ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی + زمان و نحوه ثبت نام


ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای تمام افراد متقاضی و داوطلب کار در این سازمان های دولتی آغاز شد. کلیه افراد متقاضی می توانند بعد از مطالعه دقیق و ریز به ریز دفترچه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سنجش اقدامات لازم را برای ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 انجام دهند. دقت داشته باشید که ثبت نام در تاریخ و مهلت مورد نظر در صورت داشتن شرایط لازم برای هر یک از افراد متقاضی انجام می شود.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 و دیگر دوره های برگزاری این آزمون از قبل به اطلاع داوطلبان و افراد متقاضی می رسد. پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه اجرایی نوبت به شرکت داوطلب در آزمون سازمان های مختلف اجرایی از جمله جهاد دانشگاهی و در ادامه اطلاع از نتایج آن در سامانه ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر کشور hrtc.ir  می رسد.

📢 اطلاعیه مهم: تاریخ ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور به 20 فروردین 1402 موکول شد و داوطلبان تا 31 فروردین مهلت برای ثبت نام دارند.

 

محتوا پنهان

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

طبق اطلاعیه شماره 2 مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص دهمین امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی، تاریخ شروع ثبت نام از 16 فروردین به 20 فروردین تغییر پیدا کرده است و تا بامداد 31 فروردین 1402 نیز ادامه خواهد داشت.

طبق اطلاعیه شماره 2 دهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی این تغییرات به علت احتمال اضافه یا کم شدن برخی ارگان ها و ایجاد بستری مناسب تر برای این آزمون اتخاذ شده است.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

البته براساس تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ دیگری هم در مهر ماه برای انجام ثبت نام امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی سنجش برای داوطلبان در نظر گرفته شد.

به عبارت دیگر، احتمالا و طبق اخبار اعلام شده تمامی افراد متقاضی می توانند از در اوایل مهر ماه 1402 نیز برای ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را انجام دهند.

البته این مهلت دوم در نظر گرفته شده به علت تداخل تاریخ ثبت نام امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی با تاریخ اعلام نتایج کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و عدم دسترسی بسیاری از افراد به سایت سازمان سنجش خواهد بود.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

دفترچه ثبت نام امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی هر ساله در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر شده و از همان زمان مهلت ثبت نام در امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی آغاز می شود.

در رابطه با نحوه ثبت نام امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی باید بدانید که این امر به صورت آنلاین و اینترنتی برای تمامی افراد متقاضی انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به مرکز و سازمان خاصی نیست.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

از آن جایی که بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام در رابطه با ثبت نام امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی اطلاعات لازم را بدست آورید در ادامه این بخش با ذکر روند ثبت نام در این ارگان های دولتی به صورت تصویری در خدمت شما هستیم.

از طریق این آموزش تصویری می توانید به طور کامل با روند ثبت نام در زمان ثبت نام نهمین آزمون دستگاه های اجرایی کشور به طور کامل آشنایی لازم را پیدا کنید.

1️⃣ در مرحله اول برای ثبت نام امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی الزاماً باید وارد سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org شوید.

برای مطالعه و دانلود دفترچه استخدامی وزارت بهداشت روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط استخدام دستگاه های اجرایی

. پس از ورود به سایت مذکور نوبت به کلیک بر روی گزینه ای به نام ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی می رسد.

2️⃣ قدم بعدی برای ثبت نام انتخاب گزینه ای به نام دهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور است.

✅ در مرحله بعدی نوبت به پرداخت هزینه در نظر گرفته شده برای ثبت نام نیاز به کلیک بر روی گزینه خرید کارت اعتباری جهت واریز وجه مورد نظر از طریق کارت های عضو شتاب می رسد.

 

 

استخدام دستگاه های اجرایی

 

 

3️⃣ قدم بعدی در مهلت ثبت نام کلیک بر روی گزینه موجود در صفحه باز شده تحت عنوان سریال ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی است.

پس از کلیک و فعال کردن این گزینه ذکر شده در بالا باید بر روی گزینه تأیید و ادامه کلیک فرمایید.

4️⃣ مرحله بعدی درج تمامی اطلاعات فردی خواسته شده در صفحه باز شده است. اطلاعاتی از جمله شماره تلفن ثابت و همراه، نام و نام خانوادگی فرد متقاضی ثبت نام، پست الکترونیک و غیره که باید در فیلدهای مربوطه آن ها را وارد کنید.

5️⃣ در قدم بعدی می توانید اطلاعات درج شده در مرحله قبل یعنی شماره تلفن ثابت و همراه و موارد دیگر را مشاهده کنید و سپس بر روی عبارتی تحت عنوان ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام و در ادامه بر روی گزینه ادامه روند پرداخت کلیک بفرمایید.

6️⃣ در مرحله بعدی نوبت به درج اطلاعات کارت بانکی در فیلدهای مربوطه و کلیک بر روی گزینه ای تحت عنوان پرداخت می رسد.

 

 

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

 

 

 

🔴 پس از طی کلیه مراحل مذکور در مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام الزاماً باید به قدم سوم ذکر شده در این نوشته بازگردید و گزینه صورتی رنگی تحت عنوان تأیید و ادامه گام بعدی را بزنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

7️⃣ در قدم بعدی نوبت به درج دو مورد مهم یعنی اطلاعات هویتی و همین طور عبارت امنیتی در فیلدهای به نمایش درآمده در صفحه باز شده می رسد.

✅ پس از درج این دو مورد باید بر روی گزینه ای به نام ورود به سیستم کلیک بفرمایید.

8️⃣ آخرین مرحله از مراحل ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی درج اطلاعات مهم هویتی از جمله شماره شناسنامه، تاریخ و محل تولد، کد ملی، سهمیه، محل تولد و نام پدر است.

البته به جز این اطلاعات باید برای درج اطلاعاتی مهم از جمله اشتغال در حرفه و شغل مورد نظر و همین طور اطلاعات مربوط به سهمیه خود نیز در مهلت ثبت نام اقدام بفرمایید.

✅ در پایان روند ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از یادداشت کد رهگیری ارائه شده به وسیله سیستم غافل نشوید.

برای اطلاع از زمان و نحوه استخدام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

همان  گونه که بالاتر نیز خدمت شما عرض کردیم ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سنجش تحت شرایطی برای هر یک از افراد متقاضی صورت می گیرد.

از مهم ترین شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در زمان ثبت نام دهمین آزمون دستگاه های اجرایی کشور می توان به داشتن حداقل و حداکثر سن برای ثبت نام اشاره کرد.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

در واقع، اگر قصد ثبت نام در این آزمون با مدرک دکترا را دارید سنتان نباید از 45 بیشتر باشد. البته این رده سنی برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس، لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم به ترتیب 40،‌35، 30 و حداکثر بیست و پنج سال است.

🔴 از دیگر شرایط مهم برای ثبت نام امتحان استخدامی دستگاه های اجرایی می توان به موارد مهمی همچون در سلامت کامل به سر بردن داوطلب، ایرانی بودن وی، عدم اعتیاد وی به مواد مخدر و همین طور شرکت آقایان در خدمت نظام وظیفه اشاره کرد.

برای دریافت دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

در این بخش شرایط عمومی برای استخدام شدن در سازمان های دولتی مختلف را بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که شرایط عمومی برای همه سازمان ها یکسان است و برای سازمان ها شرایط مختلفی تعیین نشده است. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن تابعیت ایرانی.
  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول طبق قانون اساسی.
  • پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • گذراندن دوره خدمت و یا ارائه کارت پایان خدمت.
  • داشتن توانایی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد نظر.
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
  • عدم سوء سابقه و ارائه گواهی آن در صورت نیاز.
  • نداشتن منع قانونی برای ثبت نام.
  • طبق قانون استخدام بازنشسته ها ممنوع است.
  • اگر فردی به صورت رسمی و پیمانی استخدام سازمان های دیگر باشد، باید در زمان قبولی استعفا داده باشد.
  • افرادی که از شرایط سنی معاف باشند، شامل، همسر و فرزند جانبازان 25 درصد به بالا، فرزند و همسر آزاده با حداقل یک سال سابقه اسارت و بیشتر و رزمنده ای که 6 ماه به صورت داوطلبانه جبهه حضور داشته اند می باشد.
  • شرایط سنی برای خانواده شهدا با 5 سال بیشتر در نظر گرفته می شود.
  • افرادی که 6 ماه کمتر در جبهه بوده اند، به اندازه حضورشان بر شرایط سنی آن ها اضافه می شود.
  • شرط سنی برای آقایان بدون در نظر گرفتن مدت زمان دوره خدمت ضرورت آن ها خواهد بود.

شرایط اختصاصی آزمون دستگاه های اجرایی کشور

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم، شرایط اختصاصی برای سازمان ها با یکدیگر متفاوت است. به علاوه ممکن است دریک سازمان برای هر شغل متفاوت، شرایط اختصاصی متفاوتی تعیین شده باشد. در ادامه ما برخی از شرایط اختصاصی برای سازمان ها را بررسی خواهیم کرد.

شرایط اختصاصی دستگاه های اجرایی کشور

شرایط اختصاصی استخدام وزارت آموزش و پرورش

افرادی که در آزمون آموزش و پرورش پذیرفته می شوند، باید یک دوره یک ساله مهارت آموزی نیز گذرانده باشند. در این دوره،دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی کار شده و حقوقی نیز به افراد داده نخواهد شد.

شرایط این دوره ها به شرح زیر است:

✅ این دوره ها نه تنها رایگان نیست؛ حتی ممکن است از داوطلبان هزینه هایی نیز گرفته شود.

✅ افرادی که در حوزه های آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی پذیرفته شده اند باید به دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند.

✅ حضور در تمامی کلاس ها الزامی است در غیر این صورت به معنای انصراف است.

✅ گواهی مهارت آموزی ارزشی جهت ادامه تحصیل نخواهد داشت.

✅ دوره یک ساله مهارت آموزی جزو سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد.

✅ محلی که افراد باید برای مهارت آموزی مراجعه کنند در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

✅ دانشگاه های برگزار کننده تعهدی برای ارائه محل سکونت و خورد و خوراک ندارد.

✅ باید دارای مدارک ICDL و روخوانی قرآن کریم باشند.

✅ امکان تغییر محل مهارت آموزی (در صورت وجود شغل) وجود دارد.

 

شرایط اختصاصی استخدام در وزارت جهاد کشاورزی

در وزارت جهاد کشاورزی افراد به دو صورت پیمانی یا قراردادی استخدام خواهند شد. شرایط استخدام پیمانی این است که افراد حافظ قرآن در سطح 3 حوزه یا بالاتر باشند.

شرایط استخدام قراردادی نیز بدین شرح است که افراد قرارداد برای هر دوره کاری می بندند. برای این نوع استخدام ممکن است شرکت های فرودگاهی و ناوبری هوایی استخدام داشته باشند. به همین دلیل تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

🔴 افرادی که در رده شغلی کارشناس الکترونیک هواپیمایی پذیرفته می شوند، لازم است حدوداً 52 ساعت دوره تخصصی فنی الکترونیک هواپیمایی گذرانده باشند.

🔴 برای رده شغلی کارشناس ارتباطات هواپیمایی، لازم است افراد 340 ساعت دوره تخصصی مخابرات هواپیمایی و آموزش های عملی بگذرانند.

🔴 برای رده شغلی کارشناس ایمنی زمینی هواپیما داشتن حداقل قد 175 سانتی مترو گذراندن course 111 بعد از قبولی در آزمون ضروری است.

برای ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط اختصاصی استخدام در سازمان هواشناسی کشور

افرادی که در این سازمان پذیرفته می شوند، نیاز است دوره های تخصصی هواشناسی در مرکز آموزش هواشناسی و علوم جو به مدت 6 ماه بگذرانند.

به علاوه در مشاغل این سازمان نیاز است افراد با ارائه تعهد خدمت، به صورت شیفتی (نوبتکاری) در مشاغل پیش بینی هواشناسی، کارشناسی زیرساخت، ارتباطات هواشناسی و کارشناس هواشناسی همکاری کنند.

شرایط اختصاصی استخدام در سازمان پزشکی قانونی کشور

برای استخدام در این سازمان نیاز است افراد توانایی انجام کار به تشخیص کمیسیون پزشکی این دستگاه را داشته باشند. برای این شغل تنها دارندگان مدرک تحصیلی ژنتیک انسانی که مدرک تحصیلی کارشناسی علوم آزمایشگاهی دارند، می توانند شرکت کنند.

مدارک لازم ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سنجش کشور

برای ثبت نام در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی کشور نیاز به ثبت برخی از مدارک شناسایی و تحصیلی می باشد که باید آن ها را به صورت اینترنتی در سامانه مربوطه بارگزاری کرد. در ادامه به بررسی مدارکی که برای ثبت نام در این آزمون های استخدامی لازم است خواهیم پرداخت:

  • مدرک تحصیلی فرد داوطلب
  •  عکس 4×3 وی به صورت سیاه و سفید و همین طور تمام رخ البته با حجم تعیین شده یعنی پانزده تا هفتاد کیلوبایت و فرمت jpg
  • کارت ملی و اسکن آن در سامانه مورد نظر
  • مدارک مبتنی بر داشتن سهمیه های مختلف نیز برای ثبت نام نیز مهم و الزامی به نظر می رسد و باید به آن توجه شود.

نحوه ویرایش فرم ثبت نام آزمون استخدام دستگاه های اجرایی کشور

در بسیاری از مواقع ممکن است تا افراد در زمان انجام ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور، موردی را به غلط و یا اشتباه وارد نمایند یا به کل به هر دلیلی یکی از موارد مورد نیاز را در زمان ثبت نام وارد نکرده باشند.

شما در زمانی که برای آزمون استخدامی هر کدام از دستگاه های اجرایی اقدام می کنید از یک نام کاربری و رمز عبور بهره مند می شوید، با استفاده مجدد از این نام کاربری و رمز عبور می توانید به اطلاعاتی که وارد کرده اید دسترسی داشته باشید و برای تغییر آن ها اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که مهلت ویرایش صرفا در همان مدت زمانی می باشد که برای ثبت نام در نظر گرفته شده است و صرفا ممکن است یکبار دیگر با اعلام سازمان مربوطه امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان فراهم گردد.

برای کسب اطلاعات در زمینه ویرایش ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید. 

 

مکان برگذاری آزمون استخدام دستگاه های اجرایی

در رابطه با نحوه کسب اطلاع از مکان برگزاری آزمون دستگاه های اجرایی باید خدمت شما عرض کنیم که مکان برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شما قابل مشاهده بوده و در زمان دریافت این کارت از این موضوع مطلع می شوید.

اهمیت دریافت مشاوره قبولی در آزمون های استخدامی سنجش

قبولی در امتحان های استخدامی دستگاه های اجرایی سنجش و دریافت بهترین نتیجه از این آزمون در سامانه های مختلف از جمله سامانه ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر کشور hrtc.ir در گرو توجه به شماری از مهم ترین نکات و اصول لازم است.

مطالعه مناسب و برنامه ریزی دقیق نسبت به شغل مورد نظر و تخصص داوطلب یکی از عوامل موفقیت در آزمون استخدامی است.

اهمیت دریافت مشاوره قبولی در آزمون های استخدامی سنجش

البته در این میان آشنایی با سؤالات آزمون های برگزار شده در سال های قبل برای قبولی در ارگان ها و دستگاه های اجرایی نیز الزامی و مهم میباشد.

اما این که چگونه از این موارد مهم مطلع شویم چیزی است که می توانید از طریق مشاوری خبره و کاردان از آن ها اطلاع پیدا کنید.

مشاوری که بتواند موثق ترین و جدیدترین اطلاعات را در این رابطه در اختیار شما قرار دهد و راهنمایی های لازم را حتی در مهلت ثبت نام و طی مراحل لازم برای این امر نیز برایتان به عمل آورد.

آخرین اخبار پیرامون ثبت نام آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی

همواره برای برگذاری آزمون استخدامی برای ورود به یک سازمان اطلاعیه ها و اعلامیه های متعددی از سوی دستگاه های مربوطه منتشر می شود که اطلاع دقیق از آن ها می تواند تاثیر به سزایی در عملکرد فرد برای قبولی در سازمان مورد نظر داشته باشد.

تغییر زمان آغاز ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

طبق اعلامیه شماره 2 در رابطه با این آزمون تاریخ شروع این آزمون از 16 فروردین 1402 به 20 فروردین تغییر پیدا کرد. در نتیجه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از 20 فروردین 1402 آغاز شده و در 31 فروردین 1402 به پایان میرسد.

اسامی دستگاه های اجرایی که در آزمون 1402 جذب نیرو میکنند اعلام شد!

طبق اعامیه شماره یک مرکز آزمون جهاد دانشگاهی این ارگان ها عبارتند از: وزارت راه و شهرسازی، پست بانک، شرکت ارتباطات زیر ساخت، گمرک، سازمان پزشکی قانونی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و ترویج کشاورزی، ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان شیلات ایران، سازمان ملی استاندارد، سازمان ملی بهره وری، پژوهشکده علوم زمین و برخی دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان.

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 مشخص شد.

طبق آخرین خبر از سازمان جهاد دانشگاهی این آزمون در تاریخ 5 خرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد.

خلاصه مطلب

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ از جمله مواردی می باشد که افراد بسیار زیادی در مورد چگونگی آن با سوالات بسیار زیادی مواجه هستند. افراد برای استخدام شدن در هر کدام از دستگاه های اجرایی باید علاوه بر قبولی در آزمون استخدامی تمامی موارد ذکر شده در دفترچه منتشر شده از سوی سازمان مربوطه (به خصوص شرایط عمومی و اختصاصی) را دارا باشند.

علاوه بر این موارد شرایط و ضوابط مربوط به هر کدام از دستگاه های اجرایی با یکدیگر متفاوت هستند و توصیه می شود فرد بسته به تصمیم خود اقدام به مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی همان سازمان نماید.

 

 

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

 

 

پادکست صوتی مقاله


 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در چه زمانی انجام می گیرد؟

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سنجش در سال جاری در شهریور ماه بود و تا مهر ماه نیز ادامه داشت.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی در زمان ثبت نام نهمین آزمون دستگاه های اجرایی کشور چیست؟

از میان شرایط ثبت نام آزمون استخدامی در تاریخ ثبت نام در این آزمون می توان از شرایط سنی یاد کرد.

چگونه می توانم از مهلت ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر کشور hrtc.ir در سال آینده مطلع شوم؟

برای اطلاع از زمان ثبت نام در این سامانه می توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا