه ای در سال 92 منتشر گردید که بر اساس آن، هر یک از دانشجویان می توانند برای ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند. زمان و مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت درخواست دانشجویان در مهلت تعیین شده قابل انجام است و پس از اتمام مهلت تعیین شده این امکان را نخواهند داشت.

دانشجویانی که در رشته های جامع علمی کاربردی پذیرفته شده اند با وجه به شرایط مختلفی می توانند نسبت به ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی در صورت دارا بودن شرایط، اقدام به ثبت نام نمایند. هر یک از این موارد طبق شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی صورت می پذیرد و تمامی دانشجویان می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

در ادامه به صورت کامل به شرح هر یک از مواردی که می توانید با توجه به آن برای  ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایید اشاره خواهیم نمود. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند شرایط ارائه شده به صورت ضمنی می باشند و موافقت با درخواست ارائه شده بسته به دانشگاه مورد نظر خواهد داشت و این دانشگاه های مبدا و مقصد می باشند که در این زمینه تصمیم گیرنده هستند.

 

جهت اطلاع دقیق از شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید

 

ضوابط میهمانی علمی کاربردی براساس شرایط ازدواج و متارکه 

آن دسته از دانشجویان زن که متاهل می باشند و تاهل آنان پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش و آموزش کشور صورت پذیرفته است، می توانند برای ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانشگاه انتخابی آنان می تواند دانشگاه محل زندگی همسر باشد به شرطی که رشته مورد نظر در دانشگاه مقصد وجود داشته باشد. 

داوطلبانی زن که متاهل می باشند و بعد از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش و آموزش کشور محل زندگی و کار همسرشان تغییر نموده است می توانند به شهر محل زندگی همسر و یا نزدیک ترین مرکز آموزشی به محل زندگی که رشته فعلی آنان را دارا باشد، نسبت به درخواست مهمانی اقدام نمایند. این نوع از مهمانی نیز با توجه به ظرفیت تعیین شده برای دانشگاه مقصد تعیین می گردد و در صورت دار بودن این ظرفیت با درخواست مهمانی موافقت خواهد شد.

آن دسته از دانشجویان دختری که متارکه نموده اند و این متارکه دقیقا همزمان با ثبت نام و پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی باشد، می توانند برای ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند این ثبت درخواست با توجه به دانشگاه های محل سکونت خانواده خود می تواند صورت پذیرد. در صورتی که این درخواست در دانشگاه های مقصد مورد توافق قرار گیرد.

کال تو اکشن تماس

ضوابط انتقالی دانشگاه آزاد

جهت اطلاع دقیق از پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مهر و بهمن کلیک کنید.

ضوابط میهمان یا انتقالی دانشجویان صعب العلاج علمی کاربردی

با توجه به اینکه دانشجویانی که با بیماری های صعب العلاج دست و پنجه نرم می کنند، برای ادامه تحصیل مشکلات جسمانی دارند و نمی توانند به راحتی سایر دانشجویان دیگر ادامه تحصیل دهند یه همین دلیل دانشگاه جامع علمی کاربردی برای این دسته از دانشجویان تسهیلاتی در نظر گرفته است تا بتوانند به راحتی سایر دانشجویان دیگر ادامه تحصیل دهند و نسبت به درخواست مهمانی و یا انتقالی اقدام نمایند.

در ابتدا باید بگوییم که یکی از شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی برای آن دسته از دانشجویانی است که دچار بیماری های صعب العلاج می باشند و مایل به ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی هستند. از جمله شرایط این است که بیماری آنان باید به تائید دانشگاه جملع علمی کاربردی برسد. تائید این بیماری با توجه به معاینه های پزشکی که از سوی پزشکین مورد اطمینان این دانشگاه ها می باشد لازم است صورت پذیرد و در این صورت داوطلبان می توانند برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

آن دسته از دانشجویان عزیزی که نابینا می باشند و یا دچار معلولیت هستند، می توانند از همان بدو ورود به دانشگاه و همزمان با پذیرش در دانشگاه، نسبت به ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند. تعیین و مشخص شدن بیماری در صورتی خواهد بود که به تائید پزشکان مورد نظر برسد. همچنین لازم به ذکر است که ارجاع پرونده تنها یکبار برای تعیین صلاحیت های لازم به پزشکان معتمد داده می شود.

 

جهت اطلاع از شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور کلیک کنید

 

ضوابط مهمانی یا انتقال همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه علمی کاربردی

آن دسته از دانشجویانی که همسر و یا والدین آنان از جمله افرادی می باشند که به صورت تمام وقت یا همان استخدام رسمی (قطعی یا آزمایشی)، استخدام های پیمانی و یا شرکتی مشغول به کار در دانشگاه علمی کاربردی می باشند، می توانند برای ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند. این درخواست لازم است برای نزدیک ترین محل خدمت خود باشد.

در صورتی که هر یک از این دانشجویان از شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی برخوردار باشند. پس از اخذ استعلام از اداره کل امور اداری و پشتیبانی و بر اساس ضوابط و مقررات در صورتی که این درخواست به تائید کمیته نقل و انتقال دانشگاه مربوطه برسد، و این دانشگاه با درخواست نقل و انتقال موافقت نماید، دانشجویان مذکور می توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

برای موافقیت با ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی و انتقال همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه به محل خدمت پدر، مادر و یا همسر پس از اخذ استعلام از ادره کل امور اداری و پشتیبانی و بر اساس ضوابط و مقررات و تایید کمیته نقل و انتقالات قابل بررسی است. لازم به ذکر است که درخواست مذکور حتما باید در زمان مقرر صورت پذیرد و برای کلیه داوطلبان در هر یک از زمان ها می تواند صورت پذیرد.

اطلاعیه:

در هنگام ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی را انتخاب کنید که تعداد دانشجویان آن رشته و مقطع در همان نیمسال تحصیلی در مرکز آموزش مبدا کمتر از حد نصاب تشکیل کلاس نباشد.

دیگر جزئیات شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که ذکر گردید، شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی برای هر یک از داوطلبان با توجه به شرایط تعیین شده می تواند صورت پذیرد. آئین نامه های موجود در رابطه با هر یک از داطلبان در شرایط موجود به صورتی تعین شده است که هر یک از متقاضیانی که شرابط ادامه تحصیل را نداشته باشند با ثبت این درخواست این امکان را داشته باشند و این مورد را می توان از جمله تسهیلات دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان خود توصیف نمود.

آنچه در این مقاله در رابطه با شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی تهیه شد، شامل تمامی موارد نمی باشد. ما در این مقاله برای آشنایی دانشجویان عزیز برخی از ضوابط را ارائه نمودیم. ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی با توجه به همین شرایط صورت خواهد پذیرفت لذا برای انجام ثبت نام لازم است ابتدا آئین نامه های موجود را مطالعه نمایید و پس از آن بتوانید به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی و همچنین شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی با مشاوران ما در ارتباط باشید. مشاورین ما همه روزه ، حتی ایام تعطیل آماده ارئه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید تا از کلیه موراد لازم اطلاع دقیق یابید. همچنین ثبت این درخواست با استفاده از برقراری ارتباط با مشاورین ما امکان پذیر خواهد بود.

برای آشنایی با نحوه پذیرش دانشجوی مهمان در دانشگاه سراسری روی لینک کلیک کنید.

نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی در شهر تهران

نقل و انتقال بین شهر تهران برای کلیه دانشجویان این دانشگاه ممنوع می باشد تنها استثنائاتی در این رابطه مطابق با آئین نامه های مذکور وجود دارد که با توجه به آن دانشجویان می توانند نسبت به انتقالی اقدام نمایند. مطابق با این آئین نامه ها در سه ماده نقل و انتقال ممنوع می باشد. تقاضای نقل و انتقالات دانشجویان در استان تهران و از سایر استان ها به استان تهران در کمیته نقل و انتقالات دانشگاه بررسی و تصمیم گیری می شود. تقاضای نقل و انتقالات دانشجویان موارد پزشکی در استان تهران پس از تائید پزشک معتمد دانشگاه صورت خواهد پذیرفت. تایید کلیه تقاضاهای نقل و انتقالات دانشجویان در استان تهران و از سایر استان ها به استان تهران در سامانه آموزشی دانشگاه، پس از تصویب در کمیته نقل و انتقالات دانشگاه، توسط اداره کل مربوطه در سازمان مرکزی دانشگاه انجام خواهد شد.

شرایط نقل و انتقال و ثبت درخواست انتقال دانشگاه علمی کاربردی در اصفهان 

برای نقل و انتقال بین استان ها مطابق با آئین نامه های موجود هر یک از دانشجویان به شرحی که در ادامه ذکر خواهد شد می توانند برای ثبت درخواست مهمانی دانشگاه علمی کاربردی به شرحی که در ادامه خواهد آمد اقدام نماید. تقاضای نقل و انتقالات دانشجویان از مرکز مبدا به مرکز مقصد در همان استان، پس از اخذ گرایش از مراکز مبدا و مقصد بررسی و تصمیم گیری می شود. تقاضای نقل و انتقالات دانشجویان از مرکز مبدا در یک استان به مرکز مقصد در سایر استان ها، پس از اخذ گرایش و بررسی از مرکز مبدا، مرکز مقصد و تایید واحد استانی مقصد توسط  واحد استان مبدا تصمیم گیری می شود. همچنین تقاضای نقل و انتقال دانشجویان در سایر استان ها و از استان تهران به سایر استان ها در سامانه آموزشی دانشگاه، با تایید رئیس واحد استانی مربوطه انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که نقل و انتقالات همراه با تغییر رشته بر اساس آیین نامه ابلاغی در شورای بررسی خاص دانشگاه انجام پذیر است.

اطلاعیه

دانشجویان که ورزشکار هستند، قهرمانان دارند و عضو تیم های ملی فدراسیون های ورزشی می‌باشند. در ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی در اولویت قرار دارند

اخبار پیرامون ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

  • تعداد نوبت های آزاد برای ثبت درخواست مهمانی دانشگاه علمی کاربردی

لینک ثبت درخواست برای انتقال به صورت مهمان دانشگاه علمی کاربردی  مطابق با آیین نامه نقل و انتقالات، تنها دو بار در سال در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود. با این حساب هر دانشجو میتواند برای نیم سال اول و نیم سال دوم درخواست خود را ثبت کند.

  • سایت ثبت درخواست مهمانی دانشگاه علمی کاربردی

برای ثبت درخواست در دانشگاه علمی کاربردی باید از طریق سامانه هم آوا اقدام کنید. برای دسترسی به این سامانه بر روی لینک قرمز رنگ کلیک نمایید.

کلاس‌های آنلاین دانشگاه علمی کاربردی در سامانه سمالایو برگذار می‌شود که می‌توانید با کلیک بر روی لینک قرمز رنگ وارد سامانه شوید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعات دقیقی نسبت به ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی در اختیار شما قرار دادیم. در گام اول نحوه ثبت درخواست را توضیح دادیم. در گام دوم به سراغ ضوابط رفتیم تا شما بدانید که چه اشخاصی برای دریافت انتقالی در اولویت قرار دارند. در پایان هم اخبار پیرامون این مبحث را ذکر کردیم. در نهایت امیدواریم بتوانید با اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید برای ثبت درخواست مهمان شدن اقدام کنید.

 

برای دانلود فایل PDF محتوا ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

 

برای ثبت درخواست نقل و انتقالی در دانشگاه علمی کاربردی باید از چه طریقی اقدام کرد؟

همانطور که در مقاله ذکر کردیم باید از طریق سامانه هم آوا برای این کار اقدام کنید.

برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی باید اقدام کرد ؟

در سال دو بار در نیم سال اول و نیم سال دوم این شرایط برای دانشجویان فراهم میشود.

 از چه طریقی می توان درخواست تمدید مهمانی دانشگاه علمی کاربردی را ثبت کرد؟

برای انجام این کار هم باید از طریق سامانه هم‌آوا اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا